Menettämisen pelko

Mäudchen

En oikein tiedä minne tämä aihe kuuluu..Laitoin sen nyt kuitenkin tänne.

Itselleni on siis alkanut muodostua ongelmaksi menettämisen pelko. Luulen syyn siihen olevan aika selvä, minuun kohdistui yläasteaikaan koulukiusausta, ja koko kaveripiiri jätti minut yhtäkkiä ulkopuolelle. Monien kanssa heistä olin ollut kaveri monta vuotta. Tilanne ei koskaan palanut ennalleen, ja koulukin loppui ja kyiseiset ihmiset unohtuivat täysin ja nyt siitä onkin jo monia vuosia vierähtänyt. Nyt olen kuitenkin myöhemmin huomannut ikäviä tunteita koskien oikeastaan kaikkia ihmisiä elämässäni joilla on minulle merkitystä. Olen muutenkin erittäin ihmisläheinen ihminen, mikään ei ole minulle niin tärkeää elämässä kuin hyvät ystävät. Yritän itsekin aina parhaani mukaan olla sellainen, ja ehkä asetan odotukset muita kohtaan liian korkealle, sillä tunnen usein pettyväni, että en saa takaisin yhtä paljon kun annan.

Monesti, jos joku ystävistäni jättääkin vastaamatta viestin, tunne heti että se oli nyt sitten tässä. Masennun, tunnen heti että olen menettämässä hänet, ehkä sanoin jotain väärin..Tiedän kuitenkin, että mitään erikoista ei ole, ei mitään syytä miksi ks. henkilö minut jättäisi. Tosin ei sitä ollut ennenkään, kun niin tapahtui. Tosin yläasteikäiset eivät ole vielä kovin kypsiä muutenkaan..

Onko kukaan teistä kokenut samanlaista?

2

359

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua kiusattiin kokp peruskoulun ajan ja ylä-asteella tämä senkunvaan paheni. Enkä vieläkään haluaisi hirveästi muistella niitä.

• ei tarvitse pelätä

minulla on sama ongelma että pelottaa jos ystävä hylkää minut kerran lähetin sille tekstarin ja ihmettelin kun se ei ollu vastannu koko päivänä eikä ollu muhun missään yyhteydessä pelkäsin niin paljon mutta onneksi se oli ollut mökillä ja puhelin oli vain jäänyt kotiin ei sinun kannata pelätä että ystäväsi jättää sinut ja jos ne jättäisi niin heillä ei olisi pääkopan sisällä muuta kuin ontto kallo älä siis pelkää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      60
      1701
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1179
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      138
      963
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      15
      811
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      632
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      608
    7. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      70
      583
    8. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      91
      571
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      508
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      47
      495
    Aihe