Huomasin illalla patin rinnassa josta tuli mätää.Sain huomiseksi ajan jo lääkäriin.Oon itkeny ja pelkään että se on syöpä..Se on siis ihon alla ja on 2,5cm pitkä.Voisko olla tulehus vaan?Mä oon ihan hermoraunio ja lapset kysyy et mikä äidillä on..Olen vasta 23v.
Kyhmy rinnassa
9
16961
Vastaukset
- gloobi
Kaikki kuitenkin väittää että syöpä ei oireile noin.Mun olo on aivan järkyttävä ja oon yrittäny huolehtia lapsistani koko päivän.
- malla
....syöpäpatista tule mätää?? Sinulla on jokin paiseen tyyppinen patti, luulisin. Hyvä kuitenkin, että tutkitaan.
- Neena
malla kirjoitti:
....syöpäpatista tule mätää?? Sinulla on jokin paiseen tyyppinen patti, luulisin. Hyvä kuitenkin, että tutkitaan.
Joo ihan samaa meinasin kuin ensimmäinen vastaaja: mätä on yleensä oire tulehduksesta eikä syövästä. Ja jos vielä patti on noin ihossa kiinni, kyseessä on varmaan vain tulehtuneen talirauhasen tms. aiheuttama, alkava paise.
Rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä, rasvakudoksen suojassa, eikä heti ihon alla.
En nyt mitään diagnoosia tässä yritä tyrkyttää, mutta mutta kyllä pattisi todennäköisesti on jotain ihan muuta kuin syöpää.
Ja itse kaksi kertaa sairastaneena haluaisin taas motkottaa: ei se rintasyöpä ole läheskään niin vaarallinen tai kamala tauti kun monet luulee, yli 90 % sairastuneista paranee täysin. - gloobi
Neena kirjoitti:
Joo ihan samaa meinasin kuin ensimmäinen vastaaja: mätä on yleensä oire tulehduksesta eikä syövästä. Ja jos vielä patti on noin ihossa kiinni, kyseessä on varmaan vain tulehtuneen talirauhasen tms. aiheuttama, alkava paise.
Rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä, rasvakudoksen suojassa, eikä heti ihon alla.
En nyt mitään diagnoosia tässä yritä tyrkyttää, mutta mutta kyllä pattisi todennäköisesti on jotain ihan muuta kuin syöpää.
Ja itse kaksi kertaa sairastaneena haluaisin taas motkottaa: ei se rintasyöpä ole läheskään niin vaarallinen tai kamala tauti kun monet luulee, yli 90 % sairastuneista paranee täysin.Ja sain antibiootit,patti ei ole lähtenyt ja uusi aika torstaille.Siitä ei tule enää mätää vaan on kova ja ihon alla ei siis kiinni missään!
Kummasti vieläkin pelottaa kun on pieniä lapsiakin ja ikää vasta 23v.
Tottakai voi parantua mutta syöpä sana on karmaiseva :( - Gloobi
gloobi kirjoitti:
Ja sain antibiootit,patti ei ole lähtenyt ja uusi aika torstaille.Siitä ei tule enää mätää vaan on kova ja ihon alla ei siis kiinni missään!
Tottakai voi parantua mutta syöpä sana on karmaiseva :(Kauhulla odotan.
- jep
gloobi kirjoitti:
Ja sain antibiootit,patti ei ole lähtenyt ja uusi aika torstaille.Siitä ei tule enää mätää vaan on kova ja ihon alla ei siis kiinni missään!
Tottakai voi parantua mutta syöpä sana on karmaiseva :(on sellainen patti alatississä, alustaansa nähden liikkuva. diagnoosi oli benigni fibroadenooma eli hyvänlaatuinen sidekudoskasvain. Mulla on kuukauden päästä leikkaus. ei sitä kai ois pakko poistaa, mutta kannattaa koska vanhempana se voi muuttua pahanlaatuiseksi. ja häiritsee kun se osuu kaaritukeen. Ymmärrän hyvin pelkosi. oikeastaan minäkin saan tietää mikä se todellisuudessa on vasta kun patologi on tutkinut sen patin. kunpa kudos ympärillä ois ok ettei tissi pienene paljon. Pahanlaatuista kasvaintakin oon pelänny, koska multa ei otettu neulanäytettä. koska oon niin nuori ja haluun sen pois. onnea!
- gloobi
jep kirjoitti:
on sellainen patti alatississä, alustaansa nähden liikkuva. diagnoosi oli benigni fibroadenooma eli hyvänlaatuinen sidekudoskasvain. Mulla on kuukauden päästä leikkaus. ei sitä kai ois pakko poistaa, mutta kannattaa koska vanhempana se voi muuttua pahanlaatuiseksi. ja häiritsee kun se osuu kaaritukeen. Ymmärrän hyvin pelkosi. oikeastaan minäkin saan tietää mikä se todellisuudessa on vasta kun patologi on tutkinut sen patin. kunpa kudos ympärillä ois ok ettei tissi pienene paljon. Pahanlaatuista kasvaintakin oon pelänny, koska multa ei otettu neulanäytettä. koska oon niin nuori ja haluun sen pois. onnea!
Öisin miettii ja muutenkin joka hetki..
Tämmöinen pysäyttää aina miettimään elämää ja kuinka sitä arvostaa. - gloobi
gloobi kirjoitti:
Öisin miettii ja muutenkin joka hetki..
Tämmöinen pysäyttää aina miettimään elämää ja kuinka sitä arvostaa.Keskiviikkona vaadin päästä mammografiaan että pääsen peloistani!Voi kun sitä arvostaa taas elämää ,ei tunnu rahaongelmatkaan enää pahalta.
Mulla tuli mätää molemmista tisseistä vuosi sitten ja tulin raskaaksi ja unohdin koko jutun.
Arvatkaa vaan pelottaako nyt?Tunnustelen tissejä niin pajlon että onpa kumma jos niissä tuntuu särkyä.Toivotaan parasta. - gloobi
gloobi kirjoitti:
Keskiviikkona vaadin päästä mammografiaan että pääsen peloistani!Voi kun sitä arvostaa taas elämää ,ei tunnu rahaongelmatkaan enää pahalta.
Mulla tuli mätää molemmista tisseistä vuosi sitten ja tulin raskaaksi ja unohdin koko jutun.
Arvatkaa vaan pelottaako nyt?Tunnustelen tissejä niin pajlon että onpa kumma jos niissä tuntuu särkyä.Toivotaan parasta.Kiitos kaunis jos viitsitte vastata..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707