Joo elikkä kyseessä on siis php systeemi jolla toiset ovat lähetelleet minulle sähköpostiin tietoja. Toimi hyvin melko pitkään, ja sitten ihan yhtäkkiä ei toimikkaan? Sähköpostiin ei tule enää tietoja, eikä edes viestiä? Tohon viestiin tosiaan on toi s-postiosoite muokattu, eli älkää vastatko tähän että olen syöttänyt väärän sähköpostiosoitteen :-D
Jos joku ekspertti löytäisi tuosta vian? Voin kyllä lähetellä myös tota "lomakepuoltakin" tänne jos tarvitsee. Eli siis sitä tiedostoa, jonka kentät nämä kaverit täyttävät ja siten lähettävät.
Mikä tässä koodissa vikana?
7
484
Vastaukset
- keksa1
ja ihan alkuun pistät testailun ajaksi
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', '1');
ja sitten ajat skriptiä ihan tuohon
$viesti = mail("[email protected]", "Otsikko", $tieto1);
asti vaan. Pitäis tulla kaikki virheet selaimelle asti.
En usko että koodi on mennyt mystisesti rikki, vaan että postien lähetyksessä kusee joku esim. palomuuri- apuatarttis
Joo, elikkä koitin laitella koodia sellaiseksi mitä tuossa sanoit. Näyttää tältä:
Nyt kun tekee lähetyksen niin tulee seuraavanlainen ilmoitus:
Notice: Undefined variable: tieto1 in /home/a7460772/public_html/korjailulahetys.php on line 6
Kokeilin muuttaa line 6:sta seuraavasti:
$tieto1 .= $tunnus . ": " . $arvo . "\n";
--> $tieto1 = $tunnus . ": " . $arvo . "\n";
Elikkäs pisteen poisto ennen yhtäsuuruusmerkkiä. Valitettavasti olin jo kokeillut tuota pisteen poistamista aikaisemminkin, kun itse yritin korjailla, eli hirveän luottavainen en ollut. No, nyt kun lähetystä pistää tapahtumaan, niin lähetyssivu vaan näkyy valkoisena ilman mitään erroreita tms. mutta mitään ei löydy sähköpostista.
Uusin mahdollisesti koko koodin erilaiseksi, kun tämä vaikuttaa olevan aika surkea tekele. Siinä kuitenkin menee aikansa, joten mitä mun pitäis nyt ton koodin kanssa tehdä vielä? Vai onko ongelma niin mystinen, että ei vastausta löydy :-D - kanssakoodari
apuatarttis kirjoitti:
Joo, elikkä koitin laitella koodia sellaiseksi mitä tuossa sanoit. Näyttää tältä:
Nyt kun tekee lähetyksen niin tulee seuraavanlainen ilmoitus:
Notice: Undefined variable: tieto1 in /home/a7460772/public_html/korjailulahetys.php on line 6
Kokeilin muuttaa line 6:sta seuraavasti:
--> $tieto1 = $tunnus . ": " . $arvo . "\n";
Elikkäs pisteen poisto ennen yhtäsuuruusmerkkiä. Valitettavasti olin jo kokeillut tuota pisteen poistamista aikaisemminkin, kun itse yritin korjailla, eli hirveän luottavainen en ollut. No, nyt kun lähetystä pistää tapahtumaan, niin lähetyssivu vaan näkyy valkoisena ilman mitään erroreita tms. mutta mitään ei löydy sähköpostista.
Uusin mahdollisesti koko koodin erilaiseksi, kun tämä vaikuttaa olevan aika surkea tekele. Siinä kuitenkin menee aikansa, joten mitä mun pitäis nyt ton koodin kanssa tehdä vielä? Vai onko ongelma niin mystinen, että ei vastausta löydy :-DSe piste tarkoittaa että merkkijonomuuttujaan sijoitettava arvo liitetään merkkijonon loppuun. Nyt kun poistit sen niin arvoista vain viimeinen jää muuttujaan.
Virheilmoitus kertoi että tieto1-muuttujaa ei ole määritetty. Ehkä voisit kokeilla tällaista:
$tieto1="";
foreach($_POST as $tunnus => $arvo) {
}
Ei aavistustakaan että toimiiko tuo, php kun on niin joustava kieli että en ole oppinut sen syntaksia vaikka kohta kymmenen vuotta olen sillä jo koodaillut... - apuatarttis
kanssakoodari kirjoitti:
Se piste tarkoittaa että merkkijonomuuttujaan sijoitettava arvo liitetään merkkijonon loppuun. Nyt kun poistit sen niin arvoista vain viimeinen jää muuttujaan.
Virheilmoitus kertoi että tieto1-muuttujaa ei ole määritetty. Ehkä voisit kokeilla tällaista:
$tieto1="";
foreach($_POST as $tunnus => $arvo) {
}
Ei aavistustakaan että toimiiko tuo, php kun on niin joustava kieli että en ole oppinut sen syntaksia vaikka kohta kymmenen vuotta olen sillä jo koodaillut...Juupelis juu eli määritin muuttujan tieto1. Nyt kun käytän sitä error reporting koodia siinä, niin ei enää ilmoita virhettä line 6:lla tai millään muullakaan.
Kyseinen ongelma on siispä korjattu, MUTTA vaikka vanhoihin koodeihin lisäisin tuon tieto 1:n määrityksen, sähköpostilaatikkoni ei inahdakkaan. Toisaalta osasin jo arvatakkin, koska mikäli se tuon tieto 1:n määrittämisestä olisi kiinni, niin miksi se sitten toimi pitkään hyvin. Ja toiseksi vielä, että tieto 1 muuttujahan oikeasti periaatteessa on määritelty, koska siellä lomakkeen puolella on tieto1:n mukaan nimetty kenttä. Elikkä koodi poimii sen kentän tiedot arvoksi muuttujalle.
Kiitos kuitenkin avusta (: josko jollakin vielä jotain ideoita löytyis? - kanssakoodari
apuatarttis kirjoitti:
Juupelis juu eli määritin muuttujan tieto1. Nyt kun käytän sitä error reporting koodia siinä, niin ei enää ilmoita virhettä line 6:lla tai millään muullakaan.
Kyseinen ongelma on siispä korjattu, MUTTA vaikka vanhoihin koodeihin lisäisin tuon tieto 1:n määrityksen, sähköpostilaatikkoni ei inahdakkaan. Toisaalta osasin jo arvatakkin, koska mikäli se tuon tieto 1:n määrittämisestä olisi kiinni, niin miksi se sitten toimi pitkään hyvin. Ja toiseksi vielä, että tieto 1 muuttujahan oikeasti periaatteessa on määritelty, koska siellä lomakkeen puolella on tieto1:n mukaan nimetty kenttä. Elikkä koodi poimii sen kentän tiedot arvoksi muuttujalle.
Kiitos kuitenkin avusta (: josko jollakin vielä jotain ideoita löytyis?mail-funktion manuaali (http://php.net/manual/en/function.mail.php) tiesi kertoa että lähettäjä pitäisi aina lisätä headereihin. Itse olen käyttänyt kyseistä funktiota tähän tapaan:
$headers = 'From: lahettaja';
mail($to, $subject, $message, $headers);
Se että koodisi on toiminut aiemmin mutta yhtäkkiä lakkasi toimimasta viittaisi siihen että jokin on palvelimella muuttunut, ehkä php:stä on asennettu uusi versio tai jokin asetus (esimerkiksi juuri tuon From-kentän oletusarvo) on muuttunut. Aika vaikea sanoa että missä menee vikaan jos virheilmoitustakaan ei tule.
Toivottavasti asia selviää. - apuatarttis
kanssakoodari kirjoitti:
mail-funktion manuaali (http://php.net/manual/en/function.mail.php) tiesi kertoa että lähettäjä pitäisi aina lisätä headereihin. Itse olen käyttänyt kyseistä funktiota tähän tapaan:
$headers = 'From: lahettaja';
mail($to, $subject, $message, $headers);
Se että koodisi on toiminut aiemmin mutta yhtäkkiä lakkasi toimimasta viittaisi siihen että jokin on palvelimella muuttunut, ehkä php:stä on asennettu uusi versio tai jokin asetus (esimerkiksi juuri tuon From-kentän oletusarvo) on muuttunut. Aika vaikea sanoa että missä menee vikaan jos virheilmoitustakaan ei tule.
Toivottavasti asia selviää.Kokeilin vielä tuota headerijuttua, eipä toimi edelleenkään. Lähiaikoina pitäisi tulla tunnukset uudelle palvelimelle, joten kokeilen vielä siellä, että jos toimisi.
Kiitos kaikille kuitenkin avusta, ja jos jollekkin vielä jotain mieleen juolahtaa, niin ilmotelkaa ihmeessä (:
- apuatarttis
Koodi täysin toimiva, vika oli palvelimen puolella.
Vaihdoin uuteen palvelimeen ja nyt toimii ja pelittää systeemit taas kuten aina ennekin.
Vanha palvelin oli 000webhost.com sivustolta napattu.
Jos jollekkin siis tulee samanlainen tilanne vastaan ja käytössä on 000webhost, älkää ihmetelkö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575469- 914281
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722540Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701065Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806- 28793
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779