Kotka syö Haminan, hyvästi Haminan satama ja kai Haminakin!

Hami

Siinä sitä taas mennään kovaa vauhtia päin mäntyä silmät sidottuina kun suostutaan yhdistämään vähemmistöosuudella satamamme Kotkan kanssa. Ei kai kukaan oikeasti usko, että yhdistymisen jälkeen Haminan satamaan satsattaisiin juuri ollenkaan. Kotkaan keskitetään kaikki tuottava toiminta ja Hamina ajetaan pikkuhiljaa alas, tai sitä käytetään uuden suursataman strategian kannalta vähempiarvoisiin palveluihin. Halvempaahan on keskittää kaikki investoinnit, ykkösluokan palvelut jne. tällaisessa toiminnassa yhteen paikkaan. Kotkan satamahan tässä siis voittaa kun voi enemmistöosuuden turvin kehittää toimintaansa miten haluaa ja saa yhden kovan kilpailijan alueelta pois. Fiksuja nuo Kotkalaiset, tyhmiä taas kerran Haminalaiset. Säälittävää on vain meidän Haminalaisten veronmaksajien surkeus kun annetaan kaupunkimme kuihtua kuihtumistaan ja kaikenmaailman tyhjääpuhuvien muutosvoimien tuhota kaupunkimme. Pitäisi taistella kaupunkimme elävöittämisen ja liiketoiminnan kehittämisen puolesta yhtenä rintamana. Seuraavaksi vaan muutosvoimat taitavat yhdistää meidät Kotkaan ja sitten keskitetään viimeiset peruspalvelutkin sinne.

40

1727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ll,kjhgh

      kun kaiken tietävät tulokaat hämäläiset ajoivat stevecon kotkaan ja 200 ihmiselle kenkää perseelle voi vittu sentään

    • Yhtä teatteria

      Hamina elää pysähtyneisyyden kautta kuten ennen itäisessä naapurissa. Muutosvoimat on kiinittynyt sataman laituriin, ajavat siitä välillä moottorilla läntiseen naapurisatamaan neuvottelemaan, joko he jo ottaisivat satamamme hoitaakseen. Neuvottelujen tauoilla Muutosvoimien moottorin taka-kajuutassa käydään salaisia neuvotteluja koko kaupungin asioiden hoidon luovuttamisesta parempiin käsiin, sillä tiedetään savolaisten piellysmiesten jo aikoinaan muuttaneen tähän Kotkan kaupunkiin.
      Sillä välin muutosvoimien entiset äänestäjät odottavat kaupunkinsa uutta muutosta, kauppakeskuksen nousua keskustan kortteliin, outletin vilskettä, tervasaaren alueen rakentamista, kylpylää....
      Mutta kuinka käykään, Muutosvoimat alkaa pelaa uhkapeliä satamassa, tulee tappio tappion perään ja entisten äänestäjien rahat hupenevat 110 000 € toisensa jälkeen, Muutosvoimien yrittäessä pelata hukkaamiskieltoon asetettuja miljoonia takaisin.
      Kuinka pelissä tulee käymään, tietääkö sen se piellysmies?

      • provokaattorix

        Toivottavasti Haminasta irtisanotaan mahdollisimman paljon noita puoliapina ahtaajia. Suurella palkalla istuvat koneella ja tavaavat viestejä tänne epätoivoisina. Ette te kuitenkaan omista sitä työpaikkaane ja omistaja saa tehdä ihan mitä haluaa.


      • puhutaan totta
        provokaattorix kirjoitti:

        Toivottavasti Haminasta irtisanotaan mahdollisimman paljon noita puoliapina ahtaajia. Suurella palkalla istuvat koneella ja tavaavat viestejä tänne epätoivoisina. Ette te kuitenkaan omista sitä työpaikkaane ja omistaja saa tehdä ihan mitä haluaa.

        Käykää katsomassa pysähtyneisyyttä Haminan satamassa, vain nestepuolella elämää! Muuten kuin aavesatama. Ei Kotkalla ole mitään syömistä Haminassa, suunta voi olla vain ylöspäin!


    • Sitähän ne ....

      kuulemma jo suunnittelevat, Haminan yhdistämistä Kotkaan .....!! Eikä tietenkään haminalaiset tähänkään saa sanoa mitään, typerät päättäjät päättävät kaiken meidän puolestamme vaikka sanoisimme mitä. Ja näin sitä äänestäjää kuunnellaan sitten. Hyi helvetti, en halua kotkalaiseksi!!

      • Tane 2

        Onko kukaan kertonut mitä Hamina saa tästä satamien yhteenlaittamisesta, muuta kuin säästää muka tulevissa investoinneissa. Eikös sinne ole investoitu aika paljon, joten niistä pitäisi alkaa saada kohtapuoleen voittoa. Niinhän se aina menee, että investoinneilla on takaisinmaksuaika, joten jos muutosvoimilla olisi osaamista niin pistäisivät sataman rullaamaan, eikä möisi sitä nyt halvalla Kotkaan, joka kerää kohta kaikki voitot omistusosuuden mukaisesti. Pöljäkin saa sataman kohta menestymään ja kasvulukuja papereihin kun talous nousee globaalistikin. Kotkahan saa nyt viritetyn koneen, joka ei ole vielä investointien jälkeen päässyt vauhtiin, halvalla kuin saippuan.


      • Piter
        Tane 2 kirjoitti:

        Onko kukaan kertonut mitä Hamina saa tästä satamien yhteenlaittamisesta, muuta kuin säästää muka tulevissa investoinneissa. Eikös sinne ole investoitu aika paljon, joten niistä pitäisi alkaa saada kohtapuoleen voittoa. Niinhän se aina menee, että investoinneilla on takaisinmaksuaika, joten jos muutosvoimilla olisi osaamista niin pistäisivät sataman rullaamaan, eikä möisi sitä nyt halvalla Kotkaan, joka kerää kohta kaikki voitot omistusosuuden mukaisesti. Pöljäkin saa sataman kohta menestymään ja kasvulukuja papereihin kun talous nousee globaalistikin. Kotkahan saa nyt viritetyn koneen, joka ei ole vielä investointien jälkeen päässyt vauhtiin, halvalla kuin saippuan.

        Kun mainitset, että Kotka saa saippuapalalla tuon huippuunsa viritetyn :-) sataman, niin kertoisitko mikä tuo halpa hinta sitten on? Äläkä sano, että 75% omistusosuudella satamayhtiöstä. Kyllä sillä on määritettynä hinta, mutta jotenkin epäilen, ettei olla edes vaivauduttu selvittämään asioita, täällä vaan puskista huudellaan sinne tänne...


      • Tane 2
        Piter kirjoitti:

        Kun mainitset, että Kotka saa saippuapalalla tuon huippuunsa viritetyn :-) sataman, niin kertoisitko mikä tuo halpa hinta sitten on? Äläkä sano, että 75% omistusosuudella satamayhtiöstä. Kyllä sillä on määritettynä hinta, mutta jotenkin epäilen, ettei olla edes vaivauduttu selvittämään asioita, täällä vaan puskista huudellaan sinne tänne...

        Nyt ollaan kyllä tekemässä sellaista hölmöyttä tässä satamien yhdistämisessä, että Hamina myy satamansa alehintaan. Satamaan on investoitu paljon ja investoinnit eivät ole vielä ehtineet ruveta tuottamaan koska lama tuli pahaan aikaan. On todella väärä aika Haminalle mennä tekemään yhdistyminen juuri nyt kun sataman tulos on laman johdosta heikko ja sitä rasittavat myös muut seikat. Omistussuhteet jakautuvat tässä tilanteessa liikaa Kotkan hyväksi ja Hamina saa pahasti siipeensä. Nyt täytyy ihmetellä mitä virtuooseja siellä päättäjissä oikein on. Jos on kyetty investoimaan aikaisemmin niin nyt on siedettävä vaikka vähän tappiota, jotta saadaan meille Haminalaisille parempi ajankohta kaupalle ja sitä kautta tuottavampi sijoitus aikaiseksi. Vai onko rahkeet niin lopussa, että on pakko lahjoittaa mahdollinen tulevaisuuden "kultamuna" naapurille lähes ilmaiseksi


      • 40%+60%=Kotkan 100%
        Piter kirjoitti:

        Kun mainitset, että Kotka saa saippuapalalla tuon huippuunsa viritetyn :-) sataman, niin kertoisitko mikä tuo halpa hinta sitten on? Äläkä sano, että 75% omistusosuudella satamayhtiöstä. Kyllä sillä on määritettynä hinta, mutta jotenkin epäilen, ettei olla edes vaivauduttu selvittämään asioita, täällä vaan puskista huudellaan sinne tänne...

        Eiköhän Lepistö ole neuvotellut itselleen uuden yhteisen sataman hallituksen puheenjohtajuuden loppuvaalikaudeksi. Onko muilla neuvottelun tuloksilla mitään väliäkään ?
        Hamina SAA myös OSTAA 11,4 miljoonalla eurolla 15% uuden yhtiön osakkeista, jonka jälkeen Kotkalla ei ole enää kun 20% suurempi omistus yhteisestä yhtiöstä. Määräysvalta tosin on käytännössä kokonaan Kotkalla, eli mitä väliä on sillä omistetaanko yhtiöstä 25% vai 40% kun satamayhtiö ei kuitenkaan jaa osinkoja vaan yhtiön tulos laitetaan investointeihin Kotkaan.


      • Hörsky
        40%+60%=Kotkan 100% kirjoitti:

        Eiköhän Lepistö ole neuvotellut itselleen uuden yhteisen sataman hallituksen puheenjohtajuuden loppuvaalikaudeksi. Onko muilla neuvottelun tuloksilla mitään väliäkään ?
        Hamina SAA myös OSTAA 11,4 miljoonalla eurolla 15% uuden yhtiön osakkeista, jonka jälkeen Kotkalla ei ole enää kun 20% suurempi omistus yhteisestä yhtiöstä. Määräysvalta tosin on käytännössä kokonaan Kotkalla, eli mitä väliä on sillä omistetaanko yhtiöstä 25% vai 40% kun satamayhtiö ei kuitenkaan jaa osinkoja vaan yhtiön tulos laitetaan investointeihin Kotkaan.

        Kertokaapa te arvoisat viisaat miten Haminan selviää. Ensinnäkin oletteko valmiit syytämään rahaa edelleen HMT-syhteemiin. Firma toimii, mutta sen pääma on syöty jo ajat sitten usean miljoonan tappiolle eli varmasti viisaudesanne ymmärrätte mitä se tarkoittaa käytännössä. Näin ollen, on kaksi mahdollisuutta mättää yhtiöön rahaa teidän taskuistanne tai pankrotti. HMT on joka tapauksessa saatava järjestettyä jotenkin ja Stevecolle mahdollisuus turvata työpaikat. Entäs mitäs sitten jos Myllykoski poistuu kuvioista mistä korvaava vientiliikenne? Tai etsikää laivat, jotka tuovat rahdin ja lähtevät tyhjinä. Takuulla sellaisia ei ole olemassakaan nykymaailmassa. Mitä olisi se vientitavara, joka paikkaisi puunjalostuksen aseman. Steveco tavallaan on siis linkki teolisuuteen ja jos te viisaat vähänkin viitsitte ajatella, niin Hamina on toimivampi kuin Kotka eli liikennettä yhteiseen satamaan tulee lisää. Se milloin satama tuottaa omistajleen on eri asia, mutta mitä nopeammin on työtä tulee, niin tilanne korjautuu. Täällä tuntuvat hilluvan sellaiset kirjoittajat, jotka ajattelevat jollakin muulla ruuminosalla, eikä korvien välillä. Mitään tekemättä homma on valmis.


      • no anteeks nyt
        Hörsky kirjoitti:

        Kertokaapa te arvoisat viisaat miten Haminan selviää. Ensinnäkin oletteko valmiit syytämään rahaa edelleen HMT-syhteemiin. Firma toimii, mutta sen pääma on syöty jo ajat sitten usean miljoonan tappiolle eli varmasti viisaudesanne ymmärrätte mitä se tarkoittaa käytännössä. Näin ollen, on kaksi mahdollisuutta mättää yhtiöön rahaa teidän taskuistanne tai pankrotti. HMT on joka tapauksessa saatava järjestettyä jotenkin ja Stevecolle mahdollisuus turvata työpaikat. Entäs mitäs sitten jos Myllykoski poistuu kuvioista mistä korvaava vientiliikenne? Tai etsikää laivat, jotka tuovat rahdin ja lähtevät tyhjinä. Takuulla sellaisia ei ole olemassakaan nykymaailmassa. Mitä olisi se vientitavara, joka paikkaisi puunjalostuksen aseman. Steveco tavallaan on siis linkki teolisuuteen ja jos te viisaat vähänkin viitsitte ajatella, niin Hamina on toimivampi kuin Kotka eli liikennettä yhteiseen satamaan tulee lisää. Se milloin satama tuottaa omistajleen on eri asia, mutta mitä nopeammin on työtä tulee, niin tilanne korjautuu. Täällä tuntuvat hilluvan sellaiset kirjoittajat, jotka ajattelevat jollakin muulla ruuminosalla, eikä korvien välillä. Mitään tekemättä homma on valmis.

        vaan, mutta millähän ite sitte ajattelet, arvon Hörsky??? Jokaisella on oikeus mielipiteeseen (myös sinulla), eikä me kaikki jaeta sitä mielipidettä, että Hamina silmät ummessa sulautuisi ensin sataman kohdalla ja sitten muutenkin Kotkaan. Ei ollu Vehkalahdellekaan mitään hyötyä (en ainakaan ite ole huomannut) liittyä aikanaan Haminaan, enkä näe mitään hyötyä pakkoliittyä jälleen kerran (nyt haminalaisena), en etenkään Kotkaan, en sataman kanssa enkä muutenkaan..!!

        Tämä kopioitu Kotkan sivulta linkistä (koskien siis satamafuusiota): http://www.kotka.fi/esityslistat

        "Perusteluiden taustalla oli mm. seuraavia laskelmia:

        säästöt investoinneissa vuosina 2010 - 2014 yhteensä n. 60 milj.
        euroa
        yhteisen liikevaihdon arvioitu kasvu yli 33 milj. euroa seuraavan 5 vuoden aikana
        investointisynergiat arviolta n. 15 milj. euroa seuraavan 5 vuoden aikana ja n. 60 milj. euroa seuraavan 10 vuoden aikana
        Arvonmäärityslaskelman määritykset tehtiin kolmella eri perustavalla. Omalla pääomalla mitattuna Kotka edusti 73 % ja Hamina 27 % yhteenlasketusta OPO:sta. Kassavirtaperusteisesti Kotkan osuus oli 82 % ja Haminan 18 % yhteisarvosta. Vuoden 2009 liikevaihdolla mitaten Kotkan osuus oli 75 % ja Haminan 25 %."

        Nyt kysymys kuuluukin; Kumman/kenen veronmaksajat tulevat maksamaan tämän 11,4 M€ lisämaksun Haminan puolesta??? Ja kuinka paljon Hamina loppujen lopuksi tuleekaan tästäkin "fuusiosta" maksamaan?? Ehkä se konkka olis kuitenkin parempi ???

        Lainaus Kymäristä;

        "Arvonmäärityksen perusteella Haminan osuus uudesta yhtiöstä olisi 25 prosenttia. Fuusioneuvotteluissa on sovittu, että Hamina ostaa 15 lisäprosenttia 11,4 miljoonalla eurolla."

        Eli omistajuussuhde 60 - 40 Kotkan hyväksi .... voi voi ja hyvää päivää.... Paljon on Haminalla sananvaltaa tässäkin ....!! Lähden nukkumaan, kun vielä olen Haminalainen ... Kotkalaisena en koskaan halua herätä!!


      • värssy71
        Hörsky kirjoitti:

        Kertokaapa te arvoisat viisaat miten Haminan selviää. Ensinnäkin oletteko valmiit syytämään rahaa edelleen HMT-syhteemiin. Firma toimii, mutta sen pääma on syöty jo ajat sitten usean miljoonan tappiolle eli varmasti viisaudesanne ymmärrätte mitä se tarkoittaa käytännössä. Näin ollen, on kaksi mahdollisuutta mättää yhtiöön rahaa teidän taskuistanne tai pankrotti. HMT on joka tapauksessa saatava järjestettyä jotenkin ja Stevecolle mahdollisuus turvata työpaikat. Entäs mitäs sitten jos Myllykoski poistuu kuvioista mistä korvaava vientiliikenne? Tai etsikää laivat, jotka tuovat rahdin ja lähtevät tyhjinä. Takuulla sellaisia ei ole olemassakaan nykymaailmassa. Mitä olisi se vientitavara, joka paikkaisi puunjalostuksen aseman. Steveco tavallaan on siis linkki teolisuuteen ja jos te viisaat vähänkin viitsitte ajatella, niin Hamina on toimivampi kuin Kotka eli liikennettä yhteiseen satamaan tulee lisää. Se milloin satama tuottaa omistajleen on eri asia, mutta mitä nopeammin on työtä tulee, niin tilanne korjautuu. Täällä tuntuvat hilluvan sellaiset kirjoittajat, jotka ajattelevat jollakin muulla ruuminosalla, eikä korvien välillä. Mitään tekemättä homma on valmis.

        Hyvä Hörsky! Hamina on todellakin toimivampi RO-RO satama kuin Kotka.


    • lepistö,talsi,

      haminan tyhmin mies ja rahalllisesti kallein lasku Haminalaisille miljoonia rahan hukkaa

      • Puhutaan totta

        Satamalaitoksella on vastuuvakuutus, alkää surko. Miljoonat ovat valuneet hukkaan Herralan toimien johdosta! Asian voisi viedä korkeimpiin oikeusasteisiin, koska on vakuutus. Mutta pitää punnita onko siitä haittaa mahdolliselle tulevalle yhdistymiselle.


      • Sizäpiirin tietoa

        ..ovat kaukana tyhmistä. Äänestäjät olivat tyhmiä, kun valitsivat ahneet businessvenkulat hoitamaan asioitaan.


      • Sorre
        Puhutaan totta kirjoitti:

        Satamalaitoksella on vastuuvakuutus, alkää surko. Miljoonat ovat valuneet hukkaan Herralan toimien johdosta! Asian voisi viedä korkeimpiin oikeusasteisiin, koska on vakuutus. Mutta pitää punnita onko siitä haittaa mahdolliselle tulevalle yhdistymiselle.

        hilipati heijjaa, hilipati heijjaa ja lakimiehet rikastuu : - )


      • Maximi19
        Puhutaan totta kirjoitti:

        Satamalaitoksella on vastuuvakuutus, alkää surko. Miljoonat ovat valuneet hukkaan Herralan toimien johdosta! Asian voisi viedä korkeimpiin oikeusasteisiin, koska on vakuutus. Mutta pitää punnita onko siitä haittaa mahdolliselle tulevalle yhdistymiselle.

        Kattaako se vakuutus huonoilla ehdoilla tehdyn yhdistymisen tuomat tappiotkin?


      • Pyxis
        Sizäpiirin tietoa kirjoitti:

        ..ovat kaukana tyhmistä. Äänestäjät olivat tyhmiä, kun valitsivat ahneet businessvenkulat hoitamaan asioitaan.

        Täällä näyttäis olevan sen verran asiantuntemusta, että ihmetyttää miksei kukaan sano miten ne hommat pitäis oikeesti hoitaa. Sanotaan vaan että kaikki mitä päätetään tehdä on väärin.
        Hörsky puhuu asiaa taas.
        Jotainhan oli pakko tehdä, siitä kai ollaan yhtä mieltä? Tämä oli nyt se vaihtoehto johon arvon valtaapitävät päätyivät. Jos ei miellytä niin äänestäkää eri tavalla, tai vielä parempi, menkää ite päättämään!


      • ӔX
        Pyxis kirjoitti:

        Täällä näyttäis olevan sen verran asiantuntemusta, että ihmetyttää miksei kukaan sano miten ne hommat pitäis oikeesti hoitaa. Sanotaan vaan että kaikki mitä päätetään tehdä on väärin.
        Hörsky puhuu asiaa taas.
        Jotainhan oli pakko tehdä, siitä kai ollaan yhtä mieltä? Tämä oli nyt se vaihtoehto johon arvon valtaapitävät päätyivät. Jos ei miellytä niin äänestäkää eri tavalla, tai vielä parempi, menkää ite päättämään!

        Hyvät naiset ja herrat, Suomessa on 26 satamaa, joista reilusti yli puolet ovat melko turhia. 80% koko maan tavaravirroista käsitellään 10:ssä satamassa. Satamafuusion myötä syntyy aluelle tarvittava joustavaa ympäristö, jossa sitten viihtyvät paremmin sekä satamoperaattorit, että varustamot, huolintaliikkeet ym. Kilpailukyky kasvaa, ja sitä kautta työpaikkojakin tulee lisää. Kotka on suurempi satama (itse asiassa suomen suurin yleissatama) joten ei ole mitenkään ihmellistä, että jako on 60/40 uudessa satamassa. Puheet Haminalaisuudesta ja Kotkalaisuudesta ovat mielestäni ihan täysin turhia. Eihan Hamina mihinkään kuihdu. Joskus tuntuu, että juuri sellaisten asenteiden takia Suomi ei pärjää joukkuelajeissa. Prioritteet kuntoon hyvät ihmiset...


    • K Yyninen

      Koko jupakka on salaliitto jossa myydään ympyräkaupunki satamineen kaikkineen Kotkalaisille.Salaliitto.Salaliitto.

      • Kotkan nainen

        Lainattu aloittajalta : Fiksuja nuo Kotkalaiset, tyhmiä taas kerran Haminalaiset.
        - osuit naulankantaan! Teiltähän lähti sieltä nyt jo mm. verotoimisto ;)... "Hamina maailmankartalta! Tiluli leijjaa, tiluli lei..." :D


      • Hörsky
        Kotkan nainen kirjoitti:

        Lainattu aloittajalta : Fiksuja nuo Kotkalaiset, tyhmiä taas kerran Haminalaiset.
        - osuit naulankantaan! Teiltähän lähti sieltä nyt jo mm. verotoimisto ;)... "Hamina maailmankartalta! Tiluli leijjaa, tiluli lei..." :D

        Eikö joitenkin kalloon mahdu se tosiasia, että Hamina omistaa Kotkan satamastakin liki puolet eli 40 prosenttia. Minusta se on jotakin. Tähän omistusosuuteen haminalaiset pääsivät kiinni laittamatta likoon euroakaan käteistä rahaa, vaan lisäosuus kuittautuu vuosien mittaan uuden yhtiön yhteisistä vuokrarahoista, joita siirellään taskusta toiseen. Kotkassakin jo aletaan huomata, että Hamina onnistui fuusiosta päätettäessä hivenen Kotkaa paremmin. Jotkut haminalaiset ovat silti tyytymättömiä vaikka omistavat Haminakotka-satamasta, joka tulee olemaan Suomen suurin, liki puolet. Omituista väkeä, kun mikään ei riitä. Tai oikeastaan monille tuntuisi kelpaavan vieläkin entinen Herralan satama. Valitettavasti paluuta ei ole, joten parasta tyytyä nykytilaan.


      • ububbu
        Hörsky kirjoitti:

        Eikö joitenkin kalloon mahdu se tosiasia, että Hamina omistaa Kotkan satamastakin liki puolet eli 40 prosenttia. Minusta se on jotakin. Tähän omistusosuuteen haminalaiset pääsivät kiinni laittamatta likoon euroakaan käteistä rahaa, vaan lisäosuus kuittautuu vuosien mittaan uuden yhtiön yhteisistä vuokrarahoista, joita siirellään taskusta toiseen. Kotkassakin jo aletaan huomata, että Hamina onnistui fuusiosta päätettäessä hivenen Kotkaa paremmin. Jotkut haminalaiset ovat silti tyytymättömiä vaikka omistavat Haminakotka-satamasta, joka tulee olemaan Suomen suurin, liki puolet. Omituista väkeä, kun mikään ei riitä. Tai oikeastaan monille tuntuisi kelpaavan vieläkin entinen Herralan satama. Valitettavasti paluuta ei ole, joten parasta tyytyä nykytilaan.

        Herralan aikaa milloin kaikki maksettiin verorahoilla ja ajettiin yrityksiä pois.


      • posittiviinenerkkki
        ububbu kirjoitti:

        Herralan aikaa milloin kaikki maksettiin verorahoilla ja ajettiin yrityksiä pois.

        Satamafuusio oli oikea ratkaisu. Kohta alkaa Tervasaaren risteily. Haminalla menee lujaa, mutta jotkut vaan valittaa.


      • Haise pahalle .....
        Kotkan nainen kirjoitti:

        Lainattu aloittajalta : Fiksuja nuo Kotkalaiset, tyhmiä taas kerran Haminalaiset.
        - osuit naulankantaan! Teiltähän lähti sieltä nyt jo mm. verotoimisto ;)... "Hamina maailmankartalta! Tiluli leijjaa, tiluli lei..." :D

        Kotkan nainen on ainakin toooodeella tyhmä ....!! Yleisesti ottaen Haminalaiset on kyllä helvetisti paljo viisaampia kuin Kotkalaiset haisulit.


      • parmesan1
        Kotkan nainen kirjoitti:

        Lainattu aloittajalta : Fiksuja nuo Kotkalaiset, tyhmiä taas kerran Haminalaiset.
        - osuit naulankantaan! Teiltähän lähti sieltä nyt jo mm. verotoimisto ;)... "Hamina maailmankartalta! Tiluli leijjaa, tiluli lei..." :D

        Miust tuntuu...kotkan nainen (´the woman of the Eagle) et sie pikkusen höpsöttelet.... eihän kukaan viksu osu naulankantaan... nehän oikeeesti yrittää osuu johonnekin muualle... höpsö.


      • parmesan1

        Sie et viäl tiiä kuin härkäsensilimää sie oikeesti osuit... se on nii salanen homma et sit ei tiiä kun.. .. .. .. .. .. arvaat vaan ... mut kaikki tärkeet toisaalta tiätää sen, ...ne on jopa sanonu... et ne muuttaaa Haminan normaaliks laatikkokaupungiks.. voit siä kuvitella... laatikkokaupungiks....agggghh. Turha sen jälkee enää puhuu ympäripyäreit Haminassa... nyyh ... voi eii... onko salaattiliitto todellakin voittanut...


      • kot kot kot ....
        parmesan1 kirjoitti:

        Sie et viäl tiiä kuin härkäsensilimää sie oikeesti osuit... se on nii salanen homma et sit ei tiiä kun.. .. .. .. .. .. arvaat vaan ... mut kaikki tärkeet toisaalta tiätää sen, ...ne on jopa sanonu... et ne muuttaaa Haminan normaaliks laatikkokaupungiks.. voit siä kuvitella... laatikkokaupungiks....agggghh. Turha sen jälkee enää puhuu ympäripyäreit Haminassa... nyyh ... voi eii... onko salaattiliitto todellakin voittanut...

        korkki kiinni, pöljä. Taijat olla kotkalainen ainaki tyylistä päätellen. Siinä teidän älykkyys nähdään


    • Tämäkin Haminasta

      Hamina on kyllä niin pysähtynyt ja taantuva kaupunki kuin olla ja saattaa. Satama on oikeasti tosi hiljainen verrattuna esim jokunen vuosi takaperin. Haminaan ei moni yritys viitsi tulla lainkaan koska kauppa ei käy. Pari koittanut, ei toiminut. Haminalaiset haluavat maksaa itse satamansa jouto käynnistä eivätkä haluaisi päästää sinne ketään. Antaisitte Kotkan maksettavaksi edes osan :) . Tuskin tämä enää huonommaksi voi mennä. Paitsi ehkä tuo kaavailtu ohitus tie sitten lyö viimeisen naulan Haminan arkkuun.
      Nämä siis vain tietämättömän mielipiteitä tästä asiasta. Olkaa mitä mieltä haluatte. :D

      • parmesan1

        Toi on ihan höpöö... Ei Hamina oo pysähtyny missää nimes (not any name) ...vaan se pyärii... niinkus ennenkii... kirjottajal itel oon vaan pysähtyny kynä (pen has stopped)... Voin taata ja alleviivata et Haminalaiset ei halua maksaa yhtään mistään... niinku ei kukaa järkeilevä ja ... ihminen itekään.
        Sie vaan haluut liatsoo jotaan ihme Haminakammoo vaik ite Hamina(siis kaupunki) sanoo kaikille et kammoon everybadi (jtulkoon jokaisen ruumis tän..) et höpsis teiä'n jutuille... ite ootte aikapoikii tai tytteleisii..


    • Barpos

      "Kotka syö Haminan, hyvästi Haminan satama ja kai Haminakin!"
      -Ja vanha Vehkalahti siinä mukana mikä nyt tosin oli jo silloin yhdistymisen aikaan tiedossa että Hamina sotkee molemmat suohon mukanaan. Mutta uskottiinko silloin kansan ääntä... no ei.

      • parmesan1

        Ei Vehkalahti oo nii vanha ko luullaa... siitä jo kertoo "vanha" nimikii: vekkelax = viikon päästä lahti, eli senverran kiälimiähenä voin sanoo, et pikkasen pahaa mainostust... salpausselkä (back of the sal), eli sualanselkä... normaalisti jolloonkis muullon kun ...mikäs nyt on... ai nii mualiskuu (mualmoon)... eli älkää kaikkee uskoko (tont biliiv everyting taht moves in the mediacenter)


      • ....

        Toi on kyl niin totta


    • Joroska

      Olipa kerran vilkas pieni kaupunki Hamina, jolla oli RUK ja suhteellisen vilkas satamakin. No tulipahan muutosvoimat ja alehintaan sataman möi. Mutta siihenkö muutokset jäi, no ei kai. Muutosvoimat hei, eikös seuraavaksi siirretä RUK:kin Kotkaan ja Kyminlinnaan.

      • parmesan1

        Rukki sirretää sit kun KERITÄÄ.... HAH...


    • Nazarethilainen

      Älkää menettäkö uskoanne tulevaisuuteen: Purhon pihalla Hietakylässä uusi Jeesus julistaa ikuisen onnen alkavaksi aivan näinä päivänä.
      Hihhuloinnista päätellen tämä nimenomainen Jeesus on tainnut syödä kuormasta eli seota omaan kauppatavaraansa?

      • parmesan1

        mitä sie hihhuloit... ootko ny varma sanastas. Et kai sie ite voi olla nasaretilainen ja sitte viel puhuu jostaa uuest Jeesuksest... taiat vaa niinkos morkata toisii immeisii... varo ettet vallan hikoa kiihkossas... hmmm


    • parmesan1

      No mie oon ainakii sitä mielt et Haminan syväsatama (deepthroat of Hamina )pitäs liittää suaraan moskovan vastaavaan kun molemmat on kuiteskii merenrannal ja sit viel niinku kaupanpäälle... kaupunkei (kummankaa ei tarvis tinkii merenrantakaupunkin statuksest...) joita toi meri niinku yhistää...Täst olis se hyäty (ainakii) , et sillai toisen kaupunnin merenrantatilavuudet vapautus uudiskäyttöö paljo paremmin...
      No ajatellaa et se olis nyt nii, et Hamina vapauttas satamans (ts. siirtäs)sen mokbaan... no se tarkottas et meillehän jäis ihan sikanaa "uusii" tilavuusneliöit vapaasee käyttöön... uutta toimintaa varten..., enää vaan toi luavuus ois niinkus rajottavana tekijänä... . Sinnehää mahtus kuin paljo mahottoman monta ahtausyhtiöö... ai nii v.... ei sentään... se satamahan siirrettiin sinne mokbaan....no ainakii sinne mahtuis kuin monta uimahallii ja rentouttavaa kylpylää kuiteskii ja sit viäl tosi hianoi asuntoikii... et kuin kävis sit vaa ... nii meil Haminas kuiteskii naurettas ... muille... on ne sen verran tyhmii... et ne ei ikuna tälläst tajuis ite... tehä, ei ainakaa... kotkalaiset... eihän?

      • nollatoleranssiAnssi

        tääl pitäis olla kyllä jonkinlainen promilleraja .....


    • Stupi?

      J. Hummer. Eipä ollut kummoinen poliitikon ura sinullakaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      182
      6614
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1824
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1049
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      985
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      839
    Aihe