Nyt kun Soneran ja Elisan netti-tv :t laajenevat käsittääkseni varsin kovaa vauhtia, me asiakkaat olemme kovilla. Tarkoitan sitä, että "aggressiiviset" puhelinmyyntitykit saavat meidät ostamaan esim 2 v. sopimuksella netti-tv:n. Netin nopeus nostetaan sitten mahdollisimmman suureksi. Näin kävi minullekin.
Tarjous oli mielestäni hyvä. 2 vuotta ilmaiseksi peruskanavat ja 5 kk kanavia ilmaiseksi aika nippu, siis monta kymmentä kanavaa. Ongelma on siinä, että nopeus ei vällttämättä nousekaan siihen 24 megaan, vaan esim minulla se on 10 -12 M.Asetuksia olen koittanut muuttaa tuloksetta. Ilmeisesti nopeuden kangertelun takia tv :kin välillä pätkii, siis menee alkuvalikkoon, ja sitähän ei voi hyväksyä.
Koska asiakkailla on monen merkkisiä modeemeja hitaammalta aikakaudelta, eivät nettipalveluntarjoajat halua, eikä pystykään kaikkia neuvomaan. Tämä johtaa siihen että kaikki joutuvat ostamaan uuden modeemin.
Törmäsin itsekin siis tähän onkelmaan. Modeemini on ADSL 2 ja manuaalissa lukee että tukee 24 MBit/s -nopeutta. Malli ei ole Soneran testattujen listalla. Onkohan jo joku perustanut nettisaitin jossa tavallinen netinkäyttäjä voi jotenkin paikkakunta- ja kyläkohtaisesti ilmoittaa tyyliin "täällä toimii (sillä ja sillä palveluntarjoajalla) nopeus 8 M ,24 M jne. Eli voisi haarukoida , onko pullonkaula omassa laitteistossa vai Soneran piuhoissa. Soneran automaattinen puhelinrobotti kertoi, että yhteys on kunnossa. En välttämättä usko , että setarkoittaa, että nopeus on 24 M minun puhelintöpseliin asti, mutta laitteissani on vikaa. Jos tietäisi jollain naapurilla olevan sama palvelu käytössä ....
Nyt tarvitaan joukkovoimaa
5
402
Vastaukset
- dfgghjhkjkl
vaikka kuinka soittelet sinne operaattoreille niin ei niillä koskaan muka ole vikaa...
Sonera varsinkin...
Tyydy osaasi ja ole onnellinen että se netti ylipäänsä toimii ollenkaan!
Äläkä enää usko puhelinmyyjiä! - ¤#"
24 megaiset adsl:llät yhdistää harvoin täydellä nopeudella.
Täällä, matkaa puhelinkeskukseen puhelinpiuhaa myöten on ehkä n. 1 km ja modeemi yhdistää 16-17 megaa. Tuohan menee täysin soneran adsl-palvelukuvauksen spekseihin joka lupaa 1/3 maksetusta nopeudesta.
Reilua olisi jos palveluntarjoajat ilmoittaisivat etukäteen, liittymän nopeutta nostettaessa mikä nopeus tulee olemaan, tuohan ei ole mitään rakettitiedettä.- yapadapaduu2
Niin, kyllä minä ajattelin, että kun nimellisnopeus on 24 , niin oikea nopeus olisi jotain 18. Mutta tuo 9-12 ei oikein riitä. Kun tietäis jos tuossa naapurustossa jollain olisi soneran testaamat ja "hyväksi" havaitut laitteet, ja mikä on nopeus (onko yhtään parempi kuin mulla), voisi vähän niin kuin arvailla, kannattaako investoida uuteen modeemiin.
- dfvgb
yapadapaduu2 kirjoitti:
Niin, kyllä minä ajattelin, että kun nimellisnopeus on 24 , niin oikea nopeus olisi jotain 18. Mutta tuo 9-12 ei oikein riitä. Kun tietäis jos tuossa naapurustossa jollain olisi soneran testaamat ja "hyväksi" havaitut laitteet, ja mikä on nopeus (onko yhtään parempi kuin mulla), voisi vähän niin kuin arvailla, kannattaako investoida uuteen modeemiin.
Joo, kyllä se taitaa olla niin että viimeiset kilometrit liian raskaita, ei jaksa tulla kun tuo 9-12. Meillä oli hetken 24meg liittymä, suurin nopeus mitä saatiin oli 12,8 megaa, eikä naapureillakaan ole sen nopeampia linjoja.
- yappadappa
dfvgb kirjoitti:
Joo, kyllä se taitaa olla niin että viimeiset kilometrit liian raskaita, ei jaksa tulla kun tuo 9-12. Meillä oli hetken 24meg liittymä, suurin nopeus mitä saatiin oli 12,8 megaa, eikä naapureillakaan ole sen nopeampia linjoja.
Helpsonin kanssa tutkittiin modeemin asetukset ja kyllä näyttää tosiaan tuo 12 megaa olla maksimi , mikä tulee, vaikka modeemi tuukee 24 megaa. Että näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1041804- 2091577
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591040Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311010Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K61917En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k52833Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49795Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉61782The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5782Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37777