cipralexin lopetus yhtä helvettiä

Onko muilla kokemuksia cipralexin vieroitusoireista? Itellä 1,5 vuoden käyttö (10 mg) takana ja lopetin viikko sitten seinään, kuitenkin niin että muutaman viikon olin syönyt 5 mg joka toinen päivä. nyt olo on helvetillinen, sellaisia ns. mustia hetkiä ja sähköiskuja kun liikkuu tai kääntää päätä ja ihan harhainen ja outo olo. En aio enää alkaa syömään niitä ja jo kolmas kerta kun koitan lopettaa, aiemmin en oo kestäny muutamaa päivää kauempaa. Mistä ihmeestä voi johtua moinen, tuntuu tosi kummallisilta nämä oireet. oon reilu parikymppinen opiskelijanainen ja lievästi sanotuna nää jutut haittaa sekä työtä että lukemista :)

Mitä persanaa?
3503
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Näihin ei ilmeisesti viitsitä vastata joka kerta erikseen, kun joku viekkareita valittaa. Ne on niin tuttu juttu useimmille. Helpottaako, jos sanon, että inhottavia, hämmentäviä nuo oireet ovat. Kiusallisia, mutta vaarattomia.

Itselläni on niin monesta lääkkeestä kokemusta. Helpoimmat viekkarit oli Cipralexin edeltäjällä sitalopraamilla, jonka lopetin 60 mg seinään. Voimakkaammat ja pitempään kiusanneet lopetusoireet olen saaut paroksetiinista (Seroxat ym.) ja venlafaksiinista (Efexor ym.).

Äänestä

Olin syönyt cipralexia (15mg) noin 2-4kk ja lopetin seinään. Oireet: itsetuhoisuus, viiltely, muistihäiriöt, arvaamaton käytös, paha olo, huimaus.. :( Nyt en syö mitää läkkeitä. parempi olo!

Äänestä
  • Kerrataan vielä.
    Lopettakaa Cipralex tosi hitaasti. Itselläni oli takana 2 1/2 vuotta 20mg ja viimiset puoli vuotta 10 mg annostus. Aloitin lopetuksen siten, että vähensin puolikkaan (5 mg) joka toinen päivä. Näin pari viikkoa jne.
    Nyt on tilanteeni se, että syön vielä nejäsosa tuosta 10mg tabletista joka kolmas päivä.
    Vieroitusoireina ja hiukan oksettava olo aika ajoin ja muutama huimaus. Ei haittaa elämää.
    Onneksi olin lukenut vieroitusoireista, joten päätin tehdä varman päälle. Kannatti. Nyt pääsen siitä ihan pian kokonaan eroon.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


tsupf kirjoitti:

Onko muilla kokemuksia cipralexin vieroitusoireista? Itellä 1,5 vuoden käyttö (10 mg) takana ja lopetin viikko sitten seinään, kuitenkin niin että muutaman viikon olin syönyt 5 mg joka toinen päivä. nyt olo on helvetillinen, sellaisia ns. mustia hetkiä ja sähköiskuja kun liikkuu tai kääntää päätä ja ihan harhainen ja outo olo. En aio enää alkaa syömään niitä ja jo kolmas kerta kun koitan lopettaa, aiemmin en oo kestäny muutamaa päivää kauempaa. Mistä ihmeestä voi johtua moinen, tuntuu tosi kummallisilta nämä oireet. oon reilu parikymppinen opiskelijanainen ja lievästi sanotuna nää jutut haittaa sekä työtä että lukemista :)

Mitä persanaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu