Meillä on 250l akvaario ,jossa taistelukaloja,puna-aavetetroja ja kiilakylkiä. Vettä vaihdan 1-2 viikon välein ja vedenarvot on ok,mutta kaloja kuolee ... Olen kiinnittänyt huomiota,että kaloilla jotka kuolevat on punertava läiskä vatsassa tai kyljessä,mistä on kyse?
Kalat kuolee yksitellen
4
513
Vastaukset
- Meneekö metsään?
Etsin netistä tietoja ja aloin epäilemään kidusmatoja (gyrodactylus) Yhdellä taistolla olen huomannut pienen valkoisen "madonalun"
- eliöt, sekä
isot että pienet tekevät ihan samoin. Kaikki kuolevat ihan itse ja yksitellen.
Mitä ne vesiarvot tarkalleenottaen on? Jos kaloja on paljon, vedenvaihto joka toinen viikko on liian harvoin.
Tuolta voisi löytyä vastaus:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=32- hyvä mieli =)
Kuulostaa tutulta, aikoinaan poika laittoi 40 litran akvaarion kalat
Lähti itse viikoksi lomalle ja jäin yksin kaloja hoitaan,kamalaa,kalat alkoi kuolla yksitellen (kaikki kauneimmat)
Sain soittaa pojalle että taas on yx kuollu ja jne...Oppirahat piti näköjään maksaa :(
Saman kesänä ( 2002) poika sai kaveriltaan imukuppimonnin ja jonkun viiksimonnin ja ne on olleetkin sitten
siitä lähtien meillä, ja voineet hyvin ( 8 vee) pitää välillä katsoa oikein taskulampun kanssa, että onko ne siellä hengissä
kun on kasvia niin paljon,mutta siellä ne puskassa /luolassa oleskelee ja ruoka lystää..
Näköjään sitä sitten oppii hoitaan tuota akvaariota, kun alku hankaluudet on voitettu ja kun sattuu saamaan vahingossa sellaisia pitkäikäisiä asukkeja... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693225
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471799Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591674- 771584
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411500Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811369The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105