Mikä tässä koodissa vikana?

apuatarttis

Joo elikkä kyseessä on siis php systeemi jolla toiset ovat lähetelleet minulle sähköpostiin tietoja. Toimi hyvin melko pitkään, ja sitten ihan yhtäkkiä ei toimikkaan? Sähköpostiin ei tule enää tietoja, eikä edes viestiä? Tohon viestiin tosiaan on toi s-postiosoite muokattu, eli älkää vastatko tähän että olen syöttänyt väärän sähköpostiosoitteen :-D

Jos joku ekspertti löytäisi tuosta vian? Voin kyllä lähetellä myös tota "lomakepuoltakin" tänne jos tarvitsee. Eli siis sitä tiedostoa, jonka kentät nämä kaverit täyttävät ja siten lähettävät.

7

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksa1

      ja ihan alkuun pistät testailun ajaksi

      error_reporting(E_ALL);
      ini_set('display_errors', '1');

      ja sitten ajat skriptiä ihan tuohon

      $viesti = mail("[email protected]", "Otsikko", $tieto1);

      asti vaan. Pitäis tulla kaikki virheet selaimelle asti.

      En usko että koodi on mennyt mystisesti rikki, vaan että postien lähetyksessä kusee joku esim. palomuuri

      • apuatarttis

        Joo, elikkä koitin laitella koodia sellaiseksi mitä tuossa sanoit. Näyttää tältä:


        Nyt kun tekee lähetyksen niin tulee seuraavanlainen ilmoitus:
        Notice: Undefined variable: tieto1 in /home/a7460772/public_html/korjailulahetys.php on line 6

        Kokeilin muuttaa line 6:sta seuraavasti:
        $tieto1 .= $tunnus . ": " . $arvo . "\n";
        --> $tieto1 = $tunnus . ": " . $arvo . "\n";

        Elikkäs pisteen poisto ennen yhtäsuuruusmerkkiä. Valitettavasti olin jo kokeillut tuota pisteen poistamista aikaisemminkin, kun itse yritin korjailla, eli hirveän luottavainen en ollut. No, nyt kun lähetystä pistää tapahtumaan, niin lähetyssivu vaan näkyy valkoisena ilman mitään erroreita tms. mutta mitään ei löydy sähköpostista.

        Uusin mahdollisesti koko koodin erilaiseksi, kun tämä vaikuttaa olevan aika surkea tekele. Siinä kuitenkin menee aikansa, joten mitä mun pitäis nyt ton koodin kanssa tehdä vielä? Vai onko ongelma niin mystinen, että ei vastausta löydy :-D


      • kanssakoodari
        apuatarttis kirjoitti:

        Joo, elikkä koitin laitella koodia sellaiseksi mitä tuossa sanoit. Näyttää tältä:


        Nyt kun tekee lähetyksen niin tulee seuraavanlainen ilmoitus:
        Notice: Undefined variable: tieto1 in /home/a7460772/public_html/korjailulahetys.php on line 6

        Kokeilin muuttaa line 6:sta seuraavasti:
        $tieto1 .= $tunnus . ": " . $arvo . "\n";
        --> $tieto1 = $tunnus . ": " . $arvo . "\n";

        Elikkäs pisteen poisto ennen yhtäsuuruusmerkkiä. Valitettavasti olin jo kokeillut tuota pisteen poistamista aikaisemminkin, kun itse yritin korjailla, eli hirveän luottavainen en ollut. No, nyt kun lähetystä pistää tapahtumaan, niin lähetyssivu vaan näkyy valkoisena ilman mitään erroreita tms. mutta mitään ei löydy sähköpostista.

        Uusin mahdollisesti koko koodin erilaiseksi, kun tämä vaikuttaa olevan aika surkea tekele. Siinä kuitenkin menee aikansa, joten mitä mun pitäis nyt ton koodin kanssa tehdä vielä? Vai onko ongelma niin mystinen, että ei vastausta löydy :-D

        Se piste tarkoittaa että merkkijonomuuttujaan sijoitettava arvo liitetään merkkijonon loppuun. Nyt kun poistit sen niin arvoista vain viimeinen jää muuttujaan.

        Virheilmoitus kertoi että tieto1-muuttujaa ei ole määritetty. Ehkä voisit kokeilla tällaista:

        $tieto1="";
        foreach($_POST as $tunnus => $arvo) {
        $tieto1 .= $tunnus . ": " . $arvo . "\n";
        }

        Ei aavistustakaan että toimiiko tuo, php kun on niin joustava kieli että en ole oppinut sen syntaksia vaikka kohta kymmenen vuotta olen sillä jo koodaillut...


      • apuatarttis
        kanssakoodari kirjoitti:

        Se piste tarkoittaa että merkkijonomuuttujaan sijoitettava arvo liitetään merkkijonon loppuun. Nyt kun poistit sen niin arvoista vain viimeinen jää muuttujaan.

        Virheilmoitus kertoi että tieto1-muuttujaa ei ole määritetty. Ehkä voisit kokeilla tällaista:

        $tieto1="";
        foreach($_POST as $tunnus => $arvo) {
        $tieto1 .= $tunnus . ": " . $arvo . "\n";
        }

        Ei aavistustakaan että toimiiko tuo, php kun on niin joustava kieli että en ole oppinut sen syntaksia vaikka kohta kymmenen vuotta olen sillä jo koodaillut...

        Juupelis juu eli määritin muuttujan tieto1. Nyt kun käytän sitä error reporting koodia siinä, niin ei enää ilmoita virhettä line 6:lla tai millään muullakaan.

        Kyseinen ongelma on siispä korjattu, MUTTA vaikka vanhoihin koodeihin lisäisin tuon tieto 1:n määrityksen, sähköpostilaatikkoni ei inahdakkaan. Toisaalta osasin jo arvatakkin, koska mikäli se tuon tieto 1:n määrittämisestä olisi kiinni, niin miksi se sitten toimi pitkään hyvin. Ja toiseksi vielä, että tieto 1 muuttujahan oikeasti periaatteessa on määritelty, koska siellä lomakkeen puolella on tieto1:n mukaan nimetty kenttä. Elikkä koodi poimii sen kentän tiedot arvoksi muuttujalle.

        Kiitos kuitenkin avusta (: josko jollakin vielä jotain ideoita löytyis?


      • kanssakoodari
        apuatarttis kirjoitti:

        Juupelis juu eli määritin muuttujan tieto1. Nyt kun käytän sitä error reporting koodia siinä, niin ei enää ilmoita virhettä line 6:lla tai millään muullakaan.

        Kyseinen ongelma on siispä korjattu, MUTTA vaikka vanhoihin koodeihin lisäisin tuon tieto 1:n määrityksen, sähköpostilaatikkoni ei inahdakkaan. Toisaalta osasin jo arvatakkin, koska mikäli se tuon tieto 1:n määrittämisestä olisi kiinni, niin miksi se sitten toimi pitkään hyvin. Ja toiseksi vielä, että tieto 1 muuttujahan oikeasti periaatteessa on määritelty, koska siellä lomakkeen puolella on tieto1:n mukaan nimetty kenttä. Elikkä koodi poimii sen kentän tiedot arvoksi muuttujalle.

        Kiitos kuitenkin avusta (: josko jollakin vielä jotain ideoita löytyis?

        mail-funktion manuaali (http://php.net/manual/en/function.mail.php) tiesi kertoa että lähettäjä pitäisi aina lisätä headereihin. Itse olen käyttänyt kyseistä funktiota tähän tapaan:

        $headers = 'From: lahettaja';
        mail($to, $subject, $message, $headers);

        Se että koodisi on toiminut aiemmin mutta yhtäkkiä lakkasi toimimasta viittaisi siihen että jokin on palvelimella muuttunut, ehkä php:stä on asennettu uusi versio tai jokin asetus (esimerkiksi juuri tuon From-kentän oletusarvo) on muuttunut. Aika vaikea sanoa että missä menee vikaan jos virheilmoitustakaan ei tule.

        Toivottavasti asia selviää.


      • apuatarttis
        kanssakoodari kirjoitti:

        mail-funktion manuaali (http://php.net/manual/en/function.mail.php) tiesi kertoa että lähettäjä pitäisi aina lisätä headereihin. Itse olen käyttänyt kyseistä funktiota tähän tapaan:

        $headers = 'From: lahettaja';
        mail($to, $subject, $message, $headers);

        Se että koodisi on toiminut aiemmin mutta yhtäkkiä lakkasi toimimasta viittaisi siihen että jokin on palvelimella muuttunut, ehkä php:stä on asennettu uusi versio tai jokin asetus (esimerkiksi juuri tuon From-kentän oletusarvo) on muuttunut. Aika vaikea sanoa että missä menee vikaan jos virheilmoitustakaan ei tule.

        Toivottavasti asia selviää.

        Kokeilin vielä tuota headerijuttua, eipä toimi edelleenkään. Lähiaikoina pitäisi tulla tunnukset uudelle palvelimelle, joten kokeilen vielä siellä, että jos toimisi.

        Kiitos kaikille kuitenkin avusta, ja jos jollekkin vielä jotain mieleen juolahtaa, niin ilmotelkaa ihmeessä (:


    • apuatarttis

      Koodi täysin toimiva, vika oli palvelimen puolella.
      Vaihdoin uuteen palvelimeen ja nyt toimii ja pelittää systeemit taas kuten aina ennekin.

      Vanha palvelin oli 000webhost.com sivustolta napattu.
      Jos jollekkin siis tulee samanlainen tilanne vastaan ja käytössä on 000webhost, älkää ihmetelkö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe