Tuossa juuri katselin uutta terassiani olohuoneen ikkunan edessä ja tietysti ihailen maisemaa. Välikkunalla on tuttavien 6 viikkoa sitten tuomat sampanjanpunaiset ruusut "täydessä terässä" eli viileys pitää ne kunnossa. Nyt saavat kaikki kalusteet olla paikoillaan koko talven eikä tarvitse mitään siirrellä varastoon. Vihreä termomattokin pitää kesän mielessä ja kuusi tullaan laittamaan ikkunan taakse jolloin kestävyys lienee silläkin omaa luokkaansa. Tuli tuo hieman eläkeläiselle maksamaankin, mutta kyllä se kannatti kun periaatteessa oleskelutila kaksinkertaistui olohuoneeseen nähden.
Kertokaa nyt omia kokemuksia terasseistanne ja kalustuksista kun ei muutakaan tapahdu, meille tuon tekeminen ja lopputulos oli kyllä miellyttävä kokemus ja yllätys. Meinko jollakin koku peleen ja tuliko jotakin yllätyksiä.
Lasitettu terassi tänään
17
4113
Vastaukset
- fundamentalist
olen muutaman kapunkiasunnon ostanut joissa on ollut lasittamaton
parveke.
Lähes ensi töikseni olen aina lasittanut sen, parantaa se senverran
asumisen mukavuutta.- emma kadu rakentamis
Meillä on terassi, mutta ei lasitettu. Hyvin on saaneet kalusteet siinäkin talven olla. On sen verran suojaisa paikka, ettei lunta paljon sinne tupruta. On kyllä ihana, kun ei kalusteita yms. tarvitse talveksi pois viedä.
- ei laseja vaan muovi
Meillä ei ole laseja, mutta kuistin ympärille on laitettu läpinäkyvä ja kirkas muovi. Useana vuotena on lumi tuiskannut ja syksyn lehdet ja sateet kastelleet kuistin maton ja kalusteet ovea myöden. Nyt on ihan kuivaa. Mukava istahtaa saunan jälkeen penkeille ja nauttia talven maisemista. Nyt voi viedä pyykitkin ulos kuivumaan ja terassilla grillailla lumisateessa. Kesä jatkuu ympärivuoden. =)
Tämä on tämmöinen köyhän miehen nopea ratkaisu. ehkä joskus tulee ne lasit laitettua, kun rikastuu.- Sateensuojassakin ol
Kyllä tuollakin levyllä yhden mallisen tuulisuojan tekee ja on tuo jäykempää kin pelkkä muovi ja kevyempää kuin nuo raskaat lasit. Ise päädyin katon rakentamiseen Keraplast levystä ja hyvätä tuntuu.
- Ei vielä eläkeläinen
Kyllä lasitus antaa kivasti lisäaikaa ja helppoutta terassile. Mutta JOS valitsette toimittajaksi Lumonin, niin siitä aiheutuu paljon muuta vaivaa ja harmia. Muistakaa, että on olemassa muitakin lasitusfirmoja kuin Lumon. Itse en enää koskaan tule ostamaan Lumonilta mitään, koska en pidä ylimielisestä tavasta hoitaa asioita enkä halua enää koskaan tehdä noin helppoa projektia Lumonin kanssa vaikeasti (olal yhteydessä aina eri ihmisiin, soitella ja kysellä ja soitella ja kysellä ja odottaa turhaan takaisinsoittoa).
- Eläkeläisen harrastu
Millä alueella ja mihin olet soitellut Lumonilla, sillä olen "tapittanut silmästä silmään" yhtiön yhtä omistajaa ja kyllä sanoma asiassani meni perille hänen suuntaansa ja myös vastaus minun suuntaani. Tiedän myös, että huulenheittäjät varmasti lentää myös Lumonissa pihalle jos hommat ei onnistu. Jokin tässä mättää, vai oletko kilpailija, minä olen vain tyytyväinen asiakas. Ei kaikki toimitukset voi olla vain pielessä ja miten Lumoni tähän asiaan liittyy, kerro lisää. Minulla on hieno terassi.
- odottaa ja odottaa
Tässä on odotettu jo 1,5kk tarjousta terassin lasituksesta. Tämäkin projekti menee ensi kesään ja toiselle firmalle. On se ihme, etti raha kelpaa. Itse en ala soittelemaan heidän peräänsä.
- Eläkeläisen harrastu
odottaa ja odottaa kirjoitti:
Tässä on odotettu jo 1,5kk tarjousta terassin lasituksesta. Tämäkin projekti menee ensi kesään ja toiselle firmalle. On se ihme, etti raha kelpaa. Itse en ala soittelemaan heidän peräänsä.
Kyllä noin suuri suomalainen yritys pystyy ainakin vastaamaan mistä ja kenestä viivytys johtuu. Yleensä nuo lasittajat tuppaavat ovista ja ikkunoista sislle, että koska saa tarjota. Onko sitten kohteita liikaa kun ei keritä, silloin joku muu ottaa kaupat normaalin kauppakaäytännön mukaan.
- En suosittele
parvekelasiprojektissa.
- Ostopuolelle, ei myy
En suosittele kirjoitti:
parvekelasiprojektissa.
Minulla on vain hyviä kokemuksia Lumon yhtiön ja myyjien toiminnassa kahdessakin isommassa hankeessa kun ostettiin lasituksia muutama vuosikymmentä vanhoihin kerrostaloihin. Mitä lienee kohdallasi tapahtunut mutta minulle ei ole mitään huonoa kerrottavaa Lumonista, tosin laskut pitää maksaa.
- fundamentalist
En suosittele kirjoitti:
parvekelasiprojektissa.
mainitsin paljon parvekkeitani lasituttaneeni niin ketjun innoittamana nyt
vilkaisin että kukas tämän nykyisen tekikään.
No, Lumonhan sen.
Muistaakseni homma hoitui sutjakasti muutama vuosi sitten, tekivät sinä
aikana kun olin töissä ja en ehtinyt edes asentajia nähdä.
Ja olen ollut ihan tyytyväinen näihin laseihin. - lasialasia
Laitatimme lasituksen rivarimme partsille erään toisen lasitusfirman kautta ja voin verrata omaamme naapurin Lumonin vastaavaan, joten pakko myöntää että Lumon tekee toki nopsaan mutta pieniä ja tylsiä huolimattomuusvirheitä olen heillä selvästi todennut. Lopputulos ei ole aivan viimeisteltyä ja ainakin itseäni piinaa ihan sellainen asia, että naapurin kaidepelti sojottaa useamman sentin ulkona aiheuttaen sadesäällä melkoisen ryminän kun taas meillä pelti on taiteltu jämptisti kaiteen reunaa myöten oikealla kallistuksella. Samoin kiinteiden pikkulasien kiinnitys Lumonilla leikattu miten sattuu, meillä taas mittaan ja yhtenä kappaleena. Siis eihän ne itse kokonaisuuteen vaikuta ja lasitus mikä lasitus, koska suomalaiseen työhönhän ei enää voikaan olettaa huolellisuutta suuressa määrin ja hintahan se ostajankin päätökseen vaikuttaa ilman muuta.
Eristimme partsin lattian kunnolla avaamalla laudoituksen ja käyttämällä eristelevyjä niin, että vaihtoilma kulkee nyt yläkautta. Eristys, jos mikä kruunan lasituksen nyt talviaikaan kun viimaa ei jaloissa tunnu ja saa hippastua sytyttelemään kynttilät vaikka paljasjaloin. Myönnettäköön, että partsille on kerätty myös pihakalusteet talvisäilöön ja jotakin kissan kantokoria pruukaan heittelemään sinne myöskin. - Terassilla haaveilla
lasialasia kirjoitti:
Laitatimme lasituksen rivarimme partsille erään toisen lasitusfirman kautta ja voin verrata omaamme naapurin Lumonin vastaavaan, joten pakko myöntää että Lumon tekee toki nopsaan mutta pieniä ja tylsiä huolimattomuusvirheitä olen heillä selvästi todennut. Lopputulos ei ole aivan viimeisteltyä ja ainakin itseäni piinaa ihan sellainen asia, että naapurin kaidepelti sojottaa useamman sentin ulkona aiheuttaen sadesäällä melkoisen ryminän kun taas meillä pelti on taiteltu jämptisti kaiteen reunaa myöten oikealla kallistuksella. Samoin kiinteiden pikkulasien kiinnitys Lumonilla leikattu miten sattuu, meillä taas mittaan ja yhtenä kappaleena. Siis eihän ne itse kokonaisuuteen vaikuta ja lasitus mikä lasitus, koska suomalaiseen työhönhän ei enää voikaan olettaa huolellisuutta suuressa määrin ja hintahan se ostajankin päätökseen vaikuttaa ilman muuta.
Eristimme partsin lattian kunnolla avaamalla laudoituksen ja käyttämällä eristelevyjä niin, että vaihtoilma kulkee nyt yläkautta. Eristys, jos mikä kruunan lasituksen nyt talviaikaan kun viimaa ei jaloissa tunnu ja saa hippastua sytyttelemään kynttilät vaikka paljasjaloin. Myönnettäköön, että partsille on kerätty myös pihakalusteet talvisäilöön ja jotakin kissan kantokoria pruukaan heittelemään sinne myöskin.Tuo termomatto on hyvä lattialla niin talvellakin kun pakkasta pukkaa. Siinä on tuo eristekerros suoraan maton alapinnassa niin on heti lämmin jalkaa vastassa. Pidentää vain tuota terassiaikaa pitkälle syksyyn kun on katto päällä ja lämmintä jaloille. Meillä tuo terassi saa olla koko talven kalustettuna niin on silmällekkin kaunista katseltavaa. Päädyssä on nuo "romulaatikot" kannellisina joista toinen aukeaaa ylöspäin ja toiseen tein ovet ulkopuolelle niin saa leikkurit ja romut piiloon. Tuo tavaran hävittämisen taito on vähitellen pitänyt opetella eikä kantaa niitä edestakaisin syksyin keväisin.
- Pukille aikaa
Terassilla haaveilla kirjoitti:
Tuo termomatto on hyvä lattialla niin talvellakin kun pakkasta pukkaa. Siinä on tuo eristekerros suoraan maton alapinnassa niin on heti lämmin jalkaa vastassa. Pidentää vain tuota terassiaikaa pitkälle syksyyn kun on katto päällä ja lämmintä jaloille. Meillä tuo terassi saa olla koko talven kalustettuna niin on silmällekkin kaunista katseltavaa. Päädyssä on nuo "romulaatikot" kannellisina joista toinen aukeaaa ylöspäin ja toiseen tein ovet ulkopuolelle niin saa leikkurit ja romut piiloon. Tuo tavaran hävittämisen taito on vähitellen pitänyt opetella eikä kantaa niitä edestakaisin syksyin keväisin.
Se on nyt sitten joulukuusen laittoa uudelle terassille ensimmäistä kertaa ja tietysti joku kangas alle kun neulaset tippuu. Mitä kokemuksia on kuusen kestävyydestä terassilla, meneekö kuukauden kaksi vai enemmän, mutta kerron sitten mitä minulla tapahtui.
- Nyt joulun aikaan
Pukille aikaa kirjoitti:
Se on nyt sitten joulukuusen laittoa uudelle terassille ensimmäistä kertaa ja tietysti joku kangas alle kun neulaset tippuu. Mitä kokemuksia on kuusen kestävyydestä terassilla, meneekö kuukauden kaksi vai enemmän, mutta kerron sitten mitä minulla tapahtui.
Yksi joulukuusi led valaistuna kertaantuu lasien kautta moninkertaiseksi, eli on kuin kymmenen kuusta on valaistuna pihalla sivuille ja eteenpäin, eli hieno homma tuokin asia jota ei edes tullut ajatelleeksi kun teraassia suunniteltiin.
- Salisun
Lumonilta lattiasta kattoon ulottuvat 1 cm paksut lasit ja hyvin viimeistelty. Yhden oven aukeaminen vain pakkasella panttaa, koska väliraot aika millilleen suunniteltu, samoin sen kynnyslukitus hangoittelee. Se on totta, etteivät vastaa ainakaan sähköposteihin, kahdesta eri asiasta lähetin (parannusehdotus ja valitus), eikä kahteen kuukauteen vielä vastausta! Lattialaudoituksen raot tilkitsin syksyllä putkimallisella solumuovilla (10 eur koko ala), toki säävaihtelun mukaan pientä fiilausta vaatii, koska asettuu tiettyyn muotoonsa, mutta helteillä/syksyllä puun eläessä saattaa lopsahtaa syvemmälle. No, helppo onkia taas paikoilleen. Huomioitava, että ikkunoissa oltava ne raot ilmanvaihdon vuoksi, ei ylös tarvita rakoja enää. Muutaman lasisauman mm kulmauksessa tiivisti Lumon muoviliuskalla, jolloin tuulella ei joka raosta satele sisään (vaikka vähäistä onkin). Mulla kaksi sivua laseja, joten kun kerrostalossa 1 krs saunan jälkeen pitää ovea raollaan, huurtuu lasit kivasti, siellä mulla oma jääbaari jääkuutiossa, istuskella tuopin kera lyhtyvalossa!
- Eläkeläisen harrastu
Minä eläkeläisenä tein tukevista liimapuupalkeista terassin rungon itse ja tietysti tuli suoraan vaikka pilarien varaan teinkin.
Kuusi (6) metriä olevat liukulasit teetin paikallisella lasiliikeellä ja kiittelivät tietysti eläkeläisen rungon laatua.
Kiskot ruuvattiin paikoilleen ja lasit nostettiin kiskoille, aikaa meni pari tuntia ja homma toimii näilläkin pakkasilla kuin unelma. Moitti vain lasittaja noita runkoja joita tulee vastaan, toisilla ei saa suoraan millään ja siinä sitten ongelmaa. Epäilisin Sinllakin noiden alakiskojen suoruutta, eli onko ja pysyykö suorassa asennuksen jälkeenkin.
Sitten ihmettelen noita solumuovitiivisteitäsi, miksi et laittanut eristävää kunnon mattoa. Tosin minulla tuo Dry Step termomatto talvella hieman kutistuu, muovia kun on ja sitä tehostaa minullakin olevat laudoituksen raot ja pohjan epätasaisuus. Pitäisi laittaa kunnon suora pohja vaikka faneerista, mutta eipä tuo nykyinenkään "aaltoilu" haittaa.
Ja parasta on kuitenkin tuo istuskelu syysmyöhällä huurteisten parissa ja minullakin nuo jääkukat näyttävät tosi kauniilta päivästä toiseen. Biotakka oli pimenevien iltojen viihdykettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774