Erityislasten vanhemmat!

Opinnäytetyö

Hei. Olemme kolmannen vuoden sosionomi (AMK) opiskelijoita ja teemme opinnäytetyötä aiheesta ”Erityistä tukea tarvitsevien lasten vanhempien kokemuksia saamastaan sosiaalisesta tuesta”.

Toivomme teidän kertovan kokemuksistanne, jos lapsenne on alle 10-vuotias ja hän tarvitsee erityistä tukea.
Millaista tukea olette saaneet?

Opinnäytetyössämme olemme ottaneet mahdollisimman laajan näkökulman erityistä tukea tarvitsevan lapsen käsitteen suhteen. Työssämme lapsen erityisen tuen tarve ei määrity diagnoosilla, vaan lapsen ja perheen subjektiivisella kokemuksella tuen tarpeesta. Erityistä tukea voidaan tarvita esimerkiksi aisti-, liikunta- ja kehitysvammaisuuteen, tunne-elämän ongelmiin ja sopeutumattomuuteen, pitkäaikaissairauksiin ja puheen, lukemisen ja kirjoittamisen vaikeuksiin.


Käsittelemme tietoja luottamuksellisesti ja nimettömästi. Valmis tutkimus on tutkimukseen osallistuneiden saatavilla ja tutkimus esitetään julkisesti.


Toivomme, että lähetät kokemuksiasi ja mahdollisia tarkentavia kysymyksiä sähköpostitse osoitteeseen: [email protected]

Toivomme vastauksia viimeistään 15.11.2010 mennessä.

Terveisin Ronja, Raisa ja Karoliina

3

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks vaan

      on tulossa sossu tanttoja en luota pätkääkään tuhlaatte aikaanne vaan kun otatte tollasen ammatin. Ainakin minulla on huonoja kokemuksia lastensuojelusta meitä on peloteltu vaikeena ainakana, kun olisin tarvinu ymmärrystä en todellakaan syyllistämistä ja pirujenmaalaamista seinälle lapseni tulevaisuuden ennustamista sitä he eivät voi tietää vaikka lapsi olis kuinka vaikeessa tilanteessa. Minua ei olla kuunneltu lastensuojelussa vaan kuullut kuinka huono äiti tyyliin olen lapsilleni. En minä ole syyllinen jos olen sattunu synnyttämään AD/HD lapsen. Kuinka monet kerrat olen itkeny lastensuojelu ämmien kynsissä he iskevät kaikista herkimpään kohtaan ja sitten se syyttely alkaa. Todella ikäviä kokemuksia lastensuojelusta.
      Erityis lapsien vanhempia kytätään jokaista asiaa josta vaan voi sanoa. eivät he itsekkään todellisuudessa omassa elämässään ole oikeita kasvattaan lapsiaan juoppoja satuin kerran näkeen yhden lastensuojelu tyypin ihan pierussa eikä se mua huomannu olis pitäny ottaa valokuva ja näyttää selvin päin millanen ihminen se on kun minua arvostelee.

      • toinen vaan

        erehdyin pyytämään apua. sen jälkeen kun perhetyötä kävi, lopetin parin käynnin jälkeen, vannoin tuosta ovesta tulee vain poliisi. lastensuojelu on perseestä perhetyö tuhoaa perheet. lukekaa täällä jossain ketjuja on. itsellä myös kaksi erityislasta ja olen vielä yh. koko perhe kärsi, puhuimme yhdessä kun lopetin "perhetyön" ja lapset oli yhtä ihmeissään kuin minäkin ja olivat tyytyväisiä ne kyylät ei meille enää tuu.

        ne akat tuhos senkin mitä meillä oli. lupasin lapsille ne ei nää tule eikä kukaan muukaan. viikkojen kuluttua koti entisellään.

        joo niin kytätätään, nuorimmaiseni on lämminkroppainen ja on aina kalsarit jalassa. sekin oli raportoitu. xxx on kotona alushoususillaan. multa ei edes kysytty miks eikä lapselta. syy, sillä on kuuma.

        koko sossu suomesta pois ja palvelua muualta, perinteinen kodinhoito takaisin. siitä olis apua, siivous ym ja vanhemmat vois keskittyä lapsiin. kyylääminen ja "perhetyö" on vain hieno nimike, ei muuta.


      • äiti lapsille
        toinen vaan kirjoitti:

        erehdyin pyytämään apua. sen jälkeen kun perhetyötä kävi, lopetin parin käynnin jälkeen, vannoin tuosta ovesta tulee vain poliisi. lastensuojelu on perseestä perhetyö tuhoaa perheet. lukekaa täällä jossain ketjuja on. itsellä myös kaksi erityislasta ja olen vielä yh. koko perhe kärsi, puhuimme yhdessä kun lopetin "perhetyön" ja lapset oli yhtä ihmeissään kuin minäkin ja olivat tyytyväisiä ne kyylät ei meille enää tuu.

        ne akat tuhos senkin mitä meillä oli. lupasin lapsille ne ei nää tule eikä kukaan muukaan. viikkojen kuluttua koti entisellään.

        joo niin kytätätään, nuorimmaiseni on lämminkroppainen ja on aina kalsarit jalassa. sekin oli raportoitu. xxx on kotona alushoususillaan. multa ei edes kysytty miks eikä lapselta. syy, sillä on kuuma.

        koko sossu suomesta pois ja palvelua muualta, perinteinen kodinhoito takaisin. siitä olis apua, siivous ym ja vanhemmat vois keskittyä lapsiin. kyylääminen ja "perhetyö" on vain hieno nimike, ei muuta.

        Se mitä ne osaa on tulla kyylään pienintäkin virhettä mistä saa sanoa en koskaan enää ryhdy perhe työhön se oli suuri erehdys ja hieno nimike vaan ei muuta. lapset oli tyyliin miten tääl pitää olla kun ne tulee totta kai eihän ne osaa olla kun kyylät tulee pelkää jo koska ne vie meidät kotoo tätä ne pelkäs äiti on tärkein ihminen oli mitä vaikeuksia tahansa ja se on kauhee trauma jos kotoo pakotetaan lähtemään lasteni isällä kokemusta huostaanotosta viedään kotoa yöllä eikä nähny äitiä 7 vuoteen eikö olekkin kauheaa lapsen silmin. onko se lapsen etu joutua pois kotoa kukaan ei korvaa omia vanhempia ei kukaan. Se jättää elin ikäiset traumat ja surun niin että sydämmeen ottaa. Mutta eihän lastensuojelu ota sitä huomioon eikö heillä ole sydäntä ajatella kun lapsi syntyy se side syntyy sillä hetkellä ja se kun otetaan pois mitään ei jää jäljelle muuta kuin VIHA ja katkeruus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe