Meillä on 250l akvaario ,jossa taistelukaloja,puna-aavetetroja ja kiilakylkiä. Vettä vaihdan 1-2 viikon välein ja vedenarvot on ok,mutta kaloja kuolee ... Olen kiinnittänyt huomiota,että kaloilla jotka kuolevat on punertava läiskä vatsassa tai kyljessä,mistä on kyse?
Kalat kuolee yksitellen
4
500
Vastaukset
- Meneekö metsään?
Etsin netistä tietoja ja aloin epäilemään kidusmatoja (gyrodactylus) Yhdellä taistolla olen huomannut pienen valkoisen "madonalun"
- eliöt, sekä
isot että pienet tekevät ihan samoin. Kaikki kuolevat ihan itse ja yksitellen.
Mitä ne vesiarvot tarkalleenottaen on? Jos kaloja on paljon, vedenvaihto joka toinen viikko on liian harvoin.
Tuolta voisi löytyä vastaus:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=32- hyvä mieli =)
Kuulostaa tutulta, aikoinaan poika laittoi 40 litran akvaarion kalat
Lähti itse viikoksi lomalle ja jäin yksin kaloja hoitaan,kamalaa,kalat alkoi kuolla yksitellen (kaikki kauneimmat)
Sain soittaa pojalle että taas on yx kuollu ja jne...Oppirahat piti näköjään maksaa :(
Saman kesänä ( 2002) poika sai kaveriltaan imukuppimonnin ja jonkun viiksimonnin ja ne on olleetkin sitten
siitä lähtien meillä, ja voineet hyvin ( 8 vee) pitää välillä katsoa oikein taskulampun kanssa, että onko ne siellä hengissä
kun on kasvia niin paljon,mutta siellä ne puskassa /luolassa oleskelee ja ruoka lystää..
Näköjään sitä sitten oppii hoitaan tuota akvaariota, kun alku hankaluudet on voitettu ja kun sattuu saamaan vahingossa sellaisia pitkäikäisiä asukkeja... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106