Synnytyksestä palautuminen

äippppä

Voisitteko kertoa omakohtaisia kokemuksia kuinka nopeasti olette palautuneet synnytyksestä normaalipainoon, ja miten olette tämän tehneet?

Tai kuinka monta kiloa lihoitte ollessanne raskaana?

16

2909

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mommyFor4

ekan kohdalla kesti tosi kauan, melkein vuoden verran vaikka tuli vaunuiltua paljon.Syömisissä taisi olla eniten vikaa silloin enkä imettänyt.Lähtöpaino oli 50kg ja synnytyspäivänä 70kg.. Tokan lapsen kohdalla lähtöpaino 55kiloa muistaakseeni ja sama paino synnytyspäivänä kun ekasta.Paino tippui kolmessa viikossa lähtöön ja siitä hiljalleen alaskin päin. Kolmannen kohdalla lähtöpaino oli(!!) 71kg, synnytyspäivänä 80kg ja kahdessa viikossa lähtöpainoon ja kolmannen viikon jälkeen 65kg ja siitä tasasesti alaspäin.
      lähinnä tuo imetys ja se ettei ole päässyt syömään kun vauva vie kaiken ajan on kai vaikuttanut palautumiseen.Kolmas tosin leikattiin ja se leikkaus hävitti ruokahalun joksikin aikaa. Ruokaympyrän mukaan kun syö, palautuu varmasti aika nopsaan.. Nyt odotan neljättä ja viimeistä lasta, aion hankkia myös sen tukiliivin (tai mikä lie) se auttanee vatsan seudun palautumiseen, hankin sen kyllä siitä syystä että tämäkin leikataan ja viime kerralla harmitti vietävästi etten ollut sitä liiviä hankkinut. Kun syö järkevästi uskon että raskaudesta palautuu jokainen joka haluaa.

• ksjdnvlksv

Tuo tukiliivi onkin mielenkiintoinen juttu... jossain sitä suositellaan synnytyksen jälkeen jotta vatsa palautuu paremmin, jossain taas nimenomaan suositellaan välttämään perustellen että jos liivi tekee työn niin omat keskivartaloa tukevat lihakset heikkenee ja keskivartalo lössähtää entisestään.

Mieeeelenkiintoista...

• fisutt

Muutama kuukausi taisi mennä ennen kuin kaikki raskauden aikana tulleet 12,5kg oli tippunut. Synnärille taisi jäädä 4kg ja ensimmäisten parin viikon aikana nestettä lähti tosi paljon ja paino tippui nopeasti. Viimeiset pari-kolme kiloa jäi kummittelemaan kroppaan, mutta muutaman kuukauden päästä ne jostain kummallisesta syystä lähtivät. Lähtöpaino oli 49,5kg. Täysimetin ensimmäiset 5kk, joten se kyllä osaltaan tiputti kiloja, mutta muuten en tehnyt oikeastaan mitään painon pudottamiseksi.

• Nevemi

Eka raskaudessa painoa tuli 20 kiloa joista oli 3 jäljellä jälkitarkastuksessa. Pituuteni on 164 cm ja lähtöpaino 83 kg. Toista kun aloin odottaan niin painoa tuli 36 kg ja lähtöpaino oli 65 kg. 5 kk meni niin olin vanhoissa mitoissa. Kolmannesta lähtöpaino oli sama 65 kg ja 40 kg tuli! Vieläkin 9 kg jäljellä ja vauva jo 7.5 kk =/ Aion kyllä kesään mennessä olla normimitoissa =) Tietty mielellään ennemminkin!
      Imetys ei mielestäni laihduta yhtään! Pitää tosissaan katsoa mitä syö.
      Minun suuret painonnousut johtuu aika pitkälti turvotuksista kun aina on jälkitarkastuksessa ollut sen 20 kiloo kevyempi! Suklaakin tietty maistunut.. =/

• Äkkiä se kävi

Lähtöpaino oli 53 kiloa (pituus 166cm), raskauden aikana turposin 70-kiloiseksi.
      Sairaalaan jäi 10 kiloa, nyt synnytyksestä on kulunut 5 viikkoa ja kiloja on jäljellä enää 3.
      Liikkumaan en ole juuri ehtinyt, ihan itsekseen ja imettäessä kilot ovat karisseet.
      Tosin tarkoitus olisi tässä hiljalleen alkaa treenailemaan, maha on kyllä jo liki yhtä litteä kuin ennen raskautta, mutta lihakset sieltä ovat valitettavasti kokonaan kadonneet...

• äippppä

Kiitos paljon vastauksista! :)

• Kukkamaaria80
        äippppä kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksista! :)

Mulla tuli 12 kg, viikko synnytyksestä olin raskautta edeltävässä painossa ja imetysaikana laihduin ihan liian laihaksi. Luulisin, että kohdallani joku 15 kg painonnousu olisi sopiva. Siihen nyt pyrin, mutta heikolta näyttää (rv 22 ja painoa 4kg)...

• äiti87lapset07-ja-09

Esikoisen aikaan painoa tuli muistaakseni 12kg. Puolessa vuodessa oli lähtenyt sitten 2kg "ylimääräistäkin". Ei se minussa näkynyt :)
      Kuopuksen aikaan tuli 17kg, ja vieläkin tiputtelen painoa, vaikka synnytyksestä jo vuosi. Maha ei vaan tunnu lähtevät vaikka jumppaa ja yrittää kiinteytyä. Plääh.

• Tuore mamma

Lihosin raskaus aikana n12kiloa.
      Synnytyksen jälkeen meni 2 vikkoa kun olin lähes tulkoon omassa painossa (2 lisäkiloa enemmän kun ennen synnytystä), ja siitä meni vielä 2 viikkoa niin olin jo samaa kokoa kun mitä olin ennen vauvaa ja nyt synnytyksestä on mennyt 4kk ja olen 2 kiloa laihempi kun alunperin.
      En ole tehnyt juuri mitään muuta kun puuhaillut vauvan kanssa sekä imetin 2kk (kun maidon tulo sitten loppui :/ )

• x-mas mon

, normaali syöminen. Alle kuukausi synnytyksestä ja 2kg alkupainoa matalampi, kiitos imetyksen. 6kk ja vatsa niinkuin en olisi koskaan synnyttänytkään. Lihoin siis alle 10kg raskausaikana. Ja liikunnan aloitin vauvan kanssa heti miten.
      Synnytyksestä sinäänsä, olin heti valmis nousemaan ylös jne.

• ,jljlklgjgkj

Viikon päästä synnytyksestä mahduin kaikkiin (myös tiukimpiin vaatteisiini -yllätti, miten lantiokin oli jo "kutistunut).

Lähtöpaino ennen raskautta 65 kiloa, painon nousu 3 kiloa raskausaikana ja viikko raskauden jälkeen paino 60 kiloa. -Minulla oli gastaatiodiabetes (piikeillä vaikka painoa ei tullut ja en ole ylipainoinen) ja olin tarkalla ruokavaliolla koko raskausajan. Tavallaan laiduin raskausaikana.

• tähän mennessä

Ensimmäisessä raskaudessa lähtöpäino oli 58 kg ja painoa tuli kymmenisen kiloa. Suurin osa jäi jo laitokselle, mutta imetys ei mulla laihduta mitään. Olin siis hyvin pian synnytyksen jälkeen taas 60-kiloinen, ja siinä se pysyi, sama oli lähtöpaino toiseen raskauteen. Toisessa raskaudessa sain reilun 10 kiloa, joista taas jäi 2 roikkumaan, eli olin tosi pitkään 62-kiloinen. Palasin alkuperäiseen 58 kiloon vasta kun kakkonen oli melkein 2-vuotias, mutta ei siihen kovin suurta työtä tarvittu, aloin ehkä lasten kasvaessa taas harrastaa aktiivisemmin liikuntaa.

• ,

Lähtöpaino 55kg ja lopussa painoin 77kg.. synnytyksen jälkeen 6vk ja painoin 58kg:) siitä muutama vk niin 54kg ja siinä oon pysyny kohta vuojen:)

• RSH

Itsellä nyt kaksi viikkoa synnytyksestä. Painoa tuli 18 kiloa ja nyt jäljellä enää 3,5 kg! Syöty normaalisti ja imetetty vauvaa. Läskit ei varmaan sula noin nopeasti vaan turvotustahan se minulla oli suurilta osin. Tyttö painoi syntyessään neljä kiloa tilpehöörät päälle.

• Cesssiii

Lähtöpaino 65 kg ja olen 170 cm pitkä, pari viikkoa ennen synnytystä painoin neuvolassa kai 84 tjtn sinne päin. Yhteensä luulisi tulleen se jotakin 20 kg.
      Jälkitarkastuksessa painoni oli 72 kg ja nyt kun poju 7 kk, niin painoni on vaihdellut 68-70 väliä.
      Olen aloittanut lihaskunnon, niin tuntuu sen aiheuttavan painon sahaamisen ku lihas kasvaa.
      Kyllä olen kiinteytynyt huomattavasti, viikossa lähti 4 cm vyötäröltä ja lisää kapenen.
      Päätin etten enää kyttää painoa, se tekee pakkomielteiseksi ihmiset, vaan keskityn mieluummin ihan terveellisiin ruokavalioihin (ei mitään ääripäitä) ja liikun paljon hyötyliikuntaa ja jumppaan.
      Mun hyväolon paino on aina ollut se 65-67, jos olen ollut yhtään laihempi, niin olen joutunut olemaan nälässä ja syömään kuin pieni lintu ja se ei ole minusta elämää. Ei musta koskaan mallia tule, eikä kiinnostakkaan. Mieluummin elän ja syön hyvin kun on nälkä, kuin että kidun nälässä ja lankean taas "pahoihin ruokiin" ja lihon. Siinähän on oravanpyörä monelle haluavalle valmis, kun lähtee vaan mukaan tohon touhuun, siis tiukkaan diettiin :)

Tsemppiä painonpudottajille, miten nyt ikinä kiloista yritättekään päästä

• mammmmma

Raskausaikana tuli 12kiloa ja kolmessa viikossa olin samoissa mitoissa kuin ennen raskautta.Vuoden imetyksen jälkeen olin laihtunut vielä 7 ylimääräistä kiloa.Muutenkin toivuin synnytyksestä todella nopeasti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe