Ihmettelen tässä

Ervo A

Mahtaakohan tällä Ahvenanmaapalstalla olla minkäänlaista sheriffiä? Vaikka keskustelua kuinka selaa taapäin niin käytännössä kaikki keskustelunavaukset ovat hörhöjen tekemiä. Maarianhaminan tai ylipäänsä Ahvenanmaan kunnallisista asioista ei näy mitään merkkejä. Herää kysymys, palveleeko tämä palsta oikeastaan mitään järkevää tarkoitusta, sellainen ei ainakaan ole alkoholisoituneiden pahanolontunteen lievittäminen.

9

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atwa

      Samat nimimerkit lähettelevät samoja tekstejä päivästä päivään. Menee pari päivää niin nämä em. hörhöt laittelevat ala-arvoisia vastauksia sinun kuten tähänkin viestiin.

      Voisi lopettaa koko Ahvenanmaan palstan, koska aina kun joku kyselee asioita tosissaan, saa kaikenlaista sontaa vastaukseksi. Eli tämä palsta ei palvele alkuperäistä tarkoitustaan.

      • Näinhän se on. Kyllähän muillakin palstoilla on asiattomuuksia, mutta täällä niitä tuntuu olevan muita enemmän. Itse olen yrittänyt antaa asiallista ja totuudenmukaista informaatiota maakunnastamme, mutta melkoisen huonolla tuloksella. Toki asioista voi olla montaa mieltä, mutta niin-non jutuissa esim. ei ole päätä eikä häntää enkä oikein voi ymmärtää sitä suoranaista vihaa, jota Ahvenanmaahan kohdistetaan. En minä ainakaan olisi antamassa pois mitään osaa Suomesta enkä ymmärrä miksi Ahvenamaata ollaan jatkuvasti lahjoittamassa sinne ja tänne tai jopa upottamassa. Tietysti Ahvenamaa poikkeaa muusta Suomesta, meitä on alle 30 0000 keskellä merta monilla saarilla, puhumme ruotsia ja täältä on lyhyempi matka Ruotsiin kuin Suomeen, mutta kyllä ahvenanmaalaiset itseään suomalaisina pitävät, ruotsalaisille naureskellaan usein (ihan hyväntahtoisesti). RKP ei ole täällä mitenkään tärkeä tekijä, päinvastoin kuin mantereella kuvitellaan, täällä on oma puoluejärjestelmä.
        Mutta kun kirjoitatte, niin miettikää millaista olisi asua pikkukaupungista, josta ei pääse muualle kuin muutaman kerran päivässä , laivalla tai lentämällä.


      • keskustelua....
        ahvennainen kirjoitti:

        Näinhän se on. Kyllähän muillakin palstoilla on asiattomuuksia, mutta täällä niitä tuntuu olevan muita enemmän. Itse olen yrittänyt antaa asiallista ja totuudenmukaista informaatiota maakunnastamme, mutta melkoisen huonolla tuloksella. Toki asioista voi olla montaa mieltä, mutta niin-non jutuissa esim. ei ole päätä eikä häntää enkä oikein voi ymmärtää sitä suoranaista vihaa, jota Ahvenanmaahan kohdistetaan. En minä ainakaan olisi antamassa pois mitään osaa Suomesta enkä ymmärrä miksi Ahvenamaata ollaan jatkuvasti lahjoittamassa sinne ja tänne tai jopa upottamassa. Tietysti Ahvenamaa poikkeaa muusta Suomesta, meitä on alle 30 0000 keskellä merta monilla saarilla, puhumme ruotsia ja täältä on lyhyempi matka Ruotsiin kuin Suomeen, mutta kyllä ahvenanmaalaiset itseään suomalaisina pitävät, ruotsalaisille naureskellaan usein (ihan hyväntahtoisesti). RKP ei ole täällä mitenkään tärkeä tekijä, päinvastoin kuin mantereella kuvitellaan, täällä on oma puoluejärjestelmä.
        Mutta kun kirjoitatte, niin miettikää millaista olisi asua pikkukaupungista, josta ei pääse muualle kuin muutaman kerran päivässä , laivalla tai lentämällä.

        Kyllähän tällekin palstalle kaivattaisiin asiallista keskustelua, ilmeisesti suuriääinisimmät ovat vallanneet palstan. Taso ei tosin siitä ole noussut.
        Minua kliinnostaa Ahvenanmaa monessakin mielessä, kieli, kulttuuri, politiikka, kunnalliselämä, elinkeinot ja varsinkin merenkulku ja kalastus. Olen mannersuomalainen, mutta pidän tätä Ahvenanmaan ja ahvenanmaalaisten mollaamista ja arvostelua turhana kitinänä. Kaikilla maakunnilla on oma vapautensa tehdä päätöksiä halunsa mukaisesti. Ahvenanmaalla on ehkä suurempi vapaus siinä suhteessa, mutta ei se ole keneltäkään poissa.
        On hyvin ymmärrettävää, että Ahvenanmaan identiteetin erityinen vaaliminen on tarpeellista. Elämänmuoto ja kulttuuri sekä perinteiden erityispiirteet voivat helposti tuhoutua maan valtaväestön paineessa.
        En surisi lainkaan pikkukaupungissa asumista, ihan hauskaahan se on. Täältäkin Helsinki on niin syrjässä ja kaukana, että sinne ei oikein vapaaehtoisesti viitsi lähteä. Tosin pakko on edes joskus mennä työn vuoksi. Minusta Maarianhamina on oikein kaunis ja mukava kaupunki, tosin olen matkaillut siellä vain kesällä, talvi taitaa olla vähän pimeämpi.


      • Joskus täällä
        ahvennainen kirjoitti:

        Näinhän se on. Kyllähän muillakin palstoilla on asiattomuuksia, mutta täällä niitä tuntuu olevan muita enemmän. Itse olen yrittänyt antaa asiallista ja totuudenmukaista informaatiota maakunnastamme, mutta melkoisen huonolla tuloksella. Toki asioista voi olla montaa mieltä, mutta niin-non jutuissa esim. ei ole päätä eikä häntää enkä oikein voi ymmärtää sitä suoranaista vihaa, jota Ahvenanmaahan kohdistetaan. En minä ainakaan olisi antamassa pois mitään osaa Suomesta enkä ymmärrä miksi Ahvenamaata ollaan jatkuvasti lahjoittamassa sinne ja tänne tai jopa upottamassa. Tietysti Ahvenamaa poikkeaa muusta Suomesta, meitä on alle 30 0000 keskellä merta monilla saarilla, puhumme ruotsia ja täältä on lyhyempi matka Ruotsiin kuin Suomeen, mutta kyllä ahvenanmaalaiset itseään suomalaisina pitävät, ruotsalaisille naureskellaan usein (ihan hyväntahtoisesti). RKP ei ole täällä mitenkään tärkeä tekijä, päinvastoin kuin mantereella kuvitellaan, täällä on oma puoluejärjestelmä.
        Mutta kun kirjoitatte, niin miettikää millaista olisi asua pikkukaupungista, josta ei pääse muualle kuin muutaman kerran päivässä , laivalla tai lentämällä.

        " ruotsalaisille naureskellaan usein (ihan hyväntahtoisesti). RKP ei ole täällä mitenkään tärkeä tekijä, päinvastoin kuin mantereella kuvitellaan, täällä on oma puoluejärjestelmä. "

        Haluan vain kertoa sen, että suomenruotsalaiset ovat itse syypäitä omaan rasistiseen käyttäytymiseensä.
        Suomessa ei enää käsitetä suomenruotsalaisten röyhkeää suomenkielisiin kohdistuvaa ivaa ja häiriköintiä.
        Yrittäkää edes kyttäytyä sivistyneesti, ilman ihmisiin kohdistuvaa syrjintäänne.


      • J.goebbelsi
        ahvennainen kirjoitti:

        Näinhän se on. Kyllähän muillakin palstoilla on asiattomuuksia, mutta täällä niitä tuntuu olevan muita enemmän. Itse olen yrittänyt antaa asiallista ja totuudenmukaista informaatiota maakunnastamme, mutta melkoisen huonolla tuloksella. Toki asioista voi olla montaa mieltä, mutta niin-non jutuissa esim. ei ole päätä eikä häntää enkä oikein voi ymmärtää sitä suoranaista vihaa, jota Ahvenanmaahan kohdistetaan. En minä ainakaan olisi antamassa pois mitään osaa Suomesta enkä ymmärrä miksi Ahvenamaata ollaan jatkuvasti lahjoittamassa sinne ja tänne tai jopa upottamassa. Tietysti Ahvenamaa poikkeaa muusta Suomesta, meitä on alle 30 0000 keskellä merta monilla saarilla, puhumme ruotsia ja täältä on lyhyempi matka Ruotsiin kuin Suomeen, mutta kyllä ahvenanmaalaiset itseään suomalaisina pitävät, ruotsalaisille naureskellaan usein (ihan hyväntahtoisesti). RKP ei ole täällä mitenkään tärkeä tekijä, päinvastoin kuin mantereella kuvitellaan, täällä on oma puoluejärjestelmä.
        Mutta kun kirjoitatte, niin miettikää millaista olisi asua pikkukaupungista, josta ei pääse muualle kuin muutaman kerran päivässä , laivalla tai lentämällä.

        Kyllä minä sen uskon että nauratte suomalaisille, riikinruotsalaisille ja koko maailmalle koska Freudenthalin hengessä uskotte vielä polveutuvanne jostain mystisestä valtiaskansasta.


    • Ålands pelle

      "Mahtaakohan tällä Ahvenanmaapalstalla olla minkäänlaista sheriffiä?"
      Siltä näyttää, että on sheriffi.

      • Sheriffi tässä

        Sheriffi nukkuu ikuista untaan tällä hurri palstalla.


    • giuseppe goebbels

      Jos loiset haluatte että tukiaiset virtaa Helsingistä entiseen malliin nuuskasaarelle niin annatte sananvapauden kukkia ja pidätte turpanni visusti kiinni.

      • Mustaffi Mustisaffar

        Tarkotako sinä minua, mina ole muutanu vastä täne jä osatä vähä kieli.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe