Terhi 375, mikä se on?

Mikko vaan...

Millainen kippo on Terhi 375, semmoinen olisi
tarjolla... En ole venettä vielä nähnyt, mutta
olen viikonloppuna menossa katsomaan. Toimiiko
moottorin kanssa hyvin, mukana olisi ehkä 3.5 hv
Yamaha. Ajattelin ostaan Yamaha 4-tahti Nelosen...

Paljonko tuosta Terhistä kannattaa maksaa ilman
konetta?

12

11448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyytyväinen

      Se on iahn hyvä vene, hieman raskas soutaa, mutta
      kulkee mukavasti ko. moottorilla. Paatta on vakaa
      ja kestää kuormitusta. Muoviveneenä (ei
      lasikuitua) se on helppo korjata ja kestää
      melkoisen hyvin myös kohuja kallioon. Seurallamme
      on näitä pari kappaletta yleisessä käytössä.

      • on kokemusta

        se on hyvä vene kestää pokaa eikä ole mikään
        herneenpalko niinku järvisoutuveneet joilla
        juntit hukkuu sepalus auki jossain keski suomessa.
        toi viis tonnii on uni hinta jos ei ole pari
        kuukautta vanha. hyvää veneily kesää!
        ps ,mun sukulaiset osti herneenpalon en suostu
        selvin päin kyytiin.


    • jj

      se on tehri.
      Varmaan huonompi kuin 385, joita on näkynyt.
      Yritä saada viidellä tonnilla.

    • Kalapuikko

      Tarkista ettei sisäpuolella ole hiushalkeamia, ja
      mikäli mahdollista miten sitä on käytetty ja
      säilytetty. Näitä veneitä ei varmaan ole tehty
      ainakaan kymmeneen vuoteen, ja jos auringonvalo
      on päässyt kovettamaan muovia, voi paatti olla
      elinikänsä loppupuolella, kuten omani. Itse en
      maksaisi näin vanhasta, vaikka näyttäisi päältä
      hyvältä, kuin tonnin, pari.

    • Tare

      Jos vene on 375 se on ilmeisesti punainen
      valkoisella sisustalla. Ikä 15-20v, osittain tai
      kokonaan ontto.
      385 taas on koko täyteinen. Eli turvallista ja
      oikeeta Terhi laatua.

    • Koettua

      Kokemusta on noin 25 vuoden verran. Auringonvalo
      tosiaan hieman hapertaa, eli meilläkin on hiukan
      vahvisteltu jo (tylysti vaan lasikuidulla, ei
      nätti mutta toimii). Karmeita naarmujakin meillä
      on koko pohja täynnä, mutta paikata ei ole vielä
      tarvinnut!
      Ominaisuudet on turvalliset ja toi 3,5 hepoa on
      ihan riittävä. Keulaan vaatii painoa moottorilla
      yksin ajettaessa. Tuhdot voi myös joutua
      uusimaan, mutta helppo homma tehdä esim.
      muottivanerista tai vastaavasta!
      Vakaa ja turvallinen soutuvene! Suosittelen!
      Uudempi versio 385 onkin sitten jo
      uretaanitäytteinen, mutta muuten käytännössä sama!

      • Muovia olla pittää

        Eipähän taida ko. paatti olla lasikuitua, vaan
        silkkaa muovia ja hyvä näin. Siksi se juuri
        kestääkin nopita kolhuja.
        En kyllä menisi paikkaamaan laskuidulla, vaan
        valmistajan omalla muovimassalla.


    • 86117

      Terhit on parhaita. Vain buster on parempi.

      • Hulvaton

        Nonni, tais lääkkeet taas loppua!


    • Anonyymi

      375n siis uskaltaa vieläki ostaa?
      Ovat siis vähintää 17v vanhoja vai?
      Miten näkee onko uv hapertanu?
      Entä miten tutkin vuodot ja sisäpohjan?

    • Anonyymi

      Hyvä vene, tukeva. Ostin viime syksynä, ja kyllä täytyy ihmetellä, miten paljon paskaa Terhistä täälläkin puhutaan.

      • Anonyymi

        No täällä pyörii yksi veneensä rikkonut ja on ottanut elämäntehtäväkseen Terhin haukkumisen. Ties vaikka olisi saanut potkut venetehtaalta tehtyään liikaa sekundaa. Ihan hintansa arvoisia veneitä jotka kestää käyttöä kun tuntee niiden heikkoudet ja käsittelee niitä sen mukaisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe