Kuolema

Tänään oli kirjoitus Lieksan lehden yleisön osastolla ja tuollaiseen asiaan joutuu moni ihminen kokemaan omaisen kuoltua.
Eli olisi hyvä valmistautua asioihin ajoissa millaisia tehtäviä tulee eteen ja miten hoitaa surussaan noita käytännön asioita varmaan niistä on tietoa mutta miten ne saada siinä tilanteessa, tuossa kirjoituksessa mainittiin kyllä joitakin tahoja mutta kokemukseni mukaan ainakin Kelan osalta olin henkilö joka oli kuin heille olisi tullut eka kertaa henkilö sellaisessa asiassa joka oli juuri jäänyt leskeksi ja tupa täynä asiakkaita.Käsittämätöntä oli myöskin kun joutu maksamaan takaisin päivärahoja ja olisi ollut tarpeen olla läheisen luona niin monesti joutu asian vuoksi juoksemaan.Mutta ei tuo pulju ekakertaa ole sitä tehnyt mutta aika aikaa kutakin joten toivottavasti asiat ovat hyvällä tolalla nykyisin toisille ihmisille.
Kuitenkin minulla oli asiat hallinnassa ja sain listan asioista sisareltani mistä tulee huolehtia kun tiedossa oli mitä tapahtuman pitää.
Hyvä on käydä netissä esim hakamassa tietoa mitä merkitsee perukirja ja mitä siinä tarvitaan myös tieto siitä millaisia todistuksia eli missä henkilö on asunut elämänsä aikana niin niistä todistukset tietysti ne joku ulkopuolinen voi hoitaa mutta se maksaa.
Mutta kaikella kunnioituksella myötäelämistä MK

10

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25

On ne sulla huolet.

• Minulla on jo siksi asioista kokemusta näiltä neljältä vuodelta ensin puoliso isä ja nyt äiti vuosi sitten ja myös pari serkkua perään jotta tuo asia on hyvin koettu asia ja elämä jatkuu vaikka muistot on mutta katse eteenpäin, mutta toin vain esiin miten asioita joutuu hoitamaan ja siitä oli tuo kirjoitus.MK

• kansalle
        markkukorpinen kirjoitti:

Minulla on jo siksi asioista kokemusta näiltä neljältä vuodelta ensin puoliso isä ja nyt äiti vuosi sitten ja myös pari serkkua perään jotta tuo asia on hyvin koettu asia ja elämä jatkuu vaikka muistot on mutta katse eteenpäin, mutta toin vain esiin miten asioita joutuu hoitamaan ja siitä oli tuo kirjoitus.MK

http://www.youtube.com/watch?v=g9Lz2mPPA3A

• ääääääällllliiiiiööö
        markkukorpinen kirjoitti:

Hyvin äkkiä oli kuunneltu tuo kirkkomusa makunsa kullakin esimakua helvetistä ainakin esikartanosta.MK

Voihan vit,,,mitä koheltamista.

• ruletsiaah

• ruletsiaah kirjoitti:

Osa 2:

http://www.youtube.com/watch?v=L6GzVCYqoyY

Joo jalootelkaa hieman sano haurankaivaja mutta äläkää menkö airan ulukopualelle kun kossit sitä pelijättivät lakanat niskas iltähämäris.MK

• ,,,,

• te saatte palautetta

monessa muodossa,
      mutta kuolema on luonnollinen asia ja ne yhteiskunnan velvollisuudet pitäisi tarkemmin opastaa ihmisille,
      itsen olen vienyt hautaan oman poikani, isän ja äidin 2 velipoikaa ja muutamia sukulaisia pienellä ajalla
      (n. 10 v)

toisen velipojan kohdalla, vaikka kuoli todistus oli toimitettu verovirasto 5 vuotta lähetti lapun, että pitäisi veroilmoitus, no sitten kävin vähän keskustelemassa ja nyt eivät ole kyselleet

kuolemaan on helppo suhtautua kun tietää, että läheisen sydämmessä on Jeesuksen Kristuksen usko

• Totesitte asian mitä tarkoitin, on kuitenkin monella tuo käytännön asia mitä tulee eteen sitten hakusessa ja jos ei ole tietoa niin se on selkeää laskujen maksamista joillekkin taholle.

Mutta miten sitten tuetaan ihmistä tuossa asiassa on oma juttu .MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4203
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      117
      2659
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2412
    4. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1446
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1446
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      973
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      966
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      941
    Aihe