Suihkulliseen kylppäriin tarvis saada sähkölämmitin (patteri). Voisko joku jolla asiat on selkärangassa kertoo minimietäisyyden suihkusta mihin patterin saa asentaa ja vaadittavan kotelointiluokan. En jaksa itse alkaa kaivamaan prosyyreistä. Itsellä muistissa joku 1,2metriä suihkusta. Saako mmj:tä vetää kyseisessä tilassa pintaan? Vanha rakennus kyseessä. Kiitti.
Sähköjä kylppäriin
5
561
Vastaukset
- 8+8
Näyttäisi itselläsi olevan tiedot hyvin hanskassa.
Minimietäisyys kiinteästä suihkupisteestä on tuo 1,2m. Jos on väliseinää, niin se on se 1,2m langanmittana kts google.
IP tulee olla tilaan sopiva eli vähintään kostean tilan kaluste. Näin lonkalta heitettynä IPX4.
Pintaan saat todellakin asentaa MMJ:n. Itse asiassa se on suositeltavaa tapauksessasi ellet halua repiä seiniä auki ja putkitella tai olla putkittamatta. Seinän sisällä olevan kaapelin minimi etäisyys valmiista pinnasta on 50mm tai muuten helposti havaittavissa esim. tarkekuvista.- Jeejorma
Heitetään lonkalta, että jos kylppäristä pääsee saunaan niin kotelointiluokaksi IPX1 jos ei, niin IP2X.
Lisätään vielä vikavirtasuojan käyttö patteria syöttävässä ryhmässä. - 6+11
Jeejorma kirjoitti:
Heitetään lonkalta, että jos kylppäristä pääsee saunaan niin kotelointiluokaksi IPX1 jos ei, niin IP2X.
Lisätään vielä vikavirtasuojan käyttö patteria syöttävässä ryhmässä."Heitetään lonkalta, että jos kylppäristä pääsee saunaan niin kotelointiluokaksi IPX1 jos ei, niin IP2X. "
Siis tarkoitatko tolla IP2X:llä ettei kosteaan tilaan muka tarvitsen asentaa edes tippuvedeltä suojattua kojetta esim. IP21? -Vaikea uskoa. - Jeejorma
6+11 kirjoitti:
"Heitetään lonkalta, että jos kylppäristä pääsee saunaan niin kotelointiluokaksi IPX1 jos ei, niin IP2X. "
Siis tarkoitatko tolla IP2X:llä ettei kosteaan tilaan muka tarvitsen asentaa edes tippuvedeltä suojattua kojetta esim. IP21? -Vaikea uskoa.Kosteaan tilaan asennukset IPX1 koteloinnilla.
Kuten jo edellä mainittu, jollei kylppäristä saunaan ole menoa niin 120cm säteen perästä suihkusta onpi kuivaa tilaa. Kotelointi tällöin IP2X - X87
Jeejorma kirjoitti:
Kosteaan tilaan asennukset IPX1 koteloinnilla.
Kuten jo edellä mainittu, jollei kylppäristä saunaan ole menoa niin 120cm säteen perästä suihkusta onpi kuivaa tilaa. Kotelointi tällöin IP2X
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802