Meillä on 250l akvaario ,jossa taistelukaloja,puna-aavetetroja ja kiilakylkiä. Vettä vaihdan 1-2 viikon välein ja vedenarvot on ok,mutta kaloja kuolee ... Olen kiinnittänyt huomiota,että kaloilla jotka kuolevat on punertava läiskä vatsassa tai kyljessä,mistä on kyse?
Kalat kuolee yksitellen
4
538
Vastaukset
- Meneekö metsään?
Etsin netistä tietoja ja aloin epäilemään kidusmatoja (gyrodactylus) Yhdellä taistolla olen huomannut pienen valkoisen "madonalun"
- eliöt, sekä
isot että pienet tekevät ihan samoin. Kaikki kuolevat ihan itse ja yksitellen.
Mitä ne vesiarvot tarkalleenottaen on? Jos kaloja on paljon, vedenvaihto joka toinen viikko on liian harvoin.
Tuolta voisi löytyä vastaus:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=32- hyvä mieli =)
Kuulostaa tutulta, aikoinaan poika laittoi 40 litran akvaarion kalat
Lähti itse viikoksi lomalle ja jäin yksin kaloja hoitaan,kamalaa,kalat alkoi kuolla yksitellen (kaikki kauneimmat)
Sain soittaa pojalle että taas on yx kuollu ja jne...Oppirahat piti näköjään maksaa :(
Saman kesänä ( 2002) poika sai kaveriltaan imukuppimonnin ja jonkun viiksimonnin ja ne on olleetkin sitten
siitä lähtien meillä, ja voineet hyvin ( 8 vee) pitää välillä katsoa oikein taskulampun kanssa, että onko ne siellä hengissä
kun on kasvia niin paljon,mutta siellä ne puskassa /luolassa oleskelee ja ruoka lystää..
Näköjään sitä sitten oppii hoitaan tuota akvaariota, kun alku hankaluudet on voitettu ja kun sattuu saamaan vahingossa sellaisia pitkäikäisiä asukkeja... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀764263BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1923493- 1952825
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome672727Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main412632- 571166
- 761047
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381002MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t107876- 55870