olen alkamassa kypsyttelemään 130l allasta ja olen miettinyt että mille kaloille se olisi hyvä koti.. onko ehdotuksia? ennestään minulla on hieman pienempi allas jossa 7 miljoonakalaa ja 3 platyä. ne ainakin viihtyivät hyvin keskenään. nyt haluaisin eri "merkkisiä" kaloja, ja mieluummin katson kuin kadun vääriä valintoja!!
toinen homma on että kun vedestä ollaan niin montaa mieltä että ihan huimaa! niin mitä mieltä ja millaisia kokemuksia teillä on lämmittimistä, ovatko aina välttämättömiä?? sekä tuosta veden kovuudesta taikka pehmeydestä kuinka tarkkaa niiden kanssa teillä on..? vai onko joku "perus" vedenkovuus joka menee.
testejä kun on moneksi myös ja joissain on vain värikoodilla mkä on hyvä ja mikä huono. mikä idea niissä on kun kalat kuitenkin tarvitsevat erikovuista vettä..?
vedestä
2
295
Vastaukset
- lämpöä,.
Trooppisilla kaloilla on hyvä olla lämmitin !
Meillä viime talvena kovien pakkasten aikaan laski huoneessa lämpötila 4 astetta ja tietysti vesi sen mukana.
Kaikki kalat sairastuivat ja kuolivat.
Lämmitin on pieni investointi kalojen hyvinvoinnille !!!
Nyt on lämmitin ja vesi tasaisen lämmintä. Ton kokoseen altaaseen menee lähes kaikki alle 10 senttiset fisut, eli mahdollisuuksia on paljon.
Olethan lukenut kypsytysohjeet täältä:
http://aquahoito.info/suomi/kypsytys/kalaton.php
Mitä paremmin haluat kalojesi viihtyvän, sitä tarkempaa vesiarvojen kanssa on.
Iso osa kaloista menee kovuudeltaan(GH) ns. normaalissa vesijohtovedessä. Erillistä kovetusta tarvitsevat esim. nuo mainitsemasi milkkikset ja platyt eli ns. synnyttävät hammaskarpit.
Testeistä sanotaan ns. tippatestien olevan tarkimpia.
Vedestähän mitataan montaa muutakin asiaa, kuin vain sitä kovuutta. Tuolta voi lukea tarkemmin:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=41&t=91117
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146