Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kova veto oli Popedalta Kaarinan Old Texasissa 22.10.2010!

blackdrummer

Aivan loistava vire bändillä päällä. Popeda on varmaan parhaimmassa livekunnossa tällä hetkellä, eikä pojat enää oo mitää nöösipoikia vaan kunnon äijiä. Meno oli kovaa ilman alkoholia, tosin Pate välillä hörppi olutta tuopista biisien välillä. Voishan se olla alkoholitontakin, kun ei mulle ainakaan oo täysin selvinny et onks Pate nyt absolutisti vai käyttääkö kohtuulliesti esim. keikkatilanteissa.

Keskustelkaa ihmiset enemmän keikkakokemuksista tällä palstalla kun ootte keikkoja nähny.

14

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei enää viinasta

      No etpä sinäkään kovasti keikasta tarinoinu, vaan keskityit taas tuohon alko-asiaan. Me oikeat Popeda-fanit ei jakseta moisesta asiasta jauhaa, vaan keskustellaan niistä keikoista ja niiden sisällöstä omalla suunnallamme asiallisesti!

    • Basisti ja Peräkärry

      No kerran näin Harvein Aleksin Ruisrokissa. Siitä on toki aikaa. Tosi kova meno sielläkin ilman alkoholia, tosin sielläkin Aleksi hörppi pullosta viinaa biisien välissä. Voishan sekin olla vain vettä, kun se ei mulle täysin selvinnyt, kun en päässyt haistelemaan sitä pulloa.

      Me koko yleisö oltiin siellä alhaalla hiekalla ja se bändi oli sitten ylhäällä lavalla. Itsekin olin silloin tosi nuori ja todella lärvät.

      Hurrikeinsitkin näin useampaan kertaan ja joskus se basisti Kisse hörppäs nimen omaan biisien välissä limpparipullosta ja käveli sen jälkeen mikropoonin luo sanoen: jee oolrait.
      Ei mulle ole ikinä tosin selvinnyt, että oliko se limpsa ihan varmasti limpsaa.

      Mutta pysytään aiheessa. Poppedan minäkin näin Porin Stadikalla tuossa kolkyt vuotta sitten. Muistaakseni Pate ja se urkuri Safka vai olikohan se joku muu joi silloinkin kanssa niiden kappaleiden päätyttyä jotain juomaa. Minullakin oli niissä samassa tilaisuudessa esiintyneissä pojissa sanotaan nyt ainakin puolituttuja, mutta en ole huomannut vieläkään kysyä, että kurkkasko nekään niihin Poperan juomapulloihin?

      Että tuollaisia keikkakokemuksia ainaki mul o.

      • Jarppe33324

        Oli todella upea keikka heillä. Varmaan Popeda tällä hetkellä parhaimmassa kunnossa pitkään aikaan.
        Ainoa mistä en tykännyt keikalla, oli osan yleisön käytös. Riideltiin, nyrkit heiluivat hieman, kaljaa lenteli siel sun täällä. Itse en ymmärrä, miksi ihmeessä pitää ottaa juotavaa tanssilavalle :O????. Muuten keikka oli tosi hyvä


      • blackdrummer
        Jarppe33324 kirjoitti:

        Oli todella upea keikka heillä. Varmaan Popeda tällä hetkellä parhaimmassa kunnossa pitkään aikaan.
        Ainoa mistä en tykännyt keikalla, oli osan yleisön käytös. Riideltiin, nyrkit heiluivat hieman, kaljaa lenteli siel sun täällä. Itse en ymmärrä, miksi ihmeessä pitää ottaa juotavaa tanssilavalle :O????. Muuten keikka oli tosi hyvä

        näiden kahden v.......jan jälkeen.

        Joo tosiaan se alun sähellys oli aika ärsyttävää ku kaljaa lensi päälle ja eräs isokokoinen mieshenkilö siinä veivas niin et meikäläinenkin oli ihan puristuksissa siinä alussa. Ei siinä nyt mitään sen kummempaa tappelua ollut. Sit alko helpottaa alkuvaikeuksien jälkeen.

        Sellasen voisin mainita et Costilla oli lippis päässä ihan siinä keikan alussa mut sit se heitti sen pois.

        Se oli harmi et Lacua ei näkyny sieltä takaata kunnolla. Siinä on kyl sellanen rumpali et sen loistavan soiton lisäks pelleilee kapuloilla ja muutenkin ilmeilee. Itekin rumpuja soittavana oon just sitä mieltä et ei sellanen oo mistään kotosin et tuijotetaan jotain nuotteja ja soitetaan pilkuntarkasti. Siinähän menee se koko fiilis.


      • guitar pro
        blackdrummer kirjoitti:

        näiden kahden v.......jan jälkeen.

        Joo tosiaan se alun sähellys oli aika ärsyttävää ku kaljaa lensi päälle ja eräs isokokoinen mieshenkilö siinä veivas niin et meikäläinenkin oli ihan puristuksissa siinä alussa. Ei siinä nyt mitään sen kummempaa tappelua ollut. Sit alko helpottaa alkuvaikeuksien jälkeen.

        Sellasen voisin mainita et Costilla oli lippis päässä ihan siinä keikan alussa mut sit se heitti sen pois.

        Se oli harmi et Lacua ei näkyny sieltä takaata kunnolla. Siinä on kyl sellanen rumpali et sen loistavan soiton lisäks pelleilee kapuloilla ja muutenkin ilmeilee. Itekin rumpuja soittavana oon just sitä mieltä et ei sellanen oo mistään kotosin et tuijotetaan jotain nuotteja ja soitetaan pilkuntarkasti. Siinähän menee se koko fiilis.

        Popedan keikalla kuuluu minusta myös kaikki soittimet suht koht kirkkaasti,esim Costin kitara.Eikä ole sellaista tasaista matalaa mörinää,kuten monella rokkibändillä tuuppaa livenä olemaan.Costi on ehkä kanssa aika aliarvostettu kitaristi,mutta omasta mielestäni on kyllä suomen huippua.Varsinkin popedan kappaleissa Costin soolot sun muut on aivan loistavia,muuta hänen tuotantoa en ole kuullut,sitäkin varmasti löytyy.Totta tosiaan Lacu on rummuissa mies paikallaan,taidokasta ja näyttävää soittoa.


      • blackdrummer
        guitar pro kirjoitti:

        Popedan keikalla kuuluu minusta myös kaikki soittimet suht koht kirkkaasti,esim Costin kitara.Eikä ole sellaista tasaista matalaa mörinää,kuten monella rokkibändillä tuuppaa livenä olemaan.Costi on ehkä kanssa aika aliarvostettu kitaristi,mutta omasta mielestäni on kyllä suomen huippua.Varsinkin popedan kappaleissa Costin soolot sun muut on aivan loistavia,muuta hänen tuotantoa en ole kuullut,sitäkin varmasti löytyy.Totta tosiaan Lacu on rummuissa mies paikallaan,taidokasta ja näyttävää soittoa.

        ...muistan kun Costi sano jossain haastattelussa, missä oli Popedan muutkin jätkät et hän ei oo koskaan pyrkiny opettelemaan kitaransoittoo silleen kauheen teknisesti eli kovia tilutuksia jne. Mun mielestä herra on kyl oikeen taitava siinäkin hommassa. Hän mainitsi myös et hän on keskittyny enemmän biisien tekemiseen ja se et hän osaa soittaa omat biisit ni se riittää.

        Lacusta viel sen verran et yhtään väheksymättä Popedan aikasempia rumpaleita ni tällä pitkä tukalla on kyl show hallussa. Siinä mielessä pidän häntä parhaana Popedan rumpalina. Noh, jokainen taaplaa tyylillään.


      • ssssssssssssssssssss

        yleensä Pate juo keikoilla vain vettä. Mies meni vieroitukseen syksyllä 2007 (joku Minnesotahoito) ja sen jälkeen ei ole juonut yhtään alkoholipitoisia juomia. Bändi, lääkärit, ystävät ja oma perhe laittoivat sen selkä seinää vasten eikä se uskalla enää mokata eikä dokata koska jos ottaa tipankin alkoholia sisältäviä juomia se ei jää pikku lipittelyyn vaan homma ratkeaa taas käsistä. Joten selvinpäin se on. Mutta tottakai keikoilla käyvä porukka sitten luulee että Pate juo alkoholipitoista juomaa kun suurin osa yleisöstä on edelleen Popedan keikoilla aivan sekaisin vaikka lavalla esiintyy raitis Mustajärvi ja lähes raitis muu poppooo (eipä ne muutkaan kännissä soita tai sitten niillä on uskomaton viinapää) niin luulevat että kännissähän se Pate on jos ottaa siivut tai siivuja alkoholitonta. Pate on ollut todella kovassa kunnossa vuodesta 2008 lähtien ja sitä on ollut koko muukin bändi. Koko orkesteri on ollut siitä lähtien todella kovassa vedossa ja jatkuvasssa nosteessa. Toivottavasti homma jatkuu näin ja kyllä se jatkuu jos Pauli pysyy päätöksessään olla selvänä. En todellakaan usko että Pauli enää leikkii tuolla asialla joten prosenttijuomaa se juoma ei ole. Mutta Pate puhuu sellaisia juttuja lavalla, kiroilee ja tekee jotain panoeleitä sun muita hävytöntä niin tottakai sitä sitten porukka aattelee että kännissä ton on oltava kun ite ovat kännissä eivätkä itse kehtaisi sanoa tuhatpäisen yleiseön edessä esim. näin: v.... että nyt pan.....

        Mut en todellkaan ymmärrä mistä näitä epäilijöitä edelleen riittää jotka luulee että Pate juo. Oon ihan tarpeeksi nähnyt keikkoja menneisyydessä joilla Pate oli välillä aivan sekaisin se se ei todellakaan kuulostanut eikä näyttänyt kosteana kautenaan siltä miltä nyt lopetttuaan dokailun. Lopetetaan tämä asia jo nyt kun todellakaan mies ei ole enää se juoppo mitä joskus oli.


      • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
        blackdrummer kirjoitti:

        näiden kahden v.......jan jälkeen.

        Joo tosiaan se alun sähellys oli aika ärsyttävää ku kaljaa lensi päälle ja eräs isokokoinen mieshenkilö siinä veivas niin et meikäläinenkin oli ihan puristuksissa siinä alussa. Ei siinä nyt mitään sen kummempaa tappelua ollut. Sit alko helpottaa alkuvaikeuksien jälkeen.

        Sellasen voisin mainita et Costilla oli lippis päässä ihan siinä keikan alussa mut sit se heitti sen pois.

        Se oli harmi et Lacua ei näkyny sieltä takaata kunnolla. Siinä on kyl sellanen rumpali et sen loistavan soiton lisäks pelleilee kapuloilla ja muutenkin ilmeilee. Itekin rumpuja soittavana oon just sitä mieltä et ei sellanen oo mistään kotosin et tuijotetaan jotain nuotteja ja soitetaan pilkuntarkasti. Siinähän menee se koko fiilis.

        sun viesteistä Blackdrummer saa sen kuvan heti ettet oo pahemmin seurannut bändiä vuoden 2007 jälkeen (tai ees aiemminkaan) kun sulle tuli Paten nykyinen laihtunut, siisti ja lihaksikas ulkomuoto yllätyksenä, et tainnut aiemmin ees tietää keitä bändissä nyt on ja yllätyit esim. nykyisen rumpali Lacun lahjakkuudesta ja riehakkuudesta. Kari "Lacu" Lahtinen on yksi suomen mukavampia, hauskimpia ja tunnetuimpia rock-rumpaleita jolla on tatsi, asenne, komppi ja fillit kohdallaan. Mies lukuisten projektien ja bändien takana. Urkuri Pate Kivinen taas on yksi suomen tunnetuimpia ja käytetyimpiä studio- ja sessiomuusikoita joka on säveltänyt musiikkia elokuviin ja soittanut Hanoi Rocksin 2000-luvun kokoonpanoissa, heavy bändien levyillä ja Graham Bonnetin ja Back to the Rainbown keikkakokoonpanoissa. Basisti Jyrki Melartin on vakuttanut lähes yhtäjaksoisesti (vuodesta 1981) Popedassa ja soittanut lisäksi mm. Kotrassa, Topi Sorsakosken bändissä , Veltto Virtasen eri kokoonpanoissa jne. On erittäin ammattitaitoinen, pidetty, hauska ja monien muusikoiden mielestä yksi tarkimpia, grooveimmin ja tanakammin soittavia basson soittajia tässä maassa. Nykyinen Popedan kokoonpano on tehnyt todella loistavan ja hyvin myyneen studiolevyn sekä live-dvd:n ja uudistunut ja skarpannut Pate on tehnyt ilman Popedaakin kaksi uutta soololevyä. Ilmeisesti et tiennyt että Popeda ja Pate on ollut näin loistavassa vedossa levyllä ja keikoilla keväästä 2008 aina näihin päiviin asti.

        Suosittelen katsomaan Popedan live-dvd:n Ratinasta kesältä 2008 ja hankkimaan 27.10.2010 ilmestyvän tupla-cd:n (johon koottu biisejä tän kesän eri keikoilta) ja hankkimaan myös samana päivänä Tampereen Keskustorilla kuvatun yli 20 biisiä sisältävän todella pitkän dvd-muotoon pakatun Popedan keikkataltioinnin ja käymään useamminkin Popedan keikoilla niin tajuat että Pate ei todellakaan ole kännissä eikä tissuttele vaan juo välillä alkoholitonta kaljaa eikä sitäkään todellakaan aina. Jos se sekoilis edelleen ei levyt myis niin hyvin eikä varsinkaan keikkapaikat olisi niin täynnä kuin mitä ovat jos muka edelleen sekoilee.


      • rock rock rock
        ssssssssssssssssssss kirjoitti:

        yleensä Pate juo keikoilla vain vettä. Mies meni vieroitukseen syksyllä 2007 (joku Minnesotahoito) ja sen jälkeen ei ole juonut yhtään alkoholipitoisia juomia. Bändi, lääkärit, ystävät ja oma perhe laittoivat sen selkä seinää vasten eikä se uskalla enää mokata eikä dokata koska jos ottaa tipankin alkoholia sisältäviä juomia se ei jää pikku lipittelyyn vaan homma ratkeaa taas käsistä. Joten selvinpäin se on. Mutta tottakai keikoilla käyvä porukka sitten luulee että Pate juo alkoholipitoista juomaa kun suurin osa yleisöstä on edelleen Popedan keikoilla aivan sekaisin vaikka lavalla esiintyy raitis Mustajärvi ja lähes raitis muu poppooo (eipä ne muutkaan kännissä soita tai sitten niillä on uskomaton viinapää) niin luulevat että kännissähän se Pate on jos ottaa siivut tai siivuja alkoholitonta. Pate on ollut todella kovassa kunnossa vuodesta 2008 lähtien ja sitä on ollut koko muukin bändi. Koko orkesteri on ollut siitä lähtien todella kovassa vedossa ja jatkuvasssa nosteessa. Toivottavasti homma jatkuu näin ja kyllä se jatkuu jos Pauli pysyy päätöksessään olla selvänä. En todellakaan usko että Pauli enää leikkii tuolla asialla joten prosenttijuomaa se juoma ei ole. Mutta Pate puhuu sellaisia juttuja lavalla, kiroilee ja tekee jotain panoeleitä sun muita hävytöntä niin tottakai sitä sitten porukka aattelee että kännissä ton on oltava kun ite ovat kännissä eivätkä itse kehtaisi sanoa tuhatpäisen yleiseön edessä esim. näin: v.... että nyt pan.....

        Mut en todellkaan ymmärrä mistä näitä epäilijöitä edelleen riittää jotka luulee että Pate juo. Oon ihan tarpeeksi nähnyt keikkoja menneisyydessä joilla Pate oli välillä aivan sekaisin se se ei todellakaan kuulostanut eikä näyttänyt kosteana kautenaan siltä miltä nyt lopetttuaan dokailun. Lopetetaan tämä asia jo nyt kun todellakaan mies ei ole enää se juoppo mitä joskus oli.

        kun on sitä tottunut vuosia lipittämään ja ei siis halua luopua siitä tai sen mausta kokonaan joten siksi keikoilla juo edellen välillä alkoholitonta koska pitää oluen mausta. Alkoholiton olut on raikkaan makuista ja loistava janon sammuttaja kun on kova hiki ja jano. Toimii ihan eri tapaan janon sammuttajana kuin alkoholia sisältävä olut mikä vaan lisää janoa. Pate varmaan joisi alkoholitonta kossuakin jos sitä olisi kun on tottunut joskus sen Alkon kossun makuun :). Sitä en tiedä miksi kaikilla keikoilla Pate ei ota pikku hörppyjä siitä alhoholitonta sisältävästä tuopista ehkä sitä ei vaan aina tee mieli. Enempi olen nähnyt Paten juovan keikoilla vettä tai kahvia. Jossain vaiheessa ei ollenkaan tainnut juoda sitä alhoholitontakaan kun taas alkoi nämä typerät huhut joka foorumilla että kännissä sen täytyy edelleen keikkat vetää kun näin ottavan pari hörppyä keikan aikana ainetta joka näytti kaljalta. Tänne ei viitsi todelliset Popeda fanit keikkakokemuksiaaan jakaa vaan kirjoittavat mieluummin omalla foorumillaa popeda.org jonne täytyy rekisteröityä. Tosin on sinnekin pesiytynyt muutama tyyppi jotka etupäässä vaaan kyselee että mikä oli meininki milläkin keikalla ja oliko Pate iskussa vai ei. Tätä jaksetaan näköjään jauhaa vaikka kuinka monta vuotta että onko Pate selvä vai ei, vaikka on siis ollut raittiina jo melko pitkään. Nightwishin eri keskustelupalstoillakin jauhetaan edelleen Turusesta ja siitä kumpi on parempi Anette vai Tarja vaikka Turusen erottamisesta on jo viisi vuotta ja Anette on ollut bändissä jo kauan. Tämä juoko Pate vieläkin vai ei on ihan samanlaista vatvomista kuin Nightwish keskustelut Tarjasta ja Anetesta.


      • Safka Pekkonen

        Safkan kanssa 30 vuotta sitten. Safka liittyi Popedaan vuonna 1983 ja siitä on 27 vuotta. Ennen sitä Popedassa ei ollut vakituista urkuria.


    • Joopa joo

      ei koskaan ole ollutkaan mitään kovia dokaajia...Siis muita kuin Pate. Mikkonen, Ainiala, Rautajoki ja Petander ehkä olleet melkoilailla yhtä kosteita mutta kyllä muut soittajat on aika särmiä. Minäkin olen järkytykseksesi nähnyt Costin ottavan keikoilla oluen tai pari ja ehkä lasin viiniäkin ja on Mellukin viiniä lipittänyt tai kaljan pari juonut mut ei joka keikalla ja ei ne aikakaan oo näyttäneet olevan kännissä kertaakaan silloin kun minä oon ne lavalla nähnyt. Paten olen muinoin lavalla soosissa nähnyt mut muita en. Median luomaa illuusiota että Popeda olisi kovinkin kostea bändi. Ehkä ollut sitä joskus 1978-1995 mutta nyt siinä on jo niin vanhoja ukkoja kaikki et ei ne jaksa riekkua viinapäissään.

      • blackdrummer

        Mitä se rrrrrrrrrrrrrrrrrrr nyt siellä herjaa. Mulle on aivan sama juoko Pate vai ei, mut satun ite myös kärsimään alkomahooliongelmasta(nyt 7kk raittiina) ja ehkä pidän Patea jonkinlaisena esimerkkinä.

        Sitten tohon toiseen asiaan etten tietäis Popedasta oikeen mitään. Mä huomasin heti Täydelliset miehet levyn ilmestyttyä et Paten lauluääni oli parantunu ja muutenkin miehen olemus muuttunu kokonaan.

        Lisäks omistan 2 Popedan DVD:tä, sen vanhemman Pakkahuoneen levyn ja uudemman Ratinan stadionilla kuvatun plätyn. Oon myös lukenu Vesa Kontiaisen "Ilikeesti kiitää" kirjan ainakin kahteen kertaan.

        Uus tän kesän Tammerfesteillä kuvattu DVD on jo ennakkotilattu ja se ilmestyykin ylihuomenna.

        Kyl mä mielestäni aika hyvin tiedän Popedan eri vaiheista ja kuka siinä kulloinkin on soittanu, vaikka en ollu sillon edes syntyny ku Popeda perustettiin.


      • guitar pro
        blackdrummer kirjoitti:

        Mitä se rrrrrrrrrrrrrrrrrrr nyt siellä herjaa. Mulle on aivan sama juoko Pate vai ei, mut satun ite myös kärsimään alkomahooliongelmasta(nyt 7kk raittiina) ja ehkä pidän Patea jonkinlaisena esimerkkinä.

        Sitten tohon toiseen asiaan etten tietäis Popedasta oikeen mitään. Mä huomasin heti Täydelliset miehet levyn ilmestyttyä et Paten lauluääni oli parantunu ja muutenkin miehen olemus muuttunu kokonaan.

        Lisäks omistan 2 Popedan DVD:tä, sen vanhemman Pakkahuoneen levyn ja uudemman Ratinan stadionilla kuvatun plätyn. Oon myös lukenu Vesa Kontiaisen "Ilikeesti kiitää" kirjan ainakin kahteen kertaan.

        Uus tän kesän Tammerfesteillä kuvattu DVD on jo ennakkotilattu ja se ilmestyykin ylihuomenna.

        Kyl mä mielestäni aika hyvin tiedän Popedan eri vaiheista ja kuka siinä kulloinkin on soittanu, vaikka en ollu sillon edes syntyny ku Popeda perustettiin.

        Eiköhän se viinanpiru ole takana monessa hienossa kappaleessa kautta maailman.Onhan monet muusikot tunnustaneet,että parhaimpia kappaleita tuli silloin kun käytti viinaa yms.Eihän ne jotkut pysty edes esiintymään selvinpäin.Onhan ne kovat työmiehet muutenki yleensä semmoisia tuurijuoppoja,välillä ryypätään ja sitten on motivaatiota painaa hommia.Sitä vaan ei tahdo roppa vanhemmiten kestää,eikä palautua niinkuin nuorena kossina.Tsemppiä kuitenki Blackdrummerille.


      • blackdrummer
        guitar pro kirjoitti:

        Eiköhän se viinanpiru ole takana monessa hienossa kappaleessa kautta maailman.Onhan monet muusikot tunnustaneet,että parhaimpia kappaleita tuli silloin kun käytti viinaa yms.Eihän ne jotkut pysty edes esiintymään selvinpäin.Onhan ne kovat työmiehet muutenki yleensä semmoisia tuurijuoppoja,välillä ryypätään ja sitten on motivaatiota painaa hommia.Sitä vaan ei tahdo roppa vanhemmiten kestää,eikä palautua niinkuin nuorena kossina.Tsemppiä kuitenki Blackdrummerille.

        Mulla on ikää 26v, joten kroppa kyl vielä kestäis varmaan, vaikka maksa-arvot onkin välillä huidellu pilvissä, mut pää ei aina tunnu kestävän.

        No nyt eksyttiin tost Popeda-aiheesta, mut onhan se selvä et tollanen esiintyjän työ on pirun raskasta matkustamista ja odottelua et ei ihme et se viina houkuttelee. Jos sitä taas jatkuvasti kittaa niin eihän esiintymisistä mitään tuu. Kyllä siinä keho/mieli ennemmin tai myöhemmin pettää.

        Just luin muuten viikonlopun iltalehdestä jutun Patesta et hänellä korkki meni kiinni 3 vuotta sitten eikä oo sen jälkeen auennu. Täytyy nostaa hattua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1380
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    6. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1267
    7. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe