Raamattu paholaisen

Elävässä uskossa_

Raamattu on paholaisen työtä. Paholainen haluaa harhauttaa ja eksyttää Jumalaan uskovat
tieltä ja nerokkain hänen keksintönsä on raamattu. Raamattu vääristää Jumalan tahtoa, jonka
seurauksena on kolme vaihtoehtoa

1) aidossa uskossa olevat hylkäävät raamatun ja kirkon
2) wannabe uskovaiset lukevat kuin piru raamatttua (sehän sen kirjoittikin)
3) ihmisistä tulee ateisteja, koska he eivät voi hyväksyä raamatun ilmiselviä ristiriitoja
mitkä ovat seurausta siitä että se ei ole todellakaan Jumalan sanaa

7

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • acmlai nen

      Tuohon tyyliin minäkin ajattelen asioita. :)
      Olen hylännyt Raamatun ja kirkon juuri aidon uskon vuoksi.
      Raamatussa on kyllä asiaakin, siellä täällä.

      • Elävässä uskossa

        Nimenomaan, paras valhe on sellainen missä on siteeksi tottakin.


      • Kääntynyt
        Elävässä uskossa kirjoitti:

        Nimenomaan, paras valhe on sellainen missä on siteeksi tottakin.

        Minä uskon että alunperin raamattu todellakin oli elävä sana, mutta en jaksa uskoa että jokainen joka sitä on peukaloinut ja joka sitä on leikellyt/kääntänyt yms olisi ollut Pyhän Hengen johdattamana. varsinkin kun asialla on katolinen kirkko. Katolisuudessa sinällään ei ole pahaa, mutta kyllä se sellainen pahuuden ilmentymä on, etten jalallanikaan haluisi astua heidän seurakuntaansa.

        itse ajattelen siis samoin kuin te ja saanut siitä paljon palautetta uskovilta jotka ovat kovasti koittaneet minua saada puhutuksi takaisin raamatun pariin ja kokouksiinsa.

        Minusta elävä usko syntyy omasta suhteesta Jumalaan, ei kirjan kautta. Mukava tietää että on muitakin jotka ovat samoilla linjoilla :) Seurakunnaton olen, koska en ole kyennyt löytämään seurakuntaa joka vastaisi minun uskoani ja ajatuksiani.


      • Kääntynyt kirjoitti:

        Minä uskon että alunperin raamattu todellakin oli elävä sana, mutta en jaksa uskoa että jokainen joka sitä on peukaloinut ja joka sitä on leikellyt/kääntänyt yms olisi ollut Pyhän Hengen johdattamana. varsinkin kun asialla on katolinen kirkko. Katolisuudessa sinällään ei ole pahaa, mutta kyllä se sellainen pahuuden ilmentymä on, etten jalallanikaan haluisi astua heidän seurakuntaansa.

        itse ajattelen siis samoin kuin te ja saanut siitä paljon palautetta uskovilta jotka ovat kovasti koittaneet minua saada puhutuksi takaisin raamatun pariin ja kokouksiinsa.

        Minusta elävä usko syntyy omasta suhteesta Jumalaan, ei kirjan kautta. Mukava tietää että on muitakin jotka ovat samoilla linjoilla :) Seurakunnaton olen, koska en ole kyennyt löytämään seurakuntaa joka vastaisi minun uskoani ja ajatuksiani.

        Itselle kävi niin, että mitä enemmän luin vanhaa testamenttia, sitä vähemmän ajattelin, että Jumala rakastaa. Vihaa ja sadismia ja epäoikeudenmukaisuutta Jumala antoi ihmisille. Jumalan rakkaus on ehdollista; rakkautta saa, jos tekee kaiken mitä hän on käskenyt. Se oli todella ikävä havainto. Sen perusteella ja lukemattomien epäloogisuuksien vuoksi minun on nyt mahdoton uskoa, että Jumala on Raamatun vaikuttanut. Miksi Hän olisi antanut itsestään mahdollisimman huonon kuvan? Tai miksi sen kirjoittajat ovat halunneet antaa Jumalasta sairaan vaikutelman?

        Ja saman koin, kun luin Paavalia tarkemmin. Ei hän todellakaan voi olla hengen vaikutuksessa kirjoittanut, niin Raamatun ja rakkaudenkin vastaisia kirjoituksia on liian paljon. Ja vanhan testamentin kirjoitusten vääristelyä. Ja kun vielä valehteli, niin asia on minun mielestäni aivan selvä. Jeesus ei hyväksy valheellisuutta. Mutta voin sanoa, että tunnen Raamatun aikalailla hyvin.


      • Elävässä uskossa
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Itselle kävi niin, että mitä enemmän luin vanhaa testamenttia, sitä vähemmän ajattelin, että Jumala rakastaa. Vihaa ja sadismia ja epäoikeudenmukaisuutta Jumala antoi ihmisille. Jumalan rakkaus on ehdollista; rakkautta saa, jos tekee kaiken mitä hän on käskenyt. Se oli todella ikävä havainto. Sen perusteella ja lukemattomien epäloogisuuksien vuoksi minun on nyt mahdoton uskoa, että Jumala on Raamatun vaikuttanut. Miksi Hän olisi antanut itsestään mahdollisimman huonon kuvan? Tai miksi sen kirjoittajat ovat halunneet antaa Jumalasta sairaan vaikutelman?

        Ja saman koin, kun luin Paavalia tarkemmin. Ei hän todellakaan voi olla hengen vaikutuksessa kirjoittanut, niin Raamatun ja rakkaudenkin vastaisia kirjoituksia on liian paljon. Ja vanhan testamentin kirjoitusten vääristelyä. Ja kun vielä valehteli, niin asia on minun mielestäni aivan selvä. Jeesus ei hyväksy valheellisuutta. Mutta voin sanoa, että tunnen Raamatun aikalailla hyvin.

        Minusta myös erityisesti Paavali, joka ei ollut opetuslapsi väitti nähneensä Jeesuksen ilmestyksessä,
        mikä sinänsä on mahdollista, mutta hänen opetuksensa ovat kaukana Jeesuksen sanomasta
        ja rakkaudesta. Minusta ensimmäinen ilmestyskirjan antikristus on Paavali itse.

        Toivoisin kirkon vastausta siihen voiko KOKO raamattuun luottaa?
        -vastauksesta kun tiedän voiko kirkkoon luottaa!


    • rfgnh

      on alunperin Jumalan sanaa,
      mutta ihminen on sen pilalle peukaloinut ja käännöstöitä tehdessä on tullut virheitä,
      on kuunneltava sydämmen ja omantunnon ääntä sekä käytettävä maalaisjärkeä sitä lukiessa.

      • Elävässä uskossa

        Maalaisjärjen käyttö on hieman arveluttavaa, ihmisjärjen keinoinko pitäisi tehdä
        päätelmiä Jumalan suunnitelmista ja tahdosta. Sananlaskuissa mainitaan moneen otteeseen
        se kuinka ihmisten käsityskyky ei riitä käsittelemään edes Jumalaa saatika Hänen aivoituksiaan.

        Juurikin ateistit luopuessaan Jumalasta (tai hylätessään ajatuksenkin Jumalasta) turvautuvat
        järkeen ja se vie heitä yhä kauemmas Jumalasta. Uskovaisen on turvallisinta olla sinisilmäinen
        sen suhteen että Jumala on, mutta ei sen suhteen mikä on Jumalan tahto. Siis Jumalan tahtoa ei tule kyseenalaistaa vaan se että itse tai muu tietäisi tämän tahdon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3289
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1788
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1325
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1283
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1173
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      864
    Aihe