Albumeista

haukiahven

Mielestäni zeppelin on yliarvostettu. Muusikot olivat kyllä teknisesti loistavia lukuunottamatta Plantia. Viisi ekaa levyä oli hyviä sitten tapahtui jotain. Zeppelin on pahimillaan kun se yrittää jotain funkkia tai rockabillyä ja Plantin
munan vingutusta siihen päälle. Eihän kukaan voi tosissaan väittää että joku Hot Dog on hyvä biisi.

14

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukiahven

      on muna hinkkari, Page satanisti, Bonzo doku ja Jones nörtti.

      • "from the earth..."

        Eipä oo väliä millasia munahinkkareita oliski kun on hyvää musaa. Omasta mielestä ei mitään merkittävää syöksyä huonompaan ole levyjen välillä, ja vaikka Hot Dog ei kummoinen biisi olekaan niin ei se tarkoita että kaikki kolme vikaa levyä olis huonoja. Physical Graffitilla loistavia biisejä, Precensellä omaan makuun ehkä paras Zeppelin-biisi Achilles Last Stand ja muutkin hyviä. In Trough The Out Door ei ehkä niin hyvä, mutta kyllä suurin osa biiseistä kelpaa. Muusikot kaikki hyviä ja Plantilla yks parhaista äänistä ikinä. Vikoista levyistä ei ehkä mitään erityisiä hittibiisejä löytyny mutta jos hittien mukaan mentäis niin musamaku vois olla vähän erilainen :D


      • haukiahven
        "from the earth..." kirjoitti:

        Eipä oo väliä millasia munahinkkareita oliski kun on hyvää musaa. Omasta mielestä ei mitään merkittävää syöksyä huonompaan ole levyjen välillä, ja vaikka Hot Dog ei kummoinen biisi olekaan niin ei se tarkoita että kaikki kolme vikaa levyä olis huonoja. Physical Graffitilla loistavia biisejä, Precensellä omaan makuun ehkä paras Zeppelin-biisi Achilles Last Stand ja muutkin hyviä. In Trough The Out Door ei ehkä niin hyvä, mutta kyllä suurin osa biiseistä kelpaa. Muusikot kaikki hyviä ja Plantilla yks parhaista äänistä ikinä. Vikoista levyistä ei ehkä mitään erityisiä hittibiisejä löytyny mutta jos hittien mukaan mentäis niin musamaku vois olla vähän erilainen :D

        on täynnä "ylijäämä matskua" ja sen kyllä kuulee.


      • Robert Page
        haukiahven kirjoitti:

        on täynnä "ylijäämä matskua" ja sen kyllä kuulee.

        Yksi parhaita Zepukoitten biisejä. Mutta helvetin epätasainen levy, niinkuin oikeastaan kaikki. Paitsi henkilökohtainen suosikkini, 3. Mut jumalauta, In through... on kyllä niin kakka levy ettei pahemmasta väliä.


      • from the earth
        Robert Page kirjoitti:

        Yksi parhaita Zepukoitten biisejä. Mutta helvetin epätasainen levy, niinkuin oikeastaan kaikki. Paitsi henkilökohtainen suosikkini, 3. Mut jumalauta, In through... on kyllä niin kakka levy ettei pahemmasta väliä.

        Mulle taas Physical Graffitilta löytyy paljonki loistavia biisejä, esim. Houses of the Holy, Trampled Under Foot, Kashmir ja Ten Years Gone, mutta toki jokaisen oma mielipide. Ja melkein kaikissa biiseissä on joku koukku joka tosissaan iskee (esim. Down by the Seasiden "So far away, so far away"). Oikeestaan melkein kaikki Zeppelin-biisit on vähintään ihan hyviä että ihan mielellään kuuntelen koko albuminkin, osa biiseistä sitten suorastaan mahtavia. InTroughTOD kyllä heikompi levy, mutta kyllä sekin tekee välillä mieli kuunnella läpi. Esim. In the Eveningista ja All My Lovesta tykkään paljonki.

        Mutta toisiin iskee enemmän, toisiin vähemmän jne. Ootteko muuten kuullu Song Remais the Samen live- Dazed and Confusedia (se 30 min veto)? Loistavia kohtia vaikka kuitenki hieman ylipitkä. Muutenkin se live -dvd/cd on ihan loistava, varsinki pitkät (Since I've Been Loving You ja No Quarter ja Dazed and Confused).


    • fhfgfghhfhg

      Kannattaa pitää turpansa kiinni jos ei ole edes kuullut niitä kappaleita mistä puhuu ja olen melko varma että teistä kaikki haviäs laulutaidoissa Plantille.

    • pöntöt kolisee.tana!

      Niin, olet melko varma siitä. Kuitenkin jokainen oopperalaulaja on paljon plantia parempi, ainakin musiikillisilla kriteereillä arvioituna. Jos joukossamme on siis oopperalaulajia, ovat he kovin suurella todennäköisyydellä paljon parempia laulajia kuin vanha kunnon kurkkukirkuja ja -örisijä. Plantilla on kuitenkin oma kasvo, vaikka varsinaisesta laulajasta emme voikaan puhua (se on tietysti rokin piirissä aivan normaali ilmiö). Useimmilla oopperalaulajilla ei sitä omaa kasvoa ole; siitä siis muodostuu se ero.

      Led Zeppelin teki omaa juttuaan saamiensa vaikutteiden pohjalta eikä tyytynyt vain monistamaan jo aiemmin luotua. Tämä riittää yhdelle artistille mainiosti, eikä tässä suhteessa syytä suureen aliarviointiin (jos ei yliarviointiinkaan) taida olla. Se in through the out doorkin on aivan kelpo levy, samoin kuin täällä vielä käsittelemätön coda -postuumikin.

    • jeespoxxxsfrjtj

      Joo, asiahan on tietenkin mielipidekysymys, mutta aika harvoin nousee noin selvästi kuuluisuuteen mitään 'yliarvotettuja' bändejä. Kaikki ei voi tykätä mutta ei kukaan voi sanoa, että Led Zeppelinillä olisi aivan turha ja ilmankin olisi voitu pärjätä, ei ei ei... Siihen aikaan tehtiin maailman parasta rockia mitä on koskaan kuultu.

    • rockia.,.m

      Kyllä zep on loistava bändi. NE myöhemmät levyt eivät yllä niiden ekojen tasolle, ja miten voisivatkaan?

      Itse olen syntynyt 80-luvulla Led Zeppelinin löysin vahingossa 90-luvun alussa. En edes tiennyt koko bändistä mitään. Ihastuin 11-vuotiaana Led Zeppelin II levyyn. En ollut kuullut edes Stairway to Heaven:ia.

      Tiesin Metallican, Nirvanan ja Guns n Rosesin ym.

      Mutta Zeppelin kolahti myöhemmin olen tutustunut laajemmin bändiin kaikkia levyjä en omista. Pari kirjaa bändistä olen lukenut.

      Mielestäni Zeppelinillä on useita loistavia biisejä mutta tässä suosikkini eivät parhaus järjstyksessä.

      The Battle of Evermore
      No Quarter
      D'yer Mak'er
      Achilles Last Stand
      Heartbreaker
      Living Loving Maid (She's Just a Woman)
      Ramble On
      Whole Lotta Love
      Immigrant Song

      ja

      Stairway to Heaven, hyvä muttei paras.

      Mielestäni Guns n rosesin jälkeen ei ole enää rock bändiä tullutkaan. Vaikkei se liitykkään koko aiheeseen.
      Paitsi Slash on coveroinnut loistavasti zeppelinin Whole Lotta Love:ia

      http://www.youtube.com/watch?v=IRIPEvvCGA4

    • RIP

      Minua Zeppelinissä on aina kiehtonut John Bonhamin raskas tyyli ja Jimmy Pagen erikoiset riffit. Paras levy kokonaisuutena on mielestäni LZ II, mutta erinomaisia kappaleita löytyy kyllä melkein kaikilta levyiltä. 'When the levee breaks', ' In my time of dying' , 'Trampled underfoot', 'Houses of holy' ja 'The Ocean" ovat olleet mieleenjääviä.

    • Led Zeppelin musiikissa kannattaa pitää kuitenkin mielessä, että mitä aikaa silloin elettiin. Nykytekniikalla pystyy kikkailemaan livenä vaikka miten.
      Kyllä nuo alkuperäiset livevinyylit saa edelleenkin kaikesta huolimatta kylmät väreet.

    • 24hrs

      Noddy holderin olisi pitanyt olla zeppe-ledin solisti. plant on akkamainen kirkuja joka yrittaa viela olla seksikas.

      • Nej tack

        Juu ei kiitos. Plant oli just oikea mies paikallaan, ja toi myös ystävänsä John Bonhamin bändiin.


    • itähän olis tullut, jos Noddy Holder olis ollu Led Zepin laulaja ja Robert Plant Sladen? Pidän kummastakin laulajasta, molemmilla hyvä ääni.

      Minuun Led Zep uppoaa, tosin ei ihan kaikki biisit. Juuri nyt olen kuunnellut Zepin kappaletta "Thank you", siinä on aivan ihana akustinen kitarasoolo. Pidän myös Robert Plantin soolomusiikista, erityisesti levystä "Now and zen" vuodelta 1988, mutta myös myöhemmässäkin tuotannossa on hyviä kappaleita, esim. levyllä "Carry fire" (2017).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe