Mitenkä saisin palvelusajan puotettua 270 -> 180 vrk? Minut pakotettiin lääkintämieheksi, ja uskoin pääseväni takasi puolen vuoden mieheksi kusemalla lämäri kurssin. No näin ei kuitenkaan käynyt, vaan minusta tuli 9 kk jääkäri :/. Yksikön kapteenille yritin itkeä asiasta, mutta hän vain sanoi, että palvelusaika ei laske mihinkään, koska se on jo määrätty. Hän ehotti minulle kirjurin hommia, ja ne alkais nyt ihan kohta ja kestäs sinne 7. huhtikuuta jolloin 270/210 kotiutuu. Jos saisin jotenkin kepluteltua B:n paperit, niin putoiskohan palvelusaikani 180 vrk:hon? Jännä juttu on myös siinä, että yks tyyppi ei päässy AUK1 -> AUK2, ja hänestä tuli nyt kummiskin 180 mies :O. Tosin pari jannua kusi puolestaan C-kurssin siinä toivossa, että heistä tulis puolen vuoden miehiä, ja lopputuloksena vuoden tykkimiehiä, ja C-kurssille uudestaan ens helmikuussa 1/11 mukana :S.
Millä syillä sais muutettua kelpoisuusluokan A:sta -> B:ksi? Iteltä löytyy lättäjalat, ja ajoittain ongelmia penikoiden kanssa. Olen käynytkin niistä jo valittamassa, ja sain joskus B-kaudella tukipohjalliset, ja nyt kivut ovat hävinneet hierontojen, rasvojen ja tukipohjallisten avulla. Oisko toi kirjurin homma kummiskin niin kevyttä, että vaikka kelpoisuusluokka muuttuiskin, niin palvelusaika säilyisi?
Minua myös eräs skappari kusetti noissa valintahommissa. Kysyin häneltä, että voinko vaihtaa paikkaa jonkun kanssa, koska minulla oli kaveri, joka halusi lääkintämieheksi, ja pääsisin hänen tilalleen puolen vuoden jääkäriksi, mutta se yliluutnantti vain totesi, että se ei onnistu. Myöhemmin sain semmosta informaatioo, että sillein olisi voinut kait tehdä, että vaihtaa jonkun kanssa paikkoja eli tässä tapauksessa mä 6 kk jääkäriks ja kaveri 9 kk lämäriks.
Mitenkä paljon nämä diplomi-jääkärin paperit tulee myöhemmin haittaamaan elämääni mm. työnhaussa? Työnantaja varmaan ihmettelee kun sotilaspassissa on, että 9 kk kirjuri? Itelläki vähä semmone olo kokoajan, että idiootin leima on ohassa, ja olen tosiaankin töhö, sillä jos olisin tiennyt joutuvani 9 kk jääkäriksi, niin olisin kyllä mielummin ollut lämäri. Tuntuu, että olen epäonnistunut todella pahasti tän intin kanssa :S.
Pääsisinköhän minä jotenkin itse laittamaan jotain anomusta Prikaatin Komentajalle tai juttelemaan hänen kanssaan, sillä hän vain pystyisi armahtamaan palvelusaikani. Minulla tosiaan olisi mm. työpaikka tammikuulle, ja tarvitsisin rahaa, koska aloitan opiskelut ensi syksynä AMK:ssa?
Kiitoksia todella paljon kaikille vastanneille!
Palvelusajan lyhennys...?
3
5267
Vastaukset
- H0p0
A-luokka:
henkilöllä ei ole sairautta, joka aiheuttaisi lisääntyneen riskin
palvelusturvallisuutta ajatellen ja henkilö soveltuu koulutettavaksi
turvallisesti taistelijan tehtäviin.
B-luokka:
henkilöllä on jokin sellainen terveydellinen ominaisuus (sairaus,
vamma, vika tai häiriö), ettei hän sovellu koulutettavaksi taistelijan
tehtäviin. Tämä ominaisuus voi aiheuttaa tavallista suuremman
riskin yksilölle palvelusturvallisuutta ajatellen (esim. alentunut
kuulo ja mahdollinen altistuminen melulle) tai ominaisuus voi
aiheuttaa lievästi lisääntyneen riskin muille koulutettaville tai
kouluttajille.
http://www.aamukampa.net/forum/viewtopic.php?f=22&t=6230
B-mies voi joutua palvelemaan 270/362.
http://www.aamukampa.net/forum/viewtopic.php?f=49&t=5101
Keskustelufoorumilla suositellaan valittamaan selkäkipua.
http://www.aamukampa.net/forum/viewtopic.php?f=49&t=490&start=210
Tuossa vielä keskustelu aiheesta: Mikä on varmin tapa selvitä puolella vuodella?
Toivottavasti on jotakin hyötyä näistä linkeistä.- OLe rohkea
Itse jouduin myös olemaan valtion pakko-orjalaitoksessa 270 vuorokautta. Yritin kaikin konstein päästä 180-päivällä. Sain jopa B.miehen paperit mutta eipä auttanut. Kävin lääkäreillä ym. Sitten ne kapiaismulkut meinasivat, että joudun keskeyttämään armeijan ja ja tulemaan jatkamaan sen joskus myöhemmin loppuun. No sehän ei minulle käynyt. Jouduin olemaan pakkotöissä sen 270 vrk.
Suosittelen sinulle, että kun olet ollut siellä 180vrk, jätät lomilta palaamatta ja ilmoitat, että armeija on sinunkohtaasi ohi. (itse olisi pitänyt toimia samoin) En usko että ne sinua, enää sen jälkeen sinne laittaa. Tiedän tyyppejä jotka on pakotettu olemaan intissä esim 12kk, mutta ovat olleet ominluvin vaan sen 6kk. Tämän jälkeen sieltä on todettu, että ei tarvitse tulla enää takaisin.
Sano niille kapiaisille, että mikäli joudut olemaan 270, niin olet intissä vaan 180päivää ja loput vietätä totaalina vankilassa. Tuon totaalin mainitsemisesta ne vasta riemastuu, mutta jos huomaavat sinun olevan tosissaan, niin kyllä ne sinut sieltä pois päästävät.
Itse kävin armeijan... Harmittaa että kävin... Olisi pitänyt ryhtyä totaaliksi! - Ptstori
OLe rohkea kirjoitti:
Itse jouduin myös olemaan valtion pakko-orjalaitoksessa 270 vuorokautta. Yritin kaikin konstein päästä 180-päivällä. Sain jopa B.miehen paperit mutta eipä auttanut. Kävin lääkäreillä ym. Sitten ne kapiaismulkut meinasivat, että joudun keskeyttämään armeijan ja ja tulemaan jatkamaan sen joskus myöhemmin loppuun. No sehän ei minulle käynyt. Jouduin olemaan pakkotöissä sen 270 vrk.
Suosittelen sinulle, että kun olet ollut siellä 180vrk, jätät lomilta palaamatta ja ilmoitat, että armeija on sinunkohtaasi ohi. (itse olisi pitänyt toimia samoin) En usko että ne sinua, enää sen jälkeen sinne laittaa. Tiedän tyyppejä jotka on pakotettu olemaan intissä esim 12kk, mutta ovat olleet ominluvin vaan sen 6kk. Tämän jälkeen sieltä on todettu, että ei tarvitse tulla enää takaisin.
Sano niille kapiaisille, että mikäli joudut olemaan 270, niin olet intissä vaan 180päivää ja loput vietätä totaalina vankilassa. Tuon totaalin mainitsemisesta ne vasta riemastuu, mutta jos huomaavat sinun olevan tosissaan, niin kyllä ne sinut sieltä pois päästävät.
Itse kävin armeijan... Harmittaa että kävin... Olisi pitänyt ryhtyä totaaliksi!"Mitenkä paljon nämä diplomi-jääkärin paperit tulee myöhemmin haittaamaan elämääni mm. työnhaussa? Työnantaja varmaan ihmettelee kun sotilaspassissa on, että 9 kk kirjuri? Itelläki vähä semmone olo kokoajan, että idiootin leima on ohassa, ja olen tosiaankin töhö, sillä jos olisin tiennyt joutuvani 9 kk jääkäriksi, niin olisin kyllä mielummin ollut lämäri. Tuntuu, että olen epäonnistunut todella pahasti tän intin kanssa :S."
Armeija ei tule olemaan mikään haitta työnhaussa. Ainut mihin armeija miehillä vaikuttaa, vaikka pääsykriteereissä sitä ei tänäpäivänä välttämättä mainitakkaan ovat:
poliisi
vanginvartija
rajavartija
valtiontyöntekijä, esim juuri vankilassa, valtion mieleisairaalassa ym.
Armeija jutuilla ei ole merkitystä siviiliTYÖelämässä. Kun olet vielä nuori Alle 30-V (vaikka ei yli 30Vtkään vielä vanhoja ole), sinultaan vaan kysytään lähinnä onko armeija käyty.
Vastaat että on. Ikinä itseltäni ei sotilaspassia ole työtähakiessa kysytty.
Ketään työnantajaa paitsi jotain vartiointifirmaa "ehkä" kiinnostaa armeija juttusi ja sotilasarvosi.
Sotilasarvollasi ei tule olemaan mitään merkitystä armeijan jälkeen.
Vapaamuurareihin, et ehkä ilman RUK:ta pääse, mutta tuskin olet niihin pyrkimässäkään.
Juttelin kerran erään fiksun sivarin kanssa. Kyselin, että miksei mennyt armeijaan. Heppu vaan totesi "että se on sellainen meriitti se armeijan käyminen." Totta olen samaa mieltä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144