mitä teidän hevoset syö

kymppikakskymppikaks

Alotetaan mielenkiintoinen kysely... mitä teidän hevoset syö? kertokaa mitä annatte ja missä käytössä hevosenne on!

Mun sh-tamma syö aamulla ja päivällä vapaasti heinää (tarhassa) illalla annan sille vähän kauraa (liikutuksen mukaan) mineral plus:aa yks kaks kourallista, ja heinää karsinaan.

30

6894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      syö peacemakeria ja välillä sekaan laitetaa mysliä. Heinää toki aitetaan karsinaan ja vettä koko ajan saatavilla :D
      Näin lyhyesti sanottuna.

      • kakkahätä123

        moi miten mennee
        kakkahätä123


      • Pissähätä123
        kakkahätä123 kirjoitti:

        moi miten mennee
        kakkahätä123

        Kakkahätä jyrää


    • Ronttunen

      Meillä jätkä harrastekäytössä, yleensä mennään 1-2,5h maastolenkkejä tai pyöritään pellolla ja silloin tällöin (jos jaksetaan) mennään kentälle vääntämään koulua tai loikkimaan esteiden yli.
      Rehun puolesta herra saa kole kertaa päivässä heinää, reilun Ikea-kassillisen kerrallaan. Lisäksi väkirehut aamuin illoin, molemmilla kerroilla puoli litraa kauraa ja puoli litraa Racing progressia. Lisäksi saa Biotiinia kavioiden huonon laadun takia ja MSMää nivelongelmiin, kuureittain valkosipulirouhetta. Ja sitten tietty kivennäistä

    • Informaatiota

      Yksinkertainenn ruokavalio, jolla vuonohevoseni pärjää paremminkin kuin loistavasti! Se syö heinää 4 kert/ pv ja itse nuolee halutessaan karsinasta hyvänmakuista mineraalikiveä, jossa on kaikki tarvittava vitamiini jne. Peruskäytössä, eli nelikertainen liikutus viikossa. Ikää on ruunalla 6-vuotta.

    • jillian

      - Hevoselleni teetettyä yrttiseosta, tukemaan kokonaisvaltaista terveyttä
      - Kaura 2 L /päivä
      - Progress n 2 dl/pvä
      - Progut Farm
      - Valkosipulia
      - Melassileike
      kuivattuja leipiä, omenoita, porkkanoita..

      Hevoseni on 18v sh tamma, harrasteratsuna (2-4h ratsastusta viikossa). Ongelmia suoliston ja vatsan kanssa (tähän progut, melassileike, yrtit), hengitystiet ja yskä alkanut vähitellen myös enemmän ja enemmän vaivaamaan (valkosipuli, yrtit). Karvakin on ollut "huonompaa" vuosi vuodelta, nyt näyttää suht hyvältä näillä eväillä.. Toivon että vihdoin olemme löytäneet sopivan ruokalistan, ja laihtuminen ja jatkuvat suolisto-ongelmat olisivat vihdoin takana! Vaikka periaatteena onkin yksinkertainen ja luonnollinen ruokinta, hevoselleni joutuu tällä hetkellä antamaan noin paljon kaikkea sillä on varsin huonossa kunnossa. Täytyy myöhemmin katsoa lisää kun hevonen on täysin parantunut.

      • Anonyymi

        Voiko noita antaa ihan vaikka 7v hepalle?


    • jgklBÖÖÖÖÖÖ

      Minun eestinhevoseni saa heinää 3 kertaa päivässä. (aamulla päivällä ja illalla) Sekä 2dl kinennäistä ja 1/2 dl kauraa (heppani on lihovaista sorttia) Liikutus kerkeämisen mukaan.

    • vuonopalleroinen

      7-vuotias nvh-tamma syö:
      4dl Marstall Freizeit mysliä (kauraton "kevyt" mysli)
      0,5dl Black Horsen kivennäistä
      10ml B-vitamiini liuosta
      2mittaa Magnesiumia rakeina
      Pellavamössöä ja porkkanoita iltaruuassa

      Heinää saa ~6x/päivä pieninä annoksina. Yhteensä 8-9kg/päivä.
      Liikkuu ~6x/viikko, joista useampana kertana hikeen asti.

    • litra kauraa minesyliä n. 1/3 dl
      tarhassa heinäpaali ja yöksi karsinaan 2-3 siivua heinää
      ennen annettiin peacemakeria mut ei ollu oikee hyvä valinta.
      ja joskus jos on niin vanhoja leipiä yms perunoita ruoan sekaan , maistuu hepoille hyvin! :)

      • ja liikunnasta sen verran että viikossa 6 päivää liikuntaa yleensä 1,5-2 h tunteja. maastoilua , koulua tai kärryilyä. suht rankkoja kuiteski :-) ja viikossaki pari kertaa valmennus...


    • heppatytsy

      meijän 10 v. pv-ruuna saa aamusin heinää, vajaa litra kauraa, puol desii build uppia ja pari desii kivennäistä. Tarhaan heinälle tai laitumeen vihreelle. Illalla samat kun aamulla, enemmän vaa heinää. Päivällä tarhaan heinää ja laitumelle kans heinää alkusyksystä kun on hepat kolunnu laitumen lähes tyhjäks :) viikossa noin kuutena päivänä liikuntaa n 1-2h. Useimmiten koulua, toisinaan esteitä ja välillä maastoilua, monesti aika rankkaa treeniä

    • monni;)

      mein monni on vuokralla yhessä ratsastuskoulussa ja ei ole tuntikäytössä vaan ratsastelen sillä itse maanantaina,tiistaina,keskiviikkona,torstaina ja perjantaina 2h/pvä. lauantaina on valmennus kestää sen tunnin ja sunnuntaina on vapaata ;) yleensä ratsastan sillä kentällä ja mennään esteitä,joskus koulua ja joskus maastoa.pää asiassa menemme joka päivä esteitä paitsi sunnuntaina ;) monni jaksaa hyvin mennä 2h/pvä koska sillä on hyvä kunto.monni syö aamulla ennen tarhaan menoa jossain klo 6.00 aikaa 1l kauraa,0.5dl kivennäisiä,0,2dl mineraaleja,1l hevospellettiä ja 3kg heinää. monni saa klo 12 tarhaan 2kg heinää.monni otetaan sisälle klo 13 ja mennään ratsastamaan. monni saa ratsastuksen jälkeen klo 15 päiväruualla 2kg heinää ja 1l kauraa ja 1lhevospellettiä.monni viedään klo 16 takasin ulos.monni otetaan klo 18 sisään ja se saa iltapäivä ruokana 1kg heinää ja 0,2dl kauraa.monni saa ilta ruuan klo 23 ja se saa 2kg heinää ja 1l hevospelettiä. ELI TUOMMOINEN ON MONNIN KAIKKI RUUAT MITÄ SE SAA PÄIVÄSSÄ JA HUOM! MONNI EI SAA LIIKAA RUOKAA SILLÄ SE LIIKKUU MA,TI,KE,TO,PE 2H/PVÄ JA LA 1H JA SU VAPAATA JA SE EI OLE LIHAVA MUT TIETENKÄÄ KESÄ LAITUMELLA EI SAA MUUTAKU RUOHOA JA VETTÄ. MONNILLA ON KOKO AJAN VETTÄ SAATAVILLA JA SE SYÖ RACING JA PEACEMAKERIA ELI LAADUKASTA RUOKAA ;)

    • Raffa

      Yhteensä;

      2,5l kauraa
      10kg säilöheinää
      1½dl kivennäisiä
      1½ l Racing prixiä

      Tuoretta heinää, laitumella aamupäivät.

      Kyse hyvässä kunnossa olevasta suokkiruunasta, jolla ajetaan ja ratsastetaan säännöllisesti, n. 8h viikossa.

    • hepogirlie

      aamulla, 3dl progress puolitiivistettä
      6dl kauraa
      1,2 dl mineral plussaa

      illalla: muuten samat muttei mineral plussaa ja yksi mitallinen biotiinia.
      sekä vapasti heinää koko päivän.

      mullla on vähän hakusessa vielä hommat kun hevonen ollut mulla niin vähän aikaa, edellisessä paikassa saanut pelkästää heinää ja 5dl kauraa aamulla ja illalla...

      jos jonkun asialllisen mielestä mulla olis parantamisen varaa niin neuvoja otetaan vastaan!! :)

    • jjjjjdåqkwopskföp

      meiä suokkiruuna saa iltaa myöten 3-4 kourallista kauratonta täysrehua, kauraa vähän liikutuksesta riippuen, sitten pienen hyppysellisen MSM:ää. Ja heil on kaverin kans koko ajan tarhas heinää (:

    • tyttärenipuolesta

      tyttäreni shettis syä normaalisti:
      -aamulla ennen ku meen töihi jossai 6 aikaa menee ulos ja saa noin 5kg heinää ja 0.5dl kauraa ja 0.3dl peacemakeria
      -päivällä jossai 13-15 ku tyttäreni tulee koulusta se heittää sille sen heinäkasan minkä olen mitannu valmiiks eli noin 4kg heinää ja antaa sille kaura ämpärin mis on 1l kauraa ja 0.3dl peacemakeria ja 30ml sipulijauhet
      -kun tulen töistä jossain 18 aikaa tyttäreni ratsastaa joka päivä ponillaan noin tunnin ja käy joskus valmennuksissa kun on aikaa.poni asuu siis mein pihas,meil on pihas pieni joku vaja mikä on ollu tyhjillää ni nyt sin on tehty karsina,siel on satuloiden ja muiden säilytyspaikka ja siellä on myös heinäpaalit ja kaurat.vesi haetaan sisältä koska ei ole automaattia sinne.
      -jossai 19.30 aikaatyttäreni siivoaasen karsinan ja vaihtaa vedet (minä kannan) ja laitetaan yhdessä sille viellä 5kg heinää ja1l kauraa.

      mutta ainaku shettis on ollu viikon kesälaitumella tai ratsastamatta se syö:
      -aamulla 6 aikaa 2kg heinää
      -ku tuun töist tyttäreni liikuttaa ja juoksuttaa sitä 2h/pvä viikon ajan.jossai 18 aikaa
      -se saa illalla 19.30 aikaa 2kg heinää ja 0.4l kauraa

      lantala on mein vajan takana missä on myös purusäkkejä pressun alla.

    • emsku

      aika huimalta määrältä shettikselle kuulostaa tuo viimesin :oo 14 kg heinää päivässä,tuolla mun mielestä selviäisi ihan jo melkein iso pv. mutta eikai siinä jos poni ei ole lihava.kauraakin saa aika reilulla kädellä..tai sitten toi on tosiaan joku provo. mene ja tiedä :D

    • horselover1

      joo hassulta kuullostaa etää shettis sais 14 kiloa heinää päivässä, koska mun kaverin SUOKKI joka on nyt vähemmällä käytöllä ollut mutta käy useamman tunnin maastolenkkejä, saa 6 kiloa heinää päivässä, 2kg aamulla ja 4 kg illalla :D mene ja tiedä :D

    • hevostyttö13

      Mun hevonen syö:
      Kauraa
      Pellettiä
      Mysliä
      Ohraa

    • helppoakokuin

      Heinästä kysymys. Oli vaikea alkukesä, sadetta ja kosteaa, mutta kuitenkin sain kuivaheinää pikkupaaliin 15.6. . Tuoksuu fariinisokerilta! Mitä meinaa? tietääks joku. Homeessa ei näyttäis olevan kuin jokunen voikukan varsi.

    • ismolaitela22

      Perunamuussia ja luumukiisseliä pesäpallomailan kera.

    • Kakkahätä123

      Ootte best

    • maalainen

      Tuttavani hevoset tykkäsivät viimesyksynä omenoista joita tuli yli oman tarpeen

    • kakkahätä123

      moro

    • 1ssu

      siis mun hoitsu söi melassia.tein sen sille itte.

    • Anonyymi

      Mun heppa syö 3desilitraa kauraa ja1dl kivennäistä ja porkkanaa

    • Anonyymi

      4dl selectediä 2dl mysliä 1dl kivennäistä suolaa ripaus samoin öljyä seka turvotetaan 4dl greenlinea jossa joskus mashia. Saa siis vain kerran päivässä ja liikkuu 5 ov viikossa( ei aina rankasti) heinää saa 3krt/pv

    • Anonyymi

      Mun heppa syö 1,0l racing builder mixiä 2 kertaa päivä, 0,5l racing selectediä 2 kertaa päivä ja treeni päivänä racing mashia 1,0l yks kertaa päivä. Vapaa heinä.

    • Anonyymi

      Ite meillä mun oma poni syö aamulla 1dl kivennäistä ja 1Dl selectidiä ja illalla sama sit meijön suokki saa 1dl kivennäitsö ja 2dl selectidii
      Ja meijön neli vuotias feb tamma syö 3dl kivennäistä ja 5dl selektidii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe