Viina vaarallisin huume

Pajatso palaa

Brittitutkimus: Alkoholi on päihteistä pahin

01.11.2010 - 09:48 - Kommentit: 5

STT, AFP, Reuters

Alkoholi on heroiiniakin ongelmallisempi päihde, arvioidaan tuoreessa brittitutkimuksessa. Lääketieteellisessä Lancet-lehdessä julkaistussa tutkimuksessa arvioitiin eri huumausaineiden ja päihteiden haitallisuutta paitsi käyttäjälle itselleen, myös muulle yhteiskunnalle.

Asteikolla nollasta sataan alkoholi otti selkeä ykkössijan luvulla 72. Kakkoseksi tullut heroiini sai luvun 55, kun kolmanneksi sijoittuneen crack-kokaiinin indeksi on 54. Tupakan vertailuluku on 26, kannabiksen taas 20.

Tutkimuksen on tehnyt huumeiden vaikutuksia selvittävä riippumaton ISCD-komitea. Komitean puheenjohtajan professori David Nuttin mukaan maanantaina julkistetut tulokset antavat tukea voimakkaalle alkoholin käytön vastaiselle politiikalle.

Nutt toimi Britannian edellisen hallituksen huumeneuvonantajana, mutta sai potkut vastustettuaan kannabiksen vaarallisuusluokituksen nostoa.

11

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pandora88

      Eikö sinun kannattaisi rakentaa elämääsi sen kysymyksen ympärile, että miksi sinä olet niin äärettömän tyhmä?

      • Markan kolikko

        Kumpaa tarkoitat? Oikeaa Pajatsoa vainko häntä samalla nimimerkillä häiriköivää huumevalistajaa, Jouko Pallaria.


      • Pajatso palaa
        Markan kolikko kirjoitti:

        Kumpaa tarkoitat? Oikeaa Pajatsoa vainko häntä samalla nimimerkillä häiriköivää huumevalistajaa, Jouko Pallaria.

        tässä viimeaikoina ollut perfect69, perf69, Johanna 17v, pimatsu_, pandora88, latela, yks vaa, kannabis kaveri, Mikke tietty minun merkkiäni myös ja lukuisia muita, varsinkin kun nostelee muuten niin nopeasti tippuvia vanhoja juttujaan päällimmäiseksi.

        En tiedä voiko olla todellistakaan, mutta ilmeisesti myös pyrkii kiilaamaan asiajutut omilla vanhojen nostoillaan pois.... Tollanen harmiton hyväntahtoinrn luna, Kuitenkin tuollainen messuaminen on ihan tavallista. Kaupungillakin jos tulee joku messuaja, kun antaa toisen vaan huutaa huutamisensa ja puhuu vertaisenaan, kuten muillekin ihmisille, niin noeasti se ilme muuttuu ja toisestakin tulee taas edes hetkeksi lempeä, tai sitten lähtee muualle raivoamaan. Olen huomannut, pelon näyttäminen on pahinta, silloin kiihoittuvat ja messuavat lisää. Saavat vaikutettua edes johonkin.

        Mutta nukkumatti tulee tuolta purkista pian. Rauhallista ja hyvää yötä !!


      • ************
        Pajatso palaa kirjoitti:

        tässä viimeaikoina ollut perfect69, perf69, Johanna 17v, pimatsu_, pandora88, latela, yks vaa, kannabis kaveri, Mikke tietty minun merkkiäni myös ja lukuisia muita, varsinkin kun nostelee muuten niin nopeasti tippuvia vanhoja juttujaan päällimmäiseksi.

        En tiedä voiko olla todellistakaan, mutta ilmeisesti myös pyrkii kiilaamaan asiajutut omilla vanhojen nostoillaan pois.... Tollanen harmiton hyväntahtoinrn luna, Kuitenkin tuollainen messuaminen on ihan tavallista. Kaupungillakin jos tulee joku messuaja, kun antaa toisen vaan huutaa huutamisensa ja puhuu vertaisenaan, kuten muillekin ihmisille, niin noeasti se ilme muuttuu ja toisestakin tulee taas edes hetkeksi lempeä, tai sitten lähtee muualle raivoamaan. Olen huomannut, pelon näyttäminen on pahinta, silloin kiihoittuvat ja messuavat lisää. Saavat vaikutettua edes johonkin.

        Mutta nukkumatti tulee tuolta purkista pian. Rauhallista ja hyvää yötä !!

        ehkä sinun kannattaisi hakea apua ja mennä johonkin vertaistukiryhmään? Siellä on varmasti samanlaisia elämänsä hukanneita ressukoita ja voisit jutella oikeiden ihmisten kanssa niin, ettei sinun tarvis tulla tänne itsekseen höpöttämään omilla eri nimimerkeillä?Tai jos asia on niin, että tässon sinä vastaan muut, niin olet sitten varmaan vainoharhainen.

        MInä näen kaikessa kirjoittelussasi vain yhden henkilön: sinut.

        Älä pelkää hakea apua.

        (huomaatko en käytä mitään nimimerkkiä, jotte voisi ruveta kirjoittamaan sillä)


      • Pajatso palaa
        ************ kirjoitti:

        ehkä sinun kannattaisi hakea apua ja mennä johonkin vertaistukiryhmään? Siellä on varmasti samanlaisia elämänsä hukanneita ressukoita ja voisit jutella oikeiden ihmisten kanssa niin, ettei sinun tarvis tulla tänne itsekseen höpöttämään omilla eri nimimerkeillä?Tai jos asia on niin, että tässon sinä vastaan muut, niin olet sitten varmaan vainoharhainen.

        MInä näen kaikessa kirjoittelussasi vain yhden henkilön: sinut.

        Älä pelkää hakea apua.

        (huomaatko en käytä mitään nimimerkkiä, jotte voisi ruveta kirjoittamaan sillä)

        ..no minä ainakin tiedän,mitä olen aina kirjoittanut! - ja sen tiedän etten ole kirjoittanut 90%: kaan kaikesta tuosta kannabikiihkoilusta. Olen aina ollut johdonmukaisen huumevastainen kirjoituksissani.
        Täällä joku pimatsu88,latela, Mikke, yksvaan, perf96 yms. sama henkilö yrittää vääristellä mielipiteitäni. Olen selvästi ärsyttänyt tätä yhtä henkilöä, mutta totuus yleensä on se sokeita eniten ärsyttävä asia. Hih huvittavaa toisaalta :)


      • Kukkalaatikon mies
        Pajatso palaa kirjoitti:

        ..no minä ainakin tiedän,mitä olen aina kirjoittanut! - ja sen tiedän etten ole kirjoittanut 90%: kaan kaikesta tuosta kannabikiihkoilusta. Olen aina ollut johdonmukaisen huumevastainen kirjoituksissani.
        Täällä joku pimatsu88,latela, Mikke, yksvaan, perf96 yms. sama henkilö yrittää vääristellä mielipiteitäni. Olen selvästi ärsyttänyt tätä yhtä henkilöä, mutta totuus yleensä on se sokeita eniten ärsyttävä asia. Hih huvittavaa toisaalta :)

        Ja sinua ärsyttää se totuus, että olet väärässä. Se ärsyttää sinua niin paljon, että häiriköit toisten nimimerkeillä koko ajan tällä palstalla, että ei olisi keskustelua siitä totuudesta, jota et millään kestä. Eli siitä totuudesta, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, vaikka kuinka esittelisit täällä kaikki hiekkalaatikkotason öykkärin evääsi. Näin yksinkertainen on sinua liikuttava asia tällä palstalla, totuuden kieltäminen ja siitä puhumisen estäminen häiriköimällä.


      • Pajatso palaa
        Kukkalaatikon mies kirjoitti:

        Ja sinua ärsyttää se totuus, että olet väärässä. Se ärsyttää sinua niin paljon, että häiriköit toisten nimimerkeillä koko ajan tällä palstalla, että ei olisi keskustelua siitä totuudesta, jota et millään kestä. Eli siitä totuudesta, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, vaikka kuinka esittelisit täällä kaikki hiekkalaatikkotason öykkärin evääsi. Näin yksinkertainen on sinua liikuttava asia tällä palstalla, totuuden kieltäminen ja siitä puhumisen estäminen häiriköimällä.

        saattaisi olla hyvä ja seura muutenkin. On tavallaan niinku riippuvainen kannabiksesta. Olisko siinä sitten se, että kun kieltää oman sairautensa, niin pitää myös kieltää poikansa sairaus ja tästä kannabiksesta sitten saa hyvän syyn olla tarkastelematta itseään ensinnäkin sairaana ja toiseksi isänä.

        Täällä ainakin menee piloille. Hermot menee ja mielenrauha. Kirjoittanut kunnioitettavan määrän noita juttuja, vastauksineen.

        Ei edes pyri konsensukseen ja puheen kautta vaikuttamaan, vaan inttää yksipuolisesti ja yrittää peittää tietämättömyyttään/kykenemättömyyttään häiriökaytöksellä. Huvittavaa, että mies puhuu vielä kaiken tuon jälkeen ketjuissaan epärehellisyydestä ja kommetnoi eri nimimerkein asiaa :)) Noin kierolla mielellä voisi avata vaikka viinipullon.

        Suu kuivuu.


      • Kamppelpuosu
        Pajatso palaa kirjoitti:

        saattaisi olla hyvä ja seura muutenkin. On tavallaan niinku riippuvainen kannabiksesta. Olisko siinä sitten se, että kun kieltää oman sairautensa, niin pitää myös kieltää poikansa sairaus ja tästä kannabiksesta sitten saa hyvän syyn olla tarkastelematta itseään ensinnäkin sairaana ja toiseksi isänä.

        Täällä ainakin menee piloille. Hermot menee ja mielenrauha. Kirjoittanut kunnioitettavan määrän noita juttuja, vastauksineen.

        Ei edes pyri konsensukseen ja puheen kautta vaikuttamaan, vaan inttää yksipuolisesti ja yrittää peittää tietämättömyyttään/kykenemättömyyttään häiriökaytöksellä. Huvittavaa, että mies puhuu vielä kaiken tuon jälkeen ketjuissaan epärehellisyydestä ja kommetnoi eri nimimerkein asiaa :)) Noin kierolla mielellä voisi avata vaikka viinipullon.

        Suu kuivuu.

        tutkimus tuo on. Alkoholi kun on suomen kansanpäihde, niin ihmiset pitää sitä vaarattomana. Ennemmin suosin psykoaktiivisia aineuksia. Kun kaksi kertaa vuodessa sen haluan.


      • yfytfddrt
        Pajatso palaa kirjoitti:

        saattaisi olla hyvä ja seura muutenkin. On tavallaan niinku riippuvainen kannabiksesta. Olisko siinä sitten se, että kun kieltää oman sairautensa, niin pitää myös kieltää poikansa sairaus ja tästä kannabiksesta sitten saa hyvän syyn olla tarkastelematta itseään ensinnäkin sairaana ja toiseksi isänä.

        Täällä ainakin menee piloille. Hermot menee ja mielenrauha. Kirjoittanut kunnioitettavan määrän noita juttuja, vastauksineen.

        Ei edes pyri konsensukseen ja puheen kautta vaikuttamaan, vaan inttää yksipuolisesti ja yrittää peittää tietämättömyyttään/kykenemättömyyttään häiriökaytöksellä. Huvittavaa, että mies puhuu vielä kaiken tuon jälkeen ketjuissaan epärehellisyydestä ja kommetnoi eri nimimerkein asiaa :)) Noin kierolla mielellä voisi avata vaikka viinipullon.

        Suu kuivuu.

        olet varmaan oikeassa. jollain tavalla tuo sinun kannabisvastaisuutesi on tullut sulle riippuvuudeksi?
        hyvä homma että tiedostat oman tilasi, se on alkuaskel kohti parantumistasi!


      • JNB
        Pajatso palaa kirjoitti:

        saattaisi olla hyvä ja seura muutenkin. On tavallaan niinku riippuvainen kannabiksesta. Olisko siinä sitten se, että kun kieltää oman sairautensa, niin pitää myös kieltää poikansa sairaus ja tästä kannabiksesta sitten saa hyvän syyn olla tarkastelematta itseään ensinnäkin sairaana ja toiseksi isänä.

        Täällä ainakin menee piloille. Hermot menee ja mielenrauha. Kirjoittanut kunnioitettavan määrän noita juttuja, vastauksineen.

        Ei edes pyri konsensukseen ja puheen kautta vaikuttamaan, vaan inttää yksipuolisesti ja yrittää peittää tietämättömyyttään/kykenemättömyyttään häiriökaytöksellä. Huvittavaa, että mies puhuu vielä kaiken tuon jälkeen ketjuissaan epärehellisyydestä ja kommetnoi eri nimimerkein asiaa :)) Noin kierolla mielellä voisi avata vaikka viinipullon.

        Suu kuivuu.

        ..sinähän puhut itsestäsi koko ajan. OLET SAIRAS


      • ImunHry
        Kukkalaatikon mies kirjoitti:

        Ja sinua ärsyttää se totuus, että olet väärässä. Se ärsyttää sinua niin paljon, että häiriköit toisten nimimerkeillä koko ajan tällä palstalla, että ei olisi keskustelua siitä totuudesta, jota et millään kestä. Eli siitä totuudesta, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, vaikka kuinka esittelisit täällä kaikki hiekkalaatikkotason öykkärin evääsi. Näin yksinkertainen on sinua liikuttava asia tällä palstalla, totuuden kieltäminen ja siitä puhumisen estäminen häiriköimällä.

        Pajatso palaan jutut on olleet aina johdonmukaisen huumevastaisia ja nyt tämä yksi kiihkoilija on tullut vääntelemään hänen kirjoituksiaan. Totuus ei pala tulessakaan esim. mikään ei muuta Kalifornian äänestystulosta - 56% vastusti. Älkäämme ruokitko trollia eli tuota hullua, joka massapostittaa samaa viestiään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe