Kyhmy rinnassa

Gloobi

Huomasin illalla patin rinnassa josta tuli mätää.Sain huomiseksi ajan jo lääkäriin.Oon itkeny ja pelkään että se on syöpä..Se on siis ihon alla ja on 2,5cm pitkä.Voisko olla tulehus vaan?Mä oon ihan hermoraunio ja lapset kysyy et mikä äidillä on..Olen vasta 23v.

9

16961

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gloobi

Kaikki kuitenkin väittää että syöpä ei oireile noin.Mun olo on aivan järkyttävä ja oon yrittäny huolehtia lapsistani koko päivän.

• malla

....syöpäpatista tule mätää?? Sinulla on jokin paiseen tyyppinen patti, luulisin. Hyvä kuitenkin, että tutkitaan.

• Neena
        malla kirjoitti:

....syöpäpatista tule mätää?? Sinulla on jokin paiseen tyyppinen patti, luulisin. Hyvä kuitenkin, että tutkitaan.

Joo ihan samaa meinasin kuin ensimmäinen vastaaja: mätä on yleensä oire tulehduksesta eikä syövästä. Ja jos vielä patti on noin ihossa kiinni, kyseessä on varmaan vain tulehtuneen talirauhasen tms. aiheuttama, alkava paise.

Rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä, rasvakudoksen suojassa, eikä heti ihon alla.

En nyt mitään diagnoosia tässä yritä tyrkyttää, mutta mutta kyllä pattisi todennäköisesti on jotain ihan muuta kuin syöpää.

Ja itse kaksi kertaa sairastaneena haluaisin taas motkottaa: ei se rintasyöpä ole läheskään niin vaarallinen tai kamala tauti kun monet luulee, yli 90 % sairastuneista paranee täysin.

• gloobi
        Neena kirjoitti:

Joo ihan samaa meinasin kuin ensimmäinen vastaaja: mätä on yleensä oire tulehduksesta eikä syövästä. Ja jos vielä patti on noin ihossa kiinni, kyseessä on varmaan vain tulehtuneen talirauhasen tms. aiheuttama, alkava paise.

Rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä, rasvakudoksen suojassa, eikä heti ihon alla.

En nyt mitään diagnoosia tässä yritä tyrkyttää, mutta mutta kyllä pattisi todennäköisesti on jotain ihan muuta kuin syöpää.

Ja itse kaksi kertaa sairastaneena haluaisin taas motkottaa: ei se rintasyöpä ole läheskään niin vaarallinen tai kamala tauti kun monet luulee, yli 90 % sairastuneista paranee täysin.

Ja sain antibiootit,patti ei ole lähtenyt ja uusi aika torstaille.Siitä ei tule enää mätää vaan on kova ja ihon alla ei siis kiinni missään!
        Kummasti vieläkin pelottaa kun on pieniä lapsiakin ja ikää vasta 23v.
        Tottakai voi parantua mutta syöpä sana on karmaiseva :(

• Gloobi
        gloobi kirjoitti:

Ja sain antibiootit,patti ei ole lähtenyt ja uusi aika torstaille.Siitä ei tule enää mätää vaan on kova ja ihon alla ei siis kiinni missään!

Kauhulla odotan.

• jep
        gloobi kirjoitti:

on sellainen patti alatississä, alustaansa nähden liikkuva. diagnoosi oli benigni fibroadenooma eli hyvänlaatuinen sidekudoskasvain. Mulla on kuukauden päästä leikkaus. ei sitä kai ois pakko poistaa, mutta kannattaa koska vanhempana se voi muuttua pahanlaatuiseksi. ja häiritsee kun se osuu kaaritukeen. Ymmärrän hyvin pelkosi. oikeastaan minäkin saan tietää mikä se todellisuudessa on vasta kun patologi on tutkinut sen patin. kunpa kudos ympärillä ois ok ettei tissi pienene paljon. Pahanlaatuista kasvaintakin oon pelänny, koska multa ei otettu neulanäytettä. koska oon niin nuori ja haluun sen pois. onnea!

• gloobi
        jep kirjoitti:

on sellainen patti alatississä, alustaansa nähden liikkuva. diagnoosi oli benigni fibroadenooma eli hyvänlaatuinen sidekudoskasvain. Mulla on kuukauden päästä leikkaus. ei sitä kai ois pakko poistaa, mutta kannattaa koska vanhempana se voi muuttua pahanlaatuiseksi. ja häiritsee kun se osuu kaaritukeen. Ymmärrän hyvin pelkosi. oikeastaan minäkin saan tietää mikä se todellisuudessa on vasta kun patologi on tutkinut sen patin. kunpa kudos ympärillä ois ok ettei tissi pienene paljon. Pahanlaatuista kasvaintakin oon pelänny, koska multa ei otettu neulanäytettä. koska oon niin nuori ja haluun sen pois. onnea!

Öisin miettii ja muutenkin joka hetki..
        Tämmöinen pysäyttää aina miettimään elämää ja kuinka sitä arvostaa.

• gloobi
        gloobi kirjoitti:

Öisin miettii ja muutenkin joka hetki..
        Tämmöinen pysäyttää aina miettimään elämää ja kuinka sitä arvostaa.

Keskiviikkona vaadin päästä mammografiaan että pääsen peloistani!Voi kun sitä arvostaa taas elämää ,ei tunnu rahaongelmatkaan enää pahalta.
        Mulla tuli mätää molemmista tisseistä vuosi sitten ja tulin raskaaksi ja unohdin koko jutun.
        Arvatkaa vaan pelottaako nyt?Tunnustelen tissejä niin pajlon että onpa kumma jos niissä tuntuu särkyä.Toivotaan parasta.

• gloobi
        gloobi kirjoitti:

Keskiviikkona vaadin päästä mammografiaan että pääsen peloistani!Voi kun sitä arvostaa taas elämää ,ei tunnu rahaongelmatkaan enää pahalta.
        Mulla tuli mätää molemmista tisseistä vuosi sitten ja tulin raskaaksi ja unohdin koko jutun.
        Arvatkaa vaan pelottaako nyt?Tunnustelen tissejä niin pajlon että onpa kumma jos niissä tuntuu särkyä.Toivotaan parasta.

Kiitos kaunis jos viitsitte vastata..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe