Langattoman käyttöönotto?

Erkki.

Mitä vermeitä tarvitsen, jos koitan liittää koneeni nettiin langattomasti jonkun toisen liittymää käyttäen? Eiköhän kerrostalolähiöstä joku langaton aina luulisi löytyvän.

9

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensinnäkin kerro

      mitä on käsitteen "koneeni" takana.
      Ompelukone ainakin tarvitse lankaa...

      • Erkki.

        Tavallinen pöytämalli.

        Toisaalta onko sillä väliä mikä kone, luulisi olevat kohtalaisen helppo olettaa ettei nettiin paljon koitetakaan kytkeä muita kuin nettikelpoisia koneita, oli se sitten jääkaappi, kahvinkeitin, tietokone, digiboxi tahi muu vempain.


      • ensinnäkin kerro
        Erkki. kirjoitti:

        Tavallinen pöytämalli.

        Toisaalta onko sillä väliä mikä kone, luulisi olevat kohtalaisen helppo olettaa ettei nettiin paljon koitetakaan kytkeä muita kuin nettikelpoisia koneita, oli se sitten jääkaappi, kahvinkeitin, tietokone, digiboxi tahi muu vempain.

        on se että eihän kukaan voi vastata
        "Mitä vermeitä tarvitsen,"
        kysymykseen jos ei tiedä mitä vermeitä koneessasi jo on.
        Näes koneita on sellaisia joissa on sisäänrakennetut wlan-, bluetooth- jms.
        laitteet ja sellaisia joissa ei ole.


      • Erkki.
        ensinnäkin kerro kirjoitti:

        on se että eihän kukaan voi vastata
        "Mitä vermeitä tarvitsen,"
        kysymykseen jos ei tiedä mitä vermeitä koneessasi jo on.
        Näes koneita on sellaisia joissa on sisäänrakennetut wlan-, bluetooth- jms.
        laitteet ja sellaisia joissa ei ole.

        Jos vastaus on esimerkiksi että tarvitaan wlan, senhän voi sanoa. Siitä, onko minulla se vai ei riippuu se mitä tarvitsee hankkia.

        No, kone on varsin tavallinen itse kasattu pöytäkone, jossa on verkkokortti emoon integroituna. Lisäksi on tietenkin, jos näitä tarvitaan, usb:t firewiret sun muut vastaavat mitkä kuuluvat nykyään pöytäkoneen vakiovarustukseen. Langattomuus ei käsittääkseni ole vakiona pöytämallisissa koneissa, ei ainakaan minun koneessani.

        Käyttöjärjestelminä on XP Pro SP3, W7 Ultimate ja Ubuntu 10.10 LTS, josta viimeksimainittua käyttäisin mieluiten surffailuun.

        Mitä siis tarvitsen?


      • ensinnäkin kerro
        Erkki. kirjoitti:

        Jos vastaus on esimerkiksi että tarvitaan wlan, senhän voi sanoa. Siitä, onko minulla se vai ei riippuu se mitä tarvitsee hankkia.

        No, kone on varsin tavallinen itse kasattu pöytäkone, jossa on verkkokortti emoon integroituna. Lisäksi on tietenkin, jos näitä tarvitaan, usb:t firewiret sun muut vastaavat mitkä kuuluvat nykyään pöytäkoneen vakiovarustukseen. Langattomuus ei käsittääkseni ole vakiona pöytämallisissa koneissa, ei ainakaan minun koneessani.

        Käyttöjärjestelminä on XP Pro SP3, W7 Ultimate ja Ubuntu 10.10 LTS, josta viimeksimainittua käyttäisin mieluiten surffailuun.

        Mitä siis tarvitsen?

        et kertonut edes onko läppäri vai pöytäkone, niissä
        on esim. wlan-kortit ihan erilaisia, samanlainen
        wlan-usb-tikku sentään käy molempiin.
        Tarttet siis wlanin koneeseen, et muuta.


      • 12
        Erkki. kirjoitti:

        Jos vastaus on esimerkiksi että tarvitaan wlan, senhän voi sanoa. Siitä, onko minulla se vai ei riippuu se mitä tarvitsee hankkia.

        No, kone on varsin tavallinen itse kasattu pöytäkone, jossa on verkkokortti emoon integroituna. Lisäksi on tietenkin, jos näitä tarvitaan, usb:t firewiret sun muut vastaavat mitkä kuuluvat nykyään pöytäkoneen vakiovarustukseen. Langattomuus ei käsittääkseni ole vakiona pöytämallisissa koneissa, ei ainakaan minun koneessani.

        Käyttöjärjestelminä on XP Pro SP3, W7 Ultimate ja Ubuntu 10.10 LTS, josta viimeksimainittua käyttäisin mieluiten surffailuun.

        Mitä siis tarvitsen?

        Langattoman verkkosovittimen.


      • Erkki.
        ensinnäkin kerro kirjoitti:

        et kertonut edes onko läppäri vai pöytäkone, niissä
        on esim. wlan-kortit ihan erilaisia, samanlainen
        wlan-usb-tikku sentään käy molempiin.
        Tarttet siis wlanin koneeseen, et muuta.

        »No, kone on varsin tavallinen itse kasattu pöytäkone, jossa on verkkokortti emoon integroituna.»

        Kumpikohan mahtaisi olla kyseessä? Tavallinen itse kasattu läppärikö?

        Kiitos nyt kuitenkin, laitetaanpa hankintalistalle.


        Entä miten käyttöönotto? Nuuskiiko se itse, onko jossakin verkkoa käytettävissä?


      • ensinnäkin kerro
        Erkki. kirjoitti:

        »No, kone on varsin tavallinen itse kasattu pöytäkone, jossa on verkkokortti emoon integroituna.»

        Kumpikohan mahtaisi olla kyseessä? Tavallinen itse kasattu läppärikö?

        Kiitos nyt kuitenkin, laitetaanpa hankintalistalle.


        Entä miten käyttöönotto? Nuuskiiko se itse, onko jossakin verkkoa käytettävissä?

        »No, kone on varsin tavallinen itse kasattu pöytäkone, jossa on verkkokortti emoon integroituna.»

        Noin et kertonut alkuviestissäsí, vaan vasta lisäkysymyksen jälkeen.


      • Erkki.
        ensinnäkin kerro kirjoitti:

        »No, kone on varsin tavallinen itse kasattu pöytäkone, jossa on verkkokortti emoon integroituna.»

        Noin et kertonut alkuviestissäsí, vaan vasta lisäkysymyksen jälkeen.

        Vaan olisi siihen alkuperäiseenkin kysymykseen voinut vastata »Tarttet siis wlanin koneeseen, et muuta.», vaikka kysymys olisi ollut softapäivitysmahdollisuudella olevasta ompelukoneesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe