VistaPrint , ja kyllä etoo

isa.elise

Menin sivuille tai toisille, ja sähköpostiinkin tämä VistaPrint viskaa mainoksensa.
Jos se olisi edes totta ! Minulle luvattiin 250 käyntikorttia ilmaiseksi. Sain itse suunnitella sen, ja niin teinkin töitä puolisen tuntia ! Olihan kyseessä ilmaiset koritit. Ja Viimeisellä sivulla odotti yllätys.
Lasku näistä ilmaisista käyntikorteista olisi 11,90 e!! Ja se pitäisi maksaa heti, Kortit toimitetaan vasta kun lasku on maksettu? Kuka pösilö nyt maksaa mitään näkemättä tuotetta ?
Sama juttu, Saat ilmaisen t-paidan valitsemallasi painatuksella ja ILMAINEN T-paita olikin sitten maksullinen, maksa ensin saat sitten tuotteen.
etoo koko yritys. Tiedä joku vaikka menee tuohon lankaan, maksaa ja ei sitten saakaan yhtään mitään
Ilmaa vähällä rahalla Vistaprint, tilaa heti !!

18

1501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotain rajaa kerjäte

Niin etoo, en tarviste käyntikortteja enkä sellaisia tilaa vaikka minulle maksettaisiin.
      Ällöttää tämä sekuntikellomainos kun koko ajan vilistää silmissä että huonoa tekee, voisko olla jotain rajaa tälläkin touhulla.

• päälle hyvät ihmiset!!
        Ei vilistä mikään!

• mainostamaton
        minttupuu kirjoitti:

päälle hyvät ihmiset!!
        Ei vilistä mikään!

on ja miten se laitetaan,en ole kuullutkaan.

• *minttupuu*

• Kaupunkilainen

Nettikaupassa taitaa olla aika yleinen käytäntö, että ensin maksetaan ja sitten vasta saadaan tuote - jos saadaan. Tästä syystä vältän nettiostamista, ostan vain sellaisilta yrityksiltä, jotka lähettävät laskun tuotteen mukana (suositeltavin tapa, koska vain silloin pystyn tarkistamaan, että paketissa on juuri sitä, mitä olen tilannut) tai lähettävät tuotteen postiennakolla. Silloin tosin olen varma vain siitä, että olen saanut jotain, koska tuotteen pystyy tarkistamaan vain paketin avaamalla.

Nämä nettimainokset ärsyttävät niin paljon, että en halua ostaa mitään firmoilta, jotka käyttävät ärsyttävää mainostamistapaa.

• kuluttajavirastoon.

• ...minä en kyllä käsitä sitä, kuinka joku aattelee että netissä (tai muuallakaan) rahalla mainostettaisiin ilmaisia tuotteita :-o

Exploreriinkin on muuten muistaakseni Adblock -tyyppinen mainosten estäjä nykyään. En ole kokeillut kun siirryin aikoinaan juuri mainosten vuoksi Firefoxin ja AdBlockin käyttäjäksi.

• halvalla saa

useimmissa Euroopan maissa. Mun puolesta täällä saa haukkua niin paljon kuin haluatte. Itse olen tilannut itselleni ja partille tutullekin kortteja ym. ja myös saanut ne. Ja miten voi tehdä valituksen, vaikka ei ole tilannut, siitä ettei ole saanut niitä. Kun rustailit tilaustasi kokoon, teit valintoja ja valitsit jonkin maksullisen lisäyksen. Ja rahti, et kai sitäkään haluaisi maksaa? - En haluaisi tutustua ko "tilaajaan", voisi olla kotikin tyhjänä joku päivä.

• halvalla saa kirjoitti:

useimmissa Euroopan maissa. Mun puolesta täällä saa haukkua niin paljon kuin haluatte. Itse olen tilannut itselleni ja partille tutullekin kortteja ym. ja myös saanut ne. Ja miten voi tehdä valituksen, vaikka ei ole tilannut, siitä ettei ole saanut niitä. Kun rustailit tilaustasi kokoon, teit valintoja ja valitsit jonkin maksullisen lisäyksen. Ja rahti, et kai sitäkään haluaisi maksaa? - En haluaisi tutustua ko "tilaajaan", voisi olla kotikin tyhjänä joku päivä.

Hyvin toimitti VistaPrint tuotteet ja aivan nettikauppaetiikan mukaan. Me, muutama yrittäjä, tilasimme kokeeksi sieltä käyntikortit ja enempi yllätyimme positiivisesti!

• Esteri-eläkeläinen
        halvalla saa kirjoitti:

Outoa on! Luvattiin ajoissa, nyt yli viikko kulunut, eikä mitään ole näkynyt. Olenko tullut huijatuksi?
        Olisi sittenkin pitänyt käyttää tuttua kotimaista tarjoajaa! Kerron sitten, jos saan ne korttini.

• rainrider
        Esteri-eläkeläinen kirjoitti:

Outoa on! Luvattiin ajoissa, nyt yli viikko kulunut, eikä mitään ole näkynyt. Olenko tullut huijatuksi?
        Olisi sittenkin pitänyt käyttää tuttua kotimaista tarjoajaa! Kerron sitten, jos saan ne korttini.

Luvattiin minullekin ajoissa tilaamani mainostuotteet, olisi pitänyt saapua viikko sitten. Mistäs seuraat lähetystä, ei mistään. Saas nähdä.

• Esteri-eläkeläinen
        rainrider kirjoitti:

Luvattiin minullekin ajoissa tilaamani mainostuotteet, olisi pitänyt saapua viikko sitten. Mistäs seuraat lähetystä, ei mistään. Saas nähdä.

Eilen sain kyselylleni eng.kiel. vastauksen tai kaksi. Käännätin varmuuden vuoksi Googlen kääntäjällä kirjeet. Uusi lähetys näkyi tiedoissani. Se luvattu 3 työpäivässä eli 20.12. mennessä ja ILMAINEN. Luottokortilla maksoin sen ensimmäisen. Jopa lähetyksen seurantannumero oli. Edellinen lähetys oli lähetetty 30.11. ja piti olla perillä 7.12. Joten odottelen mielenkiinnolla ensi maanantaina postia. Kerron sitten täällä, tuliko. Joulun odotusta!

• Esteri-eläkeläinen

Eilen sain kyselylleni eng.kiel. vastauksen tai kaksi. Käännätin varmuuden vuoksi Googlen kääntäjällä kirjeet. Uusi lähetys näkyi tiedoissani. Se luvattu 3 työpäivässä eli 20.12. mennessä ja ILMAINEN. Luottokortilla maksoin sen ensimmäisen. Jopa lähetyksen seurantannumero oli. Edellinen lähetys oli lähetetty 30.11. ja piti olla perillä 7.12. Joten odottelen mielenkiinnolla ensi maanantaina postia. Kerron sitten täällä, tuliko. Joulun odotusta!

Menin katsomaan tänään tilaustani. Laatikossa, jossa eilen oli LÄHETETTY. Ja toisessa: perillä 20.12.
        ? Nyt oli tuo shipping-juttu. Klikkasin sitä ja tuli suomenkielinen teksti: Saatta myöhästyä epänormaalien sääolosuhteiden vuoksi. Maa, jossa toimituksen kulku hidastuu: Suomi. Yritämme nopeuttaa tilauksen toimittamista parhaamme mukaan. ---Juu, onhan täällä Suomessa tosi vaikeat säät postin kululle! Varoitus tarkoittanee sitä, että lähetys ei ainakaan maanantaina tule. Tiistaina on korttien viimeinen lähetyspäivä! Tuskin silloinkaan? Täytyy mennä ostamaan tavalliset postikortit!
        Olipa eka ja vika kerta, kun tätä yritystä yritin käyttää! Siis alkuperäinen tilaus lähetetty 30.11.
        Eikä tässä kaikki. Naapurin rouva kertoi, kuinka Hesassa asuvalla pojan perheellä ihan sama ongelma joulukorttien kanssa. Heilläkin tilattu koko suvulle kortti, jossa lapset tonttuina. Jatkan sitten tarinaa, kun sen lopputulos on selvillä. Seuratkaapa!

• ESTERI-ELÄKELÄINEN

Menin katsomaan tänään tilaustani. Laatikossa, jossa eilen oli LÄHETETTY. Ja toisessa: perillä 20.12.
        ? Nyt oli tuo shipping-juttu. Klikkasin sitä ja tuli suomenkielinen teksti: Saatta myöhästyä epänormaalien sääolosuhteiden vuoksi. Maa, jossa toimituksen kulku hidastuu: Suomi. Yritämme nopeuttaa tilauksen toimittamista parhaamme mukaan. ---Juu, onhan täällä Suomessa tosi vaikeat säät postin kululle! Varoitus tarkoittanee sitä, että lähetys ei ainakaan maanantaina tule. Tiistaina on korttien viimeinen lähetyspäivä! Tuskin silloinkaan? Täytyy mennä ostamaan tavalliset postikortit!
        Olipa eka ja vika kerta, kun tätä yritystä yritin käyttää! Siis alkuperäinen tilaus lähetetty 30.11.
        Eikä tässä kaikki. Naapurin rouva kertoi, kuinka Hesassa asuvalla pojan perheellä ihan sama ongelma joulukorttien kanssa. Heilläkin tilattu koko suvulle kortti, jossa lapset tonttuina. Jatkan sitten tarinaa, kun sen lopputulos on selvillä. Seuratkaapa!

Hyvä niinkin, mutta eipä ne ehtisi enää ulkomaan lähetyksiin. Tilauksesta kului 22 päivää ja yksi valitus oli välissä. Outoa, että kuoressa on päiväys: NOV 29. Valituksen jälkeen tuli Vistan sivulle
        tieto, että 16.12. tehdään kortit uudelleen ja lähetetään ilmaiseksi. Onko nyt odotettavissa
        toinenkin lähetys samoja kortteja 30 kpl? Kuoressa myös PAR AVION. Onhan ne kentät tukossa, mutta parikymmentä päivää lentopostina???
        Tarinan opetus: Käytä kotimaisia valmistajia.
        VIstan hinnoissa ei ole ALV, eikä tietenkään postimaksuja.
        HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE LUKIJOILLENI!

• t-paitaa odotteleva
        ESTERI-ELÄKELÄINEN kirjoitti:

Hyvä niinkin, mutta eipä ne ehtisi enää ulkomaan lähetyksiin. Tilauksesta kului 22 päivää ja yksi valitus oli välissä. Outoa, että kuoressa on päiväys: NOV 29. Valituksen jälkeen tuli Vistan sivulle
        tieto, että 16.12. tehdään kortit uudelleen ja lähetetään ilmaiseksi. Onko nyt odotettavissa
        toinenkin lähetys samoja kortteja 30 kpl? Kuoressa myös PAR AVION. Onhan ne kentät tukossa, mutta parikymmentä päivää lentopostina???
        Tarinan opetus: Käytä kotimaisia valmistajia.
        VIstan hinnoissa ei ole ALV, eikä tietenkään postimaksuja.
        HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE LUKIJOILLENI!

ei ole näkynyt vieläkään :/

• Esteri-eläkeläinen
        t-paitaa odotteleva kirjoitti:

ei ole näkynyt vieläkään :/

Hei! En muistanut kertoakaan, että sain todellakin myös toisen lähetyksen niitä joulukortteja.
        Kolme viikkoa kesti se ensimmäinen siis. Kun valitin luvattiin uusi lähetys ja pikana, mutta ne
        manner-Euroopan lentojutut varmaan tekivät sen, ettei ennen joulua kuulunut. Tai oli yritetty SOITTAA, enkä vastannut. Sitten tuli Itellan kautta kirje, että voitte hakea Matkahuollosta jne. Sain siis 60 joulukorttia 30 hinnalla! Mitäpä kuitenkaan tekee 4-vuotiaan tonttukuvakortilla, koska en viitsi ensi jouluna niitä enää lähettää. Silloin tehdään 5-vuotiaan tonttukortti ja varmaan kotimaisella firmalla.
        Hyvää alkanutta vuotta!

• mokaili ja onnistui

Tilasin koemielessä firmalle käyntikortteja pienen erän, koska ovat enemmän kuin puolet halvempia halvimpaankin kilpailijaan nähden. Hinta/laatu on ok (olivat siis itsesuunniteltuja, jolloin valkoisella taustalla hinnaksi tuli 250kpl, alle 24€) Hitain valittu toimitus (=halvin) kesti n. 2viikkoa. Kaikki sujui moitteettomasti. Maksun suoritin pankin kautta, mutta välittömästi laskutustietojen tultua sähköpostiini.

Vistaprintin sivut ovat melko sekavat ja varmasti moni sortuu huomaamattaan tilaamaan muuta, kuin ilmaistuotteita. Aloittajallekin tiedoksi, kyllä siellä hinnastossa lukee hinnat kuvan lataamisesta ym ym. Ilmaiskortteihin myös tulee taakse pieni Vistaprintin mainos, joka myydään "mustavalkoisena" taustana. Jos siinä kohtaa korjaat tilaustietoihin valkoisen taustan, maksat heti lisää. ns. ilmaiskortit siis edelleenkin saa toimituskuluilla (muistaakseni 6.46€) mutta silloin on valittava pienestä yllä olevasta laatikosta malli, ja kestettävä kortin takana oleva Vistaprintin mainos. Lisämalleja klikkaamalla siirryt heti maksullisiin kortteihin. Samoin itse kortin suunnittelemalla ja lataamalla.

Tosiaan, sivut ovat hyvin sekavat, mutta melko pitkälle pääsee kokeilemalla, ilman että jättää itsestään mitään tietoja. Ei siis sähköpostiosoitetta ym. Ensimmäisessä kohtaa, kun niitä tiedustelee, alempaa löytyy linkki "jatka vieraana". Ihan kaikkia veroja ja lopullista hintaa en edelleenkään itse löydä sivuilta, ennenkuin tilaus on tehty. Esimerkin vuoksi siis oman tilaukseni, 250kpl itsesuunniteltuja kortteja mattapintaisena hinta muodostui näin:
      Kortit ilman veroa 13.73€, toimitus ja käsittelykulut 5.25€, verot 4,37€. Yhteensä 23,35€ Toimitusajaksi oli klikattu hitain vaihtoehto, mutta tosiaan, kortit tuli alle kahdessa viikossa.
      Koemielessä tilasin ukolleni "ilmaiskortteja", ja kaikki toimi ok. 250kpl 6.46€
      Kaikenkaikkiaan olin kortteihin sen verran tyytyväinen, että tarkoitus on tilata vielä itsesuunniteltuja kortteja uusi koesatsi kiiltäväpintaisena, jolloin hintaa tulee lisää 10€.
      Itsesuunnitellessa on muistettava, että kortin koko on 87mm x 49mm ja suunnittelussa mukaan leikkuu/turvarajat 3mm (90mm x 52mm)
      Halvimmillaan hinta näyttää olevan muualla 500kpl 100€ tai enemmän toimitus ja käsittelykulut, osa firmoista ilmoittaa verollisen hinnan, osa verottoman (tarkkana siis muuallakin).
      Omat korttini toimivat lähinnä ajanvarauksen muistilappuina, joten en katso, että niiden tarvitsisi olla superhienoja (ja kalliita) mutta haluan kuitenkin niihin oman suunnitelmani firman logoineen. Ns. "parempina kortteina", joita tarvitsen hyvin harvoin (ehkä 5kpl vuodessa) käytän laminoituja käyntikortteja.

Anyway, olkaa tarkkaavaisia VP:n sivuilla. Jos tilaus jää kesken, "menee pieleen" tms. alkaa sähköpostiin tulla muikkareita, ettei laskua ole maksettu. Niistä ei tarvitse välittää ja katoavat sieltä hiljalleen. Firmahan ei ala valmistaa tilausta, ennenkuin maksu on tullut... keskenjätettyä tilausta on melko turha koittaa sähköpostitse perua, vastaus tulee ilmeisesti automaatista englanninkielisenä. Mutta tosiaan, jos tilausta ei ole viety loppuun, älkää maksako laskujakaan!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163