Olisin kiinnostunut tällaisesta kysymyksestä.Oon luultavasti toivomassa akvaariota synttärilahjaksi.
Ja toinen kysymys ; minkä tason päälle 60-80 l akvaario pitää/saa sijoittaa ? En ole ottamassa siis mitään muita kaloja,kuin taistelukaloja ja naaraita. Oletteko te nähneet monia eri värivaihtoehtoja taistelukaloissa ?
Oranssi/Punainen taitaa olla yleisin.
Kuinka monta taistelukalaa voi pistää 60-80 L akvaarioon ?
5
785
Vastaukset
- fish KING
Vain yksi koiras akvaarioon, muutaman naaraan seuraksi/ahdingoksi ;)
Kyllä tuon kokoinen akva voisi olla vaikka koulupöydällä.
Värivariaatioita on monia, valkoisia, sinisiä, sekavärisiä, mainitsemiasi... googlaas betta splendes kuvista.
Kun oot akvan saanut .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/ .. tutustu akvaarion KALATTOMAAN/kasvittomaan kypsyttämiseen.- kongo81
Itse en laittaisi tuon kokoiseen kuin sen yhden koiraan tai sitten vaihtoehtoisesti pari naarasta. Niin pieni purkki että akat eivät pääse ukkoa tarpeeksi karkuun, vaikka piiloja/kasveja olisikin paljon. Toki niissä ukoissakin on eroja, mutta jos kunnon perkale osuu kohdalle niin pahaa jälkeä saattaa tulla. Itselläni oli aikanaan 180 litraisessa lauhkea äijä ja kolme naarasta, mutta tuon pienempään en kyllä pistäisi moista joukkoa.
- hoitsukki
Olen samaa mieltä kongo81:n kanssa ei alle 100 litraseen mahdu kuin yksi ukko tai vaihtoehtoisesti naaraita, mutta ei haaremia eli ukko ja naaraita. Muita taistelijoita voisi mennä, esim. imbelliksejä http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/kalat/lahko-ahven-h-rihmakalat.htm, useampi kipale mutta ei ns. tavistaistelijoita.
tuon kokoinen akvaario painaa hiekkoineen lähemmäs 100 kg, joten ihan perus koulupöydän päälle en sitä laittaisi. Tason pitää olla tasainen(=akvaario on sen päällä ns. vatupassissa, eikä se saa vääntyä akvaarion painon alla).
- TyynePred
Oivallinen syntärilahja :) Taistelu kalalle käy hyvin 60-80 litran akvaario. Sinne voi ottaa max 3. Mieluiten yksi.
Jos haluat ruveta viljelmään taistelu kaloja, sinun pitää ostaa 3 naarasta ja yksi uros. Sinun pitää myös koko akvaario laittaa kasveja täytteen. Koska muuten uros ahdistelee naaraat henki viemäriin. Yksi miinus hommassa on, jos nyt haluat ryhtyä viljelemään. Et nää mitään, kuin kasveja. Välillä ehkä näät vilauksen taistosta.
Mutta jos haluat sen "koristeeksi", niin suosittelisin ostamaan sinne vain yhden taistelukalan. Mieluiten uroksen. Koska uroksella on pitkä ihana pysrtö, ja on paljon värikkäämpi kuin naaras.
Taistelukaloista on tehny monia eri värimuunnoksia. Yleisimmät ovat, vihreä, sininen, punainen. Olen nähnyt myös puna/sinisiä. Voit kysellä eri lemmikki kaupoista, mitä he voivat tarjota sinulle.
Akvaarion pitää olla poissa aurinkon paisteelta, ja ovien läheltä. Jos haluat sen omaan huoneeseen, valitse rauhaisa paikka akvaariolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1202328- 1331874
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1031202En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k761088Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24986Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932