Kuolema

Tänään oli kirjoitus Lieksan lehden yleisön osastolla ja tuollaiseen asiaan joutuu moni ihminen kokemaan omaisen kuoltua.
Eli olisi hyvä valmistautua asioihin ajoissa millaisia tehtäviä tulee eteen ja miten hoitaa surussaan noita käytännön asioita varmaan niistä on tietoa mutta miten ne saada siinä tilanteessa, tuossa kirjoituksessa mainittiin kyllä joitakin tahoja mutta kokemukseni mukaan ainakin Kelan osalta olin henkilö joka oli kuin heille olisi tullut eka kertaa henkilö sellaisessa asiassa joka oli juuri jäänyt leskeksi ja tupa täynä asiakkaita.Käsittämätöntä oli myöskin kun joutu maksamaan takaisin päivärahoja ja olisi ollut tarpeen olla läheisen luona niin monesti joutu asian vuoksi juoksemaan.Mutta ei tuo pulju ekakertaa ole sitä tehnyt mutta aika aikaa kutakin joten toivottavasti asiat ovat hyvällä tolalla nykyisin toisille ihmisille.
Kuitenkin minulla oli asiat hallinnassa ja sain listan asioista sisareltani mistä tulee huolehtia kun tiedossa oli mitä tapahtuman pitää.
Hyvä on käydä netissä esim hakamassa tietoa mitä merkitsee perukirja ja mitä siinä tarvitaan myös tieto siitä millaisia todistuksia eli missä henkilö on asunut elämänsä aikana niin niistä todistukset tietysti ne joku ulkopuolinen voi hoitaa mutta se maksaa.
Mutta kaikella kunnioituksella myötäelämistä MK

10

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25

On ne sulla huolet.

• Minulla on jo siksi asioista kokemusta näiltä neljältä vuodelta ensin puoliso isä ja nyt äiti vuosi sitten ja myös pari serkkua perään jotta tuo asia on hyvin koettu asia ja elämä jatkuu vaikka muistot on mutta katse eteenpäin, mutta toin vain esiin miten asioita joutuu hoitamaan ja siitä oli tuo kirjoitus.MK

• kansalle
        markkukorpinen kirjoitti:

Minulla on jo siksi asioista kokemusta näiltä neljältä vuodelta ensin puoliso isä ja nyt äiti vuosi sitten ja myös pari serkkua perään jotta tuo asia on hyvin koettu asia ja elämä jatkuu vaikka muistot on mutta katse eteenpäin, mutta toin vain esiin miten asioita joutuu hoitamaan ja siitä oli tuo kirjoitus.MK

http://www.youtube.com/watch?v=g9Lz2mPPA3A

• ääääääällllliiiiiööö
        markkukorpinen kirjoitti:

Hyvin äkkiä oli kuunneltu tuo kirkkomusa makunsa kullakin esimakua helvetistä ainakin esikartanosta.MK

Voihan vit,,,mitä koheltamista.

• ruletsiaah

• ruletsiaah kirjoitti:

Osa 2:

http://www.youtube.com/watch?v=L6GzVCYqoyY

Joo jalootelkaa hieman sano haurankaivaja mutta äläkää menkö airan ulukopualelle kun kossit sitä pelijättivät lakanat niskas iltähämäris.MK

• ,,,,

• te saatte palautetta

monessa muodossa,
      mutta kuolema on luonnollinen asia ja ne yhteiskunnan velvollisuudet pitäisi tarkemmin opastaa ihmisille,
      itsen olen vienyt hautaan oman poikani, isän ja äidin 2 velipoikaa ja muutamia sukulaisia pienellä ajalla
      (n. 10 v)

toisen velipojan kohdalla, vaikka kuoli todistus oli toimitettu verovirasto 5 vuotta lähetti lapun, että pitäisi veroilmoitus, no sitten kävin vähän keskustelemassa ja nyt eivät ole kyselleet

kuolemaan on helppo suhtautua kun tietää, että läheisen sydämmessä on Jeesuksen Kristuksen usko

• Totesitte asian mitä tarkoitin, on kuitenkin monella tuo käytännön asia mitä tulee eteen sitten hakusessa ja jos ei ole tietoa niin se on selkeää laskujen maksamista joillekkin taholle.

Mutta miten sitten tuetaan ihmistä tuossa asiassa on oma juttu .MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5548
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      490
      2543
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1369
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1355
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1089
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      964
    7. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      872
    8. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      867
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      863
    10. Siellä taas pyörin

Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?
      Tunteet
      9
      796
    Aihe