Tahdistin ja jatkuvat lisälyöntituntemukset

tinjamiini2

Sairastin viime talvena myokardiitin. Totaaliblokin takia asennettiin pysyvä sydämentahdistin. Toinen kammioista ei tahdista itse mitään, vaan on täysin laitteen varassa. Eteisen tahdistuksia on joka toinen lyönti.
Minulla on ihan jatkuvasti lisälyöntituntemuksia. Sydämen muljahdus tuntuu kurkussa pienenä kuristavana tunteena. Tahdistimessa oli rekisteröinti jonkun aikaa, mutta siinä ei näkynyt mitään vakavaa kuulemma. Kuitenkin nämä lisälyönnit ovat aika ikävä tunne. Onkohan nyt vain niin että minun on vain sopeuduttava tähän? Teen 3-vuorotyötä ja varsinkin yövuorossa aamuöisin nämä lisälyöntituntemukset ovat normaalia arkea.

Äskettäin sairastin keuhkoputkentulehduksen, jolloin myös Gfr oli koholla. Ei varsinaista sydämenvajaatoimintaa kai, vaan katsottiin että arvon kohoaminen johtui kuumeesta ja tulehduksesta.
Minulle tulee olo kun valitan "vaivojani ja oireitani" että tuijotan liikaa omaa napaani ja tarkkailen itseäni. Kuitenkin nuo lisälyöntituntemukset ovat erittäin kiusallisia ja tulee kyllä olo että kaikki ei ole ehkä kunnossa?

3

1111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinjamiini2

Pro-Bnp joka kuvaa sydämen vajaatoimintaa oli myös kodolla useita satasia

• Es

Mullakin on tahdistin ollut jo kohta 7 vuotta ja totaaliblokin taikia asennettu.
      Rytmiä on omaa 5% ja 95% tahdistimesta.
      Lisälyönnit ovat tietääkseni yleisiä tahdistinpotilailla ja itsellänikin on niihin lääkitys, varmasti sinunkin
      lisälyönnit tokenee lääkkeellä.

• ;)

Mulla on totaaliblokin vuoksi laitettu myös tahdistin, olen 34 v. Erityisesti alkuvaiheessa oli paljon rytmihäiriöitä, kun elimistö oli vielä sekaisin. Mietin noita sun lisälyöntejä. Kuumeen aikana lisälyötejä tulee varmasti lisää, mutta onko sun tahdistimessa mahdollisesti autocapture-toiminto päällä. Mulla se on ja joka yö samaan kellonaikaan tulee tykytyksiä kestäen 2-10 min. Ovat välillä ikäviä, mutta jos kyse on tästä, autocapture toiminnon saa pois päältä, itse halusin pitää sen päällä. Huonompina päivinä otan Emconcoria 5 mg, josta on ainakin mulle ollut apua. Jos se sydämen vaajaatoiminta-asia vaivaa vielä pyydä vaikka työterveyslääkäriltä lähete keuhkokuvaan, luulis sen onnistuvan ja ennen kaikkea saat selvyyden asiaan. Hyviä jatkoja sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      95
      3761
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      45
      3103
    3. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3017
    4. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      2825
    5. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2724
    6. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      52
      2432
    7. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2177
    8. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      60
      2108
    9. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1896
    10. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1858
    Aihe