Huomasin illalla patin rinnassa josta tuli mätää.Sain huomiseksi ajan jo lääkäriin.Oon itkeny ja pelkään että se on syöpä..Se on siis ihon alla ja on 2,5cm pitkä.Voisko olla tulehus vaan?Mä oon ihan hermoraunio ja lapset kysyy et mikä äidillä on..Olen vasta 23v.
Kyhmy rinnassa
9
16975
Vastaukset
- gloobi
Kaikki kuitenkin väittää että syöpä ei oireile noin.Mun olo on aivan järkyttävä ja oon yrittäny huolehtia lapsistani koko päivän.
- malla
....syöpäpatista tule mätää?? Sinulla on jokin paiseen tyyppinen patti, luulisin. Hyvä kuitenkin, että tutkitaan.
- Neena
malla kirjoitti:
....syöpäpatista tule mätää?? Sinulla on jokin paiseen tyyppinen patti, luulisin. Hyvä kuitenkin, että tutkitaan.
Joo ihan samaa meinasin kuin ensimmäinen vastaaja: mätä on yleensä oire tulehduksesta eikä syövästä. Ja jos vielä patti on noin ihossa kiinni, kyseessä on varmaan vain tulehtuneen talirauhasen tms. aiheuttama, alkava paise.
Rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä, rasvakudoksen suojassa, eikä heti ihon alla.
En nyt mitään diagnoosia tässä yritä tyrkyttää, mutta mutta kyllä pattisi todennäköisesti on jotain ihan muuta kuin syöpää.
Ja itse kaksi kertaa sairastaneena haluaisin taas motkottaa: ei se rintasyöpä ole läheskään niin vaarallinen tai kamala tauti kun monet luulee, yli 90 % sairastuneista paranee täysin. - gloobi
Neena kirjoitti:
Joo ihan samaa meinasin kuin ensimmäinen vastaaja: mätä on yleensä oire tulehduksesta eikä syövästä. Ja jos vielä patti on noin ihossa kiinni, kyseessä on varmaan vain tulehtuneen talirauhasen tms. aiheuttama, alkava paise.
Rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä, rasvakudoksen suojassa, eikä heti ihon alla.
En nyt mitään diagnoosia tässä yritä tyrkyttää, mutta mutta kyllä pattisi todennäköisesti on jotain ihan muuta kuin syöpää.
Ja itse kaksi kertaa sairastaneena haluaisin taas motkottaa: ei se rintasyöpä ole läheskään niin vaarallinen tai kamala tauti kun monet luulee, yli 90 % sairastuneista paranee täysin.Ja sain antibiootit,patti ei ole lähtenyt ja uusi aika torstaille.Siitä ei tule enää mätää vaan on kova ja ihon alla ei siis kiinni missään!
Kummasti vieläkin pelottaa kun on pieniä lapsiakin ja ikää vasta 23v.
Tottakai voi parantua mutta syöpä sana on karmaiseva :( - Gloobi
gloobi kirjoitti:
Ja sain antibiootit,patti ei ole lähtenyt ja uusi aika torstaille.Siitä ei tule enää mätää vaan on kova ja ihon alla ei siis kiinni missään!
Tottakai voi parantua mutta syöpä sana on karmaiseva :(Kauhulla odotan.
- jep
gloobi kirjoitti:
Ja sain antibiootit,patti ei ole lähtenyt ja uusi aika torstaille.Siitä ei tule enää mätää vaan on kova ja ihon alla ei siis kiinni missään!
Tottakai voi parantua mutta syöpä sana on karmaiseva :(on sellainen patti alatississä, alustaansa nähden liikkuva. diagnoosi oli benigni fibroadenooma eli hyvänlaatuinen sidekudoskasvain. Mulla on kuukauden päästä leikkaus. ei sitä kai ois pakko poistaa, mutta kannattaa koska vanhempana se voi muuttua pahanlaatuiseksi. ja häiritsee kun se osuu kaaritukeen. Ymmärrän hyvin pelkosi. oikeastaan minäkin saan tietää mikä se todellisuudessa on vasta kun patologi on tutkinut sen patin. kunpa kudos ympärillä ois ok ettei tissi pienene paljon. Pahanlaatuista kasvaintakin oon pelänny, koska multa ei otettu neulanäytettä. koska oon niin nuori ja haluun sen pois. onnea!
- gloobi
jep kirjoitti:
on sellainen patti alatississä, alustaansa nähden liikkuva. diagnoosi oli benigni fibroadenooma eli hyvänlaatuinen sidekudoskasvain. Mulla on kuukauden päästä leikkaus. ei sitä kai ois pakko poistaa, mutta kannattaa koska vanhempana se voi muuttua pahanlaatuiseksi. ja häiritsee kun se osuu kaaritukeen. Ymmärrän hyvin pelkosi. oikeastaan minäkin saan tietää mikä se todellisuudessa on vasta kun patologi on tutkinut sen patin. kunpa kudos ympärillä ois ok ettei tissi pienene paljon. Pahanlaatuista kasvaintakin oon pelänny, koska multa ei otettu neulanäytettä. koska oon niin nuori ja haluun sen pois. onnea!
Öisin miettii ja muutenkin joka hetki..
Tämmöinen pysäyttää aina miettimään elämää ja kuinka sitä arvostaa. - gloobi
gloobi kirjoitti:
Öisin miettii ja muutenkin joka hetki..
Tämmöinen pysäyttää aina miettimään elämää ja kuinka sitä arvostaa.Keskiviikkona vaadin päästä mammografiaan että pääsen peloistani!Voi kun sitä arvostaa taas elämää ,ei tunnu rahaongelmatkaan enää pahalta.
Mulla tuli mätää molemmista tisseistä vuosi sitten ja tulin raskaaksi ja unohdin koko jutun.
Arvatkaa vaan pelottaako nyt?Tunnustelen tissejä niin pajlon että onpa kumma jos niissä tuntuu särkyä.Toivotaan parasta. - gloobi
gloobi kirjoitti:
Keskiviikkona vaadin päästä mammografiaan että pääsen peloistani!Voi kun sitä arvostaa taas elämää ,ei tunnu rahaongelmatkaan enää pahalta.
Mulla tuli mätää molemmista tisseistä vuosi sitten ja tulin raskaaksi ja unohdin koko jutun.
Arvatkaa vaan pelottaako nyt?Tunnustelen tissejä niin pajlon että onpa kumma jos niissä tuntuu särkyä.Toivotaan parasta.Kiitos kaunis jos viitsitte vastata..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1403454Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri2102397IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl682388Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al892214- 1531628
Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1161433Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden121223Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha6241066- 1191035
- 100986