K-ryhmäkin parempi

insideinfo

Ennen sitä naureskeli ihmisille, jotka tekivät ostoksiaan K-kaupoissa ja piti heitä tyhminä kun ei tajua bonuksien etuja. Nyt kun on ollut töissä kilpailevassa ryhmässä, nauraa partaansa niille jotka käyttää heidän palveluitaan uskomuksena että saa muka enemmän.

Oma etukortti katkesi juuri ja vaihtui K-plussaan.

163

4329

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkaiku

      asioinnin n. 4 vuotta sitten, kun alkoivat tämän Plussa-systeemin yhteydessä edellyttää vuosittaisia 500 euron tjsp ostoja , jotta PIRKKA-lehti tulisi katkotta kotiin.
      Meillekin oli se tullut 70-luvun lopulta ilmaiseksi - no, tästähän kiukustuin ja lopetin ostot.

      Nyt sitten tänä syksynä Pirkka-lehti alkoi tulla taas joka kotitalouteen veloituksetta !

      Ja niinpä sitten ostin oksasilppurin K-rautiasta , ja olenkin ollut laitteeseen tosi tyytyväinen.

      • valintaa

        Pirkka on ihan ehdottomasti paras aikakausilehti mitä on. Ihan sama vaikka Koot mainostaakin mukana. Aina parempi kuin Assläisten Yhteishyvä, jota vetää kaiketi joku venäläinen toimitus?

        Ja Pirkka on tuotemerkkinäkin suomalaisempi kuin joku Rainbow tai vastaava....Taitaa olla assläisten kiinostuksena enemmän nuo itäblokin maat...


      • että...
        valintaa kirjoitti:

        Pirkka on ihan ehdottomasti paras aikakausilehti mitä on. Ihan sama vaikka Koot mainostaakin mukana. Aina parempi kuin Assläisten Yhteishyvä, jota vetää kaiketi joku venäläinen toimitus?

        Ja Pirkka on tuotemerkkinäkin suomalaisempi kuin joku Rainbow tai vastaava....Taitaa olla assläisten kiinostuksena enemmän nuo itäblokin maat...

        siinä on nykyään vain pelkkiä mainoksia, ei kunnon tietopuolisia artikkeleita ollenkaan. Artikkelitkin rakennetaan mainoksen varaan.


      • hintatietoinen

        En maksa tuhrasta ja siitä pirkasta, täälläpäin k-ryhmä on kallein kaikista, jopa lähisiwa on edullisempi kuin citymarket. Mitä olen täällä käynyt keskon rautakaupoissa on niissä palvelu täysin ala-arvoista, eli itse saat etsiä mitä haet ja myyjät saa juosta kiinni jos on kysyttävää, sittenkin pitää liekassa pitää ettei karkaa. Ennen kävin tiuhemmin k-supermarketissa, kun sattui olemaan lähikauppa, silti harvakseltaan sain sen 5 euron setelin sieltä, S-ryhmällä bonukset menee näppärästi suoraan tilille, ja sitä tulee enemmän (se tutkittiinkiin puolueettomasti, että eniten saa takaisin). Eli ei plussapalleroille.


      • S-bonus käyttäjä
        valintaa kirjoitti:

        Pirkka on ihan ehdottomasti paras aikakausilehti mitä on. Ihan sama vaikka Koot mainostaakin mukana. Aina parempi kuin Assläisten Yhteishyvä, jota vetää kaiketi joku venäläinen toimitus?

        Ja Pirkka on tuotemerkkinäkin suomalaisempi kuin joku Rainbow tai vastaava....Taitaa olla assläisten kiinostuksena enemmän nuo itäblokin maat...

        "Ja Pirkka on tuotemerkkinäkin suomalaisempi kuin joku Rainbow tai vastaava"

        Ei ole mitään muuta eroa kuin nimi. Kannattaisi oppia lukemaan tuoteselosteet. :)


      • valintaa kirjoitti:

        Pirkka on ihan ehdottomasti paras aikakausilehti mitä on. Ihan sama vaikka Koot mainostaakin mukana. Aina parempi kuin Assläisten Yhteishyvä, jota vetää kaiketi joku venäläinen toimitus?

        Ja Pirkka on tuotemerkkinäkin suomalaisempi kuin joku Rainbow tai vastaava....Taitaa olla assläisten kiinostuksena enemmän nuo itäblokin maat...

        Etpä tunnu tietävän vaikka annat niin ymmärtää. Yhteishyvän päätoimittaja ei ole venäläinen vaikka nimestä tyhmemmät niin päättelevät, vaan selevä savolaenen Kiuruveen Hakkaraesie optappa selevää jos et usko. Lehdestä puheen ollen niin Pirkka kuin Yhteishyväkin kirjoittelevat omasta ideologiastaan ja esittelevät omia tuotteitaan niinkuin pitääkin. Molemmat lehdet ovat mielestäni hyviä toimeksiantajansa äänenkannattajia. Mikä tulee pirkka /Rainbow tuotteiden suomalaisuuteen eipä taida olla eroja suomesta kun ei saa kaikkea mitä kuluttajat ostavat, niipä on pakko niin Pirkan kuin Rainbown tuotenimeen valmistaa myös ulkomaisista raaka-aineista.


      • Uuha
        valintaa kirjoitti:

        Pirkka on ihan ehdottomasti paras aikakausilehti mitä on. Ihan sama vaikka Koot mainostaakin mukana. Aina parempi kuin Assläisten Yhteishyvä, jota vetää kaiketi joku venäläinen toimitus?

        Ja Pirkka on tuotemerkkinäkin suomalaisempi kuin joku Rainbow tai vastaava....Taitaa olla assläisten kiinostuksena enemmän nuo itäblokin maat...

        tehty vissiin uusavuttomille / toistaitoisille (ehkä siis kaupunkilaisille!?!), koska jutut ainakin minulle siinä määrin itsestäänselviä tyhjänpäiväisyyksiä...


      • kuin kirkonrotta!
        hintatietoinen kirjoitti:

        En maksa tuhrasta ja siitä pirkasta, täälläpäin k-ryhmä on kallein kaikista, jopa lähisiwa on edullisempi kuin citymarket. Mitä olen täällä käynyt keskon rautakaupoissa on niissä palvelu täysin ala-arvoista, eli itse saat etsiä mitä haet ja myyjät saa juosta kiinni jos on kysyttävää, sittenkin pitää liekassa pitää ettei karkaa. Ennen kävin tiuhemmin k-supermarketissa, kun sattui olemaan lähikauppa, silti harvakseltaan sain sen 5 euron setelin sieltä, S-ryhmällä bonukset menee näppärästi suoraan tilille, ja sitä tulee enemmän (se tutkittiinkiin puolueettomasti, että eniten saa takaisin). Eli ei plussapalleroille.

        Plussakortilla ei ole ropissut koskaan yhtään mitään, (yksi feikki koko kortti) mutta bonukset näkyvät todellakin.

        Plussakortista on joskus hyötyä ainoastaan, jos on ns. plussa-alennuksia ostoksissa.


    • piip piip

      lidlissä sen alennuksen saa suoraan kassalla!

      aina jos multa bonus- plussa- tai jotain perkeleen etukortteja kassalla kysytään, niin alan etsimään lompakosta niitä. etsimisessä menee aina minuutti tai pari, joten ei sama myyjä sitä toista kertaa enää kysy.
      mutta jos niille vastaa ettei ole korttia, kysyy ne seuraavalla kerralla uudelleen.

      • think first

        Saksalaiset on vielä enemmän ympäristön asialla kuin nämä suomalaiset ketjut. Mutta S-ryhmä on pahin. Ei kiinnosta luomu, ei reilu kauppa eikä mikään eettinen toiminta niin kuin K:ta ja Lidl:ä. S-ryhmä onkin tarkoitettu ihan tavalllisille urpoille, mitään ajatteleville roboteille. "Meille ihan tavallisille ihmisille" he dissaavat jo mainoksessaan!


      • Kehittyvä kauppa

        2 x viikossa Lidilissä riittää hyvin ja pienet ostokset lähikaupassa. Säästö noin 40 - 80 € kuussa.

        http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-4EC58C3C-DC92C43E/lidl_fi/hs.xsl/6010.htm

        Eihän tosta näy normaalien tuotteiden hintoja, mutta maito (valio) 67 centtiä litra ja Edam juustot Ingam 20 - 30 % halvempia kuin keskolla tai S-marketissa ja paljon muuta. Niin ja pakastekalat on paljon halvempia. Yleensä ottaen kaikkia kaitsi tuore kala. Kukko bisse siellä oli todella kallista, en tiedä miksi ?


      • Pörtsi-
        Kehittyvä kauppa kirjoitti:

        2 x viikossa Lidilissä riittää hyvin ja pienet ostokset lähikaupassa. Säästö noin 40 - 80 € kuussa.

        http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-4EC58C3C-DC92C43E/lidl_fi/hs.xsl/6010.htm

        Eihän tosta näy normaalien tuotteiden hintoja, mutta maito (valio) 67 centtiä litra ja Edam juustot Ingam 20 - 30 % halvempia kuin keskolla tai S-marketissa ja paljon muuta. Niin ja pakastekalat on paljon halvempia. Yleensä ottaen kaikkia kaitsi tuore kala. Kukko bisse siellä oli todella kallista, en tiedä miksi ?

        Tuntuu vähän hupaisalta, että säästöä yritetään repiä pikkusenteistä ...itse olen säästänyt S-marketeissa satoja euroja vuosittain ,kun olen saanut noita 50% -aletuotteita paljon - priimaa laatua.

        Lidlissä on selvästi edullisempaa tuo Cologran -makeutusneste: 2,99 pullo. Suomikaupat tarjoavat vain jotakin Hermesetasta, joka on yli 4 euroa.

        Ja onneksi on nyt täysjärkiset kassakaukalot ..olisi vielä pikku tasanne kassia varten päässä mutta hyvä näinkin.


      • Pakko säästää
        Pörtsi- kirjoitti:

        Tuntuu vähän hupaisalta, että säästöä yritetään repiä pikkusenteistä ...itse olen säästänyt S-marketeissa satoja euroja vuosittain ,kun olen saanut noita 50% -aletuotteita paljon - priimaa laatua.

        Lidlissä on selvästi edullisempaa tuo Cologran -makeutusneste: 2,99 pullo. Suomikaupat tarjoavat vain jotakin Hermesetasta, joka on yli 4 euroa.

        Ja onneksi on nyt täysjärkiset kassakaukalot ..olisi vielä pikku tasanne kassia varten päässä mutta hyvä näinkin.

        Maitoa menee perheessämme 10 litraa viikko, mutta kaikki muut esim vihannekset on siellä 10 - 20 % halvempia kuin Keskolla ja 15 - 25 % halvempia kun S-ryhmällä. Kaikki kermat, jugurtit, viilit, hiivat jne on vähintään 5 % halvempia. Käy joskus itse ajan kanssa siellä ja vertaa hintoja.


      • mählää päässä
        Pakko säästää kirjoitti:

        Maitoa menee perheessämme 10 litraa viikko, mutta kaikki muut esim vihannekset on siellä 10 - 20 % halvempia kuin Keskolla ja 15 - 25 % halvempia kun S-ryhmällä. Kaikki kermat, jugurtit, viilit, hiivat jne on vähintään 5 % halvempia. Käy joskus itse ajan kanssa siellä ja vertaa hintoja.

        PÄÄLLÄS TÄYTYY OLLA KUTEET , KUIN KUNINKAALLA , POOTSIT VIIMESEN PÄÄLLE
        JA TONNIN KÄSSÄRI KAINALOSA , ÄPLYN KÄNNÄRI VAIHTUU KUUKAUSITTAIN ,
        JA TILIPÄIVÄÄ JUHLITAAN KALLEIMMAN JÄLKEEN. näin on näppyt.


      • Voutteri

        Mie ostan omasta kaupastani, en etsi halpaa - silloin menee halpaan!i
        Meitä on melkoisesti huijattu halpaan.
        Mikä on tuotteen; tavaran Hinnan ja Arvon ero?
        Eikös tuotteen Arvo;Value ole siinä, kun se on valmis tekijältä?
        korkeintaan 40% hinnasta! huijausta siis se väli - vaikka hankkisit ns Halvalla...


      • Peräaho
        think first kirjoitti:

        Saksalaiset on vielä enemmän ympäristön asialla kuin nämä suomalaiset ketjut. Mutta S-ryhmä on pahin. Ei kiinnosta luomu, ei reilu kauppa eikä mikään eettinen toiminta niin kuin K:ta ja Lidl:ä. S-ryhmä onkin tarkoitettu ihan tavalllisille urpoille, mitään ajatteleville roboteille. "Meille ihan tavallisille ihmisille" he dissaavat jo mainoksessaan!

        Täällä Joensuussa K- kauppias on vienyt luomukaupan vielä pitemmälle: Myy vanhaksi mennyttä ruokaa ja vieläpä kalliimmalla kuin läheinen S- market. Loppui ostaminen kun sain pakastepizzan, joka oli kerran sulanut ja pakastettu uudelleen. On täällä ihan yleisessä tiedossa, että kyseisessä kaupassa saa olla tarkkana asioidessaan.


      • tuumaa itteki
        Voutteri kirjoitti:

        Mie ostan omasta kaupastani, en etsi halpaa - silloin menee halpaan!i
        Meitä on melkoisesti huijattu halpaan.
        Mikä on tuotteen; tavaran Hinnan ja Arvon ero?
        Eikös tuotteen Arvo;Value ole siinä, kun se on valmis tekijältä?
        korkeintaan 40% hinnasta! huijausta siis se väli - vaikka hankkisit ns Halvalla...

        se ole niin että kun hakee naapurista vähän halvempaa niin se s-putiikki joutuu myös laskemaan niitä hintoja, vai ootko ajatellu että se sakemanni myy tuotteen tappiolla ja s-putiikki saa juuri ja juuri jonkinlaisen katteen ruuallensa. PERKELE mieti nyt vähä, kaupat sen suurimman voiton ruuan hinnasta käärii.. voittoa sielläkin haetaan enemmän ja enemmän


      • kuningASkassa

        Ne kysyy aina jos ei sitä lataa tiskiin sillä siunaamalla kun summaa sanotaan.
        Ite laitan valmiiks ettei tartte kysellä!
        Suomalaiset on metsäkansaa käytöstavoissa ja luulevat että kassa heidät muistaa...niin no jos on naama aina rutussa ku norsunahteri....


      • hermex-x
        mählää päässä kirjoitti:

        PÄÄLLÄS TÄYTYY OLLA KUTEET , KUIN KUNINKAALLA , POOTSIT VIIMESEN PÄÄLLE
        JA TONNIN KÄSSÄRI KAINALOSA , ÄPLYN KÄNNÄRI VAIHTUU KUUKAUSITTAIN ,
        JA TILIPÄIVÄÄ JUHLITAAN KALLEIMMAN JÄLKEEN. näin on näppyt.

        ostan kaupasta ku kaupasta tarjoustalon vetimissä eikä kukaan ole valittanut!


      • S-bonus käyttäjä
        Pörtsi- kirjoitti:

        Tuntuu vähän hupaisalta, että säästöä yritetään repiä pikkusenteistä ...itse olen säästänyt S-marketeissa satoja euroja vuosittain ,kun olen saanut noita 50% -aletuotteita paljon - priimaa laatua.

        Lidlissä on selvästi edullisempaa tuo Cologran -makeutusneste: 2,99 pullo. Suomikaupat tarjoavat vain jotakin Hermesetasta, joka on yli 4 euroa.

        Ja onneksi on nyt täysjärkiset kassakaukalot ..olisi vielä pikku tasanne kassia varten päässä mutta hyvä näinkin.

        "Tuntuu vähän hupaisalta, että säästöä yritetään repiä pikkusenteistä ...itse olen säästänyt S-marketeissa satoja euroja vuosittain ,kun olen saanut noita 50% -aletuotteita paljon - priimaa laatua. "

        Monet vaan sattuvat olemaan rahoistaan tarkkoja?
        Kyllä sitä vaan tulee meikäläinenkin juotua maitoa litroja päivässä. Tulee edullisemmaksi kun katsoo hintoja eli ostaa ruotsalaista maitoa tai Lidlin Milbona (HUOM! Valio) saati maksaa 30 senttiä enemmän Valion litran maitotölkistä (kartongista vai välikäsille?) vain sen takia kun siinä on hieno lehmäpiirros!? :D Se on vaan pelkkä huhu, että Valion maito on laadukkaampaa kuin Lidlin Milbona (Valio) tai parempaa kuin Ingmannin ruotsalainen maito (alkuperältään Ruotsista, valmistetaan Suomessa)? Samaa maitoa se on? Vihaan Valion monopoliasemaa ja olen boikotoinut Valion tuotteita sen ns. "maitokiistan" jälkeen niiden sikamaisen hintojen vuoksi, paitsi ostan hinnan vuoksi Lidlin Milbonan (Valio) tuotteita!
        Maidon hinta tulisi olla 0,60€-0,70€ hujakoilla litralta, eikä yhtään yli. Muuten maito jää ainakin meillä kaupan hyllyyn.
        Esimerkiksi Satamaito Porissa maksaa 0,65€/l. Miksi he pystyvät hinnoittelemaan maidon hinnan noin alas verrattuna Valion maitoon ja miten voi olla mahdollista, että Lidlin Milbona (Valio) maksaa paljon vähemmän kuin Valion maito, vaikka kysymyksessä on sama meijeri?!


      • xyzåäö123456
        think first kirjoitti:

        Saksalaiset on vielä enemmän ympäristön asialla kuin nämä suomalaiset ketjut. Mutta S-ryhmä on pahin. Ei kiinnosta luomu, ei reilu kauppa eikä mikään eettinen toiminta niin kuin K:ta ja Lidl:ä. S-ryhmä onkin tarkoitettu ihan tavalllisille urpoille, mitään ajatteleville roboteille. "Meille ihan tavallisille ihmisille" he dissaavat jo mainoksessaan!

        " Mutta S-ryhmä on pahin. Ei kiinnosta luomu, ei reilu kauppa eikä mikään eettinen toiminta "

        hitto!
        S-kauppa sai minusta juuri asiakkaan!


      • Just jus
        Kehittyvä kauppa kirjoitti:

        2 x viikossa Lidilissä riittää hyvin ja pienet ostokset lähikaupassa. Säästö noin 40 - 80 € kuussa.

        http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-4EC58C3C-DC92C43E/lidl_fi/hs.xsl/6010.htm

        Eihän tosta näy normaalien tuotteiden hintoja, mutta maito (valio) 67 centtiä litra ja Edam juustot Ingam 20 - 30 % halvempia kuin keskolla tai S-marketissa ja paljon muuta. Niin ja pakastekalat on paljon halvempia. Yleensä ottaen kaikkia kaitsi tuore kala. Kukko bisse siellä oli todella kallista, en tiedä miksi ?

        sama systeemi meilläkin.

        Nämä etukorttijutut ovat persuksista ja tulevat asiakkaille uskomattoman kalliiksi.

        Kortit pois ja alennukset suoraan kassalla niinkuin Liidelissä.

        Ei Pirkassa tai YH-lehdessä ole mitään luettavaa, pelkkää mainossilppua keräykseen vietäväksi.


      • pantolella
        Just jus kirjoitti:

        sama systeemi meilläkin.

        Nämä etukorttijutut ovat persuksista ja tulevat asiakkaille uskomattoman kalliiksi.

        Kortit pois ja alennukset suoraan kassalla niinkuin Liidelissä.

        Ei Pirkassa tai YH-lehdessä ole mitään luettavaa, pelkkää mainossilppua keräykseen vietäväksi.

        että etukorttijutut ovat "persuksista". Itselläni, vaikka asunkin ulkomailla (saksassa), on K-Kaupan ja S-Marketin kortit. Kummallakin omat hyvät ja huonot puolensa, mutta asiakkaana pystyn itse päättämään mistä etuni tms. haen tai saan. Ja kun tankaan tai käyn kaupassa missä tahansa, otan bonukset mukaani ilman että ajattelen saavani suuri voittoja...

        Kumpikin firma (S ja K) tarjoavat isoissa kaupoissa esim. liha/kalatiskin, josta itse voin tuoreeltaan valita mitä haluan. Tarjoaako Lidl saman palvelun? Sieltä saan tietysti elintarvikkeet muutamaa centtiä halvemmalla, mutta... Haluavatko kaikki ihmiset pakaste/kestoruokaa? Mistä Lidlistä saan tuoretta lohta tai sianlihafileen lihatiskiltä?
        Toki monet Lidl'n tuotteet ovat ehkä samoja kuin "kalliiden" kauppaketjujen tuotteet, vain pieniä eroja ja eri nimet. EU-normien mukaan on paljon sallittua... Esim. juustosiivut 100g maksaa Liedl'ssä 0,99€... mutta "kalliissa" kaupassa 200g samaa juustoa esim. maksaa 1,85€. Kun tässä centtejä nyt laskeskellaan, niin kumpi tulee halvemmaksi...
        Itse boikotoin Lidl'iä, koska (ns. omistaja Dieter Schwarz) se kuuluu jehovan todistajille. En päästä jehovan todistajia muutenkaan kotiini enkä osta "Vartiotornia" tms. eli minkä takia minun pitäisi kannattaa heitä? Jokainen tehköön ja ostakoon sieltä mistä haluaa ja varaa on, tuli bonuksia,alennusta tai ei!


      • 3+18
        Pörtsi- kirjoitti:

        Tuntuu vähän hupaisalta, että säästöä yritetään repiä pikkusenteistä ...itse olen säästänyt S-marketeissa satoja euroja vuosittain ,kun olen saanut noita 50% -aletuotteita paljon - priimaa laatua.

        Lidlissä on selvästi edullisempaa tuo Cologran -makeutusneste: 2,99 pullo. Suomikaupat tarjoavat vain jotakin Hermesetasta, joka on yli 4 euroa.

        Ja onneksi on nyt täysjärkiset kassakaukalot ..olisi vielä pikku tasanne kassia varten päässä mutta hyvä näinkin.

        Paras säästö on jättää turhuudet kokonaan ostamatta. Kuten esim. mainitsemasi makeutusaineet.


    • lähikauppa

      Minä käyn tuossa lähikaupassa 2-3 kertaa viikossa. Muissa kaupoissa en käy juuri koskaan.
      Kovasti ovat jotain eskorttia tarjonneet.
      Mutta minäpä möin eskortin pois vuonna 1989 enkä ole sen jälkeen autoillut.

    • omiensa puolesta

      Meidän kylään tuli S-ryhmän tavaratalo, ja hämmästys oli aika suuri missä oloissa työntekijöitä pidettiin. Tästä alkoi meidän perheessä jaloilla äänestys. Totta suomalaisia työpaikkoja haluaa kannattaa mutta ei jos työolot ei ole kuin pitäisi. Saisi joku tutkia koko ketjun ja sitä kuinka lainvoimaisesti asiat muka hoidetaan.. Ei voi kun ihmetellä..

      • Tämä on FAKTA

        S-ryhmä palkkaa pelkkiä koululaisia, eikä ollenkaan ammattitaitoisia myyjiä. Työpaikat löytyy hyllytyksestä ja kassoista joiden sitten pitää venyä kaikkeen muuhun asiakaspalveluun. Juustotiskin täyttää kassa, kun hänellä on siihen aikaa ja tilaukset tiskiin tekee tietokone kun yksi juusto on ohittanut kassan. Elintarvike myyjä ei S-ryhmässä ole asiakkaita varten, vaan toteuttamassa teollisuuskauppa S-ryhmän automaatiota.


      • enpä enää
        Tämä on FAKTA kirjoitti:

        S-ryhmä palkkaa pelkkiä koululaisia, eikä ollenkaan ammattitaitoisia myyjiä. Työpaikat löytyy hyllytyksestä ja kassoista joiden sitten pitää venyä kaikkeen muuhun asiakaspalveluun. Juustotiskin täyttää kassa, kun hänellä on siihen aikaa ja tilaukset tiskiin tekee tietokone kun yksi juusto on ohittanut kassan. Elintarvike myyjä ei S-ryhmässä ole asiakkaita varten, vaan toteuttamassa teollisuuskauppa S-ryhmän automaatiota.

        Olihan karkea kokemus ensi visiitti ässän töihin. Ihan samaa huomasin. Myyjä ei palvele, vaan hyllyttää. Oma osaaminen meni ihan hukkaan. Työkavereina suoraan lukiosta tulleita pehmoja, jotka ei tiennyt omia oikeuksiaan, eli täysin ohjelmoitavissa hokemaan turhaa S-mantraa...

        No, jalat kävi hyvin pian toiseen suntaan. Sen ryhmätyöpaikan imago meni siinä, ja omat ostokset kys. ryhmään samantien...


      • S-bonus käyttäjä
        enpä enää kirjoitti:

        Olihan karkea kokemus ensi visiitti ässän töihin. Ihan samaa huomasin. Myyjä ei palvele, vaan hyllyttää. Oma osaaminen meni ihan hukkaan. Työkavereina suoraan lukiosta tulleita pehmoja, jotka ei tiennyt omia oikeuksiaan, eli täysin ohjelmoitavissa hokemaan turhaa S-mantraa...

        No, jalat kävi hyvin pian toiseen suntaan. Sen ryhmätyöpaikan imago meni siinä, ja omat ostokset kys. ryhmään samantien...

        Olkaa nyt vaan onnessanne että teillä on tällaisena aikana jonkinlainen työpaikka. Monella ei sellaista ole?


    • Terrassa EI

      Tehtiin testiostos viime kesänä täällä Hämeessä sekä K-rautaan että Kodin Terraan. Oltiin hankkimassa ulkolaattoja. Molempien noutopihaan kulku meni sujuvasti. K-raudassa vastaamme juoksi kilpaaa kaksi myyjää, molemmat valmiita palvelemaan. Terrassa vastassamme oli taulu, jossa luki, että "otahan tästä mukaasi lista ja täytä siihen mitä otat ja tuo se kassalle"!!! Siis Terrassa sait kantaa ostokset itse autoon ja vielä tehdä tästä oman kuitin!!?? Kun taas K-raudassa myyjät lastasivat ja laittoivat tiedot sähköisesti kassalle. Terrassa jonotimme yhden myyjän koppiin neljän auton perässä kun tämä joutui tarkastelemaan koodeja, mitä ihmiset oli omin käsin sutanneet. K-raudassa kassoja oli kaiken kaikkiaan kolme, pääsimme heti jatkamaan matkaa...

      Voitte arvata kumpaa suosimme tästä edespäin :)

      • Hyvä oli grilli kesä

        Olin ostamassa kaasugrilliin pulloa ja lähetin hintapyyntö sähköposteja kauppoihin. K-Rauta lähetti samana päivänä jotain alle 20 euroa, ABC kolmen päivän päästä ja hinta oli reilut 25 euroa. Teboil ei vastannut olenkaan. En muista millainen vastausprosentti oli. Mutta 11kg pullo tuli haettua K-Raudasta.


      • ex-ässäläinen
        Hyvä oli grilli kesä kirjoitti:

        Olin ostamassa kaasugrilliin pulloa ja lähetin hintapyyntö sähköposteja kauppoihin. K-Rauta lähetti samana päivänä jotain alle 20 euroa, ABC kolmen päivän päästä ja hinta oli reilut 25 euroa. Teboil ei vastannut olenkaan. En muista millainen vastausprosentti oli. Mutta 11kg pullo tuli haettua K-Raudasta.

        Itse lähetin keväällä tarjouspyyntöä kasveista Terraan ja K-rautaan. Terrasta ei ole kuulunut tähän päivään mennessä mitään. K-raudasta soitettiin :) Sieltä hain ja Terraan ei tartte enää mennä!


      • Kaun kestää..
        ex-ässäläinen kirjoitti:

        Itse lähetin keväällä tarjouspyyntöä kasveista Terraan ja K-rautaan. Terrasta ei ole kuulunut tähän päivään mennessä mitään. K-raudasta soitettiin :) Sieltä hain ja Terraan ei tartte enää mennä!

        Pyysin 5 vuotta sitten ikkunoista tarjous pyynnön, eivät vieläkään ole vastanneet.


      • köhköh-saiskos

        häiritse.


      • €, ei bonusta, kiito
        ex-ässäläinen kirjoitti:

        Itse lähetin keväällä tarjouspyyntöä kasveista Terraan ja K-rautaan. Terrasta ei ole kuulunut tähän päivään mennessä mitään. K-raudasta soitettiin :) Sieltä hain ja Terraan ei tartte enää mennä!

        Sama juttu. Pyysin tarjousta laitteesta joita oli myymälässä hyllytavarana. Sai tarjouksen kahdesta eri laitteesta mutta en pyytämästäni. Pyysin uudelleen: Ei vastausta. No saamani kaksi tarjousta todistivat ettei kannattanut sen enempää kysellä, ostin muualta 40% edullisemmin. Siinä ei prosentin bonusvedätys enää painanut.

        Eipä tarvitse enää Nokian kodin terraan ajella eikä kysellä sieltä mitään. Ihmettelen kannattiko rakentaa kallishintainen rautatavarakauppa vain muutaman kilometrin päähän Bauhausista? Johonkin ne bonushörhöjen rahat on kai pakko laittaa...


      • S-bonus käyttäjä

        Mikä teitä estää käymästä kysymässä niissä kaupoissa kuten ennen vanhaan? On tämä vaan hienoa nykyinen sähköinen aika, kunnei tarvitse takamustaan nostaa tuolista sen takia tai pyöriä esimerkiksi rautakaupoissa. Ruokaostoksetkin tulee saada tilattua mitä ilmeisemmin ulko-ovelle asti, jottei tarvitse enää tulevaisuudessa K-marketeissa, S-marketeissa, Lidlissä ja isommissa tavarataloissa käydä, kun se on niin luontevaa!?

        Ihmeellistä touhua? Viime vuonna kun multa meni pyörästä polkupyörä kumi, niin ois pitänyt ilmeisesti laittaa sähköpostia eri kauppoihin ja ostaa sieltä mistä saan vastauksen! Siis naurettavaa! :)


      • Naulaan ja naputan.
        Kaun kestää.. kirjoitti:

        Pyysin 5 vuotta sitten ikkunoista tarjous pyynnön, eivät vieläkään ole vastanneet.

        vuonna 1990 kolme laatikollista nauloja.
        Eivät oo vieläkään laskua laittaneet. Hieno kauppa. Tuollaisia asiakasetuja.


    • lidlissä käyn

      Ei vaihtoehtoja,.närpiön kurkut, tomaatit,.ja aina tarkkana milloinvanhaa jo seuraavana päivänä,.saatana

    • ViliV

      Vaikka paljon muuta en omistakaan. On se sentään komiata asioida omassa kaupassa.

      • EI tavallinen ihmine

        Sitä harhaahan ne syöttää. Sitten saat myös palvella itse itseäsi omassa kaupassa. Hahhaaaaaaaaaaaaaaaa....


    • myyjät vähissä

      Böönukset ei vaan valitettavasti korvaa hyvää palvelua ja sitä että ei tarvitse uhrata aikaa jonoihin. Näin meillä täällä etelässä.

    • Nigger Smarketsson

      Korttipelleily ei kiinnosta ja nämä kusipääkartellit maksattavat ei-kortittomilla korttihomojen bonukset.

      • Jarkoffi

        sittenhän lähes kaikki on homoja.....!!!!!


      • €, ei bonusta, kiito

        Tuohan on yleinen kuvitelma näitten bonusten saalistajien keskuudessa että joku toinen, bonuskortiton, maksaa heidän "edulliset" bonuksensa. Todellisuudessa bonukset on kertoimineen jo ympätty lähtöhintoihin. Jokaisella kun melkein on bonuskortti taskussaan vaikkei bonusten perässä juoksisikaan. Ei bonuskortiton ihminen ole niin tyhmä että menisi näihin kalliisiin kauppoihin makselemaan muille bonuksia.

        S-ryhmän valtavasta laajenemisesta ja mm. ABC-asemien lisääntymisestä voitte päätellä kuinka paljon ilmaa ostamienne tuotteiden hinnoissa on ollut. Johonkin ne "bonushomojenkin" rahat pitää laittaa. Se, onko joka kylässä oltava kaksi ABC-asemaa ja prismaa/S-markettia onkin sitten eri asia.


    • Robin Puu

      Ajatelkaas: esim S-ryhmä rakentaa kaikki uudet liikekiinteistönsä tulorahoituksella, ilman velanottotarvetta. Eli tosi roisisti ne välistä vetävät, eihän siitä ole epäilystäkään. Kuinka paljon suomalaiset yhteensä vuodessa pistävät rahaa elintarvikkeisiin? Kyse on koko maan tasolla TOSI suuresta rahasummasta vuositasolla ja kaksi kauppaketjua pääasiassa jakavat potin keskenään. Kun jakajia on vain kaksi niin on selvää, että aitoa hintakilpailua ei ole. Se on nähty monilla muillakin aloilla. Ei tarvitse edes sopia mistän kartellista. Nyt onkin jo tiedossa, että Suomen elintarvikkeet ovat n. 20-30% kalliimpia kuin muualla Euroopassa.

      Kaivattaisiin paljon pieniä villejä kilpailijoita ja erilaista tarjontaa pitkin Suomea.

      • bonus vie palvelun

        Ei etsitä myyjiä, vaan hyllyttäjiä. Yhtään myyjää et hyllyjen välistä löydä.

        Viimeksi tuli kauapssa vastaa ässän vetimissä kaksi kikattelevaa pikkutyttöä ja nainen joka ei puhunut suomea....

        Meille "tavallisile" ihmisille, vai hölmöille????


      • terve solu

        Ilmankos otetaan myyjät määräaikaisella myymälän avajaisiin ja heitetään ulos vaikka myynnit on pilvissä. Kaikilla tuotoilla levitetään virusta vain eteenpäin. Ässä on kuin syöpä mikä ruokkii itseään heikompien verellä!


    • kumipullat

      ABC:n ruoka on jätettä! Saisi tulla vanhat bensikset ruokineen takaisin. Nykyään meillä katsotaan jo autoreitti niin, ettei tartte pysähtyä missään ABC:n tunkiolla.

      • arki lounas 10 ekua

        ravintola hinnat vessa reissusta.


      • törkyPESIÄ

        ...siis oikeasti, haisee pahalle, ja sisäänkäynnit on aina täynnä klimppejä...YAK
        Sinnekö vielä syömään, vai?


      • jippo1

        Ite oon suunnitellu koko elämäni, niin etten näe mitään s-ryhmään viittavaakaan. Suunnittelemiseen meni n. 3vuotta, mutta se on joka hetken arvoista. Tilaan ruokani kotiin puolueettomasta kaupasta ja ole tuhonnut ostilaatikon etteivät he tuo mainoksia. Katkoin, poltin, sulatin s-kortin ja vein sen Islantiin tulivuoren uumeniin jossa se varmasti pysyy. Niin vihaks pistää toi ponuskortti. Minähän en rupea maksamaan kallista hintaa jostain porkkanoista jotka on pahoja.

        Market Janne on hyvä kauppa Tammisaaressa. Siellä on reilusti kalliimpaa, kuin k- tai s-kaupoissa ja siellä ei oo mitään turhaa bonus-juttua. Melko hyvä valikoimakin, melkein ison s- tai k-marketin tasoa.
        Lidliin ei oo mitään asiaa. Siellä käy vaan pohjasakka ja KAIKKI tuotteet on jotain Saksalaista p*skaa!


    • Nips-Naps

      S-bonuskorde katkes meilläkin kun perhetuttu kertoi missä on töissä....

    • syrjivä järjestelmä

      Kaiken maailman bonus-plussa -kortit on kiellettävä syrjivinä! Ne ovat suoraa tulonsiirto yksineläjiltä pariskunnille ja lapsiperheille!

      Sinkun euroa on S-kaupassa 90 senttiä näin tuplabonusten aikaan!

      Lidlissä on hinta sama kaikille ja jo kassalla tiedät mitä ostoksesi maksaa!

      • > ... bonus-plussa -kortit on kiellettävä syrjivinä! Ne ovat suoraa
        > tulonsiirto yksineläjiltä pariskunnille ja lapsiperheille!

        varsinkin K(allis)-ryhmän bonusjärjestelmä on mahdollisimman vähäjärkinen ... bonukset kai menevät hukkaan jos kahdessa (2) vuodessa ei ostoksista kerry nelinumeroista euromäärää? Kuka perheellinenkään voi taata asuvansa K-kaupan alueella vuosien kuluttua. Entäpä jos muuttaa ulkomaille? Jne. Sinkkutalous ei K-bonuksia juurikaan saa

        viisitoista kuukautta minulla oli kävelyetäisyydellä vierekkäin Citymarket ja Prisma. Hintojen vertailun jälkeen vakiintui että kävin Citymarketissa kerran kuukaudessa ja Prismassa pari kertaa viikossa. Prismassa lisäksi kassajonot olivat kohtuullisemmat

        työmatkan varrella oli pari Lidliä ja ruokaostokset kai fifty-fifty Lidlin ja Prisman välillä. S-bonukseen parillisten kuukausien ostokset (alle 50€) eivät riittäneet, mutta laajakaista- ja vakuutuslaskujen kuukausina hyvinkin. Tietysti siirtelin ostoksia parittomille kuukausille


      • ei koskaan enää

        no ei todellakaan saa. Tuntuu melkein tukkumyymälältä, kun trukkilavalta pakkaat ostoksesi kärryyn. Sit menee melkein vartti aikaa siinä kassalla, kun ostokset valuu sitä sata metriä pitkää liukuhihnaa pitkin kassaa. ois voinu sitä liukuhihnaaa lhentää pari metriä, niin ois jääny tilaa pakata ostokset...


      • Jönni Lumperi
        ei koskaan enää kirjoitti:

        no ei todellakaan saa. Tuntuu melkein tukkumyymälältä, kun trukkilavalta pakkaat ostoksesi kärryyn. Sit menee melkein vartti aikaa siinä kassalla, kun ostokset valuu sitä sata metriä pitkää liukuhihnaa pitkin kassaa. ois voinu sitä liukuhihnaaa lhentää pari metriä, niin ois jääny tilaa pakata ostokset...

        Vaikken muuton mitään ihmetekoja kykene tekeen, niin kyllä mää saan maitopurkkini ja ruisleipäni kaupan hyllystä ihan omin käsin poimittua. Ei ne taida niitä sulle sielä prismassakaan käteen latoa, tai ei ainakaan mulle oo latoneet. Samat tuotteet saat ilman alipalkatun myyjän tekohymyä Lidlistä vähintään 30 prosenttia edullisemmin kotiisi. Itse en ole valmis maksamaan mistään enempää kuin on tarves, enkä ole nälkään kuolemassa.
        Sehän on sitten ihan toinen stoori jos sun wc-istuimes reklamoi sulle että nyt on väärän ryhmittymän tuotetta tarjolla:)


      • laskutaitoinen
        Jönni Lumperi kirjoitti:

        Vaikken muuton mitään ihmetekoja kykene tekeen, niin kyllä mää saan maitopurkkini ja ruisleipäni kaupan hyllystä ihan omin käsin poimittua. Ei ne taida niitä sulle sielä prismassakaan käteen latoa, tai ei ainakaan mulle oo latoneet. Samat tuotteet saat ilman alipalkatun myyjän tekohymyä Lidlistä vähintään 30 prosenttia edullisemmin kotiisi. Itse en ole valmis maksamaan mistään enempää kuin on tarves, enkä ole nälkään kuolemassa.
        Sehän on sitten ihan toinen stoori jos sun wc-istuimes reklamoi sulle että nyt on väärän ryhmittymän tuotetta tarjolla:)

        Ei taida sulla olla prosenttilaskutaitoa, esim. Prisma maitoa 1 litra 72 senttiä ja Lildlissä 67 senttiä, jos Prisman maidosta otetaan 30 %:a pois pitäisi sen maitopurkin maksaa Lildissä n.54 senttiä, että silleen. Ja ei siellä muussakaan 30%:n alennuksia ole.


      • Liideli on ok
        ei koskaan enää kirjoitti:

        no ei todellakaan saa. Tuntuu melkein tukkumyymälältä, kun trukkilavalta pakkaat ostoksesi kärryyn. Sit menee melkein vartti aikaa siinä kassalla, kun ostokset valuu sitä sata metriä pitkää liukuhihnaa pitkin kassaa. ois voinu sitä liukuhihnaaa lhentää pari metriä, niin ois jääny tilaa pakata ostokset...

        Aina olen saanut, kun olen tarvinnut.


    • Halpaa ku juusto

      Yleensä näissä juuri sen verran kallimpaa, jotta bonuksilla laskee halvempien tasolle, mutta su-iltana läheisellä ABC:llä oli sattunut varmaan virhe: hinta oli jopa alle paikallisen keskitason ja kyllä siellä sitten olikin populaa.

      • hinnannostatus

        Halapa on aina hyvää, vai! "Halapaa ku on, niin kalliilla otetaan"-sano rehujussi Tuurista.

        Itse on päässyt oikein aitopaikalta näkemään ASS-ryhmän hinnannostatusperiaatteen. Viedään asiakkaat sisään halvoin hinnoin ja seuraavalla viikolla nostetaan samoja hintoja 20 %! Ja hölmöläiset ei huomaa mitään :)))))


      • ratkaisu...
        hinnannostatus kirjoitti:

        Halapa on aina hyvää, vai! "Halapaa ku on, niin kalliilla otetaan"-sano rehujussi Tuurista.

        Itse on päässyt oikein aitopaikalta näkemään ASS-ryhmän hinnannostatusperiaatteen. Viedään asiakkaat sisään halvoin hinnoin ja seuraavalla viikolla nostetaan samoja hintoja 20 %! Ja hölmöläiset ei huomaa mitään :)))))

        Kauppojen pitäisi julkaista hintansa netissä, jotta niitä olisi helppo vertailla.


      • koossa löytyy
        ratkaisu... kirjoitti:

        Kauppojen pitäisi julkaista hintansa netissä, jotta niitä olisi helppo vertailla.

        Ei se hinta ole aina mikä ratkaisee. Jos itse lähden ostamaan esim. kiuasta, menen hakemaan palvelua, eli painelen suoraan Starkille tai K-rautaan. Terroissa tulee vastaan vain jotain tettiläisiä tai muita koulunsa keskeyttäneitä hiippareita, jotka puhuu paljon, muttei tiedä mistään mitään.


      • Kumma heppu
        koossa löytyy kirjoitti:

        Ei se hinta ole aina mikä ratkaisee. Jos itse lähden ostamaan esim. kiuasta, menen hakemaan palvelua, eli painelen suoraan Starkille tai K-rautaan. Terroissa tulee vastaan vain jotain tettiläisiä tai muita koulunsa keskeyttäneitä hiippareita, jotka puhuu paljon, muttei tiedä mistään mitään.

        Minä menen ostamaan kiukaan silloin kun sen tarve yllättää, en sitä tettiläistä. Niitä samoja hiippareita ja tettiläisiä ne on mainitsemasi paikat täynnä. Ei muuton mutta oma poika hiippaili juri kaksi viikkoa starkilla tetissä. Niin, sillä kiukaallas ei oo palautusoikeutta jos vahingossa ostit sen tettiläisen myymänä.
        Ittee ei ainakaan kiinnosta myyjän puheet jos löylyihin pitää päästä, pitää tietää mitä aikoo ostaa, eikä sen myyjän tausta ole siinä merkittävässä asemassa. Mistähän sää seuraavan kiukaas ostat kun alkaa olla kaikki työpaikat virolaisten sun muiden halpisten miehittämiä?


    • ..hyllyttäjiksi

      Oma koulutuskeskus Jollas, jossa voi opiskella asiaskaspalvelutaitoja, mitkä käytännössä osoittautuvat hyllytystaidoiksi. "Miten voisin palvella sinua?" Ei vaan..."miten voisin tehdä massan mikä myy parhaiten sinulle"??

      S-myyjän työ on varastotyötä, oikeat myyjät löytyy sitten pienemmistä liikkeistä.

      • pirkkapirkka

        ja k-ryhmällä on oma koulutuskeskus K-Instituutti.


    • K-kopinaa

      Taas todistettiin...K-kauppa on kyllä edelläkävijä kaikessa. Monta vuotta olen rutissut kuinka menee muovijätettä hevi-tiskiltä pakatessa. Noh. K-kauppias oli tuonut myyntiin hevi:n kestopussit. Lisäksi K-kaupoissa valikoima on huikeasti parempi jopa kuin suuremmissa Prismoissa. Voi tehdä eettisesti parempia valintoja. On paremmin hoidettu LUOMUt ja reilun kaupan tavara on näkyvillä.

      Prismat ja muut tuntuu olevan enemmän sen rahvaan, ajattelemattoman kansan suosiossa...

      • ei fiktiota

        Päivittäistavarakaupan myymälämäärä 1.1.2008 oli 3 922, joka on 20 myymälää edellisvuotista vähemmän. Myymälöistä koko päivittäistavaravalikoimaa myyviä oli vajaa 3 400 kpl. Myymälätyypeistä ovat valintamyymälät lukumääräisesti merkittävimpiä yli 40 % osuudellaan. Myyntimääriä tarkasteltaessa suurimpien myymälöiden osuus on luonnollisesti merkittävin, hypermarkettien myyntiosuus on 25 % ja supermarkettien 47 % päivittäistavaroiden myynnistä.5 Suomalaiselle päivittäistavarakaupalle on lisäksi ominaista kaupan ketjuuntuminen sekä hankinnan ja logistiikan keskittyminen. Kolmen suurimman ryhmittymän hallussa on noin 85 % päivittäistavaroiden vähittäiskaupan markkinoista

        siis kolme suurinta 85% markkinoista ei kai vaan monopoliasema,EIHÄN?


      • ei fiktiota

        Päivittäistavarakaupan myymälämäärä 1.1.2008 oli 3 922, joka on 20 myymälää edellisvuotista vähemmän. Myymälöistä koko päivittäistavaravalikoimaa myyviä oli vajaa 3 400 kpl. Myymälätyypeistä ovat valintamyymälät lukumääräisesti merkittävimpiä yli 40 % osuudellaan. Myyntimääriä tarkasteltaessa suurimpien myymälöiden osuus on luonnollisesti merkittävin, hypermarkettien myyntiosuus on 25 % ja supermarkettien 47 % päivittäistavaroiden myynnistä.5 Suomalaiselle päivittäistavarakaupalle on lisäksi ominaista kaupan ketjuuntuminen sekä hankinnan ja logistiikan keskittyminen. Kolmen suurimman ryhmittymän hallussa on noin 85 % päivittäistavaroiden vähittäiskaupan markkinoista

        siis kolme suurinta 85% markkinoista ei kai vaan monopoliasema,EIHÄN?


      • ierikki.m

        siks se pokkuroi asiakkaalle...kauppiaan tilipussia lihotat!


      • S-bonus käyttäjä

        "Monta vuotta olen rutissut kuinka menee muovijätettä hevi-tiskiltä pakatessa. "

        Itse käytän usein kaupan hevi-pussit keittiön, vessan ja kylppärin roskapussina jne. 20-30 litrasessa roskapussissa alkaa keittiöjätteet haisemaan päivässä parissa, kunnei sitä viitsi viedä ulos jäteastiaan ennen kuin se roskapussi tulee täyteen. Hevi-pussit on sopivan pieniä ja täyttyvät nopeammin.

        Ollaan ostettu myöskin sellaisia valkosia kankaisia nyörillä suljettavia kestohedelmäpusseja.:

        Kaupan muovikasseja me ostetaan enää harvemmin. Käytetään enimmäkseen kankaisia kestokasseja. :)


      • Örsf...
        ierikki.m kirjoitti:

        siks se pokkuroi asiakkaalle...kauppiaan tilipussia lihotat!

        Annatko yhdelle asiakkaistaan kiinnostuneelle yrittäjä K- kauppiaalle vai Alueosuuskaupan konttorissa piilotteleville 5-6 hädin tuskin keskinkertaiselle johtajalle, joita kiinnostaa vaan oma napa.


      • en osta roskia

        Kesko myy päiväysvanhoja tuotteita, vastauksia on kaksi; on niin kiire tai eipä hoksattu. Valitettavasti tämä ei ole harvinaista ja en käy kaupassa joka päivä, joten tarvitsen vähän tuoreempaa kuin eilistä tai tämän päiväistä. Hedelmistä menee puolet roskiin, kun ovat sisältä mätiä, muutkin hevituotteet ovat hakusessa, jos niitä on tarkoitus syödä (viimeksi määnneitä paprikoita). Lihatuotteetkin ovat vanhoja. Kalaa myydään tänään kalastettuna tiskillä ja kun pyytää papereista katsoon, onkin se jo pari päivää aiemmin nostettu ylös jne.


      • s-bonus käyttäjä
        en osta roskia kirjoitti:

        Kesko myy päiväysvanhoja tuotteita, vastauksia on kaksi; on niin kiire tai eipä hoksattu. Valitettavasti tämä ei ole harvinaista ja en käy kaupassa joka päivä, joten tarvitsen vähän tuoreempaa kuin eilistä tai tämän päiväistä. Hedelmistä menee puolet roskiin, kun ovat sisältä mätiä, muutkin hevituotteet ovat hakusessa, jos niitä on tarkoitus syödä (viimeksi määnneitä paprikoita). Lihatuotteetkin ovat vanhoja. Kalaa myydään tänään kalastettuna tiskillä ja kun pyytää papereista katsoon, onkin se jo pari päivää aiemmin nostettu ylös jne.

        Jos yhdessä kaupassa on mätiä paprikoita niin kaikissa muissakin Keskon marketeissa on mätiä paprikoita, niinkö!? Ei saa yleistää. Ihmeellistä valittamista yleensä ihmisillä. Joko rutistaan alipalkatusta työstä tai ruuan laadusta? Koska ihminen oikeesti ois tyytyväinen johonkin?

        Perus ajatusmalli on juntattu/iskostettu monen päähän, että "aina on parannettavaa", niin aina etsimällä etsitään niitä mätiä paprikoita?

        Yhden virheen, minkä olen huomannut niin meidän lähikaupassa Salessa pidetään sipulit kylmässä ja ne on aina märkiä ja vetisiä. Sipulit eivät tykkää jääkaapista, ehkä luonnon kylmästä kellarissa. kaikkein paras säilyttämislämpötila sipuleille on huoneen lämpö.


    • kauppa ja paras
      • Silti kortiton

        Perkeleellisen järjestelmän ovat huijarit keksineetJos en nöyrry korttihenkilöksi pitää minun maksaa ostoslaskuni yhteydessä osa suur-rikkaan ratsuhevosen eläinlääkäri laskusta. Jos nöyrryn pläräämään korttien kanssa vähänkuluttajana maksan hieman vähemmän nyt se voi mennä Nössölän poikioen lompargiinin katsastusmaksuun.
        Olen useille tutkimuslaitoksille esittänyt pyynnön että he selvittäisivät edes suuntaa-antavasti mikä on näiden korttihuijareiden osuus ja paljonko köyhä joutuu vuodenmittaan maksamaan suurkuluttajan laskuja.
        Mitään ei ole kuulunut. Turha on Aalto-opistoltakaan odottaa selvitystä, sen estää ase että rikkaat lahjoittaa opistolle pienen osan köyhiltä keinotelleista rahoistaan. Niin olen kuullut rahoituspohjan rakennetun.


      • laatuakin on oltava

        ja moni tavara on ihan ala-arvoista

        Ostin juuri S-Marketista samaan hintaan mandariinejä ja broiskun rintaleikkeetkin sain edullisemmin, koska sain ne 30%:n alennuksella.
        Ei noissa Lidin ns. tarjouksissa mitään mielenkiintoista löydy, sillä ostoslistaani ei koskaan kuulu lonkero, olut, limukat, yök nugetit, pähkinät, keksit, Cappuccino-jauhe, en myöskään osta kalaa missään muodossa.
        Possunfileenkin saan S-ketjusta halvemmalla, enkä huoli noita Lidl:in todella huonoja talous- ja WC-papereita, ihan sama kuin persuksensa pyyhkisi suoraan sormiinsa.


    • tarvitse juosta

      Aika helppoa verrata kumman kauppaa kannattaa käyttää, S-ryhmää vai Keskoa. K- kauppiaat eivät hyvitä mitään ennenkuin 1000€ tulee täyteen ja siitäkin saa vain 5€ kupongin. S-ryhmässä 1000€ ostoksesta saa hyvitystä 50€ ja samaan hyvitysprosenttiin jo pääsee pienemmilläkin ostoilla. S-bonusta saa jokaisen kuukauden ostoista, kun taas Plussaa pitää kerätä tuo mainittu tuhat euroa johon menee useampi kuukausi.
      Lisäksi paikallisessa S-kaupassa hinnat ovat jo valmiiksi edullisempia ilman tarjouksia, ei ole vaikeaa päättää kumpaa suosii.

      • maksu tiedoistasi

        Mikäs siinä, jos uskot siihen illuusioon että saat takaisin. Mieti mitä menetät? Avaapa ne silmät!


      • bonustarkka

        > K- kauppiaat eivät hyvitä mitään ennenkuin 1000€ tulee täyteen ja siitäkin saa vain 5€ kupongin

        viiden vuoden aikana olen saanut K-ryhmältä yhden (1) viisieuroisen kupongin. Senkin vain koska Musta Pörssi myi sopivan jenkkikaapin edullisesti. S-bonusta on tullut jo tänä vuonna melkein kymmenen euroa, vaikka ruuasta puolet ostan Lidlistä. Ja toisen puolen Prismasta, koska Citymarketin hinnat ovat niin selvästi kaliimpia.

        Noita S-bonuksia suurempi hyöty tietysti tulee Prisman halvemmista hinnoista


      • S-bonus käyttäjä
        maksu tiedoistasi kirjoitti:

        Mikäs siinä, jos uskot siihen illuusioon että saat takaisin. Mieti mitä menetät? Avaapa ne silmät!

        Meneppä vertaamaan huviksesi mitä maksaa K-marketissa ja Alepassa/Salessa samanlaiset tuotteet...saatat yllättyä, että Alepa/Sale on edullisempi ja siitä vielä hyötyy. Lidl on toki edullisin.

        Joku kuvittelee, että jos Pirkka-tuotteet on suomalainen brändi niin tällöin tuotekin on valmistettu Suomessa. Sitä mä olen aina ihmetellyt kun moni niin kuvittelee, että Pirkka on suomalainen? HAH

        Vertaa valmistusmaata esimerkiksi Rainbow hammastahnaa ja Pirkka hammastahnaa keskenään ja samalla hintoja. Ei taida myöskään lukea valmistettu Suomi vaan Alankomaat. Oxygenol on ainut kotimainen hammastahna-merkki. Tonnikala-purkit alkuperämaa: Thaimaa. :)

        Kyl suomalaiset aika junttimaisesti käyttäytyy ja ovat aika paljon asioista tietämättömiä.


      • juntti :)
        S-bonus käyttäjä kirjoitti:

        Meneppä vertaamaan huviksesi mitä maksaa K-marketissa ja Alepassa/Salessa samanlaiset tuotteet...saatat yllättyä, että Alepa/Sale on edullisempi ja siitä vielä hyötyy. Lidl on toki edullisin.

        Joku kuvittelee, että jos Pirkka-tuotteet on suomalainen brändi niin tällöin tuotekin on valmistettu Suomessa. Sitä mä olen aina ihmetellyt kun moni niin kuvittelee, että Pirkka on suomalainen? HAH

        Vertaa valmistusmaata esimerkiksi Rainbow hammastahnaa ja Pirkka hammastahnaa keskenään ja samalla hintoja. Ei taida myöskään lukea valmistettu Suomi vaan Alankomaat. Oxygenol on ainut kotimainen hammastahna-merkki. Tonnikala-purkit alkuperämaa: Thaimaa. :)

        Kyl suomalaiset aika junttimaisesti käyttäytyy ja ovat aika paljon asioista tietämättömiä.

        Kai tollokin tajuaa ettei Suomen vesissä ui tonnikaloja.


      • s-bonus käyttäjä
        juntti :) kirjoitti:

        Kai tollokin tajuaa ettei Suomen vesissä ui tonnikaloja.

        Siis moni kuvittelee, että ne Pirkka-tuotteet ja Rainbow-tuotteet ovat peräisin kotimaasta eli Suomesta. Niissä lukee aivan toinen alkuperämaa, paitsi Pirkka-oluessa, lukikohan siinä Olvi Oyj ja on halvempaa kuin Olvin omassa pakkauksessa? Vähän kuin edellä mainitsin Valion maidon ja Milbona maidon (Valion) erosta.

        Eli kuluttajaa kiinnostaa vain pakkaus, eikä sen sisältö tuoteselosteineen. Kotimaista se on aina kun tuotteen kyljessä lukee Pirkka? :) Naurettavaa. Se merkkikö on siis kotimaisuuden tuoja?


      • juntti:)
        s-bonus käyttäjä kirjoitti:

        Siis moni kuvittelee, että ne Pirkka-tuotteet ja Rainbow-tuotteet ovat peräisin kotimaasta eli Suomesta. Niissä lukee aivan toinen alkuperämaa, paitsi Pirkka-oluessa, lukikohan siinä Olvi Oyj ja on halvempaa kuin Olvin omassa pakkauksessa? Vähän kuin edellä mainitsin Valion maidon ja Milbona maidon (Valion) erosta.

        Eli kuluttajaa kiinnostaa vain pakkaus, eikä sen sisältö tuoteselosteineen. Kotimaista se on aina kun tuotteen kyljessä lukee Pirkka? :) Naurettavaa. Se merkkikö on siis kotimaisuuden tuoja?

        Se on valitettavasti tätä päivää sekin että esim. "suomalaisten" vaatemerkkien kuten Luhta valmistusmaana lukee Kiina tai Taiwan. Silti niitä ostetaan suomalaisina tuotteina. Tuotteet on kalliita mutta siinä myy nimi.. valmistuskustannukset ei ole sitä mitä Suomessa tehdyllä vaatteella.


    • fiksu ostelija

      ..monissa noissa korttisysteemeissä hyötyy, jos ostaa paljon. Mutta opiskelijabudjetilla ei voi koskaan ostaa paljon joten lopetin yksittäisen kaupan suosimisen. Käyn vaan eri kaupoissa hakemassa parhaat tarjoukset (no en aina).

    • Käytän sekä S- että K-kauppaa. Siinähän nuo bonukset sivussa kertyy. En osta siksi että saisin bonuksia vaan siksi että on syötävä ja vaatteetkin on tarpeen Suomen ilmastossa. En jaksa laskeskella mistä saa eniten bonuksia vaan ostan sieltä missä sattuu olemaan mieleisintä.

    • ja

      Mulla ainakin on kaikki kolme korttia, ja saan kahdesta ihan hyvin, kolmatta en käytä kuin hyvin harvoin jos sillä saa jonkun tarjoustuotteen, täällä kun ei sen kortin kanssa ole käyttöä kuin siwassa. Meillä on myös melko edulliset ketjut Minimani ja Halpa-Halli. Kaikissa isoissa marketeissa käyn, ja ostan mistä halvimmalla saa. Sen mukaan päätän missä käyn, mitä sattuu tarvitsemaan sillä kertaa. Sekä plussaa että bonusta kertyy ihan mukavasti. Eikä tarvi sitoutua mihinkään yhteen ketjuun, vaan saan kaikista kaikki edut.

      • valtava asiakastieto

        Samalla kun ottaa kortin niin antaa kyseiselle kaupparyhmälle omat henkilötiedot. Mitä luulette, että käyttääkö kyseiset liikkeet näitä tietoja pelkästään asiakaslehtien lähettämiseen?


      • herätkää jo
        valtava asiakastieto kirjoitti:

        Samalla kun ottaa kortin niin antaa kyseiselle kaupparyhmälle omat henkilötiedot. Mitä luulette, että käyttääkö kyseiset liikkeet näitä tietoja pelkästään asiakaslehtien lähettämiseen?

        Kuinka moni näki mitä allekirjoitti kortin ottaessaan?..
        Kyllä ihmiset vaan on niin saappaita ETTÄ.

        Lidl on rehdein ja edullisin, ja kierrättääkin paremmin. Lisäksi ainoa market mistä saa myrkkyjäämittömiä tekstiilejä.


    • Suoraan silmiin

      Kyllä se niin vain on, että K ja S kauppa ovat kalliita kauppoja. ABC asemilta ei kannata ostaa bensaa, sillä sen saa muualta edullisemmin. Lidl on halpa kauppa ja turha sitä on mollata mikä on totta. Kyllä ne boonukset ja plussat ovat hinnoissa lisänä. Yksi hyvä puoli S -kaupassa muut rahalliset edut jäsenille, sekä edullinen pankkipalvelu ainakin vielä. Katsokaa ihmiset rehellisesti hintoja, sillä boonukset ja plussat ovat hyttysen kusia valtameressä eli plus miinus nolla. Jättäkää nyt tässä asiassa väliin työpaikkojenne puolesta puhuminen.

      • siksi kortiton

        Jokatapauksessa asiakkaina maksamme ylihintana tämän korttihuijauksen pyörittämisen.
        Ja asiakkaiden kesken jaamme alennukset niin että yleisesti ottaen rikkaat saavat 3 prosenttia palautusta jonka vähän kuluttavat heille maksavat.
        Täytyy sanoa että tyhmät, ymmärtäkää että kaikin häviämme tämän järjestelmän seurauksena.
        Vain tarpeettomia luxus tuotteita paljon ostavat voivat jäädä plussalle.


      • -

        Sillä periaatteella on menty. Kahden kauppa pitää hinnat korkealla -tai niin korkealla kuin vain ne pysyvät- ai niin, meiltähän puuttuu vertailukohta kun on vain Kesko ja SOK. Noh, Plussajärjestelmähän perustuu juuri sille, mitä ostat, koska ja kuinka paljon. Se on suoraan sanottu, nimittäin siinä pienessä präntissä Plussa-paperissa lukee: "Mikäli ette halua tietoa ostoksistanne kerättävän, ilmoittakaa siitä meille. Ilmoituksen jälkeen ETTE kerrytä enää Plussa-pisteitänne vaan saatte käyttöönne vain Plussa-kortin tarjousedut." Ja sitten SOK... Osta niin paljon kun vain jaksat. Niin, mitäs muutakaan... Kyllähän se hyvältä tuntuu kun ajaa työmatkoja 44km päivässä ja tankkaa vain ABC:llä... Saa sen tankillisen sitten (n.45€) 10. pvä ens kuuta takaisin. Hups... Sehän on kyllä aika vähän :S Niin.... Sitten ostin samalla matkalla K-kaupasta Jaffat 4plo 5€, olipa hyvä tarjous! Sitten otin vielä mukaan pari tuotetta... joista maksoinkin sitten 12% enemän kuin SOK:ssa olisin... No jopas jotakin. Petyn molempiin aina vuoron perään ja vannon ettei toiseen ole mitään asiaa enää ja sitten toisinpäin... Siwaankin olen joskus eksynyt.. se oli vahinko ja vahinkoja sattuu.. Omistan 1-Bonus-kortin, mutta se kiiltää uutuuttaan jossain laatikossa, lienee merkki siitä että aika kuoleva kortti on =S Lidl:ssä käyn ihan liian harvoin... Sääli... Onhan meillä nyt se kampanjakin telkussa ettei kannata alkaa klisheileen Lidlin kanssa... Ihan on kauppa siinä missä muutkin... Sääli työoloja joista ole kuullut pahaa :S Joten -aivan sama! Kunhan nyt vain tulisi sitä kilpailua lisää että saatais se ruoka ihmisten hintoihin! Kohta varmaan vuokrataso halvempi kuin ruokakori! Viis Bonuksista kun sais hyvää ruokaa läheltä ja siihen hintaan, jossa ei ole sitä katetta ihan niin paljon! Ai niin, olettekos koskaan miettinyt miksi tämä tuote on "30%alennus kassalta", se on siksi että vielä senkin jälkeen tuotteesta riippuen taloon jää 2-8% tuotekatetta :D


      • juurin

        s-ryhmän asiakkaana saan pankki palvelu ilmaiseksi. Toista kymmentä vuotta maksanut toiselle pankille lainasta korkoa, joka on monia tuhansia. Toisessa pankissa jo varmaan tervehtiminenkin maksaa.

        Täällä ainakin abc bensa on ihan saman hintaista, kun muissakin ketjuissa.

        Kauppojen palveluista en tiedä, yhtä paskaa palvelua olen saanut joka paikasta.
        Jos täälläpäin litran mehupurkki maksaa k-kaupassa 20 senttiä enemmän, kuin tien toisella puolella olevassa s-marketissa... ja aivan samaa mehua

        Kaikki saa tehdä mitä haluaa. Mä oon s-ryhmän asiakas


      • hohjojijaa
        juurin kirjoitti:

        s-ryhmän asiakkaana saan pankki palvelu ilmaiseksi. Toista kymmentä vuotta maksanut toiselle pankille lainasta korkoa, joka on monia tuhansia. Toisessa pankissa jo varmaan tervehtiminenkin maksaa.

        Täällä ainakin abc bensa on ihan saman hintaista, kun muissakin ketjuissa.

        Kauppojen palveluista en tiedä, yhtä paskaa palvelua olen saanut joka paikasta.
        Jos täälläpäin litran mehupurkki maksaa k-kaupassa 20 senttiä enemmän, kuin tien toisella puolella olevassa s-marketissa... ja aivan samaa mehua

        Kaikki saa tehdä mitä haluaa. Mä oon s-ryhmän asiakas

        Haloo järjen valo! Kaikissa pankeissa maksat korkoa lainalle! Okei, et maksa S-ryhmälle pankkipalveluista, mutta ota selvää mistä maksat. Kyllä teitä höyniä vaan riittää....


      • hohjojijaa kirjoitti:

        Haloo järjen valo! Kaikissa pankeissa maksat korkoa lainalle! Okei, et maksa S-ryhmälle pankkipalveluista, mutta ota selvää mistä maksat. Kyllä teitä höyniä vaan riittää....

        > ... et maksa S-ryhmälle pankkipalveluista, mutta ota selvää mistä maksat.

        en ainakaan kalliiden liiketilojen kustannuksista kuten mm. Nordeassa

        S-pankki on osoittautunut loistavaksi ... nettipankkikin paljon parenpi kuin Nordealla, jossa pitää sekoilla kahdenlaisten lukutaulkoiden kanssa ja muistaa yliviivaila ja ja ...


      • S-bonus käyttäjä

        "Jättäkää nyt tässä asiassa väliin työpaikkojenne puolesta puhuminen. "

        Olen työtön, enkä puhu kenenkään läheisten tai tuttavienikaan työpaikkojen puolesta! ;) Ei tule nyt mieleeni, kuka lähituttavistanikaan olisi missään kaupassa tai S-ryhmän yhteistyökumppaneilla töissä.

        S-ryhmällä on paljon yhteistyökumppaneita eli ei kaikki tule S-ryhmän elintarvikepuodeista, ABC:ltä tai Prismoista. Esimerkiksi on niitä Elisa, paikallinen sähkölaitos, Viking Line, Hesburgerit (jotkut niistä) ja monia muitakin ravintoloita.

        Enkä pahemmin omista mitään muuta kuin asiakasomistus suhteen S-ryhmään. Työttömälle on kyllä kiva raha kesäkuussa 10 euron extra-bonus, joka EI tule ostoksista vaan se on maksu asiakasomistuksesta eli täysin ylimääräistä rahaa. Sulla on tietenkin lompakko pullolla rahaa, joten ei se sulle olisi ylimääräistä rahaa?!


      • ...hypermarketeissa
        as77 kirjoitti:

        > ... et maksa S-ryhmälle pankkipalveluista, mutta ota selvää mistä maksat.

        en ainakaan kalliiden liiketilojen kustannuksista kuten mm. Nordeassa

        S-pankki on osoittautunut loistavaksi ... nettipankkikin paljon parenpi kuin Nordealla, jossa pitää sekoilla kahdenlaisten lukutaulkoiden kanssa ja muistaa yliviivaila ja ja ...

        aina turhista neliöistä. Jokaisessa hypermarketissa, missä on saunankiukaita, puutarhakeinuja ja muuta harvemmin ostettavaa käyttötavaraa, niiden neliöiden kulut maksetaan omenoiden, perunoiden ja muun ruuan hinnoissa.

        Siksi toivon, että SOK:n pääjohtaja Kuisma Niemelän visio, että jonain päivänä noilla käyttötavaraosastojen neliöillä pelataan tennistä, toteutuu mahdollisimman pian ja maksamme ruuan hinnassa vain siitä itsestään aiheutuneita kuluja!


    • s-ryhmä perseestä

      Käyttäkää hyvät ihmiset yksityisyrittäjien palveluja niin kauan kuin niitä palveluja on tässä maassa saatavilla! Tuntuu jotenkin että voi olla katoava kansanperinne... ELÄKÖÖNhuuto kaikille pienyrittäjille14

      • raharatkaisee

        itse ilmeisesti yrittänä? Minä en ainakaan heitä käytä, nin kauan kun saan tavari halvemmalla muualta


    • Ei mitään etukortteja.

      LIDLI on halvin jos verrataan kokonaisuuksia.
      Eikä tarvi plärätä korttien kanssa.

    • Ydinvoima-rakentajia

      Älä ole ydinvoimalan lypsylehmä,
      Aloita Atomi-Boikotti !
      Älä anna rahojasi ydinvoimalan rakentajille Fennovoimassa ja TVOssa
      Vastuuttomilla ydinvoimalan rakentajilla ei ole moraalia vaan onnetomuus riskit, voimaloiden purku ja ratkaisematon ydinjäte ongelma kaadetaan kansan päälle.
      Älä ruoki atomi-yhtiöitä tai sinut palkitaan ydinjäte bonuksella ja plussalla.

      Boikottiin
      1) Atomi-Sähköyhtiöt jotka rakentavat lisäydinvoimaa:
      E.ON, ja Fortum (TVOssa) ja Fennon paikallissähköyhtiöt
      http://www.mythbustersforum.com/viewtopic.php?f=140&t=1961
      2) Atomi-Ruoka:
      Atria, Valio ja Myllyn Paras jätä kauppoihin
      3) Atomi-Kaupat
      K- ja S-ryhmää sekä niiden Pirkka- ja Rainbow tuotteet.

      Ydinvoimayhtiöiden omistajat ovat tekemässä investointipäätöksiä syksyllä,
      jos ydinseikkailu uhkaa pääbisnestä niin järkevimmät luopuvat sekoilusta.

      Facebook
      SOK pois Fennovoiman ydinvoimalahankkeesta:
      http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/SOK-pois-Fennovoiman-ydinvoimalahankkeesta/132273236811773?ref=ts

      Ydinvoimaboikotti
      http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=161190415613

      Ydinvoima kuuluu menneisyyteen:
      http://www.facebook.com/home.php#!/ydinvoima

      Pelastettuja sensuroituja keskuteluja ydinvoimasta ja
      kansainvälistä keskustelua
      http://www.mythbustersforum.com/viewforum.php?f=140

      • A tomi

        Lisää ydinvoimaa ja valaanlihaa lihatiskiin!!!


    • plussaa

      Kannatan K-kauppoja ja ylipäänsä plussa systeemiä. Pirkan tuotteet ovat edullisia ja hyviä sekä niitä on paljon. Plussaa saa myös tankatessa hetietuna. Lisäksi kun mies on yrittäjä, niin hänelle kortista on melkoisesti hyötyä työkaluja ostaessa.

      Varsinainen tarjousten perässä juoksu käy kalliiksi. Jos on useampi etu kortti ja joka paikassa käy, niin kunnon alennusta ei silloin saa mistään. Ja maksaahan ne matkatkin kaupalle, jos joutuu pitkin poikin painelemaan, joten tarjousten tuoma etu menee sitten siihen.

      • S-bonus käyttäjä

        Sama juttu Rainbow/x-tra -tuotteissa. ovat edullisia, mutta eivät kaikki kotimaisia, kuten ei Keskonkaan Pirkka/ES merkit.

        Itse en pidä plussan etulipukkeista, kun kuukaudessa ropsahtaa ylimmäräistä rahaa S-ryhmän tilille 10-30€/kk:ssa jo ostoksista! Keskohan tässä on suurin riistäjä. Keskoltakin saa sen, että bonukset tulisivat jollekin tilille, muttei varmasti S-tilille vaan sitä varten tarvisi avata toinen tili jostakin tietystä pankista?? :)

        Mainos: Nyt kannattaa heiluttaa S-bonuskorttia, kun sillä saa 10%:n tuplabonukset tässä kuussa eli meidän perheessä se tarkoittaa 20-60€, joka tulee tilille. :)


      • S-bonus käyttäjä
        S-bonus käyttäjä kirjoitti:

        Sama juttu Rainbow/x-tra -tuotteissa. ovat edullisia, mutta eivät kaikki kotimaisia, kuten ei Keskonkaan Pirkka/ES merkit.

        Itse en pidä plussan etulipukkeista, kun kuukaudessa ropsahtaa ylimmäräistä rahaa S-ryhmän tilille 10-30€/kk:ssa jo ostoksista! Keskohan tässä on suurin riistäjä. Keskoltakin saa sen, että bonukset tulisivat jollekin tilille, muttei varmasti S-tilille vaan sitä varten tarvisi avata toinen tili jostakin tietystä pankista?? :)

        Mainos: Nyt kannattaa heiluttaa S-bonuskorttia, kun sillä saa 10%:n tuplabonukset tässä kuussa eli meidän perheessä se tarkoittaa 20-60€, joka tulee tilille. :)

        Se 5€:n plussa-etulipuke ei käy missään muualla kuin esim. Keskon tavarataloissa eli se on täysin turha.


    • Stocka

      Pakkohan sitä on jossain käydä ostoksilla kun boikotoin K-ryhmän kauppoja, oli ne sitten rautakauppoja tai huonekaluliikkeitä, kaikki mistä saa plussaa; en käy ostamassa mitään. Vaikka se olisi elämäni viimeinen teko.

    • meillä S kauppa

      Tuossakin on niin paljon eri mielisyyttä, kuin on kortteja ja ihmisiä, itse kun menen K-ryhmän kauppoihin,niin käytän plussaa ja jos mene Bonuksia jakavaan S-ruhmän kauppoihin, niin sisslon sitä bonuskorttia,olen seurannut .kun noin suurinpiirtein käyn molemmissa yhtä usei, niin s-ryhmän boonuksela tulevat säästöt menevät tililleni ,kun K-ryhmän bonarit taas tulee 5 euron etusetleinä,niin en sitten tiedä onko S-ryhmässä kalliimpaa,mutta sieltä tulee aika usein noin 20-30 euroa tilillenirahaa ,kun K-ryhmän kaupoista saan yvin harvoin sen 5 euron arvoisen etusetelin, mutta ekä sekin osittain vaikuttaa, kun tankkaan autoni kerran kuussa 70 litraa ABC-asemilla ,.utta muuten käytän suunnilleen samanverran kumpiakin kaupparyhmiä päivittäin ja kummastakin ostan ainoastaan tuotteet,mitkä on tarjouksessa, joten minulle taas tuo S-kauppojen kortti tuo enempi näennäistä tuloa, mutta hyvin on vaikea verailla,kun toisessa saattaa olla huvinkin erilaisia tuotteita mitä kukin ostaa,itse en esimerkiksi käy K-raudasa lainkaan,kun taas moni ostaa sieltä kuukausittain paljon tavaraa talonsa ylläpitoon, niin hän saa sieltä silloin varmasti kuussa enempi säästöjä,kuin että koittaisi etsiä S.kaupoista noita tuotteita mitä heiltä ei taas löydy,siksi olen sitä mieltä näistä korteista ja niiden tuomasta hyödystä,miten asut ja rakennatko itse ja remontoitko itse vai asutko yhtiö muotoisesti vaikka rivi-tai kerrostalossa,jolloin sinulla ei mene näihin rautakaupan tutteisiin kuussa lainkaan rahaa,hyvä siinä minusta onkin juuri se,kun molemmat kotit saa ja kassalla kun vain muistaa antaa maksaessaan ne siinä,jotta saa kerrytettyä boonuksia, mutta jokainenhan käyttää tietysti sitä korttia,josta katsoo hyötyvänsä kaikkein parhaiten.Itse hyödys s-bonuskortillani vusdessa parhaiten,sillä paikallinen K-ruhmän kauppiaammme on julmetun ahne ja tarjoukset joita hänellä on,niin ne ovat S-kaupan normaaleja hintoja ilman alennuksi,kun S-kauppiaamme taas laittaa jotakin alennukseen,niin silloin K-kaupassa on aika hiljaista,luulisi,jos myisi hiukan edullisemmin ja enempi,kuin myy nyt kalliilla ja vähempi,niin tuon paljon pienemmällä voitolla myyvän kauppiaankin tienaavan enempi rahaa,siksi joskus ihmettelen,kun K-kauppiaan sama tuote alennuksessa on S-kauppiaan normaalihintaaan verrattuna . noin 20 euron tuotteessa 5 euroa kalliimpi,kuin taas S-kauppiaalla se on sen ihan normaali hinta , niin ota nyt sitten selkoa,kumpi korteista olisi parempi,meillä vaan säästöä tulee vaikka ei kortteja olisi,niin vuodessa ainakin neljännes ellei jopa kolmannes niin vaan S kauppaa käyttämällä ja sen kyllä on moni muukin, kuin minä huomannut, kun S kaupassa kertyy jonoja ja K kaupassa sen kuin kävelee suoraan jonottamatta kassalle, mutta kaipa se kauppiaasta ja hiukan alueestakin missä asuu on kiinni.

      • imago ratkaisee

        K-plussat saat myös halutessasi tilillesi! Ota selvää!

        Se miksi ässässä on jonoja, johtuu siitä, että S-ryhmän tehtävä ei ole hoitaa työympäristöjään hyviksi, vaan pyrkiä ainostaan levittämään tautiaan ympäri maakuntia.

        Molemmissa työskennelleenä voin lisätä vielä, että K-ryhmä maksaa ammatitaidosta ja osaamisesta, S-ryhmä ei.


      • S-bonus käyttäjä
        imago ratkaisee kirjoitti:

        K-plussat saat myös halutessasi tilillesi! Ota selvää!

        Se miksi ässässä on jonoja, johtuu siitä, että S-ryhmän tehtävä ei ole hoitaa työympäristöjään hyviksi, vaan pyrkiä ainostaan levittämään tautiaan ympäri maakuntia.

        Molemmissa työskennelleenä voin lisätä vielä, että K-ryhmä maksaa ammatitaidosta ja osaamisesta, S-ryhmä ei.

        "K-plussat saat myös halutessasi tilillesi! Ota selvää! "

        Niin jos hankkii Sampotilin, mutta miksi hankkia, kun S-pankki on paljon edullisempi ja sellainen S-pankki toimii S-ryhmän omissa tiloissa!? :)


      • JaneWan
        imago ratkaisee kirjoitti:

        K-plussat saat myös halutessasi tilillesi! Ota selvää!

        Se miksi ässässä on jonoja, johtuu siitä, että S-ryhmän tehtävä ei ole hoitaa työympäristöjään hyviksi, vaan pyrkiä ainostaan levittämään tautiaan ympäri maakuntia.

        Molemmissa työskennelleenä voin lisätä vielä, että K-ryhmä maksaa ammatitaidosta ja osaamisesta, S-ryhmä ei.

        Kyllä se on kaikilla kaupanalan työntekijöillä ihan sama työehtosopimus...
        Itse olen Kesko-konsernin huonekaluliikkeessä töissä, mutta en käy ostoksilla missään K-ryhmän kaupoissa. Joskus teen ostoksia omalta työpaikaltani ja vain sen takia, että saan tuotteet henkilökuntahintaan. Muuten perheemme keskittää ostokset S-ryhmälle ja bonuksia napsahtaa tilille kuukausittain n. 60-200 €. Se on todella hyvä raha verrattuna K-ryhmän hikisiin 5 euron lippulappusiin, joita en ole kyllä vielä saanut yhtäkään (mutta en siis tosin ostakkaan K-kaupasta). Ja lähikaupassamme (S-Market) on todella hyvä palvelu!

        Seudulla, missä asun, on todella paljon S-ketjun liikkeitä, joten tottakai käytän niitä, kun saan selvää rahaa takaisin. Ja hintavertailua olen joskus tehnyt ja tullut siihen tulokseen, että tällä seudulla K-kaupoissa on paljon kalliimpaa.
        Mutta jokainen tehköön, miten tykkää.


      • ainakaan K:ssa
        JaneWan kirjoitti:

        Kyllä se on kaikilla kaupanalan työntekijöillä ihan sama työehtosopimus...
        Itse olen Kesko-konsernin huonekaluliikkeessä töissä, mutta en käy ostoksilla missään K-ryhmän kaupoissa. Joskus teen ostoksia omalta työpaikaltani ja vain sen takia, että saan tuotteet henkilökuntahintaan. Muuten perheemme keskittää ostokset S-ryhmälle ja bonuksia napsahtaa tilille kuukausittain n. 60-200 €. Se on todella hyvä raha verrattuna K-ryhmän hikisiin 5 euron lippulappusiin, joita en ole kyllä vielä saanut yhtäkään (mutta en siis tosin ostakkaan K-kaupasta). Ja lähikaupassamme (S-Market) on todella hyvä palvelu!

        Seudulla, missä asun, on todella paljon S-ketjun liikkeitä, joten tottakai käytän niitä, kun saan selvää rahaa takaisin. Ja hintavertailua olen joskus tehnyt ja tullut siihen tulokseen, että tällä seudulla K-kaupoissa on paljon kalliimpaa.
        Mutta jokainen tehköön, miten tykkää.

        Sama työehtosopimus voi olla. Mutta jos erikoismyyjän tuntiliksaa peilataan kaupan alan kokemuksella, ei siinä ole enää järjen hiventä. Esim. rakennuspuolen osaajalle maksetaan saman alueen myyntityöstä tessin mukaan vain ab 8 eur, kun tämä ei ole ennen myynnyt!!! Helvetti! Kundihan myy jo omalla osaamisellaan kaikki kun on vain oikea persoona. Mutta S-ryhmä näkee vaan myynnin (suom: hyllytyskokemuksen). Eli toisin sanoen S tällä alleviivaa sitä, että ammattitaitoiset myyjät ei kiinnosta!!!!

        K-ryhmässä pätevyys sentään merkitsee vielä jotain ja se että tietää jotain siitä mitä myy....!


      • S-bonus käyttäjä
        ainakaan K:ssa kirjoitti:

        Sama työehtosopimus voi olla. Mutta jos erikoismyyjän tuntiliksaa peilataan kaupan alan kokemuksella, ei siinä ole enää järjen hiventä. Esim. rakennuspuolen osaajalle maksetaan saman alueen myyntityöstä tessin mukaan vain ab 8 eur, kun tämä ei ole ennen myynnyt!!! Helvetti! Kundihan myy jo omalla osaamisellaan kaikki kun on vain oikea persoona. Mutta S-ryhmä näkee vaan myynnin (suom: hyllytyskokemuksen). Eli toisin sanoen S tällä alleviivaa sitä, että ammattitaitoiset myyjät ei kiinnosta!!!!

        K-ryhmässä pätevyys sentään merkitsee vielä jotain ja se että tietää jotain siitä mitä myy....!

        Se on nyt täysin sama, miten se vertailu tehdään. Itse olen ollut joskus työharjoittelussa S-ryhmän ruokakaupassa ja hyllyttäminenhän oli ihan hienoa. Lukisivat ittensä sitten tradenomiksi niin pääsisivät sinne minne tahtoisivat eikä valittaisi. Vai onko kysymys lopulta ruokakaupan työntekijällä se, että fyysinen homma ei kiinnosta ja tulisi vaan istua, olla ja maata. Olkaa nyt hitto soikoon tyytyväisiä siihen kassa- ja hyllytyshommaan, että teillä on edes jonkinlainen homma tällaisena aikana, kun monella ei ole mitään hommaa.

        "K-ryhmässä pätevyys sentään merkitsee vielä jotain ja se että tietää jotain siitä mitä myy....! "

        Kuvitelma vai kokemus?


    • Ei individualisti

      Ajatelkaapa kuinka hienoa on omistaa kauppa yhdessä. Kaupan tuottama voitto menee oikeasti omistajien hyödyksi, eikä kaikenmaailman välistä vetäjille. Viime vuodet sok on pystynyt laajentumaa sillä voitot eivät ole menneet pelaajille vaan niin kuin markkinataloudessa on tarkoitettukin yrityksen kasvattamiseen. On siinä minunkin omaisuuteni karttunut. Aika harva taitaa tulla ajatelleeksi tätä puolta. Yhteisöllisyys kunniaan!

      • riistofirma

        SOK leviää kuin syöpä ja jyrää muut alleen. Ja työntekijöiltä otetaan pois se, mitä tähän levittäytymiseen tarvitaan. Eli vaikka myynti olisi hyvä, ei palkata lisää myyjiä, vaan revitään kaikki irti niistä mitä on, että päästäisiin leviämään joka maakuntaan.

        Eli SOK tuo markettien määrässä sen mitä menettää palvelussa ja valikoimien runsaudessa. Lisäksi ihmiset antavat tietämättään palasen itsestään yrityksen käyttöön. Kaikki syötetään rahvaalle hölmölle sillä, että tämä muka omistaa osan ryhmää. Hyväuskoisia hölmöjähän Suomessa riittää!


    • humpuukikortti

      Kaikkia muita kauppoja kannatan, mutta S-ketjun putiikkeihin en mee kuin täysin pakon sanelemana! Ryöstävät kaiken, ja nuota ABC rohmuja on joka nurkalla ja kukkulalla. Muitakin ja parempia ostospaikkoja löytyy. En koskaan oo ymmärtäny miksi ostaa ABC:n kallista bensaa, ja ottaa siitä ne kuuluisat bonukset, kun se ei loppujen lopuksi tuu yhtään sen halvemmaksi. Käytän Teboilin alennuskorttia tankatessa, halvempaa kuin missään apsilla.

      • kitymarket

        Liikaa plussa kortilla saatavia tarjouksia, kortti pakko siellä jos halvemmalla meinaat saada.


    • .. ,, ..

      Kaikki nuo bonuskortit, ovat sitten S, K tai muita kuten Club one. Ilman niitä pärjää ja tulee edulisemmaksi kun ei tarvitse sitoutua koska muualle viety sentti on aina poissa tililtäsi.
      K-kauppa on yleensä se kallein, johtuneeko juuri tuosta plussa systeemistä, muualta yleensä löytyy edullisemmin, välillä jopa K-kaupan tarjoukset häviävät muiden normaalihinnoille.
      Etukortit ovat välillä hyvä olla taskussa, niillä kun ei tarvi sitoutua ....

    • ken-wood

      Noilla "Bonuskorteilla" ei ole muuta virkaa kuin se, että saadaan tilastoitua ostoskäyttäytyminen. Jos joku tahtoo punaisen hilavitkuttimen ja kaikki muut vaaleanpunaisen, ei punaista ole myynnissä! Ei sitä yhtä kannata teettää tahi tilata, kun ei sitä kukaan muu tuhannesta osta.

      Ennen sellaisen sai, muttei enään. Kauppiaalla oli sellaisia, mutta kun ei muilla sadasta kauppiaasta ollut kuin vaaleanpunaisia, ei tukkuri tai tehdas toimita niitä enää sille yhdelle "vastakarvaan hiihtäjälle".

      Tää sydeemi on haalattu tänne lintukotoon aatujen maasta. Niinkuin liiterikauppakin. Jotain hilavitkutinta tuodaan "erikois tarjouksena" 5 kappaletta joka helskutin liiteriin. Ja vain ja ainoastaan "sisäänheittotawaraksi". Sillä höpläytetään karja rehulaarien ääreen ja nypitään tauhkat aatun takaposaan.
      Ja (tyhmä) karja menee heleppoon.

      Sama willitys on nyt vallannut tämänkin lintukodon. Asiakkaita höpläytetään joka päivä! sillä etukortilla ei ole käytännössä ("pitkässä juoksussa") hevonp&%%%&(kan merkitystä. Itte jokainen maksaa ns. poonuksensa". Ei niitä muut maksa.

      Aivan yks-hailee, mistä kaupasta rojut hommaa. Ainakin yksin asuvalle asia on näin! Jos kerran joutuu töitä tekemään, ei yksinkertaisesti ole aikaa lorwata puotista toiseen haalaamassa jotain "sentin poonusta". Eri asia on niillä, jotka eivät viihti / pysty töitä tehdä. Senkusta vaan joutoaikana kuppaavat puotista toiseen.

      Ja on yx-hailee, mitä matkustelu paikasta A paikkaan B maksaa. Eihän sillä ole merkitystä, kunhan saa yhen eeron "poonusta". Vaikka joutuisi ajamaan 50 kilsaa sen "poonuksen" perään jotain nippeli-nappelia hakemaan. Tärvettyy tehokasta työaikaa pari-kolme tuntia ja palaa pensaa ainakin kympillä, kaffet ja pullat päälle. Eli kulut voivat olla pari-kolme kymppiä. Mutta tulipahan säästettyy yks vaivanen epro "poonusta". HEHEHE!

      Helpoin ja kannattavin konsti on hommata ISOMPIA ostoksia varten sitten tili kauppaan ja ostaa sen kautta rojektikamat. Tarkoitan isommilla esm rakennusprojektia tms.

      HEI HALOO! Missä on immeisten suhteellisuuden taju? Kysyn vaan.

    • K- ja S-myyjä

      Olen työskennellyt molemmissa ryhmissä, vastaavissa tavarataloissa, eli sekä K- että S-ryhmä ovat tulleet tutuiksi.

      K-ryhmässä sain osaamiselleni vastaavaa palkkaa ja tuntui että minua todella arvostetaan työntekijänä. En joutunut kirjoittamaan mitä vaitiolosopimuksia, koska ryhmällä ei ole mitään salattavaa ja tietyistä asioista sovittiin luottamuksellisesti, niin kuin rehellisessä työyhteisössä kuuluukin tehdä. K-ryhmässä sai vaikuttaa ja antaa täyden panoksensa osaamisellaan. Asiakaspalvelu oli kaiken A ja O, ja sitä muistettiin painottaa. Työvuorolistat tuli aina ajallaan.

      S-ryhmä ei maksanut mitään lisää ammattiosaamisestani, ja työnantajan puolelta tuntui koko ajan painostus. Työntekijää ei arvostettu, vaan henkilökunnan vajausta selitettiin meidän saamattomuudella. Myyntityö painottui hyllyttämiseen, ei asiakaspalveluun. No, toisaalta sen näki myös asiakkaat jotka sitten äänesti jaloillaan. S-ryhmässä täytettiin sen seitsemän eri sopimusta ja koko ajan oli myös se tunne, että työntekijäkenttä ei tiennyt tai saanut tietää oikeasti missä mennään. Työntekijöitä vedätettiin olemattomilla jatkosopimuksilla. Koko työkentän hoito oli todella epäammattimaista eikä todellakaan keskittynyt työntekijöiden hyvinvoinnista huolehtimiseen. Elämäänsä ei voinut suunnitella eteenpäin, kun piti mennä johdon aivotusten mukana.

      Olin ennen työsuhdettani vankkumaton S-ryhmän puolesta puhuja, kun en tiennyt mihin koko vedätys perustuu. Jo työsuhteen aikana käännyin K-ryhmän asiakkaaksi, S-ryhmän henkilökuntaeduista välittämättä.
      Nyt en suostu asioimaan enää missään S-ryhmän myyntipaikoissa. Matkatkin suunnitellaan niin, että pääsemme tankkaamaan ja kahville pienemmille (lue viihtyisemmille) asemille.

    • Kyrsiintynyt

      Taidat olla K-ryhmän bulvaani tai muu markkinapelle. En minä sillä. Itsekin mieluusti asioisin tuossa lähi k-marketisa kun se on sopivan pieni myymälä näin huonosti liikkuvalle. Vaan kun sen valikoimat ovat melko suppeat ja osa tuotteista suorastaan hirvittävän hintaisia. Jopa tarjoustuotteet ovat usein kalliimmat kuin muualla normihintaiset. Ei silti Ei ässälläkään siinä naapurissa aina halpaa ole eikä kovin kummoiset valikoimatkaan. Jotakin tuotetta saattaa olla 4 - 5 rinnakkais vaihtoehtoa ja vastaavasti jotakin ei lainkaan vaikka muissa s-marketiessa on. S-marketti on tuossa kilometrin päässä ollut vasta vajaan puoli vuotta mutta olen sitä mieltä että joutaisi jo konkurssiin kun ei siitä saa juuri mitään mitä minä tarvitsen. Säännöllisesti on ajettava 10 km päähän seuraavalle ässälle. Plussakortti minulla on lähinnä vain siksi että saan tarjoustuotteista korttialennuksen. Ykkösbonus samasta syystä. Tosin ei täsä lähellä taida olla edes siwaa ja auton varaosista saan paremmat alennukset ilman sitä bonuskorttia. S-etukortila saa parhaiten omiansa takaisin. Uskoisin, että josko näitä hemmetin korttisysteemejä ei olisi keksittykään, niin kaikissa kaupoissa olisi varaa myydä tuotteet halvemmalla kaikille. Korttien tuoma näennäinen ostohyvitys on pelkästään vain ostaessa maksetun ylihinnan palautus.

    • kauppias hoitaa :D

      Tuntuu jokainen tuote olevan-20-60 senttii kalliimpi kun vaikka s-ryhmän kaupoissa etenkin jos k-kauppa on sijoitettu sillai että kilpailijaa ei ole vastapäätä. Laskeppa siitä jos ottat vaikka 20 tuotetta kerralla ja sit kerrot sillä määrällä kertoja kun käyt vuodessa kaupassa...

      Eurookaan ei mene multa k-ketjulle, kun on se niin ryöstö hintainen!

      1-bonus taas on ihan turha systeeimi myös...

      Polttoainetta nyt ei kannata tosin ostaa minkään etukortin takia.

      • tavalle tavaa

        Lidl on ehdottomasti paras. Sitten tulee valikoimansa puolesta K ja vasta sitten S -tavallisille uunoille!


    • LIDL ja K meille

      Ainakin tällä Hämeessä.

      LIDL "järki käteen ja ostoksille"
      -ehdottomasti halvin, laadukkaat tuotteet
      -pieni, helposti kuljettava myymälä

      S-ryhmä
      "Meille ihan tavallisile ihmisille"
      -ihan tavallisten urpojen valikoimakin. Mitään spesiaalia et löydä. Luomutiski kuin kusten juostu läpi. Kohtuu edullinen...kai.

      K-ryhmä "Koossa löytyy"
      -hyvät valikoimat, jopa erikoisruokavalioinen löytää omansa. Eeettisesti hyvämaineinen, reilun kaupan tuotteet hyvin esillä. Luomutiskikin hoidettu. Tarjouksilla pelaten samaa hintatasoa kuin S, muuten kalliimpi.

      • nimimerkkimerkki

        Eipä ole ainakaan täälläpäin Suomea Lidlissä talvitakkia eikä kenkiä tarjolla.. se siitä halvimmasta.
        K-kaupassa ei näy luomitiskiä. Ostetaan siis tarpeen mukaan sieltä mistä saa.


    • Hyi saatana,

      täynnä paskaa. Ihan todella. Missään muualla, ei edes romaniassa, saa näin huonoa ruokaa kuin suomessa. Kymmenen hyllymetriä täynnä marinadisikaa ja kanaa ,,aina siinä samassa punaisessa lillukassa kalvoineen ja jänteineen ,vuodesta toiseen sitä samaa paskaa. Sipulit ovat mätiä ja perunat samoin. Paprikat ovat kuin vanhoja nyrkkeilyhanskoja. Kerrankin puristin yhtä paprikaa niin mädästä reijätä lensi paineen mukana miljoona kärpästä ulos. Ja sitäpaitsi suomalainen ruoka on lienee maailman kalleinta. Minulla on eräs saksalainen ystävä joka kauhistelee näitä suomen hintoja ja ruoan laatua. Hän sanoo, että saksassa siatkin syövät parempaa ruokaa kuin suomalaiset ihmiset, ja tämä on tosi. Saisi tulla kaksi uutta ulkomaista kauppaketjua suomeen romuttamaan tämä paska tyrannia.

    • Osastopäällikkö

      1. Asiakas maksaa kaiken.
      2. Hintoihin lisätään keskimäärin maksettavat bonukset tasaisesti sekä lehtien kustannukset, eli tuotteet voisivat olla halvempia ilman näitä hömpötyksiä.
      3. Isompi etu varakkaille, koska paljon ostavat saavat enemmän. Eli tämäkin järjestelmä sortaa köyhiä. Köyhät tukevar rikkaita tässäkin.
      4. Sitominen perustuu siihen, että yhdestä paikasta ostaessa ei häviä ihan niin paljoa kuin monesta paikasta ostaessa. Eli kun saavuttaa bonusportaissa ehkä vähän korkeamman tason, jos saavuttaa.

      Ikäviä järjestelmiä joka tapauksessa. Niissä ei ole mitään reilua. Luulisi EU:n kieltävän ne syrjivinä tapoina. Mutta mitäpä EU teksisi vähäosaisteh hyväksi. Vain suuret ja rikkaat ovat arvokkaita tämän päivän yhteiskunnassa. Köyhien tehtävänä on tehdä puoli-ilmaiseksi töitä, jotta rikkaat rikastuvat ja korottavat palkkioitaan.
      Itse toki tulen hyvin toimeen, mutta silti näen nämä epäkohdat.

      • ...valita toisin

        Kiitos, että valotit. Tämä pistää todella miettimään, etenkin kun itse ei halua olla suurkuluttaja. Eiköhän tuo krääsän ja muun turhan ostaminen kuulukin tänä pävänä lapsiperheille, jotka innolla kannattavat teollisuusmaiden pakkotuotantoa.

        Meidän kolmen hengen perheen jalat kantaa tästä edespäin tiukemmin Lidliin. Edullinen, ja tuotevalikoima yhtä laaja kuin meillä S-marketin yksitoikkoisilla hyllyillä.


    • 28

      ennen kun sai sen plussa setelin markkoina niin sen arvo oli 50mk nykyään 5e ja mummon markoissa 30 se huonontu mutta käyn vaan k-kaupassa!

    • lare78

      Totuushan on se, että kaikki bonukset ym. on lisätty tuotteiden hintaan. Vai uskooko joku, että kauppias ihan hyvää hyvyyttään antaa bonukset omasta katteestaan?
      No silti meillä on s-etukortti, ja ostamme ruoat s-marketista, polttoaineet abc:ltä, ym. 4 henkinen perheemme saa bonusta noin 50e/kk, joka kertyy tilille.(nyt noin 1000e). Erittäin helppo tapa säästää rahaa. Vaikka esim polttoaine on hiukan kalliimpaa, niin ei sitä hintaeroa paljon muutamassa tankillisessa/kk huomaa, eikä sitä rahaa muuten tulisi säästöön laitettua.
      Ennen olin kaikkia plussa,bonus-kortteja vastaan, mutta pakko on ollut köyhän luistaa taas periaatteistaan.

      • Lähikauppa se paras

        En suosi mitään erityisesti. Poikkean missä sattuu riippuu ajoreitistäni. Lähikauppa on K- kauppa-se tosi hyvä -joskus vaan kuitenkin sorrun tarjouksiin muihin kauppoihin. Onneksi on vielä valinnanvapaus


    • Aldi Suomeen

      ÄSS-ryhmä on niin lesta-kepulainen ettei paljoa kiinnosta niiden kauppoihin astua.

    • ydinvoimarakentajat

      Älä ole ydinvoimalan lypsylehmä,
      Aloita Atomi-Boikotti !
      Älä anna rahojasi ydinvoimalan rakentajille Fennovoimassa ja TVOssa
      Vastuuttomilla ydinvoimalan rakentajilla ei ole moraalia vaan onnetomuus riskit, voimaloiden purku ja ratkaisematon ydinjäte ongelma kaadetaan kansan päälle.
      Älä ruoki atomi-yhtiöitä tai sinut palkitaan ydinjäte bonuksella ja plussalla.

      Boikottiin
      1) Atomi-Sähköyhtiöt jotka rakentavat lisäydinvoimaa:
      E.ON, ja Fortum (TVOssa) ja Fennon paikallissähköyhtiöt
      http://www.mythbustersforum.com/viewtopic.php?f=140&t=1961
      2) Atomi-Ruoka:
      Atria, Valio ja Myllyn Paras jätä kauppoihin
      3) Atomi-Kaupat
      K- ja S-ryhmää sekä niiden Pirkka- ja Rainbow tuotteet.

      Ydinvoimayhtiöiden omistajat ovat tekemässä investointipäätöksiä syksyllä,
      jos ydinseikkailu uhkaa pääbisnestä niin järkevimmät luopuvat sekoilusta.

      Facebook
      SOK pois Fennovoiman ydinvoimalahankkeesta:
      http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/SOK-pois-Fennovoiman-ydinvoimalahankkeesta/132273236811773?ref=ts

      Ydinvoimaboikotti
      http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=161190415613

      Ydinvoima kuuluu menneisyyteen:
      http://www.facebook.com/home.php#!/ydinvoima

      Pelastettuja sensuroituja keskusteluja ydinvoimasta ja
      kansainvälistä keskustelua
      http://www.mythbustersforum.com/viewforum.php?f=140

    • En ole kauppias

      Kaikki vastaajat joilla on elämä noin huonosti että pitää käydä kaupassa, perustakaa oma verkostomarkkinakauppa, jossa ei liho kukaan välikäsi, ainoastaan se ylimmäinen. Verkostomarkkinoilla myyt itse ja käytät itse, ei tarvi bonuskorttia ja kun ne kauppiaatkin ovat niin kamalia...
      Menkää hetkeksi hyvät ihmiset kauppiaan housuihin.

    • Lidli

      Käykää Lidlissä. Tavaran laatu on parempaa kuin S-tai K-kaupoissa. Hinnat ovat myös halvempia.
      Lidli lisää kilpailua.

    • Vertailu kannattaa

      johonkin ryhmään, olkoon s- taikka k-sellainen. Maksaa 30% kovempia hintoja sen takia että saa ponuspisteillä ostaa kerran vuodessa 10 prosenttia halvemmalla ylihinnoiteltuja tuotteita. Sama sakki kitisee siitä että ruoka on kallista. Ei kun lisää kortteja kainaloon, ootte kun meikäläisen akka.
      Kaikilla vaan ei tunnu ego kestävän ostaa halvemmalla.

    • seurantajärjestelmä

      Nämä kortit on kehitetty toisin kuin yleisesti luullaan, kaupan tarpeita ajatellen. Samat alennukset voisi antaa myös normaaleina alennuksina, ilman mitään kortteja. Kortit on henkilökohtaisia, jolloin kauppa voi tehdä hyvin monenlaisia päätöksiä ym. seuraamalla ihmisten käyttäytymistä. Voidaan nähdä esim. minkäikäiset ostavat mitäkin, mihin aikaan asioivat, minkä verran mitäkin tuotetta käytetään ja ketka sitä käyttävät, missä maakunnassa kortin haltijat käyttäytyvät milläkin tavalla. Se on valtava tietomäärä kaupan valikoimia suunniteltaessa ja markkinoinnissa. Ihminen antaa korttia käyttäessään kaupalle melkein rajattomat mahdollisuudet seurata omaa ostokäyttäytymistään. Jos olemme iloisia siitä, että tilillemme kertyy bonusta, emme ole tulleet ajatelleeksi, että samalla tavalla alennuksen voisi laittaa suoraan tuotteen hintaan. Olemme kuin pässit narussa, joita vetää lampaaksi pukeutunut susi. Oletko ajatellut, että päättämällä ja suunnittelemalla ostoksesi voisit säästää moninkertaisesti enemmän.

      • elliivo

        Ihan itse päätän kaupan missä milloinkin haluan käydä ja myös suunnittelen ostokseni. Ilman ostoslistaa en lähde liikkeelle. Omistan sekä S-että pussakortit ja myös täysin hyödyttömän ykkösbonus-kortin.
        Eniten käytän prismaa joka on samassa talossa citymarketin kanssa. Prisma on perushintatasoltaan halvempi ja siellä on tiettyinä aikoina paljon -50% tarjouksia.
        Lähikauppana on S-market joka on myös ihan hyvä kauppa vaikka himpun verran kalliimpi kuin prisma.
        Citymarketista haen sellaiset tarjoustuotteet jotka ovat minulle tarpeellisia ja edullisempia kuin muualla. Poistohintaisia en usein osta cittarista koska heillä ne ovat -30% ja lähtöhintakin kalliimpi kuin prismassa.
        Lidlissä en käy säännöllisesti koska siellä ei näy olevan kovin hyviä tarjouksia ja vähän ajan sisällä on heillä ollut liikaa elintarvikkeiden takaisinvetoja. Yksityisiä kauppoja ei täällä ole joten niitä ei voi suosia edes periaatteen vuoksi.


      • natsiwa

        Kahdesti olen käynyt tuossa Natsi-Siwassa,ekan ja vikan kerran.
        Urpojen kauppa,halvalla saa paskaa.Peltoa on jonne sen natsisiwan skeidan vois levittää.
        Rahat valuvat pois suomesta tuossa läävässä,kuulemma henkilöstöäkin kohdellaan huonosti ja alipalkkaisina.


    • jauhomakkara

      Itselläni on s- ja plussakortit sekä tämä ykkösbonus. S-ryhmän kortti on itseasiassa vielä rinnakkainen eli vaikka olen asunut jo muutaman vuoden omillani bonukset menisivät silti vanhemmilleni. Näin saa jatkossa ollakin, sillä en tod. rupea maksamaan 100 euroa jostain kortista. En edes käytä S-ketjun kauppoja juurikaan sillä kotini lähellä ei ole sellaisia, joten menisi vuosia ennen kuin saisin sieltä mitään konkreettista hyötyä. Vaikka autonkin omistan en ikinä osta bensaa ABC- asemalta, sillä siellä on aina kalleinta bensaa. Ja jos käynkin joskus harvoin S-ketjun paikoissa en käytä ko. korttia ihan periaatteesta.

      Plussa-kortti on mielestäni minulle hyvin sopiva vaihtoehto. Kotini lähellä sijaitsee Citymarket, jossa tulee usein käytyäkin. Kyllähän siellä hinnat ovat jossain määrin korkeat, mutta enemmän silti katson saavani etuja sieltä, kuin muualta. Plussa -tarjoukset ovat todella hyviä ja parasta on se, että alennuksen tuntee heti kassalla eikä kuukauden päästä. Myöskin pirkkatuotteet ovat hyviä ja kohduu edullisia, siellä myös saa tarvittaessa palvelua jota S-ryhmällä ei ole kuin siinä "tärkeämmässä pisteessä", kassalla rahastamassa. Käyn siis pääsääntöisesti K-ryhmän kaupoissa plussa-tarjousten takia. Mukavan monipuolisia ja jotkut tosi edukkaita. Lisäksi ihanaa kun se plussa kortti on siinä visa-electronissa niin kätevästi.

      Ykkösbonus nyt on aika roskaa, mutta käytän sitäkin korttia harvoin vain henkilökuntatarran takia, mikä on tradekan aikaiselta työsuhteelta vielä korttiin jäänyt. Euromarket on kallis, mutta jostain tarjoustuotteista kun saan henksa-alennukset jostain käyttötavarastakin vielä enemmän niin mikäs siinä.

      • Yksinkertaista

        perusruuan ja lisukkeet vaikka Lidlistä jossa monet samat jutut on hiukan halvempia kuten maito, juustot,
        kahvi, leivät ja tietyt pakasteet sekä juomat sillä pärjää pitkälle ja säästää jokuisen lantin.


    • ei haittaa

      Olemme keskittäneet ostokset pääasiassa S-ryhmää eli ostamme ruuat, bensat yms. sieltä. Bonsuta eli selvää rahaa ropsahtaa tilille 50-80 euroa kuussa eli melkoinen potti vuodessa korko osuusmaksusta muutama kymppi. Muutamassa vuodessa tilille on kertynyt mukava summa "pahan" tai hyvän päivän varalle ihan huomaamatta kun nuo ruuat ja bensat olisi jostakin kuitenkin pitänyt ostaa.

      Tyhmää tai ei, mutta rahaa on.

      • minimani on paras

        nuo bonukset olet sinne maksanut korkeimpina hintoina, mutta onhan se tapa tuokin "säästää".


      • idea.
        minimani on paras kirjoitti:

        nuo bonukset olet sinne maksanut korkeimpina hintoina, mutta onhan se tapa tuokin "säästää".

        On luoda illuusio alemmista hinnoista ja sitoa asiakas tiettyyn kauppaketjuun. Viisas asiakas ei tällaiseen illuusioon erehdy,vaan ostaa sieltä mistä tuotteet saa edullisemmin ja laadukkaammin. Hyvänä esimerkkinä on esimerkiksi abc huoltamoiden polttoainehinnoittelu. Hinnat ovat hilattu ylös ja kun käytät s-korttia, saat bonusta ja maksat täyden hinnan polttoaineestasi. Eli alennuksesi oli nolla euroa ja usein maksat edelleen ylihintaa,verrattuna muiden ketjujen hintaan. Jäsenkorttia käyttävissä myymälöissä on jotkut tuotteet hieman edullisempia ja toiset taas huomattavasti kalliimpia,joten asiakas maksaa kuukausi jänteellä huomattavasti enemmän. Kun ostat käteisellä ilman korttia,saat ostaa mistä haluat,etkä ole sidottuna mihinkään ketjuun.


    • Santeri777

      Koko etukortti-järjestelmä on halpa keino kasvattaa kanta-asiakkaiden määrää, muutamalla roposella ihmisreppanat juoksee saman katon alla ostoksiaan tekemässä ... who's foolin who ?

      Niille tyhmille pässeille jotka eivät osaa laskea, kaikki perustuu tähän:

      - kanta-asikkaiden sisääntuoma kassavirta (asiakkaiden liikettä ohjataan nihvekortilla), yksikkö X
      - Jaetut alennukset, yksikkö Y

      X-Y = lisääntynyt kassavirta (normaalitilanteeseen verrattuna)

      Koko korttijärjestelmän perusidea on ruokkia asiakkaan ahneutta (saat säästöä, oletettua) ja turhamaisuutta (olet meille tärkeämpi kuin muut asiakkaat), helppoa tuo massojen liikuttelu kun sen osaa.

      • Nature75

        Onneksi ei ole ensimmäistäkään "bonus-korttia" - eikä tarvitse tullakaan. Ärsyttävää sen perkeleen kortin kyseleminen lähes joka kerta ostoksia maksettaessa. Nuo "bonus-kortit" voisi todellakin tunkea sinne jonnekin...


    • sfdvsdv

      tuo blussakortti on melko hyvä olla olemassa, tais maksaa 11e tai jotain sillon aikanaan. Ei niinkään minkään pisteitten keräämisen takia vaan välillä on niitä tarjouksia mitkä saa vaan sillä kortilla.
      Ennen aina kysyttiin sitä eskorttia mut sanoin aina että mulla on ooppeli.

    • Kusetusta

      Totuus on kuiteskin se et jot puhutaan ihan erilaista alennuksista kun ammattilaiset menee ostamaan jotakin joka ei oo tarjouksessa. Bonukset on lähinnä puijausta sen jälkeen kun on takahuoneessa
      päässyt kerran selaamaan kauppiaan sisäänostohinta luetteloa. Sellainen ¨-10% ei ole edes alennus
      mistään kunnon firma kun ostaa tilille.

    • Manne 57

      Ei siinä mitään bonus korttia tarvii.

    • Petetty...

      Erehdyinpä minäkin ottamaan jokin aika sitten S-etukortin.
      Nyt tuli gallupkysely TNS Gallupilta....jossa oli mainittu yhteystietojen saantipaikaksi ,S-ryhmän asiakasomistaja ja asiakasrekisteri.
      Siis minun asiakaskäyttäytyminen on myyty... En tiedä mitä saivat, mutta menettivät ainakin yhden asiakkaan!!

    • molempipareeee

      Itselläni on molempien suurempien kortit ja olen tyytyväinen. En juokse kaupassa jonkin naurettavan bonuksen tai plussan perässä, vaan jokainen tuote jonka ostan on se josta pidän. Olen asunut sekä cittarin, että prisman vieressä. Kummastakaan ei löydy pahaa sanottavaa. Ja tietysti osa ruokakoristani löytyy lidlistä.

      Miksi siis ostaa jokin tuote jonkin bonuksen tai plussa pisteen takia prismasta tai cittarista, kun voi ostaa hyvää ja halpaa sotkien ostoksensa molempiin. Ja säästää sillä jo enempi, kuin keskittämällä vain toiseen ketjuun omansa.

    • Hintatietoinen

      Enää en jalallani K-ketjun ruokakauppoihin astu. Hinnat järestään huomattavasti korkeampia kuin S-ryhmän kaupoissa. Bonuskorttia en omista, kyllä samasta tuotteesta maksaa mielellään sen 10%, ja joskus enemmänkin, vähemmän.

      • JJ

        mikä kannattaa.. a) kortista en ole joutunut maksamaan penniäkään ja edut heti käytössä... b) k-kaupat ovat halvimpia ja parhaat valikoimat, vaikkakin entinen lähikauppani olikin sale, ja saihan sieltä maitopurkin yms. pientä, mutta kyllä oli hinnassa eroa.. Puolet halvemmalla sai saman määrän ruokaa yms. k-kaupoista... c) kuten joku sanoikin, niin pirkka-tuotteet hakkaavat kyllä mennen tullen rainbowt, yms. Ja plussa on monipuolisin, saat melkein joka paikasta alennusta ja bonuksia... Ja kyllä saat s-kaupoista paljon tavaraa raahata, että meinaat bonuksista rikastua.. Ja muutenkin k-kaupat ovat järjestään selkeämpiä kuin muut...


      • S-bonus käyttäjä
        JJ kirjoitti:

        mikä kannattaa.. a) kortista en ole joutunut maksamaan penniäkään ja edut heti käytössä... b) k-kaupat ovat halvimpia ja parhaat valikoimat, vaikkakin entinen lähikauppani olikin sale, ja saihan sieltä maitopurkin yms. pientä, mutta kyllä oli hinnassa eroa.. Puolet halvemmalla sai saman määrän ruokaa yms. k-kaupoista... c) kuten joku sanoikin, niin pirkka-tuotteet hakkaavat kyllä mennen tullen rainbowt, yms. Ja plussa on monipuolisin, saat melkein joka paikasta alennusta ja bonuksia... Ja kyllä saat s-kaupoista paljon tavaraa raahata, että meinaat bonuksista rikastua.. Ja muutenkin k-kaupat ovat järjestään selkeämpiä kuin muut...

        Mikä siinä K-kaupan kannattamisessa "Elon laskuopin" mukaan kannattaa:

        -1000 pisteellä saa keskittämisestä 5€:n etulipukkeen, jotka eivät käy muualla kuin Keskon-putiikeissa.
        (menee kuukausia ellei jopa vuosia ennen kuin saa sen 5€:n etulipukkeen ?!!?)

        S-ryhmä:
        Bonustaulukon mukaankin S-bonukset kannattavat paljon paremmin kuin plussa etulipukkeet esimerkiksi, jos ostaa 600€/kk:ssa bonus% on 3,5% eli 21€/kk (seuraava raja 700€/kk, bonus% 4%).

        Esim. 685,90€ bonus% 3,5 24,01€ maksetaan S-pankkitilille. Lisäksi sillä pääkortilla saa maksaa, missä kaupassa tahansa, eikä pelkästään S-ryhmän putiikeissa, kuten on keskon laita noilla keskon etulipukkeilla.

        Asiakasomistuksesta saa 10€ kesä-heinäkuussa, jota ei makseta todellakaan ostoksista. S-ryhmällä on myöskin yhteistyökumppaneita. Itse olen laittanut esim. paikallisen sähköyhtiön ja Elisa (laajakaistan ja matkapuhelimet), joten sieltäkin tulee bonukset. :)

        Lidlin hintoihin nähden verrattuna. Jotkut tuotteet ovat kyl kalliimpia Lidlissä edelleenkin kuin Prismassa. Vaikka Lidli on halvin ruokakaupoista.


    • Vanha saituri

      Kaikki kauppaketjut ovat samanlaisia huijareita. Kilpailua on liian vähän. Toivottavasti useampi voimakas ulkolainen kauppaketju tulee Suomeen, niin saadaan vähän vipinää. Heti kun Lidl tuli, niin kotimaiset kaupat aloittivat myös halpatuotteiden myynnin.

      Parasta on tehdä mahdollisuuksien mukaan ostoksia eri kaupoista. Vain tyhmät ovat ostouskollisia.

      • Saituri39v

        No otin itse s-etukortin noin vuosi sitten ja bonusta on kertynyt n.500e,mutta käymme siihen päälle kyllä lidlissä myöskin...

        No tämä kortin ottaminen johtui siitä että, tulee bonusta myös sähkölaskuista(meillä noin 400e/kk).
        Ja muut ostot siihen päälle.

        On muuten turhan kallista asua nykyään näin suuressa omakotitalossa (290m2).

        Vaikka onkin 2 varaavaa takkaa, niin siitä huolimatta viime talvena meni sähköön liikaa...
        Puuta paloi n.18 mottia(on vielä puukiuas).En raaskinut käyttää sähkökiuasta eli on molemmat samassa
        saunassa.

        Esim. lokakuun ostot 1261e ja ei mitään isompia hankintoja ollut ps.Asumme vaimoni kanssa kahdestaan,
        eli ei ole lapsia tullut, vaikka ikää on jo 39v kummallakin....ja oltu yhdessä 20v.

        Oli pakko ottaa bonukset pois.................................


      • Saituri 39v
        Saituri39v kirjoitti:

        No otin itse s-etukortin noin vuosi sitten ja bonusta on kertynyt n.500e,mutta käymme siihen päälle kyllä lidlissä myöskin...

        No tämä kortin ottaminen johtui siitä että, tulee bonusta myös sähkölaskuista(meillä noin 400e/kk).
        Ja muut ostot siihen päälle.

        On muuten turhan kallista asua nykyään näin suuressa omakotitalossa (290m2).

        Vaikka onkin 2 varaavaa takkaa, niin siitä huolimatta viime talvena meni sähköön liikaa...
        Puuta paloi n.18 mottia(on vielä puukiuas).En raaskinut käyttää sähkökiuasta eli on molemmat samassa
        saunassa.

        Esim. lokakuun ostot 1261e ja ei mitään isompia hankintoja ollut ps.Asumme vaimoni kanssa kahdestaan,
        eli ei ole lapsia tullut, vaikka ikää on jo 39v kummallakin....ja oltu yhdessä 20v.

        Oli pakko ottaa bonukset pois.................................

        Niin ,meillä on suora sähkölämmitys ja se tulee kyllä kalliiksi!!Vaikka mitä tekisi.Tosin osittain on Öljy-lämmitys olemassa.(uima-altaan osalta).

        Nämä s-etukortin hyödyt tulevat kyllä käytettyä, vaikka asioin myös muissa kaupoissa.

        Talomme on rakennettu v.1980 ja on uima-allas 15x4m ja syvyys n.2,5m.Allasta en ole enää raaskinut pitää
        toiminnassa,koska tulisi nyky hinnoilla maksamaan omaisuuden vuosien mittaan.Ennen käytin kyllä.

        Voisi maksaa aika paljon, kun lämmittäisi veden 22C asteeseen?No ei enää.Ehkä jouluksi ,mutta pitäisi
        tsekata suodattimet,tiiveys täyttäminen ja veden poisto sen jälkeen..(ei kannata).Maksaa liikaa.

        Kiitos siitä kuuluu fortumille/poltto- öljyn hinnoille......


      • HOIs..
        Saituri39v kirjoitti:

        No otin itse s-etukortin noin vuosi sitten ja bonusta on kertynyt n.500e,mutta käymme siihen päälle kyllä lidlissä myöskin...

        No tämä kortin ottaminen johtui siitä että, tulee bonusta myös sähkölaskuista(meillä noin 400e/kk).
        Ja muut ostot siihen päälle.

        On muuten turhan kallista asua nykyään näin suuressa omakotitalossa (290m2).

        Vaikka onkin 2 varaavaa takkaa, niin siitä huolimatta viime talvena meni sähköön liikaa...
        Puuta paloi n.18 mottia(on vielä puukiuas).En raaskinut käyttää sähkökiuasta eli on molemmat samassa
        saunassa.

        Esim. lokakuun ostot 1261e ja ei mitään isompia hankintoja ollut ps.Asumme vaimoni kanssa kahdestaan,
        eli ei ole lapsia tullut, vaikka ikää on jo 39v kummallakin....ja oltu yhdessä 20v.

        Oli pakko ottaa bonukset pois.................................

        Ja maksaa extraa.

        Raha ei aina kulje käsi kädessä viisaan kanssa.... niin se vaan menee ja rahalla ei valitettavasti saa ostettua tyylitajua...

        nimim. naapurin kivimuuri ja päällä valkoiset yksisarviset.. saa pokkaa pitää kun kävele ohi...hehheee


    • Yualle

      On onnistuttu luomaan sellainen yhteenkuuluvuuden tunne, että ehdottomasti S-bonus!

      ABC: "Rakkauden aakkoset löysin..." :)
      "S-Kaupasta"..., hyvin lämminhenkinen slogan, joka aina vetää kaupan hyllyvälissä kaiuttimista kuultaessa naaman hymyyn ja sellainen ihana lämmin tunne valtaa mielen. :)

      • tukkakii

        Kyllmuakin lämmittää ...nimittäin ABC-huusseihin on hyvä mennä lämmitteleen ku on tullu otettuu likikaa..


      • oma paikka

        "Teille ihan tavallisille ihmiselle"


    • yak

      Kaveri oli töissä S-keittiössä eikä suostu enää menemään yhteenkään S-ryhmän ravintolaan! Ja voin kertoa, että ihan kakomatta ei mene täälläkään.

      Oma viimeinen kokeilu oli ABC Renkomäki. En uskaltanut ottaa salaattia kun siinä näytti olevan kanaa, mille olen allerginen. NO, kassatarjoilija väitti ettei heillä koskaan vaan kanaa vihersalaateissa ole, ei.. ei tuo kanaa ole, jotain kasvista. No, luotinpa tyhmänä tähän. Onneksi vieruskaveri äkkäsi kun oli viemässä yhtä haarukallista suuhuni. Onneksi en ehtinyt nielaisemaan...

      Ei ole ainoa laatuaan kerta jolloin eivät kys lafkassa tiedä mitä tarjoavat, mutta kanaepisodin jälkeen en enää käy edes tankilla siellä...

      • mikä ravintola?

        Absilla saa kumijuureksia. Ne oikeasti pomppaa seinästä :)


      • S-bonus käyttäjä

        Voi ne kanat jättää lautasen reunallekin syömättä ei niitä ole pakko syödä? Jos lautasella olisi ollut kissanpaskaa, niin olisitko silti syönyt? Kaikki ei todellakaan ole fiksuja ja kaikkea ei tarvitse sunkaan syödä vaikka lautasella olisikin.

        Ittekään en pidä kebabissa käydessäni turkinpippureista tai mitä lie chiliä ne on ja jätän ne lautasen reunalle?


    • Anonyymi

      S-kauppa on halvempi, myöntää enemmän bonusta, ja on ilta-alekin nykyään.

      K-ryhmä on vain varalla ja erikoistarjouksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe