Menettämisen pelko

Mäudchen

En oikein tiedä minne tämä aihe kuuluu..Laitoin sen nyt kuitenkin tänne.

Itselleni on siis alkanut muodostua ongelmaksi menettämisen pelko. Luulen syyn siihen olevan aika selvä, minuun kohdistui yläasteaikaan koulukiusausta, ja koko kaveripiiri jätti minut yhtäkkiä ulkopuolelle. Monien kanssa heistä olin ollut kaveri monta vuotta. Tilanne ei koskaan palanut ennalleen, ja koulukin loppui ja kyiseiset ihmiset unohtuivat täysin ja nyt siitä onkin jo monia vuosia vierähtänyt. Nyt olen kuitenkin myöhemmin huomannut ikäviä tunteita koskien oikeastaan kaikkia ihmisiä elämässäni joilla on minulle merkitystä. Olen muutenkin erittäin ihmisläheinen ihminen, mikään ei ole minulle niin tärkeää elämässä kuin hyvät ystävät. Yritän itsekin aina parhaani mukaan olla sellainen, ja ehkä asetan odotukset muita kohtaan liian korkealle, sillä tunnen usein pettyväni, että en saa takaisin yhtä paljon kun annan.

Monesti, jos joku ystävistäni jättääkin vastaamatta viestin, tunne heti että se oli nyt sitten tässä. Masennun, tunnen heti että olen menettämässä hänet, ehkä sanoin jotain väärin..Tiedän kuitenkin, että mitään erikoista ei ole, ei mitään syytä miksi ks. henkilö minut jättäisi. Tosin ei sitä ollut ennenkään, kun niin tapahtui. Tosin yläasteikäiset eivät ole vielä kovin kypsiä muutenkaan..

Onko kukaan teistä kokenut samanlaista?

2

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minua kiusattiin kokp peruskoulun ajan ja ylä-asteella tämä senkunvaan paheni. Enkä vieläkään haluaisi hirveästi muistella niitä.

    • ei tarvitse pelätä

      minulla on sama ongelma että pelottaa jos ystävä hylkää minut kerran lähetin sille tekstarin ja ihmettelin kun se ei ollu vastannu koko päivänä eikä ollu muhun missään yyhteydessä pelkäsin niin paljon mutta onneksi se oli ollut mökillä ja puhelin oli vain jäänyt kotiin ei sinun kannata pelätä että ystäväsi jättää sinut ja jos ne jättäisi niin heillä ei olisi pääkopan sisällä muuta kuin ontto kallo älä siis pelkää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe