Olen kärsinyt käsikivusta jo useita vuosia, mutta vasta nyt pääsin reumakokeisiin kipujen tultua sietämättömiksi. Käsi on kuvattu ja tutkittu ja mitään ei löydy. Niinpä lääkärin mielestä kipu on pääni sisällä. Tämä loukkaa aivan älyttömästi! Käsi alkaa olla kohta toimintakyvytön ja särkylääkkeiden käyttö on jatkuvaa. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Mitä pitäisi tehdä? Lääkkeeksi määräsi Triptyliä, joka käsittääkseni on mieliale/masennuslääke enemmän kuin kipulääke? Ei kovin kannustavaa käyttäytymistä lääkäriltä :l
lääkäri pitää minua hulluna
15
974
Vastaukset
- .........
Vaihda lääkäriä. Triptyl vaikuttaa ainoastaan lisääntyvinä ilmavaivoina, jote perseestä koko lääke "kirjaimellisesti".
- reumaa v-88
kipukynnystä.
Olitko reumatologin vastaanotolla? Mitä verikokeiden tulokset kertoivat?
- vaiko ei
Triptyl vaikuttaa jos siihen uskoo, näin sanoi minun reumalääkärini. Minä en uskonut, eikä siitä ollut apuakaan fibromyalgiaani. Triptyl on siis vain lumelääke joka saa hermoheikot hyväuskoiset nukkumaan.
- Anneliini123
Moi!
Et oo yksin, täällä samanlainen tapaus. Reuma- tai muissakaan kokeissa ei näy yhtään mitään, mutta kädet ovat tosi kipeät. Onko sulla tulehdusarvot normaalit? Mulla on nekin ok, vaikka selvää tulehdusta on, näen ja tunnen sen itse. Turvotusta ja kipua. Itkettää.
Triptyliä käytetään kai myös särkylääkkeenä, toisille tehoaa, toisille ei. Mulla on käytössä Mobic. Tavallinen Burana toimii melkein paremmin ilman Mobicin sivuvaikutuksia (päänsärkyä!).- .
käytetä särkylääkkeenä vaan sen kivunkynnyksen nostokyvyn takia! Saman asian ajaa moni muu depressiolääke. Triptyl nyt vain sattuu olemaan vanha, paljon tutkittu ja edullinen
- päivittäistä tuskaa
En oo vielä selvinny reumatologille asti. Selkärankareuma (isälläni on ko reuma) tekijä on positiivinen, muut reumakokeet oli viitearvoissa. Tulehdusarvojen tuloksia en oo vielä saanu. Itellä ei edes auta enää burana, panacod ainoa ja viime maanantaina piti ottaa 3 :l
Lääkäri on siis ilmeisen pätevä, kun minulle “mainosti” triptyliä särkylääkkeenä… Arcoxiaa olen aikoinaan kokeillu, ei mitään apua. Käsikipu on jatkunu jo 3 vuotta- -
ole varannut aikaa reumatologilta????
- päivittäistä tuskaa
- kirjoitti:
ole varannut aikaa reumatologilta????
Se on hyvä kysymys :D varaan ens viikolla. Tahtoo olla melkosen kallista opiskelijalle käydä yksityisellä reumatologilla ja kunnallisiin on niin pitkät jonot :l
- jokueräs
päivittäistä tuskaa kirjoitti:
Se on hyvä kysymys :D varaan ens viikolla. Tahtoo olla melkosen kallista opiskelijalle käydä yksityisellä reumatologilla ja kunnallisiin on niin pitkät jonot :l
Ekan kerran kävin yksityisellä puolella reumalääkärillä. Ajan sain 7 viikon päähän siitä, kun soitin - ja otin vastaan ensimmäisen vapaan ajan ko lääkärille. Kyseinen henkilö on ainoa reumalääkäri, jolla on paikkakunnalla vastaanotto, joten vaihtoehtoja ei ollut.
Sitten muutamaa kuukautta myöhemmin lääkäri laittoi lähetteen reumapolille. Olin 4 viikon kuluttua tästä reumapolilla. Ja sitä aikaa jouduttiin vielä minun aikatauluistani johtuen siirtämään reilulla viikolla eteenpäin.
Eli välttis sinne julkiselle puolelle ei oo yhtään sen pidemmät jonot ;) - päivittäistä tuskaa
jokueräs kirjoitti:
Ekan kerran kävin yksityisellä puolella reumalääkärillä. Ajan sain 7 viikon päähän siitä, kun soitin - ja otin vastaan ensimmäisen vapaan ajan ko lääkärille. Kyseinen henkilö on ainoa reumalääkäri, jolla on paikkakunnalla vastaanotto, joten vaihtoehtoja ei ollut.
Sitten muutamaa kuukautta myöhemmin lääkäri laittoi lähetteen reumapolille. Olin 4 viikon kuluttua tästä reumapolilla. Ja sitä aikaa jouduttiin vielä minun aikatauluistani johtuen siirtämään reilulla viikolla eteenpäin.
Eli välttis sinne julkiselle puolelle ei oo yhtään sen pidemmät jonot ;)Aa, no hyvä tietää! Huomenna meen taas tuolle alkuperäselle lääkärille, ni jospa hää tajuais pistää lähetettä eteenpäin :)
- sle?
kipuilen välillä jalkojen kanssa ja nyt on pitkään ollut oikea käsi turvoksissa ja käppyrä. Magn.kokeissa ei näy mitään, rtgn-kokeissa jonkin verran nivelrikkoa sormissa, reumatekijöitä ei löydy.. mielialalääkkeitä olen syönyt jo kaksi vuotta, koska lääkäri sitä mieltä että päästä kaikki johtuu, koska ihminen on kokonaisuus...
Kai se täytyy sitten vaan uskoa että voin kuvitella käteni käppyrään ja erilaisia kipuja lonkkiin, polviin, jalkapohjiin ja selkään.
Eletään täysillä niin kauan kun pystyssä pysyy.- päivittäistä tuskaa
On tämä maailma menny kauheeksi :( käsittääkseni lääkärit ei saa epäillä/ väheksyä potilaan ongelmia! Et todellakaan ole sitten vaivasi kans yksin. Hirvittää lukea juttuja näistä tapauksista, ei tiiä itkeäkö vai nauraa! Oletko sinä käynyt reumatologin juttusilla? Itse sain ajan ens viikolle, hirvittää vaan kuin suuri kustannuserä siitä tulee... Kovasti tsemppiä sulle! :)
- kvht-altistuksesta!
- päivittäistä tuskaa
juu elikäs reumaa ei minulla ole. Selvis tänään, kun kävin reumatologilla. Nyt vaan uusia ratkaisuja kohti :)
- entäs nyt
MINULLA SAMANLAINEN KIERRE JO 2,5 VUOTTA! Testeistä ei löydy mitään ja niinpä myös triptyliä kokeilin, mutta haittavaikutukset oli suuremmat kuin hyödyt. Koko tämän kipuilun aikana olen käynyt 15 !!! kertaa lääkärissä, koska kivut ovat niin kovat etten pärjää.... minuakin pidetään hulluna! vaikka suvussani on selkäranka että nivelreumaa... Hulluksi luulevat kun puhtaat kokeet, mun pitäis olla kuulemma elämäni kunnossa!! ............ silti sattuu.... lantio on silmilläkin nähtävissä turvoksissa ja polvet rasituksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33911836IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597986Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933173Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982268Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562229Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81666- 1101271
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551113Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60803