suoralla tiellä kesäkelillä?
Atrian lihat menivät pitkin peltoa kun joku tohelo sai taas tänään rekan nurin. Mikä piru niitä autoja vaivaa? Vai kuskejako? Liekö laatinut textiviestiä? Vai muuten vaan puhunut kännykkään?
Kuskit. Kertokaa kuinka rekka kaadetaan
40
13314
Vastaukset
- Pers
Miten rekka kaadetaan suoralla tiellä kesäkelissä...Asiaan voisi tietenkin vaikuttaa mielestäni se että kuorman paino on kuormittanut epätatasaisesti perävaunun etu ja taka akseleita..Suuri osa painosta on siis ollut jomman kumman akselin päällä...Äkillinen väistöliike josta seuraa ruoskan sivallusta muistuttava liike ja mahdollinen kuorman liikkuminen perävaunun kuormatilassa. Kertokaa tietävämmät lisää...
- ola v.i.i. valo
Just tän vuoksi olis kuskin aina tehtävä kuorma itse tai valvoa lastausta. Jokaisen oma asia merkitseekö sen työksi vai tauoksi. Myös alalle aikoville tulis erilaisten kuormien oikeinsijoittelua tähdentää.
- rekkakuski
Helppo juttu! Ajamme aina ylinopeutta ihmishengistä välittämättä ja lastin maksaa vakuutus!
- ...
jos se kerran on tuallalailla niin kuka ajaas mun yli silloo ku mua v....... oikee kunnolla
- noniin
... kirjoitti:
jos se kerran on tuallalailla niin kuka ajaas mun yli silloo ku mua v....... oikee kunnolla
tosi on se että kun vehkeet kaatuu tai menee metsään niin vika on kyllä lähes aina kuskissa, ei varmasti monessakaan tapauksessa että auto pettää ja jotain hajoaa mikä aiheuttaa kolarin.
- piiu
Moicca
Eikös toi ollu vähän niinku hatusta vedetty.. ENPÄ USKO....joskus se kolari voi olla muustaki kii..
- J.C
Minä ainakin odotan virallista onnettomuusraporttia.. Mutta syitä voi olla kymmeniä. Esim rikkoutunut eturengas. Kaatuminen ei välttämättä ole aina kuskin vika. Ainakaan kokonaan. Tuulenpuuska. Tien epätasaisuudet yms yhdessä kuskin huomion herpaantumisen kanssa on varmasti monessa tapauksessa syy. Tuskin aina tämä "tekstiviesti" selitys. Lopettakaa yleistäminen
- kake
useimmat vastaantulevat rekkakuskit puhuvat kännykkään. Tuntuu siltä, että se on kasvanut niiden korvaan kiinni. Kyllä siinä varmaan textareitakin lähetellään. Hands free ei ole heilläkään muodissa.
Olen nähnyt kun luetaan sanomalehteä ajaessa ratin päällä. Ja kaikkea muuta sopimatonta.
Olisi aika alkaa tekemään tätäkin työtä "ammattimaisesti".
Pieni ryhtiliike ei olisi pahitteeksi. - Itse
Millaisia ne rekat on. Korkeita, pitkiä ja moninivelisiä hirviöitä. Huojuvat ajaessaan edessä tai tullessaan vastaan. Tottakai ne kaatuu. Mikä kuski jaksaa olla tuntikausia kieli keskellä suuta. Syy on sen joka antaa luvan ajaa tällaisilla junilla maanteillä. Pienikin virheliike ohjauksessa ja se on menoa. Puhumattakaan jos joutuu jarruttamaan. Palatkaamme nivelettömiin ajoneuvoihin.
- Tonga-77
Itse kirjoitti:
Millaisia ne rekat on. Korkeita, pitkiä ja moninivelisiä hirviöitä. Huojuvat ajaessaan edessä tai tullessaan vastaan. Tottakai ne kaatuu. Mikä kuski jaksaa olla tuntikausia kieli keskellä suuta. Syy on sen joka antaa luvan ajaa tällaisilla junilla maanteillä. Pienikin virheliike ohjauksessa ja se on menoa. Puhumattakaan jos joutuu jarruttamaan. Palatkaamme nivelettömiin ajoneuvoihin.
Moro viisas.... !!! Joo Laitetaan kaikki rekat yhdestä palkista. 25,25 m palkki maantiel..niin ei tarvi leikkiä nivelien kans..Voi olla et ei keskustan lähel ihan kapea tie riitä et se parikymmen metrinen palkki taittuu..!!!!
... Think Of THAT !!!!! - sen mukaan
Tonga-77 kirjoitti:
Moro viisas.... !!! Joo Laitetaan kaikki rekat yhdestä palkista. 25,25 m palkki maantiel..niin ei tarvi leikkiä nivelien kans..Voi olla et ei keskustan lähel ihan kapea tie riitä et se parikymmen metrinen palkki taittuu..!!!!
... Think Of THAT !!!!!että mahtuu sinne minne pitääkin. Nykyrekat onkin suunniteltu kaupunkiajoon, ei (liukkaille) maanteille. Pituudet ja painot karanneet.
- kuski-77
sen mukaan kirjoitti:
että mahtuu sinne minne pitääkin. Nykyrekat onkin suunniteltu kaupunkiajoon, ei (liukkaille) maanteille. Pituudet ja painot karanneet.
dollylla..? Noh, raksamiehille hommia.. Pituudet ja painot ehkä karanneet, mutta myöhäistä niitä on itkeä, kun Keski-Euroopan maat ovat suurentamassa yhdistelmiään Suomen tavoin. EU FOREVER!
- VMR
Tuulihan niitä rekkoja kaatelee kaatelee. Kuinka usein se "kuski" katsoo rengaspaineet? Harvoimpa puhkee jos oikeat paineet ja pintaa jäljellä. Syy on ratin ja penkin välissä ainakin 95 ja risat prosenttisesti. (Kuskeja kyllä löytyy, kuljettajista on pulaa)lainaus
- ....
kake kirjoitti:
useimmat vastaantulevat rekkakuskit puhuvat kännykkään. Tuntuu siltä, että se on kasvanut niiden korvaan kiinni. Kyllä siinä varmaan textareitakin lähetellään. Hands free ei ole heilläkään muodissa.
Olen nähnyt kun luetaan sanomalehteä ajaessa ratin päällä. Ja kaikkea muuta sopimatonta.
Olisi aika alkaa tekemään tätäkin työtä "ammattimaisesti".
Pieni ryhtiliike ei olisi pahitteeksi.tuleppa kokeilee sitä handsfreetä 15v vanhan SR Sisun koppiin niin tiedät miksi Minä en sellaista käytä!!! Normaali keskustelukin pitää käydä melkein huutamalla!
- hese
Syitä on varmasti monia, mutta lähtisin ensiksi
tsekkaamaan kuskin tuntimääriä, sekä lepoaikoja,
koska sieltä usein löytyy täysin poskettomia
työpäiviä, so tuntimääriä. Kyllä meidän kuskien
on ruvettava kunnioittamaan näitä lakeja jos ei
ihan kirjaimellisesti, niin lähelle kumminkin.
Jokainen suhari, käsi sydämmelle, eikö ole käytäntö näin, ainakin minulla on ollut (yli 35v)puikoissa.Läheltä piti tilanteita useasti, kun
asfaltin reunasora on rapissut, olen tullut
"tajuihini". Tässä ruletissa kun on pyöritty, syytä
on kyllä isosti myös isännissä sekä tavaran lähettäjissä, ei kuskin olosuhteista olla kiinnostuneita, vaan kun pyörät pyörivät. Toki olemmehan mukana tällaisessa, eikä huomata, meitä kusetetaan, koska palkka ei kumminkaan vastaa tehtyjä tunteja. - Kauko Kiito
Tiesin siitä jutusta jo eilen, koska poikani meni aamulla Kausalan ohi Kouvolaan. Kaikki Lahdesta Kouvolaan ajavat tuntevat tämän mutkaisen kapean kohdan tiestä Kausalassa,jossa on sattunut vuosien saatossa monia onnettomuuksia.
Epävirallisen tiedon (rahtarien)mukaan sivutielle kääntyvä henkilöauto oli oli lyönyt liinat kiinni jonkun matkaa ennen kurvia ja tiessä oleva kallistus sekä äkkimutka hoiti loput.
Kuski kaatoi tahallaan tai ainakin huolimattomuuttaan rekan....foorumiin tyyliin pitää aina tehdä kuskista syyllinen kaikkeen.
Näille tekstiviesti kauhistelijoille, mitäs sanotte nykyaikaisesta puutavarayhdistelmästä jossa on kaikki vermeet mitä normaalissa konttorissa, GPS navikointi ja radipuhelimet päälle....ei ne siellä koristeena ole.
Teille kauhistelijat. Teiltä puuttuu selvästi suhteellisuuden taju siitä mitä tuolla ulkona todella tapahtuu. Jos uutisoidaan rekan kaatuminen se hirveää - tiedättekö mitä muuta on tieliikenteessä eilisen päivän aikana tapahtunut josta ei ole uutisoitu?- Juuso
Rekat usein hiillostavat edelläajavaa ajamalla perälaudassa kiinni. Niinköhän nytkin?
- Kauko Kiito
Juuso kirjoitti:
Rekat usein hiillostavat edelläajavaa ajamalla perälaudassa kiinni. Niinköhän nytkin?
Ei siinä tarvitse olla 6 kympin alueella perälaudassa kiinni olla, jos edellä ajava lyö äkkiä liinat kiinni. Nämä henkilöautokuskit kun hallisevat tuon ryhmittymisen ja vilkun käytön. Lähes aina jonkun taajaman läpimenevällä tiellä kansalainen nyykäyttää auton lähes pysähdyksiin ja sitten kääntyy, laittaa sitten vasta vilkun jos sattuu muistamaan.
Toisaalta jo sinua epäilyttää rekkakuskien ala-arvoinen ajotaito menen itse alalle ja näytä nykykuskeille mallia kuinka ajetaan.
Jokainen ajaa enemmän kuukaudessa kun tavallinen dallaaja vuodessa kyllä se opettaa. Toisin on monen sunnuntaiautoilijan laita, joiden ajotaito ja liikenteen seuraaminen tuntuu huonontuvan vuosi vuodelta. Tavallinen rahti-roope väistelee ja pelastaa pahemmalta kamikaze-kuskeja päivittäin melkoisen joukon. - Kauko
Kauko Kiito kirjoitti:
Ei siinä tarvitse olla 6 kympin alueella perälaudassa kiinni olla, jos edellä ajava lyö äkkiä liinat kiinni. Nämä henkilöautokuskit kun hallisevat tuon ryhmittymisen ja vilkun käytön. Lähes aina jonkun taajaman läpimenevällä tiellä kansalainen nyykäyttää auton lähes pysähdyksiin ja sitten kääntyy, laittaa sitten vasta vilkun jos sattuu muistamaan.
Toisaalta jo sinua epäilyttää rekkakuskien ala-arvoinen ajotaito menen itse alalle ja näytä nykykuskeille mallia kuinka ajetaan.
Jokainen ajaa enemmän kuukaudessa kun tavallinen dallaaja vuodessa kyllä se opettaa. Toisin on monen sunnuntaiautoilijan laita, joiden ajotaito ja liikenteen seuraaminen tuntuu huonontuvan vuosi vuodelta. Tavallinen rahti-roope väistelee ja pelastaa pahemmalta kamikaze-kuskeja päivittäin melkoisen joukon.Jos jokainen rekkakuski on noin rautainen ammattilainen, osaavat he toki tuollaista vaarallista mutkaa lähestyessä ennakoida edellä ajavan olevan kenties juuri se "Lähes aina-kansalainen", ja pitävät turvavälin.
- ihmettelijä
Puhuit aika pitkästi, mutta silti ainaskin mun mielestä pelkkää asiaa. Rekan kaatuminen saa lööpit iltiksille. Paska juttu.
- kumma
ihmettelijä kirjoitti:
Puhuit aika pitkästi, mutta silti ainaskin mun mielestä pelkkää asiaa. Rekan kaatuminen saa lööpit iltiksille. Paska juttu.
siinä on etteivät kuorma-auto miehet huomaa että kyllä näitä pikkuautokolareitakin uutisoidaan. Aina kun rekkakolarista alkaa juttu ruikutetaan: "Miksei pikkuautokolareista puhuta?" Katsokaapa tänä iltana uutiset ja ruikutakaa sitten lisää. Viisi ihmistä kuoli taas maanteillä. Pitäisikö rekkakolareista sitten vaieta kokonaan, vai?
- Pers
kumma kirjoitti:
siinä on etteivät kuorma-auto miehet huomaa että kyllä näitä pikkuautokolareitakin uutisoidaan. Aina kun rekkakolarista alkaa juttu ruikutetaan: "Miksei pikkuautokolareista puhuta?" Katsokaapa tänä iltana uutiset ja ruikutakaa sitten lisää. Viisi ihmistä kuoli taas maanteillä. Pitäisikö rekkakolareista sitten vaieta kokonaan, vai?
Pidä vaieta tietenkään...Uutisoinnin pitäisi vaan olla kaikella tavalla tasapuolista ja sellaista ettei luotaisi syyllistäviä mielikuvia etukäteen asioista kuten nyt niin helposti tehdään...Nythän käy niin kun uutisissa kerrotaan että kahden auton kolarissa oli toisena osapuolena kuorma-auto niin automaattisesti ajatellaan, että se syyllinen on aina sen kuorma-auton kuljettaja. Jokainen tieliikenneonnettomuus on kuitenkin aina oma tapauksensa ja joidenkin sattumien summa.
- nyt
Pers kirjoitti:
Pidä vaieta tietenkään...Uutisoinnin pitäisi vaan olla kaikella tavalla tasapuolista ja sellaista ettei luotaisi syyllistäviä mielikuvia etukäteen asioista kuten nyt niin helposti tehdään...Nythän käy niin kun uutisissa kerrotaan että kahden auton kolarissa oli toisena osapuolena kuorma-auto niin automaattisesti ajatellaan, että se syyllinen on aina sen kuorma-auton kuljettaja. Jokainen tieliikenneonnettomuus on kuitenkin aina oma tapauksensa ja joidenkin sattumien summa.
niin ajatella. Ajatellaanpahan vaan siten että jos vain toinen kolarin osapuolista oli kuorma-auto, niin henkilöautosta tuli rusina.
- kuski-77
Juuso kirjoitti:
Rekat usein hiillostavat edelläajavaa ajamalla perälaudassa kiinni. Niinköhän nytkin?
riisikipposi perälauta on?? Nummi Lifteri vai Focolifti? Paljonko maksimikuorma metrin etäisyydeltä. Ei ihme että niitä onnettomuuksia sattuu. P.S. Varo vaan ite ajan aina kuormurilla 130km/h ja HIIILLLOSTAN
- HUPS!
nyt kirjoitti:
niin ajatella. Ajatellaanpahan vaan siten että jos vain toinen kolarin osapuolista oli kuorma-auto, niin henkilöautosta tuli rusina.
Eipä kukaan ole varmaankaan huomioinut sen bussikuskin sen päiväistä ajoaikaa siihen mennessä! Siis kaveri haki ajokkinsa varmaankin jo puolenpäivän jälkeen ja ajeli sillä tarvittavat keräilyt ja sitten kohti päämäärää . Hmmm... riittiköhän siihen ajoaikalain sallimat 9h ja oli kaikki levot kohdallaan . Olis varmaankin pientä tarkastelun aihetta tuossakin asian haarassa VAI?
- tkk
on elektroniikkaa kuin keskiverto kodissa.. puhelimet tietokoneet ja kaikki. ja ei turhaan! niinkuin laulussa sanotaan: kulkeva konttori on rekkamiehen hotelli..! minkäs teet, että niitä pitää naplata ajonkin aikana ja vielä väsyneenä! se vaan on välillä pakko, että paärjää! kyllä se huolettaa montaa kuskiakin
- HUPS!
Suomessa tilastoitiin juuri yli 4 miljoonaa ajoneuvoa joista 2,2 henkilöautoja loput muita . hmmmm. siis henkilöauton keskivertokilometrit vuodessa n. 15000 km , rekalla n 120000 km . voi että kun sattuu rekoille muutama kolari vuodessa mutta kuitenkin henkilöautojen vakuutusmaksuja yhtiöt nostelevat suuren vahinkomäärän vuoksi . Mutta onhan meidän teillämme kuitenkin keskiverto kuljettajia aika vähän .... niitä parempia sitäkin enemmän , hieno juttu . Mutta muistakaa että kaikki mitä lehdissä painetaan on totta ! Lumisohjo aiheutti ketjukolarin aamu ruuhkassa , lumisateen liukastamalla tiellä useita ulosajoja... kuka rankaisee liukasta keliä . Älä ajattele kuinka joku muu tekee vaan mitä itse teet. Ei me täällä olla ikuisesti........
- Tonga-77
MOLO !!!
Joo se on oikeen et olet saanut noita hienoja lukuja tuonne ihmisten luettaviksi.. PIENI tarkennus tekstiisi. Luulen et ne huippukuskit ajavat juuri näitä yli 6- pyörivää rengasta ajoneuvoja.......
Ne ketkä eivät saa edes ajatella ajokorttia niillä on nämä raketit jotka ei pysy kuival suoralla tiellä 180 km/h ajamaan ilman et se raketti suuntaa metsään....,
Noi kamikatset pois liikenteestä !!!
No niin no !!!!!! - HUPS!
Tonga-77 kirjoitti:
MOLO !!!
Joo se on oikeen et olet saanut noita hienoja lukuja tuonne ihmisten luettaviksi.. PIENI tarkennus tekstiisi. Luulen et ne huippukuskit ajavat juuri näitä yli 6- pyörivää rengasta ajoneuvoja.......
Ne ketkä eivät saa edes ajatella ajokorttia niillä on nämä raketit jotka ei pysy kuival suoralla tiellä 180 km/h ajamaan ilman et se raketti suuntaa metsään....,
Noi kamikatset pois liikenteestä !!!
No niin no !!!!!!Jos nyt kumminkin puntaroidaan sitä kun ollaan jo siinä tilanteessa että on enään kaksi vaihtoehtoa , joko ihmishenki tai maalllista mammonaa ( lue " peltiä jota saa rahalla " ) niin kyllä jokainen rekkakuski / bussikuski varmaankin yrittää valita jälkimmäisen vaihtoehdon . Itse kun olen muutamassa kolarissa ollut todistamassa tapahtumaa ja ensiavussa mukana niin arvostaa kyllä enemmän elämää kuin maallista mammonaa. Eikä sitä kannata jäädä kotiin murehtimaan että kuinka vaarallista liikenteessä on . Kuten aikaisemmin jo totesin ei täällä ikuisesti olla . Eiköhän se elämän laatu mene sen määrän edelle , jos näin karkeasti ajattelee.................
- Mie
HUPS! kirjoitti:
Jos nyt kumminkin puntaroidaan sitä kun ollaan jo siinä tilanteessa että on enään kaksi vaihtoehtoa , joko ihmishenki tai maalllista mammonaa ( lue " peltiä jota saa rahalla " ) niin kyllä jokainen rekkakuski / bussikuski varmaankin yrittää valita jälkimmäisen vaihtoehdon . Itse kun olen muutamassa kolarissa ollut todistamassa tapahtumaa ja ensiavussa mukana niin arvostaa kyllä enemmän elämää kuin maallista mammonaa. Eikä sitä kannata jäädä kotiin murehtimaan että kuinka vaarallista liikenteessä on . Kuten aikaisemmin jo totesin ei täällä ikuisesti olla . Eiköhän se elämän laatu mene sen määrän edelle , jos näin karkeasti ajattelee.................
...ihan kaikki yritä väistää,esim. tapaus konginkangas!! ei minkäänlaista väistö yritystä,vaikka suora tie ja tilaa oli!!?? tietääkseni rekkakuski oli vielä yrittäny varottaa valomerkeillä ja muuta!!!
