Ostin viikko sitten N8:n. Akku tuntuu tyhjenevän todella nopeasti vaikka yritän mitä tahansa keinoja: suljen kaikki sovellutukset, joka on todella helppoa, ja laitan kännykän virransäästötilaan.
Tänään latasin puhelimen täyteen noin klo 10.00, yhtään puhelua en ole soittanut tai vastannut ja palkkeja ei ole kuin yksi jäljellä. Nettiselainta käytin noin 15 min ajan.
Eilen latasin puhelimen ja yöllä se oli sammunut, koska akku oli tyhjä.
Olisikohan puhelimessa vikaa vai saisiko jollain poppakonstilla akun kestämään pidempään.
Ostin sen liikkeestä, johon voi sen palauttaakin parin viikon ajan.
N8:n akku tyhjenee muutamassa tunnissa
30
3978
Vastaukset
Onkohan nettiyhteys jäänyt vahingossa päälle?
- vikaa vai ei
N8:ssa on näppärä näyttö avoinna oleville sovellutuksille ja kaikki sovellutukset olen kyllä sulkenut.
WLAN yhteyden kun olen katkaissut klikkaamalla ei käytössä näyttöa puhelin alkaa kuitenkin etsiä verkkoa ja ainakin kotona sen löytääkin. Varsinainen selain ei kuitenkaan ole käytössä.
Vanhassa puhelimessani, joka on E71, Wlan etsin voi olla koko ajan päällä eikä se kyllä mihinkään vaikuta.
Tänään akku tyhjeni 8:ssa tunnissa eikä käyttänyt puhelinta mihinkään. - asetukset löytyy ohj
vikaa vai ei kirjoitti:
N8:ssa on näppärä näyttö avoinna oleville sovellutuksille ja kaikki sovellutukset olen kyllä sulkenut.
WLAN yhteyden kun olen katkaissut klikkaamalla ei käytössä näyttöa puhelin alkaa kuitenkin etsiä verkkoa ja ainakin kotona sen löytääkin. Varsinainen selain ei kuitenkaan ole käytössä.
Vanhassa puhelimessani, joka on E71, Wlan etsin voi olla koko ajan päällä eikä se kyllä mihinkään vaikuta.
Tänään akku tyhjeni 8:ssa tunnissa eikä käyttänyt puhelinta mihinkään.minulla 3 päivää ja vielä akkua jäljellä.
asetukset löytyy ohj kirjoitti:
minulla 3 päivää ja vielä akkua jäljellä.
Minullakin oli Nokia E71. Sen akku kesti vain 1 päivän. Päivitin sen ohjelmiston, ja otin wlan haut pois päältä. Akunkesto riippuu myös siitä miten paljon kännykkää käyttää... Jos puhelimella on vaikka 3 tuntia netissä, ja soittelee, niin akku ei välttämättä kestä pitkään. Minä itse käytän puhelinta aika paljon.
- 8
vikaa vai ei kirjoitti:
Tänään akku tyhjeni 8:ssa tunnissa eikä käyttänyt puhelinta mihinkään.Tarkoittaa sitä, että puhelimen akku kestää lataamatta 8 tuntia. Etkö tiennyt? ;)
- KaunoK
8 kirjoitti:
Tarkoittaa sitä, että puhelimen akku kestää lataamatta 8 tuntia. Etkö tiennyt? ;)
Ei todellakaan ole normaalia, että akku tyhjenee noin nopeasti, vaikka olisi wlan ja internet päällä koko ajan.
Jos pystyt, vie ihmeessä puhelin takaisin kauppaan, ja ota uusi samanlainen tai vaihda merkkiä.
Nokian takuun kanssa ei kannata alkaa tappelemaan, sillä saat takuuhuollon kautta puhelimen takaisin vasta noin kuukauden kuluttua, eikä silloinkaan ole varma, että toimii. Yleensä tuote palaa takaisin merkinnällä kaikki kunnossa. - Vikaa vikaa
KaunoK kirjoitti:
Ei todellakaan ole normaalia, että akku tyhjenee noin nopeasti, vaikka olisi wlan ja internet päällä koko ajan.
Jos pystyt, vie ihmeessä puhelin takaisin kauppaan, ja ota uusi samanlainen tai vaihda merkkiä.
Nokian takuun kanssa ei kannata alkaa tappelemaan, sillä saat takuuhuollon kautta puhelimen takaisin vasta noin kuukauden kuluttua, eikä silloinkaan ole varma, että toimii. Yleensä tuote palaa takaisin merkinnällä kaikki kunnossa.Kyllä nyt kaduttaa, että moisen paskan ostin.
vikaa vai ei kirjoitti:
Tänään akku tyhjeni 8:ssa tunnissa eikä käyttänyt puhelinta mihinkään."puhelin alkaa kuitenkin etsiä verkkoa ja ainakin kotona sen löytääkin. Varsinainen selain ei kuitenkaan ole käytössä. "
Kyllä tuo toteamuksesi viittaa siihen että puehlimesi suorittaa tietämättäsi jotain toimintaa netissä omin lupinsa.
Itse tuskailin ihan saman ongelman (tosin eri puhelimen) kanssa pari viikkoa sitten ja kyselinkin täällä ohjeita.
Siellä on niin monta juttua jotka vaativat nettiyhteyttä että näköjään helposti jää joku päälle vaikka luulee kaikki sulkeneensa (tämä ei ole mielestäni käyttäjän vika, vaan perustavaa laattua oleva virhe softassa; se on yksinkertaisesti liian sekava, vaikeaselkoinen).
Hau evöö, päivitin softan pari kertaa Ovi suiten kautta ja kävin pariin kertaan läpi ihan sitten kaikki mahdolliset sovellukset puhelimen valikosta, poistaen kylmästi kaikki mahdolliset tarpeet ottaa nettiyhteyttä.
Lopputulos (vai pitääkö sanoa "välitulos") oli, että nyt puhelimen oltua jonkin aikaa omissa oloissaan näyttöön on ilmaantunut valikko jossa ehdotetaan nettiyhteyttä ja kysytään valitaanko wlan vai internetyhteys :) Tämähän on selvä osoitus siitä että siellä on kuin onkin jokin toiminto joka tekisi yhteyden omin lupinsa jos ei asetus olisi että "manuaalisesti".. Mutta johtuen juuri softan sekavuudesta en ole saanut selvää mikä se voisi olla.
Siitä ei kuitenkaan näköjään tarvitse välittää mitään, vaan ottaa yhteyden manuaalisesti sitten kun käynnistää sovelluksen joka sitä tarvitsee.
ja AKKU RUPESI PYSYMÄÄN LATINGISSA :)- *
JU1PP1 kirjoitti:
"puhelin alkaa kuitenkin etsiä verkkoa ja ainakin kotona sen löytääkin. Varsinainen selain ei kuitenkaan ole käytössä. "
Kyllä tuo toteamuksesi viittaa siihen että puehlimesi suorittaa tietämättäsi jotain toimintaa netissä omin lupinsa.
Itse tuskailin ihan saman ongelman (tosin eri puhelimen) kanssa pari viikkoa sitten ja kyselinkin täällä ohjeita.
Siellä on niin monta juttua jotka vaativat nettiyhteyttä että näköjään helposti jää joku päälle vaikka luulee kaikki sulkeneensa (tämä ei ole mielestäni käyttäjän vika, vaan perustavaa laattua oleva virhe softassa; se on yksinkertaisesti liian sekava, vaikeaselkoinen).
Hau evöö, päivitin softan pari kertaa Ovi suiten kautta ja kävin pariin kertaan läpi ihan sitten kaikki mahdolliset sovellukset puhelimen valikosta, poistaen kylmästi kaikki mahdolliset tarpeet ottaa nettiyhteyttä.
Lopputulos (vai pitääkö sanoa "välitulos") oli, että nyt puhelimen oltua jonkin aikaa omissa oloissaan näyttöön on ilmaantunut valikko jossa ehdotetaan nettiyhteyttä ja kysytään valitaanko wlan vai internetyhteys :) Tämähän on selvä osoitus siitä että siellä on kuin onkin jokin toiminto joka tekisi yhteyden omin lupinsa jos ei asetus olisi että "manuaalisesti".. Mutta johtuen juuri softan sekavuudesta en ole saanut selvää mikä se voisi olla.
Siitä ei kuitenkaan näköjään tarvitse välittää mitään, vaan ottaa yhteyden manuaalisesti sitten kun käynnistää sovelluksen joka sitä tarvitsee.
ja AKKU RUPESI PYSYMÄÄN LATINGISSA :)Eikös Nokia N8:ssa ole kiinteäakkuisen iPhonen tapaan hard resettiä? Sen kun tekee, ei pitäisi olla mitään toimintoja enää päällä. Jos Nokiassa ei tuota ole, on se SUURI PUUTE!
Vaan on toi symbian vaan semmonen tekele, etten enää haikaile sen perään...... - iPhoneman....
* kirjoitti:
Eikös Nokia N8:ssa ole kiinteäakkuisen iPhonen tapaan hard resettiä? Sen kun tekee, ei pitäisi olla mitään toimintoja enää päällä. Jos Nokiassa ei tuota ole, on se SUURI PUUTE!
Vaan on toi symbian vaan semmonen tekele, etten enää haikaile sen perään......Eikö N kasissa ole HARDRESETTIÄ??? Pitäähän se olla jos on kiinteä akku!
- kiinnostais oikeasti
asetukset löytyy ohj kirjoitti:
minulla 3 päivää ja vielä akkua jäljellä.
"minulla 3 päivää ja vielä akkua jäljellä. "
jos toytta puhut olet saanut hatvinaisen hyvän akun puhelim,eesi,
tai sitten et soita tms tee,
" säätöä asetukset löytyy ohj "
heh, kerropas huviksesi, mistä, tai miltä sivuilta löysit juttusi ?
- vidget
Omassa N8:ssa tyhjää akun nopeasti n.8:ssa tunnissa jos pitää vidgetit onlinetilassa, muuten kestää normikäytöllä n. 2-3päivää kunhan muistaa ne vidgetit ja surffatakkin saa tohon 2-3 päivään kohtuullisesti.
- Symbian3 SUCKS!!.
..ohjelmistossa BUGI!!. =/
- ...
Symbian3 SUCKS!!. kirjoitti:
..ohjelmistossa BUGI!!. =/
Bugi sulla on päässäs, vitun trolli.
- N8 camera rules
... kirjoitti:
Bugi sulla on päässäs, vitun trolli.
Minulla N8 tyhjeni alussa vuorokaudessa mutta nyt se jo kesti 6 päivää.
Tässä vinkkiä N8:n asetuksiin:
1) Uutena lataa akku verkkolaturilla ainakin 10h, ei USB:n kautta.
2) Käytä akku tyhjiin ja lataa uudelleen ihan täyteen.
3) Jos sähköposti on käytössä niin tarkista ettei tarkistus ole "mahdollisimman pian"-asetuksella
4) Laita teeman asetuksista kello pois näkyvistä lepotilassa
5) Käytä virransäästö-moodia lepotilassa (virta-painikkeen menu tai akku-ikonin kautta)
Nyt olen kokeillut pelkästään 15min sähköposti-tarkistuksella ja näyttä pimeänä lepotilassa niin on kestänyt 4 päivää ja vielä on 2 pykälää jäljellä (n.1h puheluita, GPS-käyttöä ym.).
- N8
N8ssahan on htc:n kanssa parhaimmat akkukestot markkinoilla. Pari päivää pitäisi mennä ihan helposti, netinkäyttö, navigointi, valokuvaus yms vähentää tietenkin kestoa, mutta ei alle yhden päivän silti pitäisi jäädä.
- jkfuyik
viallisista akuista ja tarkista akkusi nokian sivulta....älä pura kuitenkaan tai takuu menee:=)
Pari kertaa on tuo viallisten akkujen ilmoitus ollut ja jos n8:n iskee tarkoittaa se kaikkien puhelimien vientiä huoltoon tarkistettavaksi.No kyllä sen puhelimen 4-5kk saat takaisin sitten kun ruuhka hellpottaa.heh. - noksu mies,.,
jkfuyik kirjoitti:
viallisista akuista ja tarkista akkusi nokian sivulta....älä pura kuitenkaan tai takuu menee:=)
Pari kertaa on tuo viallisten akkujen ilmoitus ollut ja jos n8:n iskee tarkoittaa se kaikkien puhelimien vientiä huoltoon tarkistettavaksi.No kyllä sen puhelimen 4-5kk saat takaisin sitten kun ruuhka hellpottaa.heh.vaatii älliä ja aikaa,jotta saa säädettyä kaikki asetukset kuntoon,kun kaikki on oletuksena päällä verkon käyttö muut.Vanhassa X6 puhelimessa oli 18 asetusta ennen,kuin ei enään syönyt akkuja eikä vienyt virtaa verkon etsinnän tai netin turhan käytön vuoksi.Paljonkohan tässä on sillä olen löytänyt jo 22 päivässä,jotka vaikuttaa suoraan akun kulutukseen.
ps.on sitten turha kysyä ettikää ite. - Nokia N86 8MP
noksu mies,., kirjoitti:
vaatii älliä ja aikaa,jotta saa säädettyä kaikki asetukset kuntoon,kun kaikki on oletuksena päällä verkon käyttö muut.Vanhassa X6 puhelimessa oli 18 asetusta ennen,kuin ei enään syönyt akkuja eikä vienyt virtaa verkon etsinnän tai netin turhan käytön vuoksi.Paljonkohan tässä on sillä olen löytänyt jo 22 päivässä,jotka vaikuttaa suoraan akun kulutukseen.
ps.on sitten turha kysyä ettikää ite.Nokia N8:ssa on 1200mAh:n akku, kun iPhone 4:ssä on 1400mAh ja Samsung Galaxy S:ssä 1500mAh
- q
"Ostin viikko sitten N8:n"
ensimäinenkysymys, munä merkkinen, sillä varaosaakkuja on hyvin eri tasoisia.
toiseksi,eikös joskus ole sanottu että akku ei ole parhaimmillaan 1 viikonaikana. - erkkisboy
Itse ostin N8 3 viikkoa sitten ja hyvin on akku kestänyt päivän yli kovassakin menossa.
Mitään säätöjän ole tehnyt.Minulla N8 akku kestää keskimäärin 3 päivää. Valmiustilassa varmaan viiko, ilman käyttämistä. Olen muuttanut näytön valo asetuksia ja suojaus asetuksia.
- saas nähä toimiiko
http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohjelmistot/tuotetuki/n8-00/faq#00
- N8,N9 heikkous
Pääsin testaamaan näitä puhelimia ja on ******** huono akkukesto Nokia N8 ja N9 puhelimissa,akku on auttamattomasti liian pieni,puhelin syö virtaa paljon.
Sanoisin että min 500mah todellista lisää akkuu,muuten en puhelinta voi ostaa koska joudut jatkuvasti pitämään laturissa.Käytettävyys kärsii. - N8 akku on ******
Mulla on kans sama ongelma.. Akku kestää korkeintaan päivän vaikkei sillä mitään tekisikään.
- 8n
oon testannut vuoden verran akku kestää 2 vrk .netin käyttö, s.postit ,puhelut .
Minulla Nokia N8 akku kestää valmiustilassa ( Puhelimella ei tehdä mitään) noin 3 päivää....
- 12 + 2 = 14
Sulla on akku kypsä. Tein testin omalla luurilla ja akku kesti 12 vuorokautta.
- Pyyhis
Nokia Battery monitor 2 on hyvä sovellus jos kiinnostaa mikä akun tyhjentää. Se näyttää tilaston päivän/viikon ajalta mitkä sovellukset vievät akkua eniten.
- entinen nokiakäytis
kannattaa säätää näytön kirkkaus nii sekin auttaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904