Millainen peli tuollainen 960 volvo on 2.5l koneella ja manuaali laatikolla.Mitä vikoja ja paljonko menee menovettä???Kiitos jos jollain on kokemuksia!
Takaveto volvoa vailla
8
585
Vastaukset
- volvo_puranen
Matkalla menee 9 litraa
Seka-ajossa 10-11 litraa
Kaupunki liikenne jopa 13-14 litran lukemia .Eli jos matkaa vain ajetaan kohtuullinen kulutus.
900-sarjalaiset
-Vahvan ja luotettavan auton maineessa.
-Jarrut puoltavat, laahaavat, palat ovat kuluneet. Käsijarru on heikkotehoinen.
-Moottorin ja vaihteiston öljyvuotoja.
-Sylinterikannen tiivistevuotoja.
-Polttoainepumpun relevikoja.
-Sytytyselektroniikan vikoja.
-Nelisylinterisissä turboissa kannentiivisteen palamisia. Syy: jäähdytysjärjestelmän vuoto.
-Laturivikoja.
-Dieseleissä kiilahihnavikoja.
-Happianturi on viallinen.
-Taka-akseliston tuennassa väljää. Eli normi vanhan auton vikoja- vain takaveto kelpaa
Kattavasta vastauksesta.Vielä sen verran että olisko kuitenkin 940 2.0 tai 2.3 moottorilla parempi vaihtoehto.Turbolla tai ilman
- volvo_puranen
vain takaveto kelpaa kirjoitti:
Kattavasta vastauksesta.Vielä sen verran että olisko kuitenkin 940 2.0 tai 2.3 moottorilla parempi vaihtoehto.Turbolla tai ilman
Sellainen peruskone 2.3 litran ilman mitään turboja helppo huoltaa ja ei tulee niitä yllätyksiä sitten varmaakin hyvä vaihtoehto.Mutta nämä on maku kysymyksiä auton kunto käyttötarkoitus ym.jutut saa aikaan sen että oikea auto tulee pihaan.Onnea etsintään
- kolmelitrainen?
volvo_puranen kirjoitti:
Sellainen peruskone 2.3 litran ilman mitään turboja helppo huoltaa ja ei tulee niitä yllätyksiä sitten varmaakin hyvä vaihtoehto.Mutta nämä on maku kysymyksiä auton kunto käyttötarkoitus ym.jutut saa aikaan sen että oikea auto tulee pihaan.Onnea etsintään
Moottori on hieno eikä kuluta juuri enempää kuin 2.5 l kone. Noitahan ei taida saada kuin automaattilaatikolla mikä sopii kyllä hyvin auton muuhunkin luonteeseen. Parasta on pienempiin verrattuna kuitenkin Multilink-taka-akseli jolla talviajokin sujuu paremmin kuin jäykällä akselilla.
- Halpisautoilija
kolmelitrainen? kirjoitti:
Moottori on hieno eikä kuluta juuri enempää kuin 2.5 l kone. Noitahan ei taida saada kuin automaattilaatikolla mikä sopii kyllä hyvin auton muuhunkin luonteeseen. Parasta on pienempiin verrattuna kuitenkin Multilink-taka-akseli jolla talviajokin sujuu paremmin kuin jäykällä akselilla.
Se parjattu jäykkä taka-akseli on ihan ikuinen laite verrattuna retkuperään
- nivo
Halpisautoilija kirjoitti:
Se parjattu jäykkä taka-akseli on ihan ikuinen laite verrattuna retkuperään
ymmärtänyt oikein, että 960 on aina multilink-taka-akseli nivomat pumpuilla?
- Halpisautoilija
nivo kirjoitti:
ymmärtänyt oikein, että 960 on aina multilink-taka-akseli nivomat pumpuilla?
Näin se menee (melkein varma tieto). Jotkut on vissiin vaihtaneet myös noita nivoiskareita perusiskareihin pienin muutostöin. 940:ssä on useimmiten jäykkä akseli, mutta kaveri väittää isällään joskus olleen Multilinkin myös 940:ssä.
- carfraek
Halpisautoilija kirjoitti:
Näin se menee (melkein varma tieto). Jotkut on vissiin vaihtaneet myös noita nivoiskareita perusiskareihin pienin muutostöin. 940:ssä on useimmiten jäykkä akseli, mutta kaveri väittää isällään joskus olleen Multilinkin myös 940:ssä.
ei toi 3 litran kone omalla kokemuksella sen verta enempää vie kun 2.3 että ei kannattais kulutuksen takia ostaa. itsellä oli tosin loppuunajettu 2.3 turbo mutta joka tapauksessa sanoisin että 3 litraa parempi vaihtoehto ja 960 yleensäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703129
- 612487
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562126- 551942
Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1941892- 421574
- 401540
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141243EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391158- 61073