Pielisentie

nosenarvas

Ootako nähneet uutta pätkää. Aivan liian kapea alku. Voi voi rahat män hukkaan ja sutta tuli..

39

1277

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskan möivät

      Pilaavat meidän pielisentien kapeaksi tieksi, jollaisia on vain pikku kylänpahasissa!
      Se mikä paperilla näyttää hyvältä, onkin toteutettuna täysin fiasko!
      Asiakkaita naukuvat yrittäjätkin tulee lopettelemaan liikkeitään, sieltä 1-2 henkilön työllistävien saroilta yhä enemmän!
      Pielisentietä hurmoksissa naukuneet yksityiusyrittäjät, eivät ottaneet huomioon sitä, että valtaosa asiakkaista haluaa päästä liikkeen eteen autolla omalla!
      Siitäpäs nuo naukujat nyt saavat nauttia, uudesta tiestä ja asiakaskadosta!

      • Jarppa Rekirauta

        Se kanttikivi olis voinut olla vähän vähemmän terävä. Siltakadulta tullessa pitää olla tarkkana, ettei aja kanttikiveen. Jos siinä rengas hajoaa niin kaupunki maksaa. Asiasta on olemassa ennakkopäätös. Suunnittelijoille terveisiä - haistakaa pitkä vittu ja menkää helevetinkuuseen. Vittu et ootte noloa sakkia!
        Voihan perkeleen paskat minkä teitte. Oli hyvä ajatus, mut tehän tärvelitte sen. VOI VITTU - teistä ei oo mihinkään!


      • Jarppa Re......
        Jarppa Rekirauta kirjoitti:

        Se kanttikivi olis voinut olla vähän vähemmän terävä. Siltakadulta tullessa pitää olla tarkkana, ettei aja kanttikiveen. Jos siinä rengas hajoaa niin kaupunki maksaa. Asiasta on olemassa ennakkopäätös. Suunnittelijoille terveisiä - haistakaa pitkä vittu ja menkää helevetinkuuseen. Vittu et ootte noloa sakkia!
        Voihan perkeleen paskat minkä teitte. Oli hyvä ajatus, mut tehän tärvelitte sen. VOI VITTU - teistä ei oo mihinkään!

        puheeni. Tiehän on suorastaan loistava.
        Juuri sellaisen tien tekivät joka täällä pitää ollakin.


      • Jarppa Re...... kirjoitti:

        puheeni. Tiehän on suorastaan loistava.
        Juuri sellaisen tien tekivät joka täällä pitää ollakin.

        Mitä sitten suolsit ensin


    • susi mikä susi

      ja ihan totaalisesti. Kallis tienpätkä on niin surkee kylänraitti että todennäköisesti ääliöt on olleet asialla. Mielenkiinnolla odotan talviaurauksia, veikkaanpa näin maallikkona ongelmia.

      • hummerille ei

        noin äkikseltään. Katukiven reunat erittäin vaaralliset...


      • Reunaon?
        hummerille ei kirjoitti:

        noin äkikseltään. Katukiven reunat erittäin vaaralliset...

        Porukalla ne pitäs hakata sopiviksi ne reunat meinaan.


      • ukkohurulainen
        Reunaon? kirjoitti:

        Porukalla ne pitäs hakata sopiviksi ne reunat meinaan.

        tarkistin reunat. Tulee vahinkoa ja paljon. Entäs talvi? Miten mahtuu autot liikkumaan. Onneksi omistan vain rollattorin.


      • ukkohurulainen kirjoitti:

        tarkistin reunat. Tulee vahinkoa ja paljon. Entäs talvi? Miten mahtuu autot liikkumaan. Onneksi omistan vain rollattorin.

        Lieksassa on ollut useamman kerran puhetta ja myöskin aloitteita tuosta esteettömyydestä ja myöskin katusuunnitelman esittelytilaisuudessa.
        Nurinkurista on kyllä todella jos taa tehdään ja sitten aletaan hakkaamaan katukivetyksiä.
        Nyt on huo hyvät päätökset ja lupaukset taas unohtuneet noilta rakentamisesta vastaavilta jotka ovat terveitä
        Paheksun tuollaita toimintatapaa ja siksi nyt päättäjien tulee kiireesti asia huomioida mitä yleensä tasapuolisuus väestön osalta ja esteetömyyden osalta tarkoittaa jokaisen ihmisen huomioimikseksi ja varsinkin nyt uudisrakentamisessa TÖPPÄYSTÄ TÖPPÄYKSEN PERÄÄN lIEKSASSA terveisin Markku Korpinen


      • Reunaon? kirjoitti:

        Porukalla ne pitäs hakata sopiviksi ne reunat meinaan.

        Ensinnäkin Suomessa on perustuslaki 6 § joka puhuu yhdenvertaisuudesta.

        On myöskin ohjeistusta ja kannanottoja esteettömästä rakentamisesta löytyy netistä SuRaKu.

        Miten Lieksassa ollaan näin taitamattomia eri toimijoissa? MK


      • se mömpii
        markkukorpinen kirjoitti:

        Lieksassa on ollut useamman kerran puhetta ja myöskin aloitteita tuosta esteettömyydestä ja myöskin katusuunnitelman esittelytilaisuudessa.
        Nurinkurista on kyllä todella jos taa tehdään ja sitten aletaan hakkaamaan katukivetyksiä.
        Nyt on huo hyvät päätökset ja lupaukset taas unohtuneet noilta rakentamisesta vastaavilta jotka ovat terveitä
        Paheksun tuollaita toimintatapaa ja siksi nyt päättäjien tulee kiireesti asia huomioida mitä yleensä tasapuolisuus väestön osalta ja esteetömyyden osalta tarkoittaa jokaisen ihmisen huomioimikseksi ja varsinkin nyt uudisrakentamisessa TÖPPÄYSTÄ TÖPPÄYKSEN PERÄÄN lIEKSASSA terveisin Markku Korpinen

        ja kaikki toisettii.asfaltti pinta nousee vielä. älyvväähän tuon hölömömpii.


      • iieksassa muka!
        markkukorpinen kirjoitti:

        Lieksassa on ollut useamman kerran puhetta ja myöskin aloitteita tuosta esteettömyydestä ja myöskin katusuunnitelman esittelytilaisuudessa.
        Nurinkurista on kyllä todella jos taa tehdään ja sitten aletaan hakkaamaan katukivetyksiä.
        Nyt on huo hyvät päätökset ja lupaukset taas unohtuneet noilta rakentamisesta vastaavilta jotka ovat terveitä
        Paheksun tuollaita toimintatapaa ja siksi nyt päättäjien tulee kiireesti asia huomioida mitä yleensä tasapuolisuus väestön osalta ja esteetömyyden osalta tarkoittaa jokaisen ihmisen huomioimikseksi ja varsinkin nyt uudisrakentamisessa TÖPPÄYSTÄ TÖPPÄYKSEN PERÄÄN lIEKSASSA terveisin Markku Korpinen

        Lieksan nimmeehi vaihtammaan.


    • Manta nro1

      vaan eipä sitä kukaan ottanut silloin aikanaan kuuleviin korviinsakaan. On tilaa järjestää niitä rollaattorikisoja se on kyllä hyvin huomioitu.

      • harjoittelee

        hei kaikki ääliö "tiemestarit",remontti on kesken.....ja jos ei autolla ajo onnistu,menkää niille omille peruna ja viljapelloille harjoittelee niinkuin ootte tähän asti oppineet ajelee että kaista pitää olla vähintään kuus-metriä


    • qqqqqqqqqqqqqqq

      Älkää urpot arvostelko keskeneräistä työtä.

      • Eli olette sikäli oikeassa. että työ on kesken ja aikanaan oli suunnitelmat nähtävissä ja nyt myöskin toisesta osasta kadun pätkää.
        Mutta aikanaan on ollut kaksi kaistaa mutta toinen kaista aina pysäköitynä ja tilaa ei ole ollut jalankulkijoille ja pyöräilijöille, Nyt muistaaseni noiden valopylväiden kohdalle tulee pysäköintitaskuja mutta se kyllä edellyttää noiden kiveyksien pyöristämistä riittääkö siinä sitten pienoinen luiska epäilen?
        Kuitenkin suunnitelussa ja toteutuksessa tulee huomioida vammaiset ja ikääntyvä väestö, eli on myöskin näkövammaisia joille pienikin porrastus on hankala ja siitä on omaiseni kohdalla muualla aikanaan ollut kokemusta jolloin niskaan tuli vanhukselle murtuma pienen porrastuksen vuoksi.MK


    • kaarisillalla ajoa

      Monta kertaa päivässä olen harjoitellut kaarisilla ajoa, onneksi. Nyt ei ahista niin uuvvella kavulla.
      Voe juutas en paremmin sano.
      LL voes julukasta niihen valtuutteujen nimet, jotka olivat vastaan tätä töpeskelyä.
      Muistattako työ, kettee ne viissaat ol.
      Entä paljonko rahhoo on männy enemmän ku alakuperänen hinta ol? Taettaa olla kolominkertanen.
      Ja muisttaakseni joku varotteli jo vuosi sitten kun tie assii ol valtuustossa, että kahtokkee vuan, verot noussoo.

      Siinä suap jokkaenen verorahoilleen paekan kirroella!

      • Madon kude

        Pielisentie, katu ,polku, mikä lie,olisi pitänyt järjestää kansan äänestys
        ennen kun näin suuria töitä aloitetaan lieksassa, tämä on vastuutonta.
        Koska tai kun ,mikäli on talouden hoito niin alkeellista ,että eletään
        yli varojen, kaiken huipuksi tulos ei edes tyydyttävä.
        Lue Lieksan lehti 11 ,11 ,2010


      • Insinöyri blömkvisti
        Madon kude kirjoitti:

        Pielisentie, katu ,polku, mikä lie,olisi pitänyt järjestää kansan äänestys
        ennen kun näin suuria töitä aloitetaan lieksassa, tämä on vastuutonta.
        Koska tai kun ,mikäli on talouden hoito niin alkeellista ,että eletään
        yli varojen, kaiken huipuksi tulos ei edes tyydyttävä.
        Lue Lieksan lehti 11 ,11 ,2010

        Lienee väärä reunakivivalinta, sillä reunakivet pitää olla reunoilta pyöristetyt!
        Nythän suurin osa autoista on keulamaskeiltaan ja helmoiltaan niin matalia, että osuessaan reunakiviin autot särkyy!
        Ajokaistoja olisi pitänyt jo suunnitteluvaiheessa leventää noin 60- 1metrin verran!


      • Insinöyri blömkvisti kirjoitti:

        Lienee väärä reunakivivalinta, sillä reunakivet pitää olla reunoilta pyöristetyt!
        Nythän suurin osa autoista on keulamaskeiltaan ja helmoiltaan niin matalia, että osuessaan reunakiviin autot särkyy!
        Ajokaistoja olisi pitänyt jo suunnitteluvaiheessa leventää noin 60- 1metrin verran!

        Ensinnäkin hyvää on se että on myöskin huomioitu jalankulkijat sekä myöskin ehkä hillitssee vauhtia autoilijoille myöskin nyt on selkeästi niinkuin ennenkin on ajaettu lieksassa vain keskikaistaa käyttäen eli nyt on sitten pysäköintitaskut jos siihen sitten osataan ajaa ja jos ne eivät ole lumen petossa talvella.

        Huonoa todella oli noiden reunakivien valinta mutta jos muutenkin auto on matala niin niin se ei säästy vaurioilta jos katukiveykseen osuu myöskin suojatien kohta ei pidä olla kynnystä samoin kuin esin invapaikan valinta ettei ole viettävää paikkaa ja myöskin tapeeksi tilaa pysäköidä ja poistua autosta ne tulisi huomioida.MK


      • aitinkielenope
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ensinnäkin hyvää on se että on myöskin huomioitu jalankulkijat sekä myöskin ehkä hillitssee vauhtia autoilijoille myöskin nyt on selkeästi niinkuin ennenkin on ajaettu lieksassa vain keskikaistaa käyttäen eli nyt on sitten pysäköintitaskut jos siihen sitten osataan ajaa ja jos ne eivät ole lumen petossa talvella.

        Huonoa todella oli noiden reunakivien valinta mutta jos muutenkin auto on matala niin niin se ei säästy vaurioilta jos katukiveykseen osuu myöskin suojatien kohta ei pidä olla kynnystä samoin kuin esin invapaikan valinta ettei ole viettävää paikkaa ja myöskin tapeeksi tilaa pysäköidä ja poistua autosta ne tulisi huomioida.MK

        paljonjaonvaikeaajoulupukinparkkataporoaankunonniinpaljonluntareesäeitykkääpukkihyvääjoson pielisentiellepääsyvaikeaakunonkorokereunatmuttaonneksipukinporossaonperuutusvaihdejaisotpeilitpeileistäpukkitarkasteleeonkokilttejälapsiajapahojakepulaisialiikenteessäkiltitlapsetsaapakettejatuhmatkepulitruskeitakirjeitäjoitasuuryrityksetonpukilletoimittaneetonhankalakirjoittaakunjäinluokalleninmontakertaajanäppäimistövittuileevastaankokoajan


      • ja sitten, ...
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ensinnäkin hyvää on se että on myöskin huomioitu jalankulkijat sekä myöskin ehkä hillitssee vauhtia autoilijoille myöskin nyt on selkeästi niinkuin ennenkin on ajaettu lieksassa vain keskikaistaa käyttäen eli nyt on sitten pysäköintitaskut jos siihen sitten osataan ajaa ja jos ne eivät ole lumen petossa talvella.

        Huonoa todella oli noiden reunakivien valinta mutta jos muutenkin auto on matala niin niin se ei säästy vaurioilta jos katukiveykseen osuu myöskin suojatien kohta ei pidä olla kynnystä samoin kuin esin invapaikan valinta ettei ole viettävää paikkaa ja myöskin tapeeksi tilaa pysäköidä ja poistua autosta ne tulisi huomioida.MK

        jos joku välittäis sanaa suunnittelijoille ja kadunrakentajille, että invapysäköintipaikat tehtäisiin leveämmiksi, kuin normaalit pysäköintitaskut ja merkittäisiin niin, että ne näkyisi myös talvella, ettei niihin pysäköi vahingossa, sellainen henkilö kelle se paikka ei kuulu.nn

        Nythän näistä kapeista paikoista ei liikuntarajoitteinen pääse autosta ulos, eikä autoon takaisin apuvälineiden kanssa, kun siinä vierellä on auto liian lähellä.

        ---


        23


    • M.H.

      Tämä ratkaisu Pielisentielle on käytössä mm:ssa Riihimäen kaupugin Hämeenkadulla joka on tavallaan siellä pääkatuna. Olen ajellut sillä kadulla kun sielläpäin asustelin ja mielestäni toimi hyvin. Nopeusrajoitus siinä Hämeentiellä on 40km/h joka kuitenkin harvoin toteutui, nimittäin nopeudet ruuhka-aikana laski sinne 30 ja allekin.
      Pysäköinti kiekko on siellä käytössä ja psyäköintiaika muistaakseni 2h. Jolla estettiin ns. pitkäaikais pysäköinti sekä talvella luomen luonninkin takia se aika oli passeli.

      Nyt Pielisenkadulla ei ole sen enmpää kaistoja kuin tulevaisuudessakaan, kun se oikeanpuoleinen on pysäköintikaistana, kuin tulee olemaan tulevaisuudessakin, sillä erotuksella että ei enää jää sitä vajaata autonmittaa väliä, johon kukaan ei voi autoaan pysäköidä. Etu tästä on keskikaistojen välistä poistuva" tyhjä" alue, joka siirtyy käytettäväksi muuhun tarkoitukseen, kuten jalankulku- ja pyörätiet. Ajokaistan leveys 3,25m on standarti mitta. Joka on myös tulevan Pielisen tien kaistan leveys.( Autojen suurin leveys on 2,6m)

      Yksi kummajainen tuossa Pielisentien urakka hinnassa on. Miten ihmeessä, jos urakka on annettu täysimittaisena kokonaisurakkana tehtäväksi, urakan hinnan nousu VOI OLLA olla noin älyttömän suuri. Eli n.2,5:n millistä n.4,3:n milliin. Näin pienellä aikavälillä mikä on urakan hyväksyntä ajan ja työn alkamis-ajan välinen aika, olisi voitu korottaa indeksi mittarilla nousun mukaisesti. Kun urakka hyväksytään, niin maalaisjärjellä ajatellen ei urakka pyyntö tarjouksesssa saa olla mitään sellaista, mikä vaikuttaisi urakkatarjoukseen siten että sitä voidaan peukaloida jälkikäteen. Silloinhan se urakkatarjouspyyntö ei ole millään lailla mitallinen minkään kanssa.
      Pielisen Sanomissa on keskutelupalstalla Keskustapuolueen kaupunginvaltuutettu Veijo Ikonen kirjoittanut asiasta "Liituraitakuja", nimikkeellä, joka antaa väärän kuvan tulevan kadun tarpeeesta ja sen käytännöllisyydestä. Kaupunginvaltuutettuna Ikonen voi valistaa lieksalaisia siitä, mistä tuo valtava "arvon nousu" tielle johtuu. miksi ihmeessä hän puhuu lopullisesta hinnasta, pitihän se olla tiedossa kun se kustannusarvio tuotiin pöydälle ja käsitttelyn sekä hyväksynnän jälkeen pantiin tarjouspyyntöön. Eihän sellaista tarjouspyyntöä voi tehdä, missä lopullinen hinta määrätään huutokaupalla.
      Jossain mättää ja pahasti.

      • lapioman

      • muuta, ....

        .... on tainnut osa päättäjistä lukea Aku Akkaa matematiikantunnilla. Jos työt ja tarvikkeet kuuluu urakkasopimukseen, niin urakoitsija sitoutuu sen tekemään sovitulla summalla. Näin se ainakin joskus meni.

        En henkilökohtaisesti ole penkonut noita kaupugin kokouslistoja, saattaa olla ettei kaikkia päätöksiä pääse lukemaan, vaan pitää ruveta tässä etsimään jos sieltä jonkun tiedoston pääsisi lukemaan asiantiimoilta.

        Hyvää päivänjatkoa!



        --------


      • ladakuski
        muuta, .... kirjoitti:

        .... on tainnut osa päättäjistä lukea Aku Akkaa matematiikantunnilla. Jos työt ja tarvikkeet kuuluu urakkasopimukseen, niin urakoitsija sitoutuu sen tekemään sovitulla summalla. Näin se ainakin joskus meni.

        En henkilökohtaisesti ole penkonut noita kaupugin kokouslistoja, saattaa olla ettei kaikkia päätöksiä pääse lukemaan, vaan pitää ruveta tässä etsimään jos sieltä jonkun tiedoston pääsisi lukemaan asiantiimoilta.

        Hyvää päivänjatkoa!



        --------

        Ajelin tänään Pielisentietä Kulmalta aivan alas asti. Totesin, että onpa todella hyvä tämä uusi kadunpätkä. Kulman paikkeilla oli jo keskikaistalle kasattu taas lumet, etteipä siinä taas nähnyt, että tuleeko mistä autoja. Kun nyt pölvästit eivät pysäköisi autojaan kulkuväylälle, Pielisentie toimii todella hyvin. Sekin hyöty siinä on väylässä on, että vauhdit hiljenevät. Kiitos lieksalaisille päättäjille, kun teitte oikean päätöksen! Ikosen Veijo voisi olla jo hiljaa.


      • tosi hyvä
        ladakuski kirjoitti:

        Ajelin tänään Pielisentietä Kulmalta aivan alas asti. Totesin, että onpa todella hyvä tämä uusi kadunpätkä. Kulman paikkeilla oli jo keskikaistalle kasattu taas lumet, etteipä siinä taas nähnyt, että tuleeko mistä autoja. Kun nyt pölvästit eivät pysäköisi autojaan kulkuväylälle, Pielisentie toimii todella hyvin. Sekin hyöty siinä on väylässä on, että vauhdit hiljenevät. Kiitos lieksalaisille päättäjille, kun teitte oikean päätöksen! Ikosen Veijo voisi olla jo hiljaa.

        kapeampi tosi olisi saanut vielä olla(henkilöautot sopii vielä sivuuttamaan) ja parkkipaikat pois!! Kustannusarviotakin voisi vielä hilata millin pari suuremmaksi,tosi älykäs investointi!!


      • Ei kaljaa eikä viina
        tosi hyvä kirjoitti:

        kapeampi tosi olisi saanut vielä olla(henkilöautot sopii vielä sivuuttamaan) ja parkkipaikat pois!! Kustannusarviotakin voisi vielä hilata millin pari suuremmaksi,tosi älykäs investointi!!

        Ota vähemmän kaljaa. Onhan tuossa peräti leveyttä 6,5 metriä (325 325). Ja jos ottaa kaljaa niin että näkee kaiken kahtia, niin edessä on neljä kaistaa. Vaikeus vain on kun ei tiedä mikä kaista se niistä on jota täytyy ajaa. Joten eiköhän siitä selvänä selvi.


    • Turvallisuus kasvaa!

      Käsittääkseni Pielisentielle tulevat kevyenliikenteenväylät. Niitä on kaivattukin! Ei tarvitse ajaa enää henkensä kaupalla autojen seassa. Varsinkin talviliukkailla turvallisuus kohenee huimasti. Kapeneminen johtunee kevyenliikenteenväylistä. Uusi Pielisentie on paremman näköinenkin, kuin ikävä vanha. Joten Pielisentien korjaus on tervetullut!

      • tieontie

        Uudistus tarpeen ja eihän tuo alkupätkä ole vielä edes valmis,turha sitä on haukkua.
        Ihan kivalta näyttää.
        Mistä näitä napisijoita riittääkin joka ketjuun?????


    • Morotonki

      Laskekaapa vaikka perjantaina montako autoa on parkkeerattu Pielisentien varteen siihen toiselle kaistalle. Nyt uudelle Pielisentielle vastaavaan paikkaan tulee paikat valopylväille ja puille. Onhan ne varmaan kivannäköiset. Mutta mahtaa niihin pysäköintitaskuihin sopia autoja vain murto-osa siitä, mikä tila niillä on nyt kun parkkeeraavat Pielisentien toiselle kaistalle?
      Uuden Pielisentien aikaan voi joiltakin autoilijoilta irrota kyllä muutama ärräpää, kun etsii parkkipaikkaa autolleen sivukadulta ja lähtee sitten tallustamaan liikekiinteistöön, jonka eteen hän oli voinut parkkeerata auttonsa ennenvanhaan.

      • ei autoja

        ollut lainkaan, niin että palataanpa sinne ennenvanhaan nytkin. Pielisentie ihmisille jalankulkemiseen ja autoille kehätie kaupungin ympärille parkkipaikkoineen, kuntokin siinä kohenee.


      • madonkude
        ei autoja kirjoitti:

        ollut lainkaan, niin että palataanpa sinne ennenvanhaan nytkin. Pielisentie ihmisille jalankulkemiseen ja autoille kehätie kaupungin ympärille parkkipaikkoineen, kuntokin siinä kohenee.

        Onko tämä hinta kallis , kun niin sanovat ?
        Miten laaja oli kilpailutus.?
        Olisko halvempi jos virolaiset olisi urakoineet,?
        Rakennus työt kuulu olevan halvempia,
        vaikka rak, liiton taksan mukainen on on palkka.


    • pintasilaustako vain

      Toivottavasti eurot ei lopu kesken? Kaupunki varmaan uusii remontin yhteydessä vesijohto- ja viemäriverkostonkin? Vai?

    • entlieksalainen

      Pielisentiestä kun en asu paikkakunnalla, vain lomailen.

      • madonkude

        Peräkärri, asuntovaunu,auto yhdistelmä , ei hyvä piståytyä kaupassa.
        Eikö voi kansan äänestystä pitää, vai pitääkö vahinko käydä loppuun
        asti ja sitten noitua.Sosdemeille kun ei pitäisi ohjaksia antaa ne ei osaa ajaa.


      • Olen loytänyt kaikki Lieksalaiset talot jopa kuvattuna katunäkymät, muttä äkkiä en nyt muista onko eniron karttapalvelussa vai you tube Katusuunnitelmat loytyisikö kaupungin sivustolta Lieksa.fi


    • rollimummo

      uus hukkapätkä onkin saanut nimen lehikoisen laajakaista, heh hee!

      • raitti kuntoon

        Nyt on turhaa pitkittää remonttia ja muka muka tehdä poliitikkaa sorhaamalla rahoja pienemmäksi. Ei kun maksakkee kun kerran aloititte. Turha hurskastelu pois pertti turunen ja arja kiiskinen, maija riikonen, seija saarelainen, raimo orava...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      364
      7885
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      112
      5573
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      111
      4643
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      27
      4440
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      169
      4388
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      52
      3957
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3853
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      77
      3727
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      37
      3647
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      85
      3471
    Aihe