Amway...

Serkkuni onnistui taannoin puhumaan äitini mukaan toimintaan.. On jotain verkostojuttua, missä keskitytään rakentamaan tiimiä, otetaan joku oma numero ja "perustetaan oma kauppa" mistä saa tilattua itselleen vaatteita ja ruokaa lukuunottamatta kaiken, mitä kotona tarvitsee. Joka maanantai on Meilahden sairaalan auditoriossa joku randomi tässä menestynyt tyyppi/porukka puhumassa kokemuksistaan/jakamassa menestymisen vinkkejä... äidilläni liuta levyjä, joilla joku myös puhuu tästä "liikeideasta".. Serkkuni -87 syntynyt ystävä menestynyt niin, että jää ensi vuonna eläkkeelle... joku jenkeissä menestynyt niin, että lapsenlapsensakin elävät Amvayn tuloilla... ihan pienellä vaivalla alkaa tienaa 100€/kk ylimääräistä...
Piti ostaa joku törkeän kallis aloituspaketti jne...

Itsestäni (kuunnellut serkun ja hänen vanhempiensa sekä äitini puhetta aiheesta) toiminnasta tulee lähinnä mieleen joku uskonnollinen kultti, liiketaloutta opiskeleva tuttava todennut pyramidihuijaukseksi..

Haluaisin kuulla, onko muilla kokemuksia Amvaysta ? Pitäisikö antaa äidin säätää keski-iän kriisissään ja sotkea kymmenvuotinen Oriflamen myyntiuransa tällaisella "shaiballa" vai koittaa saada taottua järkeä päähän ja luopumaan leikistä ?

PS. En kaipaa mitään päänaukomisviestejä... jos ei ole oikeasti aiheeseen liittyvää asiaa niin menkää muualle trollailemaan/aukomaan päätänne.

39

11090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipatti

      Tähän viestiin oli pakko reagoida, koska siinä on niin paljon minulle tuttua. Minulla on paljon kokemusta miten henkilösuhteet, ajankäyttötottumukset muuttuvat kun Amway ottaa vallan. Näistä voisi keskustella paremmin kasvotusten.

      Olen seurannut Amway-toimintaan liittyviä kirjoituksia jo useamman vuoden ajan, joihinkin keskusteluihin ottanut jopa osaakin. Vaimoni on sotkeutunut Amway yli 5 vuotta sitten.

      Lähtötilanteessa oli meillä kuten äidillesikin joku muu kotimyyntihomma tuttua. Eli Amwayn perustoiminta eli kotimyynti jo valmiiksi tuttua eikä sitä tarvinnut selittää sen enemmän. Nämä aikaisemmat hommat eivät lyöneet leiville, eikä totta. Myöskään varsinainen leipätyö ei tehnyt rikkaaksi. Sitten tulee Amwayn unelmakauppias. Hän kertoo, että muutama tunti viikossa hommia ja muutaman vuoden päästä voit jäädä eläkkeelle ja saada isot lisätienestit.

      Äitisi on sellaisen polun päässä, josta ei ole paluuta. Hänellä on liuta levyjä, meillä niitä ja erilaista kirjaa ja vihkosta on kymmenittäin. Olen samaa mieltä, että äänitteiden sisältö muistuttaa herätyskokousta. Kun yrität keskustella asiasta saat vastauksen, jonka sisältö löytyy noilta äänitteiltä ja kirjoista.

      Taloudellisesti toiminta ei ole kannattavaa. Helpommin voitat lotossa. Nyt kun uudet verotiedot ovat ilmestyneet kaivatkaa niiden tiedot esiin, jotka ovat toimineet jo useamman vuoden.

      Kaikkein pahin olo minulle tulee siitä, miten Amway vaikuttaa ajankäyttöön. Ainakin meillä Amway ajaa kaiken ohi. Amwayhän väittää, että toiminnalla saadaan lisää aikaa perheelle ja tulee taloudellisesti riippumattomaksi. Voin vakuuttaa, että käy juuri päinvastoin.
      Mikään ennen niin tärkeät sukulais- tai ystäväsuhteet eivät merkitse enää mitään. Samanaikainen Amway-tilaisuus ajaa kirkkaasti ohi. Siitä on edes turha keskustella. Perhekin jää toiseksi. Amway-ystävät alkavat pian olla niitä, joiden kanssa vietetään vapaa-aika.

      • Sinikka S. 63v

        Minulle on avautunut aivan uusi maailma Amwayn kautta! Mitään äkkirikastumista ei minulle ole koskaan luvattukaan, mutta suhteellisen pienin ponnistuksin olen alkanut saamaan tuloja joka kuukausi. Eikä kaikkea voi mitata rahalla. Olin juuri Amwayn yhteisessä tapahtumassa Tukholmassa. Siellä oli koolla noin 4000 henkeä yhteensä kaikista pohjoismaista. Tulkkaus oli järjestetty kaikille halukkaille oman maan kielellä. Oli suurenmoista päästä kuuntelemaan henkilöitä, jotka olivat lähteneet hyvin vaatimattomista olosuhteista ja rikastuneet siitä vähitellen tekemällä ahkerasti töitä.

        Tämä on todellinen "köyhän miehen bisnes", jossa voi pienellä alkupääomalla lähteä liikkeelle. Tuotteet on
        hyviä ja kaikilla tuotteilla on täystyytyväisyystakuu. Rahat palautetaan tilille, jos et ole tyytyväinen
        tuotteeseen.

        Tämä ei ole mikään pyramidihuijaus ja palkkiojärjestelmä on oikeudenmukainen. Myöhemmin mukaan tullut
        voi ansaita enempi kuin aikaisemmin mukaan tullut, joten siinäkään mielessä tämä ei ole mikään pyramidi.
        Suomessa se vasta suuri pyramidi onkin tavallisilla työpaikoilla ja yhteiskunnassa! Vallassa olevat käärivät kohtuuttomat palkat ja palkankorotukset, jotka eivät ole millään lailla oikeudenmukaiset.

        Paljon kielteistä puhutaan Amwaystä netissä, mutta se on aivan roskapuhetta ja nehän ne parhaiten nämä
        asiat tuntuvat tietävän, jotka eivät ole olleet mukana tai epäonnistuneet mukanaolijat, jotka eivät ole kunnolla tutustuneet ohjeisiin, sääntöihin tai jotka eivät ole opiskelleet tai tehneet muuten töitä riittävästi saavuttaakseen hyviä tuloksia.

        Amway antaa omat kirjalliset liiketoimintaohjeet mukaantulijoille. Siellä kehoitetaan mm. noudattamaan kussakin maassa olevia ohjeita ja lainsäädäntöä, myös eettiset tavoitteet ovat varsin korkeaa luokkaa.
        Minulla on oma Y-tunnus ja aion toimia kaikessa hyvin rehellisesti ja avoimesti. Verottajalle ilmoitan
        kaikki ja saan myös kyseisen Tukholman matkan poistoihin jne. Se edellyttää tietysti, että minulla on
        myös tuloa, mistä vähentää.

        Olen oppinut niin paljon uusia asioita liittyessäni Amwayhin ja tavannut niin paljon ihania ihmisiä, että jo pelkästään siksi haluan olla Amwayn liikkeenharjoittaja, vaikka rahallista tuloa ei olisikaan. Tavallisilla työpaikoilla en ole missään aikaisemmin tavannut yhtä innostuneita ihmisiä kuin täällä, jossa kukaan ei kilpaile toisen kanssa vaan auttaa toinen toistaan tietäen, että se on myös jokaisen etu.

        Tämä ei myöskään ole mikään uskon lahko, mutta tottakai monikansalliset piirteet tulevat siellä esiin,
        koska Amwayhin kuuluu itsenäisiä liikkeenharjoittajia valtava määrä monessa kymmenessä eri maassa.
        Miksi siis toiminnan pitäisi muistuttaa perinteistä suomalaisen työpaikan mallia? Haukotuttaa jo pelkkä ajatuskin.

        Kiitos Amway, annoit minulle uuden elämän ja mahdollisuuden!


      • Sukulaiset pahimpia

        Voi vaikuttaa siltä aluksi, että Amway vie paljon aikaa. Ei se vie kun oppivuodet on ohi. Tiedän useita, jotka ovat vuosia elättäneet itsensä Amwayn avulla. Heidän ei tarvitse olla töissä klo 8-16, mikä onkin aivan sairasta ja joustamatonta jo sinänsä, vaan he voivat järjestää ajankäyttönsä miten itse haluavat.
        Sukulaiset ovat usein juuri kaikkein pahimpia siinä vieressä arvostelemassa mikä on sopivaa ja mikä ei. He ovat kuulleet jostain juttuja, joissa ei ole mitään perää. Säälin uusia Amwayhin liittyneitä, jolla on perheessä ja sukulaisissa ennakkoluuloisia, kielteisiä arvostelijoita, jotka eivät anna minkäänlaista tukea uudelle yrittäjälle.
        Voimia kaikille uusille liikkeenharjoittajille, pitäkää pää pystyssä ja rinta rottingilla, hakekaa tukea toinen
        toisistanne yhteisiin tilaisuuksiin osallistuen! Varsinkin alkuvaiheessa se on tärkeää. Sitten kun saatte lisää kokemusta ja varmuutta sukulaisten mielipiteet eivät enää vaikuta mitään.


      • kävijätunkki
        Sukulaiset pahimpia kirjoitti:

        Voi vaikuttaa siltä aluksi, että Amway vie paljon aikaa. Ei se vie kun oppivuodet on ohi. Tiedän useita, jotka ovat vuosia elättäneet itsensä Amwayn avulla. Heidän ei tarvitse olla töissä klo 8-16, mikä onkin aivan sairasta ja joustamatonta jo sinänsä, vaan he voivat järjestää ajankäyttönsä miten itse haluavat.
        Sukulaiset ovat usein juuri kaikkein pahimpia siinä vieressä arvostelemassa mikä on sopivaa ja mikä ei. He ovat kuulleet jostain juttuja, joissa ei ole mitään perää. Säälin uusia Amwayhin liittyneitä, jolla on perheessä ja sukulaisissa ennakkoluuloisia, kielteisiä arvostelijoita, jotka eivät anna minkäänlaista tukea uudelle yrittäjälle.
        Voimia kaikille uusille liikkeenharjoittajille, pitäkää pää pystyssä ja rinta rottingilla, hakekaa tukea toinen
        toisistanne yhteisiin tilaisuuksiin osallistuen! Varsinkin alkuvaiheessa se on tärkeää. Sitten kun saatte lisää kokemusta ja varmuutta sukulaisten mielipiteet eivät enää vaikuta mitään.

        Tukholman WESsistä kertoo kaiken oleellisen mitä kirjoitin siitä verkostomarkkinointiosioon säkeeseen amway, kaveri hurahtanut. Sinne ( kuten muihinkin viikonloppuseminaareihin) raahataan alalinjaa, peltotellaan että et voi pärjätä "bisneksessä" ellet osta satasen seminaarilippua. Ja Tuo lippu on ostettava mieluiten jo edellisessä seminaarissa. Näin N21 organisaattorit takaavat itselleen jatkuvaa tuloa ja varmuutta varata seminaarihallia neljän kuukauden päähän.
        Suomessa on Amwayllä rikastanut ...lasketaanpa, EI YHTÄKÄÄN ihmistä. 2-5 ihmistä ehkä oikeasti tienaa, mutta ne ovat Network 21 koulutusorganisaation tuloja. Ja siihen pyramidiin ei helpolla pääse! Amwaytunkiksi kelpaa kuka vaan. Amwayssa tosiaan kuten Sinikka kertoikin on mukana ihmisiä vaatimattomista lahtökohdista. Siksi tuleekin paha mieli kun vanhoja ihmisiä jotka nöyrinä tekevät työtä ja uskovat asiaansa, kohtaa parin vuoden kuluttua paha pettymys. Ehkä niin paha ettei halua itsekään sitä myöntää, vaan jatkaa "bisnestä" omassa linjassaan katkeraan loppun asti. Vaikka sisimmässään tietää ettei voi ikinä saada edes omiaan takaisin. Ja mitäpä sillä enää sitten väliäkään, oikeita kavereita ei ole, eikä muuta sosiaalista verkosta kun oma rakas linja.


      • realisti.
        Sinikka S. 63v kirjoitti:

        Minulle on avautunut aivan uusi maailma Amwayn kautta! Mitään äkkirikastumista ei minulle ole koskaan luvattukaan, mutta suhteellisen pienin ponnistuksin olen alkanut saamaan tuloja joka kuukausi. Eikä kaikkea voi mitata rahalla. Olin juuri Amwayn yhteisessä tapahtumassa Tukholmassa. Siellä oli koolla noin 4000 henkeä yhteensä kaikista pohjoismaista. Tulkkaus oli järjestetty kaikille halukkaille oman maan kielellä. Oli suurenmoista päästä kuuntelemaan henkilöitä, jotka olivat lähteneet hyvin vaatimattomista olosuhteista ja rikastuneet siitä vähitellen tekemällä ahkerasti töitä.

        Tämä on todellinen "köyhän miehen bisnes", jossa voi pienellä alkupääomalla lähteä liikkeelle. Tuotteet on
        hyviä ja kaikilla tuotteilla on täystyytyväisyystakuu. Rahat palautetaan tilille, jos et ole tyytyväinen
        tuotteeseen.

        Tämä ei ole mikään pyramidihuijaus ja palkkiojärjestelmä on oikeudenmukainen. Myöhemmin mukaan tullut
        voi ansaita enempi kuin aikaisemmin mukaan tullut, joten siinäkään mielessä tämä ei ole mikään pyramidi.
        Suomessa se vasta suuri pyramidi onkin tavallisilla työpaikoilla ja yhteiskunnassa! Vallassa olevat käärivät kohtuuttomat palkat ja palkankorotukset, jotka eivät ole millään lailla oikeudenmukaiset.

        Paljon kielteistä puhutaan Amwaystä netissä, mutta se on aivan roskapuhetta ja nehän ne parhaiten nämä
        asiat tuntuvat tietävän, jotka eivät ole olleet mukana tai epäonnistuneet mukanaolijat, jotka eivät ole kunnolla tutustuneet ohjeisiin, sääntöihin tai jotka eivät ole opiskelleet tai tehneet muuten töitä riittävästi saavuttaakseen hyviä tuloksia.

        Amway antaa omat kirjalliset liiketoimintaohjeet mukaantulijoille. Siellä kehoitetaan mm. noudattamaan kussakin maassa olevia ohjeita ja lainsäädäntöä, myös eettiset tavoitteet ovat varsin korkeaa luokkaa.
        Minulla on oma Y-tunnus ja aion toimia kaikessa hyvin rehellisesti ja avoimesti. Verottajalle ilmoitan
        kaikki ja saan myös kyseisen Tukholman matkan poistoihin jne. Se edellyttää tietysti, että minulla on
        myös tuloa, mistä vähentää.

        Olen oppinut niin paljon uusia asioita liittyessäni Amwayhin ja tavannut niin paljon ihania ihmisiä, että jo pelkästään siksi haluan olla Amwayn liikkeenharjoittaja, vaikka rahallista tuloa ei olisikaan. Tavallisilla työpaikoilla en ole missään aikaisemmin tavannut yhtä innostuneita ihmisiä kuin täällä, jossa kukaan ei kilpaile toisen kanssa vaan auttaa toinen toistaan tietäen, että se on myös jokaisen etu.

        Tämä ei myöskään ole mikään uskon lahko, mutta tottakai monikansalliset piirteet tulevat siellä esiin,
        koska Amwayhin kuuluu itsenäisiä liikkeenharjoittajia valtava määrä monessa kymmenessä eri maassa.
        Miksi siis toiminnan pitäisi muistuttaa perinteistä suomalaisen työpaikan mallia? Haukotuttaa jo pelkkä ajatuskin.

        Kiitos Amway, annoit minulle uuden elämän ja mahdollisuuden!

        "Kiitos Amway, annoit minulle uuden elämän ja mahdollisuuden!"

        Kaikkea hyvää sinulle!
        Toivon, ettei tahtosi ja harkintakykysi mene ison organisaation taskuun....


      • Sukulaiset pahimpia kirjoitti:

        Voi vaikuttaa siltä aluksi, että Amway vie paljon aikaa. Ei se vie kun oppivuodet on ohi. Tiedän useita, jotka ovat vuosia elättäneet itsensä Amwayn avulla. Heidän ei tarvitse olla töissä klo 8-16, mikä onkin aivan sairasta ja joustamatonta jo sinänsä, vaan he voivat järjestää ajankäyttönsä miten itse haluavat.
        Sukulaiset ovat usein juuri kaikkein pahimpia siinä vieressä arvostelemassa mikä on sopivaa ja mikä ei. He ovat kuulleet jostain juttuja, joissa ei ole mitään perää. Säälin uusia Amwayhin liittyneitä, jolla on perheessä ja sukulaisissa ennakkoluuloisia, kielteisiä arvostelijoita, jotka eivät anna minkäänlaista tukea uudelle yrittäjälle.
        Voimia kaikille uusille liikkeenharjoittajille, pitäkää pää pystyssä ja rinta rottingilla, hakekaa tukea toinen
        toisistanne yhteisiin tilaisuuksiin osallistuen! Varsinkin alkuvaiheessa se on tärkeää. Sitten kun saatte lisää kokemusta ja varmuutta sukulaisten mielipiteet eivät enää vaikuta mitään.

        "Sukulaiset ovat usein juuri kaikkein pahimpia siinä vieressä arvostelemassa mikä on sopivaa ja mikä ei. He ovat kuulleet jostain juttuja, joissa ei ole mitään perää. Säälin uusia Amwayhin liittyneitä, jolla on perheessä ja sukulaisissa ennakkoluuloisia, kielteisiä arvostelijoita, jotka eivät anna minkäänlaista tukea uudelle yrittäjälle."

        En mä arvostele. Enkä muista tiedä, mutta itse ainakin olen erittäin avarakatseinen ja tarkistan parhaani mukaan mahdollisimman monta eri lähdettä, ennenkuin mitään lähden väittämään/sanomaan. Intuitiivisesti (ja mun intuitio on osoittautunut erittäin luotettavaksi tiedon lähteeksi) vaan tuli semmonen olo, et onkohan tää nyt oikeesti näin, onkohan nää ihmiset oikeasti rehellisiä vai puhuvatko lämpimikseen... Mä en vaan halua, että mulle rakas ihminen tekee jotain, mitä joutuu jälkikäteen katumaan.

        On tietenkin hienoa, jos jotkut kokevat Amvayn itselleen sopivaksi asiaksi ja ovat oppineet uusia asioita/saaneet uusia ystäviä, onnea heille ja toivottavasti eivät ikinä joudu pettymään, että ei se ollutkaan ihan niin. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, en vaan haluaisi äitini tekevän mitään, mitä joutuisi myöhemmin katumaan ja kysyin täälläkin asiasta sen takia, että saisin muiden mielipiteitä ja osaisin siten vähän arvioida, että onko mun intuitio väärässä vai oikeassa.
        Lopunkaiken tietenkin äiti itse, aikuisena, tekee omat valintansa, en valita enkä arvostele.


      • verojakin ...

        "Taloudellisesti toiminta ei ole kannattavaa. Helpommin voitat lotossa. Nyt kun uudet verotiedot ovat ilmestyneet kaivatkaa niiden tiedot esiin, jotka ovat toimineet jo useamman vuoden. "

        He hee. Vaikka katsoisit näiden "pyramidin huipulla" olevien verotettavaa tuloa, on se todennäköisesti lähellä nollaa:-) Suurin osa tästä verkostomarkkinatouhusta on ns. harmaata taloutta, joihin verottajalle ei osuutta ole.


      • Joonas Salo
        Sinikka S. 63v kirjoitti:

        Minulle on avautunut aivan uusi maailma Amwayn kautta! Mitään äkkirikastumista ei minulle ole koskaan luvattukaan, mutta suhteellisen pienin ponnistuksin olen alkanut saamaan tuloja joka kuukausi. Eikä kaikkea voi mitata rahalla. Olin juuri Amwayn yhteisessä tapahtumassa Tukholmassa. Siellä oli koolla noin 4000 henkeä yhteensä kaikista pohjoismaista. Tulkkaus oli järjestetty kaikille halukkaille oman maan kielellä. Oli suurenmoista päästä kuuntelemaan henkilöitä, jotka olivat lähteneet hyvin vaatimattomista olosuhteista ja rikastuneet siitä vähitellen tekemällä ahkerasti töitä.

        Tämä on todellinen "köyhän miehen bisnes", jossa voi pienellä alkupääomalla lähteä liikkeelle. Tuotteet on
        hyviä ja kaikilla tuotteilla on täystyytyväisyystakuu. Rahat palautetaan tilille, jos et ole tyytyväinen
        tuotteeseen.

        Tämä ei ole mikään pyramidihuijaus ja palkkiojärjestelmä on oikeudenmukainen. Myöhemmin mukaan tullut
        voi ansaita enempi kuin aikaisemmin mukaan tullut, joten siinäkään mielessä tämä ei ole mikään pyramidi.
        Suomessa se vasta suuri pyramidi onkin tavallisilla työpaikoilla ja yhteiskunnassa! Vallassa olevat käärivät kohtuuttomat palkat ja palkankorotukset, jotka eivät ole millään lailla oikeudenmukaiset.

        Paljon kielteistä puhutaan Amwaystä netissä, mutta se on aivan roskapuhetta ja nehän ne parhaiten nämä
        asiat tuntuvat tietävän, jotka eivät ole olleet mukana tai epäonnistuneet mukanaolijat, jotka eivät ole kunnolla tutustuneet ohjeisiin, sääntöihin tai jotka eivät ole opiskelleet tai tehneet muuten töitä riittävästi saavuttaakseen hyviä tuloksia.

        Amway antaa omat kirjalliset liiketoimintaohjeet mukaantulijoille. Siellä kehoitetaan mm. noudattamaan kussakin maassa olevia ohjeita ja lainsäädäntöä, myös eettiset tavoitteet ovat varsin korkeaa luokkaa.
        Minulla on oma Y-tunnus ja aion toimia kaikessa hyvin rehellisesti ja avoimesti. Verottajalle ilmoitan
        kaikki ja saan myös kyseisen Tukholman matkan poistoihin jne. Se edellyttää tietysti, että minulla on
        myös tuloa, mistä vähentää.

        Olen oppinut niin paljon uusia asioita liittyessäni Amwayhin ja tavannut niin paljon ihania ihmisiä, että jo pelkästään siksi haluan olla Amwayn liikkeenharjoittaja, vaikka rahallista tuloa ei olisikaan. Tavallisilla työpaikoilla en ole missään aikaisemmin tavannut yhtä innostuneita ihmisiä kuin täällä, jossa kukaan ei kilpaile toisen kanssa vaan auttaa toinen toistaan tietäen, että se on myös jokaisen etu.

        Tämä ei myöskään ole mikään uskon lahko, mutta tottakai monikansalliset piirteet tulevat siellä esiin,
        koska Amwayhin kuuluu itsenäisiä liikkeenharjoittajia valtava määrä monessa kymmenessä eri maassa.
        Miksi siis toiminnan pitäisi muistuttaa perinteistä suomalaisen työpaikan mallia? Haukotuttaa jo pelkkä ajatuskin.

        Kiitos Amway, annoit minulle uuden elämän ja mahdollisuuden!

        Faktat koskien Amwayta, sekä tuotteita että muuta toimintaa, puhuvat poikkeuksetta Amwayta itseään vastaan. Ja nyt on kyse faktoista eikä Amway-tyyppisestä mielikuvamainonnasta, joka koostu enimmäkseen törkeästä harhaanjohtamisesta sekä valehtelusta. Kaikki tiedot on tarkistettavista tekstistä löytyvän linkin kautta sekä julkisista verotiedoista:

        -Maailmanlaajuisesti ei ole tehty vuoden 2011 alkuun mennessä yhtäkään riippumatonta tutkimusta, jotka puoltaisivat ko. tuotteiden hinta-laatusuhdetta, tehoa, terveysvaikutuksia tms. Tutkimukset, joissa Amwayn tuotteita on testattu vastaavissa oloissa kilpailevien valmisteiden kanssa, osoittavat Amwayn sijoittuneen useimmiten huonoimpaan kolmannekseen, hinta-laatusuhteessa vieläkin huonommin.

        -Useiden "hittituotteiden" kohdalla toistelaan riittoisuutta: pakkausselosteen ja käyttömäärien osalta tuotteet eivät poikkea mitenkään muuten kuin kalliimman hintansa osalta normaalissa vähittäiskaupassa myytävistä. Ei myöskään luontoystävällisyyden osalta, toisin kuin Amwayta markkinoivat "liikkeenharjoittajat" virheellisesti väittävät.

        -Amway ei julkista tuotteidensa hintoja toimintaan rekisteröimättömille kuluttajille. Rekisteröiminen on maksullista "aloituspakkauksen" muodossa. Tuotteiden vertailu muihin vastaavin, vähittäiskaupassa myytäviin valmisteisiin, on täten mahdotonta. Amway myös kieltää "suoramarkkinointia koskevan etiketin" varjolla jälleenmyyjiään (rekisteröityneitä) paljastamasta tuotteidensa hintoja.

        -Suurin osa "yksityisten liikkeenharjoittajien" (tuotteita myymään värvätyt yksityishenkilöt) mahdollisista tuloista koostuu jatkuvasti lisää värvättävien "alalinjalaisten" mahdollisista myynneistä. AMWAYN OMAN ILMOITUKSEN MUKAAN 54% MUKANA OLEVISTA "LIIKKENHARJOITTAJISTA" EI TEE TOIMINNALLA VOITTOA JA LOPPUJEN KESKIMÄÄRÄISET TULOT/KK ON 65
        USD! Todelliset kuukausiansiot ovat huomattavasti tätäkin pienemmät, kun summasta vähennetään pakolliset tulonhankkimiskustannukset sekä otetaan huomioon tosiasia, että ylivoimaisesti suurin osa ansioista jää bonusjärjestelmän huipulla oleville. Huipulle pääsy on käytännössä mahdotonta Amwayn omien tilastojen mukaankin laskettuna, vaikka värvääjät muuta väittävätkin. TODELLISUUDESSA YRITYKSEN OMIIN TILASTOIHIN POHJAUTUVAN TUTKIMUKSEN MUKAAN YLI 99% AMWAYHYN VÄRVÄTYISTÄ TEKEE TAPPIOTA ---->

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/amway.pdf


        -
        -Yritys (Amway) on ollut syytettynä lukuisissa oikeudenkäynneissä pyramidihuijauksista sekä -myynnistä ja osan se on joutunut sovittelemaan maksamalla syytteen nostaneille korvauksia. Se on myös hävinnyt valtavia veronkierto- ja petosoikeudenkäyntejä kotimantereellaan Pohjois-Amerikassa.

        - Uusien "liikkeenharjoittajien" värväämiseen ja kouluttamiseen käytetyn materiaalin kateprosentti on 85 %, kun taas itse tuotteiden 32 %. Järjestelmä kannustaa siten värväämään uusia myyjiä tuotteiden myymisen sijaan, vaikka todellinen raha voisi edes teoriassa syntyä ainostaan tuotteita myymällä. Koulutusmateriaalia saavat myydä vain hierarkiassa ylimpänä olevat, joka mahdollistaa heidän menestymisensä.

        -Timanttitason( ylin Suomessa saavutettu taso Amway-myyjien keskuudessa) suomalaisten jäsenten verotiedoista ilmenevät vuositulot ovat parhaimmillaankin jääneet pitkälti alle 4000/kk. Timanteiksi nousseilla on ollut myös ulosottoja ( Susanna Hintikainen) ynnä muita epäselvyyksiä, joten kovin mairittelevaa kuvaa ei Amway toiminnasta saatu hyöty anna heidän osaltaan.

        -On otettava huomioon myös, että Amway-ideologian ja toimintaperiaatteiden mukainen massavärväys ja "verkostoituminen" maksimoituu värväämällä yhden sijasta kaksi, jolloin pariskuntia värväämällä saadaan tuplahyöty, mutta saavutettavat tulon (poikkeuksetta tuhansien kertoimilla liiotellut sellaiset) jakautuvat kahteen. Näin on tapahtunut myös Suomen ensimmäisten "timanttien" tapauksessa. ELI TIMANTIKSI PÄÄSTÄKSEEN (vrt. todellista toimeentuloa ansaitakseen) TODENNÄKÖISYYS ON YKSI KYMMENISTÄ TUHANSISTA JA SILLOINKIN VUOSITULOT JÄÄVÄT KESKIMÄÄRÄISEN PALKANSAAJAN TASOLLE. TODELLISUUDESSA MUKAAN LÄHTIJÖISTÄ KUITENKIN YLI 99% HÄVIÄÄ RAHAA!!!
        - .


      • Simppahemppa
        Joonas Salo kirjoitti:

        Faktat koskien Amwayta, sekä tuotteita että muuta toimintaa, puhuvat poikkeuksetta Amwayta itseään vastaan. Ja nyt on kyse faktoista eikä Amway-tyyppisestä mielikuvamainonnasta, joka koostu enimmäkseen törkeästä harhaanjohtamisesta sekä valehtelusta. Kaikki tiedot on tarkistettavista tekstistä löytyvän linkin kautta sekä julkisista verotiedoista:

        -Maailmanlaajuisesti ei ole tehty vuoden 2011 alkuun mennessä yhtäkään riippumatonta tutkimusta, jotka puoltaisivat ko. tuotteiden hinta-laatusuhdetta, tehoa, terveysvaikutuksia tms. Tutkimukset, joissa Amwayn tuotteita on testattu vastaavissa oloissa kilpailevien valmisteiden kanssa, osoittavat Amwayn sijoittuneen useimmiten huonoimpaan kolmannekseen, hinta-laatusuhteessa vieläkin huonommin.

        -Useiden "hittituotteiden" kohdalla toistelaan riittoisuutta: pakkausselosteen ja käyttömäärien osalta tuotteet eivät poikkea mitenkään muuten kuin kalliimman hintansa osalta normaalissa vähittäiskaupassa myytävistä. Ei myöskään luontoystävällisyyden osalta, toisin kuin Amwayta markkinoivat "liikkeenharjoittajat" virheellisesti väittävät.

        -Amway ei julkista tuotteidensa hintoja toimintaan rekisteröimättömille kuluttajille. Rekisteröiminen on maksullista "aloituspakkauksen" muodossa. Tuotteiden vertailu muihin vastaavin, vähittäiskaupassa myytäviin valmisteisiin, on täten mahdotonta. Amway myös kieltää "suoramarkkinointia koskevan etiketin" varjolla jälleenmyyjiään (rekisteröityneitä) paljastamasta tuotteidensa hintoja.

        -Suurin osa "yksityisten liikkeenharjoittajien" (tuotteita myymään värvätyt yksityishenkilöt) mahdollisista tuloista koostuu jatkuvasti lisää värvättävien "alalinjalaisten" mahdollisista myynneistä. AMWAYN OMAN ILMOITUKSEN MUKAAN 54% MUKANA OLEVISTA "LIIKKENHARJOITTAJISTA" EI TEE TOIMINNALLA VOITTOA JA LOPPUJEN KESKIMÄÄRÄISET TULOT/KK ON 65
        USD! Todelliset kuukausiansiot ovat huomattavasti tätäkin pienemmät, kun summasta vähennetään pakolliset tulonhankkimiskustannukset sekä otetaan huomioon tosiasia, että ylivoimaisesti suurin osa ansioista jää bonusjärjestelmän huipulla oleville. Huipulle pääsy on käytännössä mahdotonta Amwayn omien tilastojen mukaankin laskettuna, vaikka värvääjät muuta väittävätkin. TODELLISUUDESSA YRITYKSEN OMIIN TILASTOIHIN POHJAUTUVAN TUTKIMUKSEN MUKAAN YLI 99% AMWAYHYN VÄRVÄTYISTÄ TEKEE TAPPIOTA ---->

        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/amway.pdf


        -
        -Yritys (Amway) on ollut syytettynä lukuisissa oikeudenkäynneissä pyramidihuijauksista sekä -myynnistä ja osan se on joutunut sovittelemaan maksamalla syytteen nostaneille korvauksia. Se on myös hävinnyt valtavia veronkierto- ja petosoikeudenkäyntejä kotimantereellaan Pohjois-Amerikassa.

        - Uusien "liikkeenharjoittajien" värväämiseen ja kouluttamiseen käytetyn materiaalin kateprosentti on 85 %, kun taas itse tuotteiden 32 %. Järjestelmä kannustaa siten värväämään uusia myyjiä tuotteiden myymisen sijaan, vaikka todellinen raha voisi edes teoriassa syntyä ainostaan tuotteita myymällä. Koulutusmateriaalia saavat myydä vain hierarkiassa ylimpänä olevat, joka mahdollistaa heidän menestymisensä.

        -Timanttitason( ylin Suomessa saavutettu taso Amway-myyjien keskuudessa) suomalaisten jäsenten verotiedoista ilmenevät vuositulot ovat parhaimmillaankin jääneet pitkälti alle 4000/kk. Timanteiksi nousseilla on ollut myös ulosottoja ( Susanna Hintikainen) ynnä muita epäselvyyksiä, joten kovin mairittelevaa kuvaa ei Amway toiminnasta saatu hyöty anna heidän osaltaan.

        -On otettava huomioon myös, että Amway-ideologian ja toimintaperiaatteiden mukainen massavärväys ja "verkostoituminen" maksimoituu värväämällä yhden sijasta kaksi, jolloin pariskuntia värväämällä saadaan tuplahyöty, mutta saavutettavat tulon (poikkeuksetta tuhansien kertoimilla liiotellut sellaiset) jakautuvat kahteen. Näin on tapahtunut myös Suomen ensimmäisten "timanttien" tapauksessa. ELI TIMANTIKSI PÄÄSTÄKSEEN (vrt. todellista toimeentuloa ansaitakseen) TODENNÄKÖISYYS ON YKSI KYMMENISTÄ TUHANSISTA JA SILLOINKIN VUOSITULOT JÄÄVÄT KESKIMÄÄRÄISEN PALKANSAAJAN TASOLLE. TODELLISUUDESSA MUKAAN LÄHTIJÖISTÄ KUITENKIN YLI 99% HÄVIÄÄ RAHAA!!!
        - .

        "Amway ei julkista tuotteidensa hintoja toimintaan rekisteröimättömille kuluttajille. Rekisteröiminen on maksullista "aloituspakkauksen" muodossa. Tuotteiden vertailu muihin vastaavin, vähittäiskaupassa myytäviin valmisteisiin, on täten mahdotonta."

        Koska tuotteiden myynti tapahtuu itsenäisten yrittäjien kautta, ei tavarantoimittaja Suomen lakien mukaan voikaan määrätä/kertoa hintaa. Hinnasta päättää jokainen yrittäjä erikseen. Vrt vaikkapa Iittala, joka määräsi millä hinnalla jälleenmyyjät saavat myydä Iittalan tuotteita. Ilmeisen moni ei jatkossa osta Iittalan tuotteita tuon jo päätetyn tuomion vuoksi?

        Rekisteröityminen ei ole pakollista, jos se aiemmin on ollutkin. Ostavaksi jäseneksi pääsee pienellä vuosimaksulla, joka ei oikeuta/velvoita mihinkään muuhun kuin tuotteiden ostamiseen. Tällöin hinnat ovat samat kuin rekisteröidyillä, mutta eivät kuitenkaan ole samat kuin jälleemyyjien kautta ostetuilla tuotteilla, joiden hinnoista siis jokaisen jälleenmyyjän on päätettävä ihan itse ja itsenäisesti.

        Mukaan haluaville: tehkää kuten Amway neuvoo: Kuluttakaa rahaa vasta kun olette ensin ansainneet sen. Eli aloituksessa on hyvä tiedostaa ja päättää, onko oma toiminta mukava harrastus, jolloin se voisi maksaa rahaa kuten mikä tahansa harrastus, vai onko tarkoitus toimia kuten menestyvässä yritystoiminnassa toimitaan, jolloin tulot ja menot ovat jatkuvasti tarkassa syynissä. Mihinkään tilaisuuteen tai tapahtumaan ei ole pakko osallistua, eikä yhtäkään oppimateriaalia ole pakko ostaa. Yrittäjäksi aikovalle ainoa pakollinen kustannus (riski) on aloituspakkauksen hankinta, ja senkin hinta on pienempi kuin yrittäjäjärjestön vuosimaksu.


      • 9+6
        Simppahemppa kirjoitti:

        "Amway ei julkista tuotteidensa hintoja toimintaan rekisteröimättömille kuluttajille. Rekisteröiminen on maksullista "aloituspakkauksen" muodossa. Tuotteiden vertailu muihin vastaavin, vähittäiskaupassa myytäviin valmisteisiin, on täten mahdotonta."

        Koska tuotteiden myynti tapahtuu itsenäisten yrittäjien kautta, ei tavarantoimittaja Suomen lakien mukaan voikaan määrätä/kertoa hintaa. Hinnasta päättää jokainen yrittäjä erikseen. Vrt vaikkapa Iittala, joka määräsi millä hinnalla jälleenmyyjät saavat myydä Iittalan tuotteita. Ilmeisen moni ei jatkossa osta Iittalan tuotteita tuon jo päätetyn tuomion vuoksi?

        Rekisteröityminen ei ole pakollista, jos se aiemmin on ollutkin. Ostavaksi jäseneksi pääsee pienellä vuosimaksulla, joka ei oikeuta/velvoita mihinkään muuhun kuin tuotteiden ostamiseen. Tällöin hinnat ovat samat kuin rekisteröidyillä, mutta eivät kuitenkaan ole samat kuin jälleemyyjien kautta ostetuilla tuotteilla, joiden hinnoista siis jokaisen jälleenmyyjän on päätettävä ihan itse ja itsenäisesti.

        Mukaan haluaville: tehkää kuten Amway neuvoo: Kuluttakaa rahaa vasta kun olette ensin ansainneet sen. Eli aloituksessa on hyvä tiedostaa ja päättää, onko oma toiminta mukava harrastus, jolloin se voisi maksaa rahaa kuten mikä tahansa harrastus, vai onko tarkoitus toimia kuten menestyvässä yritystoiminnassa toimitaan, jolloin tulot ja menot ovat jatkuvasti tarkassa syynissä. Mihinkään tilaisuuteen tai tapahtumaan ei ole pakko osallistua, eikä yhtäkään oppimateriaalia ole pakko ostaa. Yrittäjäksi aikovalle ainoa pakollinen kustannus (riski) on aloituspakkauksen hankinta, ja senkin hinta on pienempi kuin yrittäjäjärjestön vuosimaksu.

        "Koska tuotteiden myynti tapahtuu itsenäisten yrittäjien kautta, ei tavarantoimittaja Suomen lakien mukaan voikaan määrätä/kertoa hintaa. Hinnasta päättää jokainen yrittäjä erikseen. Vrt vaikkapa Iittala, joka määräsi millä hinnalla jälleenmyyjät saavat myydä Iittalan tuotteita. Ilmeisen moni ei jatkossa osta Iittalan tuotteita tuon jo päätetyn tuomion vuoksi?"

        Iiitalallakin on oma verkkokauppa, josta näkee ainakin tuotteitten yleisen hintatason ihan kotikoneen äärellä. Tietysti jokainen vähittäismyyjä voi hinnoitella tuottennsa miten haluaa, mutta paikallisen Cittarin ja Prisman normaalihinnat eivät kauheasti noista poikkea.


      • hoh hoijaa huijarit
        Sinikka S. 63v kirjoitti:

        Minulle on avautunut aivan uusi maailma Amwayn kautta! Mitään äkkirikastumista ei minulle ole koskaan luvattukaan, mutta suhteellisen pienin ponnistuksin olen alkanut saamaan tuloja joka kuukausi. Eikä kaikkea voi mitata rahalla. Olin juuri Amwayn yhteisessä tapahtumassa Tukholmassa. Siellä oli koolla noin 4000 henkeä yhteensä kaikista pohjoismaista. Tulkkaus oli järjestetty kaikille halukkaille oman maan kielellä. Oli suurenmoista päästä kuuntelemaan henkilöitä, jotka olivat lähteneet hyvin vaatimattomista olosuhteista ja rikastuneet siitä vähitellen tekemällä ahkerasti töitä.

        Tämä on todellinen "köyhän miehen bisnes", jossa voi pienellä alkupääomalla lähteä liikkeelle. Tuotteet on
        hyviä ja kaikilla tuotteilla on täystyytyväisyystakuu. Rahat palautetaan tilille, jos et ole tyytyväinen
        tuotteeseen.

        Tämä ei ole mikään pyramidihuijaus ja palkkiojärjestelmä on oikeudenmukainen. Myöhemmin mukaan tullut
        voi ansaita enempi kuin aikaisemmin mukaan tullut, joten siinäkään mielessä tämä ei ole mikään pyramidi.
        Suomessa se vasta suuri pyramidi onkin tavallisilla työpaikoilla ja yhteiskunnassa! Vallassa olevat käärivät kohtuuttomat palkat ja palkankorotukset, jotka eivät ole millään lailla oikeudenmukaiset.

        Paljon kielteistä puhutaan Amwaystä netissä, mutta se on aivan roskapuhetta ja nehän ne parhaiten nämä
        asiat tuntuvat tietävän, jotka eivät ole olleet mukana tai epäonnistuneet mukanaolijat, jotka eivät ole kunnolla tutustuneet ohjeisiin, sääntöihin tai jotka eivät ole opiskelleet tai tehneet muuten töitä riittävästi saavuttaakseen hyviä tuloksia.

        Amway antaa omat kirjalliset liiketoimintaohjeet mukaantulijoille. Siellä kehoitetaan mm. noudattamaan kussakin maassa olevia ohjeita ja lainsäädäntöä, myös eettiset tavoitteet ovat varsin korkeaa luokkaa.
        Minulla on oma Y-tunnus ja aion toimia kaikessa hyvin rehellisesti ja avoimesti. Verottajalle ilmoitan
        kaikki ja saan myös kyseisen Tukholman matkan poistoihin jne. Se edellyttää tietysti, että minulla on
        myös tuloa, mistä vähentää.

        Olen oppinut niin paljon uusia asioita liittyessäni Amwayhin ja tavannut niin paljon ihania ihmisiä, että jo pelkästään siksi haluan olla Amwayn liikkeenharjoittaja, vaikka rahallista tuloa ei olisikaan. Tavallisilla työpaikoilla en ole missään aikaisemmin tavannut yhtä innostuneita ihmisiä kuin täällä, jossa kukaan ei kilpaile toisen kanssa vaan auttaa toinen toistaan tietäen, että se on myös jokaisen etu.

        Tämä ei myöskään ole mikään uskon lahko, mutta tottakai monikansalliset piirteet tulevat siellä esiin,
        koska Amwayhin kuuluu itsenäisiä liikkeenharjoittajia valtava määrä monessa kymmenessä eri maassa.
        Miksi siis toiminnan pitäisi muistuttaa perinteistä suomalaisen työpaikan mallia? Haukotuttaa jo pelkkä ajatuskin.

        Kiitos Amway, annoit minulle uuden elämän ja mahdollisuuden!

        tuohan oli suoraan eräästä Amwayn lehdykästä kopioitua, senhän huomaa heti tekstin asettelustakin... yritys hyvä kymppi, mutta ei kuitenkaan...


      • acasc

        efefefsdfsdf


      • Annu__________
        Sinikka S. 63v kirjoitti:

        Minulle on avautunut aivan uusi maailma Amwayn kautta! Mitään äkkirikastumista ei minulle ole koskaan luvattukaan, mutta suhteellisen pienin ponnistuksin olen alkanut saamaan tuloja joka kuukausi. Eikä kaikkea voi mitata rahalla. Olin juuri Amwayn yhteisessä tapahtumassa Tukholmassa. Siellä oli koolla noin 4000 henkeä yhteensä kaikista pohjoismaista. Tulkkaus oli järjestetty kaikille halukkaille oman maan kielellä. Oli suurenmoista päästä kuuntelemaan henkilöitä, jotka olivat lähteneet hyvin vaatimattomista olosuhteista ja rikastuneet siitä vähitellen tekemällä ahkerasti töitä.

        Tämä on todellinen "köyhän miehen bisnes", jossa voi pienellä alkupääomalla lähteä liikkeelle. Tuotteet on
        hyviä ja kaikilla tuotteilla on täystyytyväisyystakuu. Rahat palautetaan tilille, jos et ole tyytyväinen
        tuotteeseen.

        Tämä ei ole mikään pyramidihuijaus ja palkkiojärjestelmä on oikeudenmukainen. Myöhemmin mukaan tullut
        voi ansaita enempi kuin aikaisemmin mukaan tullut, joten siinäkään mielessä tämä ei ole mikään pyramidi.
        Suomessa se vasta suuri pyramidi onkin tavallisilla työpaikoilla ja yhteiskunnassa! Vallassa olevat käärivät kohtuuttomat palkat ja palkankorotukset, jotka eivät ole millään lailla oikeudenmukaiset.

        Paljon kielteistä puhutaan Amwaystä netissä, mutta se on aivan roskapuhetta ja nehän ne parhaiten nämä
        asiat tuntuvat tietävän, jotka eivät ole olleet mukana tai epäonnistuneet mukanaolijat, jotka eivät ole kunnolla tutustuneet ohjeisiin, sääntöihin tai jotka eivät ole opiskelleet tai tehneet muuten töitä riittävästi saavuttaakseen hyviä tuloksia.

        Amway antaa omat kirjalliset liiketoimintaohjeet mukaantulijoille. Siellä kehoitetaan mm. noudattamaan kussakin maassa olevia ohjeita ja lainsäädäntöä, myös eettiset tavoitteet ovat varsin korkeaa luokkaa.
        Minulla on oma Y-tunnus ja aion toimia kaikessa hyvin rehellisesti ja avoimesti. Verottajalle ilmoitan
        kaikki ja saan myös kyseisen Tukholman matkan poistoihin jne. Se edellyttää tietysti, että minulla on
        myös tuloa, mistä vähentää.

        Olen oppinut niin paljon uusia asioita liittyessäni Amwayhin ja tavannut niin paljon ihania ihmisiä, että jo pelkästään siksi haluan olla Amwayn liikkeenharjoittaja, vaikka rahallista tuloa ei olisikaan. Tavallisilla työpaikoilla en ole missään aikaisemmin tavannut yhtä innostuneita ihmisiä kuin täällä, jossa kukaan ei kilpaile toisen kanssa vaan auttaa toinen toistaan tietäen, että se on myös jokaisen etu.

        Tämä ei myöskään ole mikään uskon lahko, mutta tottakai monikansalliset piirteet tulevat siellä esiin,
        koska Amwayhin kuuluu itsenäisiä liikkeenharjoittajia valtava määrä monessa kymmenessä eri maassa.
        Miksi siis toiminnan pitäisi muistuttaa perinteistä suomalaisen työpaikan mallia? Haukotuttaa jo pelkkä ajatuskin.

        Kiitos Amway, annoit minulle uuden elämän ja mahdollisuuden!

        Tämä käyttäjän "Sinikka S.63" viesti vaikuttaa markkinointiviestiltä.

        Äitini myi 2000-luvun alussa Amwayta. Kotonamme järjestettiin kutsuja eri aiheista: ihonhoidosta, kokkailusta, ravintolisistä. Äiti sai innostuksen saman kylän tuttavilta, jotka tekivät Amwayn myyntiä päivätöikseen.

        Nämä tuttavat vaikuttivat mukavilta ihmisiltä, ja muistan millä innolla he puhuivat yrityksestään. Tekivät matkoja Amerikkaan ja lähettivät sieltä yrityksen postikortteja saatesanoilla: "You can do it!!" He varmasti uskoivat toimintaan ja pitivät sitä hyvänä juttuna taloudellisesti ja elämänlaadullisesti.

        Nämä tuttavat tulivat kotiimme pitämään erilaisia kutsuja. Kotikutsuilla tuotteiden markkinointi vaikutti lähinnä liioittelulta. Myynnissä oli esimerkiksi deodorantti, jonka luvattiin pitävän 3 vuorokautta hien hajun poissa, vaikka kävisi saunassa siinä välissä. Deodorantti oli hyvä, mutta ei sentään kolmen vuorokauden kestävä. Liioittelun makua ja kallista myyntiä!

        Äitini osti ilmeisesti tukusta näitä Amway-tuotteita ison määrän ja yli kymmenen vuoden jälkeen ne pyörivät lapsuudenkotonani edelleen. Tuotteet jäivät vanhenemaan sinne, joskin me olemme yrittäneet käyttää niitä pois. Osa on päätynyt myös arpajaisvoitoiksi.

        Tuotteissa ei mielestäni ole ollut mitään vikaa. Ne ovat ok-laatua isosti hypetettynä ja kalliilla hintalapulla. Vilkasisin yrityksen nettisivuja, mistä ilmeisesti voi tilata tuotteita kotimyyntiin. Missään ei näy kuluttajien hintoja.

        Summa summarum: Amway voi tuoda elämään sisältöä ja joitakin lisätienestejä. Tuotteet ovat hinnakkaita, siitä huolimatta markettilaatuisia ja yrityksen ympärillä näyttää pyörivän takeetonta hypetystä.


      • Anonyymi
        Prabbu kirjoitti:

        "Sukulaiset ovat usein juuri kaikkein pahimpia siinä vieressä arvostelemassa mikä on sopivaa ja mikä ei. He ovat kuulleet jostain juttuja, joissa ei ole mitään perää. Säälin uusia Amwayhin liittyneitä, jolla on perheessä ja sukulaisissa ennakkoluuloisia, kielteisiä arvostelijoita, jotka eivät anna minkäänlaista tukea uudelle yrittäjälle."

        En mä arvostele. Enkä muista tiedä, mutta itse ainakin olen erittäin avarakatseinen ja tarkistan parhaani mukaan mahdollisimman monta eri lähdettä, ennenkuin mitään lähden väittämään/sanomaan. Intuitiivisesti (ja mun intuitio on osoittautunut erittäin luotettavaksi tiedon lähteeksi) vaan tuli semmonen olo, et onkohan tää nyt oikeesti näin, onkohan nää ihmiset oikeasti rehellisiä vai puhuvatko lämpimikseen... Mä en vaan halua, että mulle rakas ihminen tekee jotain, mitä joutuu jälkikäteen katumaan.

        On tietenkin hienoa, jos jotkut kokevat Amvayn itselleen sopivaksi asiaksi ja ovat oppineet uusia asioita/saaneet uusia ystäviä, onnea heille ja toivottavasti eivät ikinä joudu pettymään, että ei se ollutkaan ihan niin. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, en vaan haluaisi äitini tekevän mitään, mitä joutuisi myöhemmin katumaan ja kysyin täälläkin asiasta sen takia, että saisin muiden mielipiteitä ja osaisin siten vähän arvioida, että onko mun intuitio väärässä vai oikeassa.
        Lopunkaiken tietenkin äiti itse, aikuisena, tekee omat valintansa, en valita enkä arvostele.

        Älkää ihmeessä lähtekö mukaan.Tähän ei pakoteta ketään ,fiksu ihminen joita on vain kuusi prosenttia lähtee tähän mukaan.90 vuorokautta täys tyytyväisyys takuu liittymisellä ja tuotteilla.Tämä firma on vähän yli 60 vuotta vanha.minä kun aikoinaan läksin tähän mukaan ei ollut tietokoneita eikä verkostomarkkinointi sanaa tunnettu. Tuotteet tilattiin paperi kaavakkeella myöhemmin faksilla. Nykyään kohta kaikki tilataan tietokoneella, kivijalka kaupat häviää pankit häviää kakki asionti on jo nyt netin kautta.Voin vakuuttaa ettei millään firmalla eikä pankeilla ole niin toimivaa ja rehellistä nettisysteemiä. Pyramidi huijaus väitteestä puhuva ihminen viedään Amerikkaan pää paikalle hän siellä näkee firman16000 TUHATTA työntekijää.Näitä tarvitaan jotta sataan maahan saadaan tavarat toimitettua.


    • kiitos ei

      oikeasti, kaikki suoramyynti hommat ovat ihmisten aivopesua. Aikoinaan hurahdin ja lopetin ja päätin, etten ikinä koske mihinkään mitä myydään ns suoraan. Niissä "rikastuu" he/ne jotka pääsevät aloitusoksalle. Onko mitään järkeä siinä, että tuotto tulee siitä, että saa paljon mahd paljon jälleemyyjiä? Eli kyse on verkostosta joka haarautuu ja monistuu kuin ketjukirje.

      Joku vuosi sitten eräs tuttu yritti taas saada minut mukaan juuri ko Amwayhin. Kyselin lähipiiriltä ja tuttavilta ym mitä mieltä hekin ovat. Kaikilta tuli ehdoton EI, mikä vaan vahvisti kantaani. En ole mennyt mukaan mihinkään kynttilä, tupperware ym tilaisuuksiin. Ostan ja ja olen ostanut normi kaupasta kaiken ja ostan edelleen. Kirppareilla myyvät sitten kaappiin jääneitä tuotteita...he jotka ovat hurahtaneet....

      • network marketing

        All of you are losers who listen to what your friends say, these people have some much negative build up they think that everyone is out to get them how wrong they are. everybody must make their own decisions
        what is business? evryone working is selling something. you losers out there who use the poke it with a stick method will get nowhere in life and will always stay poor and be losers, get your act together and take responsibility for your own actions . most of you think you will be billionaires over night
        , use your brain , it takes time 2-5 years for a small business, it takes time just like everything ,


      • se

        Kiivasta kunnallista keskustelua nyt myös sivustolla www.kuntani.fi
        esim. verkostohuijareista


      • Mary 5
        network marketing kirjoitti:

        All of you are losers who listen to what your friends say, these people have some much negative build up they think that everyone is out to get them how wrong they are. everybody must make their own decisions
        what is business? evryone working is selling something. you losers out there who use the poke it with a stick method will get nowhere in life and will always stay poor and be losers, get your act together and take responsibility for your own actions . most of you think you will be billionaires over night
        , use your brain , it takes time 2-5 years for a small business, it takes time just like everything ,

        Then I suppose that you can give us "losers" some statistics about the people who have been running their "business" succesfully. How many are involved with Amway in Finland and how much are the average earnings... Just pretty simple math that mastermind-entrepreneur like you should solve in minutes :) And I thank You in advance because if you or anybody else of you Amway-committed people dont answer, the rest of us losers must draw a conclusion that the whole Amway is just an old-fashioned pyramide scam.


    • #-paita
    • ai¨sfhdcänö

      Pyörittämääni vaatekauppaan pölähti Amwayn-myyjä. Kysymättä sopiiko aloitti piiiitkään mainospuheensa jossa ei ollut päätä eikä häntää. Ei kertonut itse tuotteista tai liikeideasta mitään mutta minun olisi pitänyt tulla kuuntelemaan jotain luentoa asiasta että pääsen mukaan. Myyjä ei edes kysyttäessä kertonut mistä on kysymys, vaan sanoi että pitää tulla kuuntelemaan. No ei moinen kiinnostanut ja kohteliaasti kieltäydyin (vaikka alkoi hatuttamaan tämän myyjän vänkääminen), myyjä sitten SUUTTUI minulle ja alkoi nimittelemään
      . Argh, mistä näitä hulluja riittää?
      Mihinkähän tästä idiootista voisi antaa palautetta?

    • Aivopesuyhteisö

      Varokaa tätä lahkoa! Kokemusta löytyy ja elämä pilalla. Vei säästöni, ystävät ympäriltä ja vapaa-ajan.

    • Robin Hood

      suosittelen että tutkit asiaa oikeista tietolähteistä. Esim.Wikpedia sivulta.Sen jälkeen menet äitisi kanssa kuuntelemaan omilla korvilla ja näkemään omilla silmillä mistä tässä oikein on kysymys. Etkä kysele sellaisilta ihmisiltä jotka ei oo kuullut eikä nähnyt myöskään samaa asiaa.Täällähän voi valehdella ihan mitä vaan. Sama asia jos meet kysymään putkimieheltä mites nämä sähköasiat voisitko kertoa siitä? Nyt jos oot fiksu käy paikalla kuulemassa mistä on kysymys. Olen itse ollut bisneksessä mukana 7.vuotta. Niin myös omat lapseni ,muutaman vuoden jälkeen kun uskaltautuivat kuulemaan mistä tässä oikein on kysymys.Hyvää jatkoa sinulle. Tämä on hyvä pitää mielessä.

      • Faaraon pyramidi

        Ihme etten ole ostanut itse/ kuullut koko hommasta. Tilaan tarvittavat ulkomailta ilman postikuluja. A.) Onko tarkoitus myydä tuotteita kuluttajille ja saada katteen avulla rahaa? Vai B.) Onko tarkoitus myydä market-tason tuotteita joillekin tyypeille ketkä pakotetaan mukaan pyramidiin? Uskon rehelliseen kaupankäyntiin jossa asiakas näkee hinnat ja voi tehdä ostopäätöksensä vapaasti. Jos kaupassa joutuisi maksamaan lihatiskillä 2euroa kuullakseen jonkun tuotteen hinnan, jättäisin väliin.


      • Pisnesmiäs

        Tuotteista saa rehellisimmän vastauksen niiltä jotka (ja joiden lähitutut tai sukulaiset) ei systeemissä mukana mutta käyttävät tuotteita tai ovat käyttäneet.

        Tuotteista ei ole kuitenkaan Amwayssa kyse. Itse kyselin kovasti tuotekoulutuksen perään kun olin hetken mukana. Sellaiseen ei löydy kuin pintaraapaisu aikaa (valmiit sanat suuhun) verrattuna motivointimateriaaliin. Koulutuksen painopiste on rajattoman suuressa määrässä tsemppausta. Ajallisesti ja koulutusmateriaalimäärällisesti kaikki seminaarit, koulutus-cd:t ja suositellut kirjat on täynnä joko suuren määrän tsemppiä ja kertomuksia elämänkohtaloista ja materiaalia käsitellä psykologisten lokerointien avulla ihmissuhteita - tai psykologisesti rakennettuja fraaseja jotka saa vaikutelman aikaan ettei muilla kuin amwaytä kannattavilla ole sijaa koska aika on arvokasta ja se pitää sijoittaa oikein tai esimerkkejä 'rikastuneista' - todellisuudessa sen rikkauden illuusiota ylläpitävien osalta.
        Kiteytettynä: puistattaa. Sen takia juuri nuo ilmitulleet purskahdukset asioissa koska moni kokenut tulleensa petetyksi ja ylipäänsä alistetuksi. Lähisukulaisilla ja tuttavilla on kova paikka katsoa sivusta kuinka toinen on mukana jossain missä olet hyväksytty tasan niin kauan kun osoittaa kiinnostusta ja intoa eli osoittaa hyväksyvänsä toimintatavat ja olevansa sitkeä.


    • lilliputtilaiska

      Hei
      Myyntialan kokemusta löytyy. Vuodesta 1995 alkaen..
      Amwayta olen sivusta seurannut ja muutamiin kokouksiin osallistunut sekä lukenut suosittelemiaan kirjoja joita pitävät koulutusoppainaan. Sivuhuomautus: ns. jegerin systeemi suosittaa mm. dunderfeltin ihmistuntemuskirjoja - tokko dunderfelt tietää että niitä käytetään ihmisten painostamiseen. Vähintään epäeettistä.
      21 systeemi puolestaan painottaa seminaareja ja kolutus cditä. Jos kerran opittavaa cdiltä ei löydy- vaan samat hokemat, tunnelman nostattamiset, tunteisiin vetoamiset, niin miksi maksaa niistä? Se että joku kertoo menestyneensä amwayllä ei tee asiasta totta. Ja vaikka joku väityää saavansa amwayltä 2000 kuussa, se ei kerro todellisista kuluista tai mätkyistä yhtään mitään. Onneksi todellisuuden jäljille on suomessa helppo päästä JOS TAHTOO.

    • Jennipher
    • termostaatti.hukassa

      Taitaa taas olla Antti von Alastalon puhelin pasaa kannattaa varoa

    • Mukana ollut

      Perinteistä pyramidihuijausta ja verkostomarkkinoint ikusetusta. Pysykää kaukana.

      • Justni

        Joo


      • Anonyymi

        Yli 60 vuotta vanha firma pyramidin kokoinen se ainakin on 16000 työntekijää pääpaikalla . Tällä pyramidi firmalla on tuotteista 90 Vuorokauden täys tyytyväisyys takuu ja jos palauttaa tuotteet saa rahansa pois. Minulle käy loistavasti tälläinen pyramidi.


    • Soluttautuja

      Amway on varma tapa päästä eroon rahoistaan ja tuhota ihmissuhteet.

      Amway tuotteet ovat menestyneet testeissä joita ei löydy mistään muuaalta kuin amwayn omilta sivuilta (kokeilkaapa itse etsiä). Jännä juttu!

      Tulen julkaisemaan netissä amwayn "palkkio systeemin" jolloin kaikki näkevät kuinka hullusta hommasta on kyse.

    • Huijaaaaaaa

      Lukekaa amway wikipedia rikastumisesta

    • Huijausta

      Manipulointia ja täydellistä huijausta. Älkää hyvät ihmiset antako aivopestä itseänne.

    • 3333333333333333

      Pelkkiä hyviä kokemuksia. Tiivistettynä: miljoonia tienaa. Thats aal aboutti..

    • Peke

      Amway on täysin laillinen yritys Ympäri maailmaa. Ihmiset tietämättään valehtelevat Amwaysta.Kannattaa mennä äitisi kanssa oikeille tietolähteille. Turhaa etsit täältä tietoa missä ihmiset tietämättään valehtelevat kuulemansa perusteella. On aika naurettavaa että ihmiset ovat tietämättään valehdelleet tästä yrityksestä koht 60.vuotta .Kannattaa harkita sitäkin mitä täällä valehtelee tietämättään koska Amway yritys on käynyt oikeuden käyntejä myös puhdistaakseen mainettaan.

    • Aivopesua

      Täyttä huijausta ja kusetusta

    • Anonyymi

      kannattaa pysytellä poissa tuosta...

      • Anonyymi

        Itse olin joskus hetken mukana tässä Amwayssa. Tuotteet on hyviä, mutta ei tullut rahhoo, mutta tämän Amwayn vuoksi luin ensin kirjan Robert Kiyosakin Köyhä isä rikas isä: tie taloudelliseen menestykseen. Tämän jälkeen luin myös Robert Kiyosakin muut kirjat. Otin opeista vaarin nyt noin 15 vuotta myöhemmin omistan 48


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe