Olen yrittänyt etsiä netistä otsikon laivasta kuvaa, mutta en ole löytänyt. Onkohan kellään tiedossa mistä tuon laivan kuvan saisi? Olin siinä vuosina -70-71 koneoppilaana ja lämmittäjänä. Ja toinen laiva josta en ole löytänyt minkäänlaista kuvaa on Gustav Eriksonin ms Gripö, pieni jäälaiva, olin siin I-konemestarina -82 kesällä yhden Kapkaupungin reissun.
Ilmari Tuulen s/s Narvi
15
2129
Vastaukset
- fotoflitestä
merimiekuvissa tämä pohjolan viimeinen rahtihöyry Narvi
http://www.fotoflite.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/25500.jpg - muistaakseni
oli kuus seitkyt lukujen vaihteessa persveivari, höyry kuitenki.tultiin sillä puolasta härmään, kun maksettiin tiurista ulos.
tiuri oli tämä zachariassenin kronoborg jonka ilmari osti joka oli niitä ensimmäisiä moottori laivoja 1938 bykattu.ISO Einari oli skibenä. - sieltä löytyy
muistaakseni kirjoitti:
oli kuus seitkyt lukujen vaihteessa persveivari, höyry kuitenki.tultiin sillä puolasta härmään, kun maksettiin tiurista ulos.
tiuri oli tämä zachariassenin kronoborg jonka ilmari osti joka oli niitä ensimmäisiä moottori laivoja 1938 bykattu.ISO Einari oli skibenä.http://www.merimieskuvia.net/Merimieskuvia/Posti-_ja_laivakortit/Sivut/Laivakortteja_K-O.html#75
- Don Bacardi
muistaakseni kirjoitti:
tiuri oli tämä zachariassenin kronoborg jonka ilmari osti joka oli niitä ensimmäisiä moottori laivoja 1938 bykattu.ISO Einari oli skibenä.Esimerkiksi samaisen Zachariassenin Wasaborg oli muistaakseni rakennettu jo 20-luvulla.AL:n Angra,myo-
hemmin Haclinin Otto H oli myos niita 20-luvun moottorilaivoja.Ja varmasti paljon muitakin. - tieseli
muistaakseni kirjoitti:
tiuri oli tämä zachariassenin kronoborg jonka ilmari osti joka oli niitä ensimmäisiä moottori laivoja 1938 bykattu.ISO Einari oli skibenä.M/s Selandia vuodelta 1912 oli ensimmäinen dieselalus. Myöhemmin härmän lipun alla nimellä Tornator. Myös Kirsti H vuodelta 1925 oli ensimmäisiä moottorilaivoja.
- vasaborgista
Don Bacardi kirjoitti:
Esimerkiksi samaisen Zachariassenin Wasaborg oli muistaakseni rakennettu jo 20-luvulla.AL:n Angra,myo-
hemmin Haclinin Otto H oli myos niita 20-luvun moottorilaivoja.Ja varmasti paljon muitakin. - Disinformation
vasaborgista kirjoitti:
Tässä sitä taas ollaan. Tietokannan laivakortti sanoo että kyseessä on höyrylaiva.
Laivassa seilanneet sanovat että moottorilaiva. rakennettu 20-luvulla ja nimi Wasaborg. Puhutaanko samasta laivasta? - KukaMuistaa+
fotoflitestä kirjoitti:
merimiekuvissa tämä pohjolan viimeinen rahtihöyry Narvi
http://www.fotoflite.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/25500.jpgVanhan S/S Gripö . n olin siinä 51 - 52 talvella
- Kalle 1970
Kyllä On Mutta en osaa viellä Tätä Nettiä Kunon ollut Käytössä Pari Päivää
- Junkki
Olin junkkina Wasaborissa 67 Oli rakennettu 1928 oli Suomen vanhin Moottorilaiva
Kulki 9 solmun vauhtia . Toisena perämiehenä dispansilla oli Tauno Tilli.
67 syksyllä meni Naantaliin viljavarastoksi.- Merimiehen poika
Isäni oli laivassa vuosina 1961-1988 monessa eri laivassa, kuten Voima, Neste Fox ja Neste Gas viimeisempänä. Kyseinen Merikapteeni Tilli oli viimeisinä vuosina isäni hyvä kaveri, vaikka eivät koskaan palvelleet samassa laivassa. Tilli menehtyi tammikuun alussa 2013.
- Raum
Viimeinen Ukilainen Kronoborg oli rakennettu Helsingörin telakalla Tanskassa 1938.
Se oli moottorilaiva , mutta ei ollut Suomen ensimmainen.
Oli itselläni jobi 1962-1963. - pasaseeri se oli
Raum kirjoitti:
Viimeinen Ukilainen Kronoborg oli rakennettu Helsingörin telakalla Tanskassa 1938.
Se oli moottorilaiva , mutta ei ollut Suomen ensimmainen.
Oli itselläni jobi 1962-1963.Valtion omistama ms Jäämeri oli ensimmäinen dieselalus Suomen lipun alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241