Moro.
Onko Tuo VW caddy minkämoinen sukkula pitää työkaluna ja nimenomaan esteettömästä versiosta kyse.
Vanha mallihan oli 1,9:nä DSG:llä saatavana mutta uutta saisi 2,0 TDI DSG yhdistelmänä.
Juu, tiedän.. jäykkä taka-akseli ja lehtijouset, ei se ole se henkilöautomaisin ajettava, mutta harvemmin sitä perunapellolle eksytäänkään.
Kiitosta vain jos saisi vähän kokemuksia käyttäjiltä, myös niiltä "takapenkin" isänniltä
VWCaddy, esteetön
17
3561
Vastaukset
- Vanharenki
Peli olen ajanut sillä joitakin tuhansia kilometrejä.
Varmasti puolustaapaikkaansa Tamlanssin inva versiokin on hyvä.
Saa vielä kääntyvät penkit sivulle.joten voi välillä ottaa 6 matkustajaakin.. - lailla
Kyseinen VW caddy pitäis kieltää lailla esteettömänä taksina. Kysehän on selvästä lain kierrosta. Vehje on inva-asiakkille vaarallinen ja täysin epäkäytännöllinen, jolla kukaan inva-autoa tarvitseva ei halua kulkea. Käytännössä ko. autolilla ajetaan ihan tavallisia asiakkaita.
- Kohtako oma
Aamuja vain.
Perusteleppas vähäsen argumenttiaisi, tosin veikkaampa että juttusi on normi trollitasoa koska et selkeästi erota esteettömän ja invataksin eroja.
Tiedätkö että myös invatakseilla ajetaan normaaleja taksiajoja, vai oletatko ihan tosissaan että inva-kalusto on palvelemasa vain pyörätuoliasiakkaita ja ei ole kuin heidän käytössään?
Veronkiertoa?
Heitäppä tähänkin tiukka asiantunteva perustelu.
Vaarallinen, millä tavalla ja missä tilanteissa ja kenelle?
Tähänkin voisit nakata tiukan perustelun, mielummin ihan kokemuspohjaan nojaten jos rahkeet piisaa.
Taisi takapenkin isäntä herätä pahnoiltaan kommentoimaan.
- renki13
Kyllähän caddyllä kannattaa ajaa pelkästään inva-asiakkaita...Kuka idiootti haluaa ajaa kympin nyppyjä...Tottakai jos invat ei kulje niin silloin kannattaa ajaa normaali taksiasemilta...Turvallisuudesta oli puhetta niin caddyhän on paljon turvallisempi, sisältäen matkustajan kiinteän turvavyön ja neljän pisteen kiinnityksen.
- 2+8
Caddy ei ole paras mahdollinen pyörätuolikuljetuksessa. Turhan pieni tila sille tuolille. Moni asiakas on myös valittanut, että se tuntuu jotenkin kiikkerältä. Johtuisikohan siitä kun lattiakiinnitykset tulevat niin lähelle tuolia. Samaten kuullut paljon valitusta siitä kun mistään ei saa kunnolla kiinni kun eivät mummot yletä ottamaan tukea seinistä tai penkeistä. Turvavyökin on täysi lelu verrattuna lattiakiinnitteisiin versioihin. Kyllähän sillä saa juuri ja juuri pidettyä mummon tuolissa matkan ajan, mutta kolaritilanteessa en laskisi sen varaan. Pyörätuoli olisi säpäleinä ja mummo tuulilasista läpi.
- Nuori Isäntä
2+8 kirjoitti:
Caddy ei ole paras mahdollinen pyörätuolikuljetuksessa. Turhan pieni tila sille tuolille. Moni asiakas on myös valittanut, että se tuntuu jotenkin kiikkerältä. Johtuisikohan siitä kun lattiakiinnitykset tulevat niin lähelle tuolia. Samaten kuullut paljon valitusta siitä kun mistään ei saa kunnolla kiinni kun eivät mummot yletä ottamaan tukea seinistä tai penkeistä. Turvavyökin on täysi lelu verrattuna lattiakiinnitteisiin versioihin. Kyllähän sillä saa juuri ja juuri pidettyä mummon tuolissa matkan ajan, mutta kolaritilanteessa en laskisi sen varaan. Pyörätuoli olisi säpäleinä ja mummo tuulilasista läpi.
Hyvähän tuo on ja toimiva kampes.
kohta 70 tkm mittarissa ja tuolikeikkaakin on ollut. Autona Caddy, Tamlans:n tekemä.
Normipyörätuoli menee helposti paikoileen, jos tuoli on erikoisleveä tai erikoisvalmisteinen niin tällöin voi tulla hieman ahtaampaa. yli 82 cm leveät tuolit eivät mahdu, pituuden puolesta sinne menee 145 cm tuolit/vaunutuolit ja korkeutta on 140 cm joten kyllä sinne tavalliset tapaukset menevät.
Sopivista, tukevista paikoista ja oikein kiristettynä tuoli ei liiku yhtään minnekkään ja se "leluturvavyö" on muuten ihan aito 3-pistekiinnitteinen Volkswagen:in oma turvavyö joka on läpäissyt mm. Euro-testit kokolariturvallisuuden puolesta, onkohan nuo käytössä olleet "Suomi-versio" lattiaturvavyöt (lannemalli, 2-pistekiinnitys) läpäisseet samat testit. Vähän eppäilen
.
Mistä niiden mummojen pitää nojailla seiniin? Tuolissahan on käsille paikat ja seinälle kääntyviin penkkeihin voi nojata jos johonkin pitää nojata ja ne penkit muuten eivät todellakaan estä näkyvyyttä ulos autosta.
Kyllähän tuosta autosta voisi kirjoittaa vaikka mitä epäpätevää paskaa, mutta työt sillä hoitaa samoin kuin 85 t€ korotetulla portterilla.
Puutteita mitä itse olen huomioinut on
- melu takana joka pääosin johtuu korimallista, iso tila kaikuu (ja mulla vaan on herkät korvat :D )
- kulku takimmalle penkille
- kynnyskorkeus, oikeasti on vähän turhan korkea- voisi olla matalampikin, liekko haettu lujuutta akselivälin takia
- sähköoven puute, ei edes tehdastilauksena, vaan räätälöity ja kallis...
- latijouset, uusiin saa jo ilmajousitusta
Mutta kyllä tuo ihan työkalusta menee ja sillä leipänsä tienaa. - lmdcölmsd
Nuori Isäntä kirjoitti:
Hyvähän tuo on ja toimiva kampes.
kohta 70 tkm mittarissa ja tuolikeikkaakin on ollut. Autona Caddy, Tamlans:n tekemä.
Normipyörätuoli menee helposti paikoileen, jos tuoli on erikoisleveä tai erikoisvalmisteinen niin tällöin voi tulla hieman ahtaampaa. yli 82 cm leveät tuolit eivät mahdu, pituuden puolesta sinne menee 145 cm tuolit/vaunutuolit ja korkeutta on 140 cm joten kyllä sinne tavalliset tapaukset menevät.
Sopivista, tukevista paikoista ja oikein kiristettynä tuoli ei liiku yhtään minnekkään ja se "leluturvavyö" on muuten ihan aito 3-pistekiinnitteinen Volkswagen:in oma turvavyö joka on läpäissyt mm. Euro-testit kokolariturvallisuuden puolesta, onkohan nuo käytössä olleet "Suomi-versio" lattiaturvavyöt (lannemalli, 2-pistekiinnitys) läpäisseet samat testit. Vähän eppäilen
.
Mistä niiden mummojen pitää nojailla seiniin? Tuolissahan on käsille paikat ja seinälle kääntyviin penkkeihin voi nojata jos johonkin pitää nojata ja ne penkit muuten eivät todellakaan estä näkyvyyttä ulos autosta.
Kyllähän tuosta autosta voisi kirjoittaa vaikka mitä epäpätevää paskaa, mutta työt sillä hoitaa samoin kuin 85 t€ korotetulla portterilla.
Puutteita mitä itse olen huomioinut on
- melu takana joka pääosin johtuu korimallista, iso tila kaikuu (ja mulla vaan on herkät korvat :D )
- kulku takimmalle penkille
- kynnyskorkeus, oikeasti on vähän turhan korkea- voisi olla matalampikin, liekko haettu lujuutta akselivälin takia
- sähköoven puute, ei edes tehdastilauksena, vaan räätälöity ja kallis...
- latijouset, uusiin saa jo ilmajousitusta
Mutta kyllä tuo ihan työkalusta menee ja sillä leipänsä tienaa."kynnyskorkeus, oikeasti on vähän turhan korkea- voisi olla matalampikin, liekko haettu lujuutta akselivälin takia"
Tästä saa kuulla valitusta päivittäin. Tänään yksi huonojalkainen mummo kirosi kun Caddy tulee, vaikka pikkuautoa on pyydetty. Varsinkin monilla lyhyemmillä ihmisillä on suuria vaikeuksia päästä autoon sisään kun polvet ovat jäykät eikä penkille pääse kunnolla syvälle istumaan. - ....
Nuori Isäntä kirjoitti:
Hyvähän tuo on ja toimiva kampes.
kohta 70 tkm mittarissa ja tuolikeikkaakin on ollut. Autona Caddy, Tamlans:n tekemä.
Normipyörätuoli menee helposti paikoileen, jos tuoli on erikoisleveä tai erikoisvalmisteinen niin tällöin voi tulla hieman ahtaampaa. yli 82 cm leveät tuolit eivät mahdu, pituuden puolesta sinne menee 145 cm tuolit/vaunutuolit ja korkeutta on 140 cm joten kyllä sinne tavalliset tapaukset menevät.
Sopivista, tukevista paikoista ja oikein kiristettynä tuoli ei liiku yhtään minnekkään ja se "leluturvavyö" on muuten ihan aito 3-pistekiinnitteinen Volkswagen:in oma turvavyö joka on läpäissyt mm. Euro-testit kokolariturvallisuuden puolesta, onkohan nuo käytössä olleet "Suomi-versio" lattiaturvavyöt (lannemalli, 2-pistekiinnitys) läpäisseet samat testit. Vähän eppäilen
.
Mistä niiden mummojen pitää nojailla seiniin? Tuolissahan on käsille paikat ja seinälle kääntyviin penkkeihin voi nojata jos johonkin pitää nojata ja ne penkit muuten eivät todellakaan estä näkyvyyttä ulos autosta.
Kyllähän tuosta autosta voisi kirjoittaa vaikka mitä epäpätevää paskaa, mutta työt sillä hoitaa samoin kuin 85 t€ korotetulla portterilla.
Puutteita mitä itse olen huomioinut on
- melu takana joka pääosin johtuu korimallista, iso tila kaikuu (ja mulla vaan on herkät korvat :D )
- kulku takimmalle penkille
- kynnyskorkeus, oikeasti on vähän turhan korkea- voisi olla matalampikin, liekko haettu lujuutta akselivälin takia
- sähköoven puute, ei edes tehdastilauksena, vaan räätälöity ja kallis...
- latijouset, uusiin saa jo ilmajousitusta
Mutta kyllä tuo ihan työkalusta menee ja sillä leipänsä tienaa.En ymmärrä näitä 85t transporttereita- tosin en caddyjäkään. Jos tuollaisen karvalakki sprintterin saa 50-55t alv 0, niin pitääkö edes miettiä minkä ottaa.
- siasiakas
Moroo.Kyllä kirahvinkuljetusauto on hyvä ja kuskit komeita,kokeilkaapa,eikä kaikki heteroita....
- CaddyCab
Saahan Caddyyna astinlaudat sivulle niin saa mummot kiivetä portaita pitkin autoon. Ei minulla ole kukaan valittanut, että autoon olisi vaikea päästä. Enmmänkin ovat kehuneet sitä, kuinka helppo korkeammalta tuolilta on nousta pois.
- 20+2
Astinlautojen kanssa saa taas kuunnella valitusta siitä, että huonojalkaiset pannaan kiipeämään portaita. Sprinterissä pitäisi melkein jotkut rollaattoritapaukset nostaa hissillä, vaikka pääsisivätkin tavalliseen henkilöautoon ilman mitään apuja. En kyllä ole astinlaudallista Caddya toiminnassa nähnyt, mutta jotenkin voisi kuvitella että siihen kömpinen olisi omalla tavallaan vielä vaikeampaa. Moni kun yrittää jo nyt astua Caddyyn sisään kuten pakettiautoon mennään, vaikka katon korkeus ei oikein anna myöden tälle taktiikalle.
- Toyota mies
Varmaan ihan ok auto postinjakelussa & ateria kuljetuksissa mutta inva autoksi siitä ei ole.
Vaihdossa siitä ei kyllä saa kuin muutaman tonnin kun eivät ole haluttua tavaraa 200tkm jälkeen.- Nuori Isäntä
No eihän siitä olekkaan jos vastassa on Suomen automaailman ikoni Tojota
2v. ikäinen ja 200 tkm ajettu D-4D avensis johon vaihdettu kansi 90 tkm kohdalla ja lohko 160 tkm kohdalla ja orkkisalusta joka ei ole edes pintamaaliaan menettänyt, tämä menee vaihtohalliin, saa pintaansa korrek:ia ja hajuntappajaa sisälleen ja a'vot titaanivaihdokki vailla vertaa on jonossa 28500€ tk 600€.
Parasta mitä rahalla saa.
Toinen ikoni on sitten haisu.
3v10kk ikää, mittarissa 485 tkm ja rekattu 12/13 oppilaalle.
"Varmaa tojota laatua".
1. vaihde päälle ja kaasua... auto liikkuu hitaasti ja kone ulvoo kuin mylläri kiimassa.
Roima polkaisu kytkimellä ja klonksauksen saattelemana 2. pesään. auto liikkuu hieman kovempaa ja kone huutaa yhä kuin mylläri kiimassa...
Taas roimasti kytkintä ja kaasu pohajssa Ikonillinen Haisu katoaa liikken pihasta ja myyjä rukoilee polvet kuralammikossa...
"Anna rakas luoja tuon asiakkaan ostaa tuo auto pois.. anna.. anna..anna..."
SAmoja romuja ne on kaikki....
p.s. Caddy ei ole invataksi vaan esteetön taksiauto, siinä se pieni ero.. - Anonyymi
Eikö ole inva-autoksi? Taidat olla tyhmä ja muutenkin ikävä ihminen.
- Teiden ritari
Onko muilla kokemusta siitä, että Caddy kitisee, natisee ja kolisee? En tiedä onko meillä työpaikalla joku poikkeusyksilö, mutta meteli on melkoista. Liukuovet natisevat ja kitisevät, pääntuet sirisevät kun resonoivat auton täristessä, pyörätuoliramppi kolisee, takapenkit kolisevat jne. helvetillinen show päällä jos on vuotta vanhempaa pinnoitetta alla. Äkkiseltään voisi kuvitella, että autoa on kolaroitu ja kori jätetty mutkalle, mutta siitä ei ole kyse.
- Guggenhaim
Pistääkää" täppiä lavaan" niin lopuu kitinät ja narinat Mersedes best or nothing!
- Anonyymi
Caddy on suunniteltu niin että hajoaa n. 200 tkm jälkeen, laakerit, suuttimet, dsg, hihnat, valot, liukuovet, takaluukun kaaaujouset, iskarit, tukivarret, lambda, adblue... Kalliita korjata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232528- 1351935
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631276Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151271Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771121HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271100Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451079Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831029Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse57973