- kuski-77
merkonomit taas sotapolulla;)? Tottaperkelees itse ainakin toisella kädellä naputtelen txtsexviestiä ja toisessa kädessä hapurilainen, ja jalat tietty kojelaudalla. Hyvin se 60 tonnia urissa pysyy, ja paino on turvana...saatanan talipää..Merkonomi kun nukahtaa päätteensä ääreen, so what?? Tai jos tulee virhenäppäily, delete on keksitty...ei onnistu kaikissa jobeissa.
Siinä pyörillä liikkuvassa "härvelissä" on niin monta ihmeellistä tekijää, ettei merkonomi...tai edes Kauko Rahti ehkä pysty kuvittelemaankaan.- tällaiset
kuskeina esiintyvät kirjoittajat saavat meikäkuskia kyllä miettimään ammatinvalintaa uudestaan.
Raskaalla vehkeellä on vaikeampi ajaa kuin pikkuautolla, senhän kaikki tietävät. Mutta kun kolari sattuu, ei ole puolustus sanoa: "Pikkuautot ajavat enemmän kolareita." Koitetaanpa nyt muistaa että liikenteessä kulkevien lähimmäisten hengissäpysyminen on aina tärkeämpää kun lastin perille vienti. - kuski-77
tällaiset kirjoitti:
kuskeina esiintyvät kirjoittajat saavat meikäkuskia kyllä miettimään ammatinvalintaa uudestaan.
Raskaalla vehkeellä on vaikeampi ajaa kuin pikkuautolla, senhän kaikki tietävät. Mutta kun kolari sattuu, ei ole puolustus sanoa: "Pikkuautot ajavat enemmän kolareita." Koitetaanpa nyt muistaa että liikenteessä kulkevien lähimmäisten hengissäpysyminen on aina tärkeämpää kun lastin perille vienti.minä lystäät. Minun EI TARVITSE esiintyä kuskina...ja jos tuosta noin herneet imaisit, vaihda palstaa;) Vastasin tuohon irvailuun "miten rekan saa kaadettua kesäkelillä suoralla tiellä".. jos kässäät??? Vaihtoehtoja on lukuisia ja yllättävän yksinkertaisia...esim. ilmapussin poksahtaminen, hankala kuorma, renkaan puhkeaminen, itsarihlöautokuskit..Ollaanko samaa mieltä, häh?
- Pate
Ohjataan sopivasti asfaltinreunan yli pehmeälle reunahiekalle ja hups nurin on. Pienempää nopeutta käytettäessä tulee ajaa hieman pidemmälle pois asfaltilta.
- PUHUA KÄNNYKKÄÄN
TAI näpeltää muuta puhelinta ajon aikana??kumma kunette katso tv??sitten rekoissa nykyään niin
P::::R::K::L lyhyet kanto matkat LA_puhelimissa
kun pitää ajaa toisessa rekassa perseessä kiinni..
niin ettei sinne varmasti mahdu henk:autolla ja täätä letkaa saattaa olla jopa 10 rekkaa peräkkäin..
tän päivän kolari oulussakin.:todisti että aina kolisee kun ajetaan perseessä kiinni..
suuret sakot rekka kuskille. ja POLIISIT
nelostielle seuraamaan niittenkin turva väliä..
turvallisia km kaikille tiellä liikkujille.. - kauko liito
PUHUA KÄNNYKKÄÄN kirjoitti:
TAI näpeltää muuta puhelinta ajon aikana??kumma kunette katso tv??sitten rekoissa nykyään niin
P::::R::K::L lyhyet kanto matkat LA_puhelimissa
kun pitää ajaa toisessa rekassa perseessä kiinni..
niin ettei sinne varmasti mahdu henk:autolla ja täätä letkaa saattaa olla jopa 10 rekkaa peräkkäin..
tän päivän kolari oulussakin.:todisti että aina kolisee kun ajetaan perseessä kiinni..
suuret sakot rekka kuskille. ja POLIISIT
nelostielle seuraamaan niittenkin turva väliä..
turvallisia km kaikille tiellä liikkujille..useimmat ulosajot johtuvat kuljettajasta itsestään, syitä ja selityksiä on monia kuten liukas keli tms... Keliäkö voi syyttää. Ei vaan nopeus on oltava tilanteeseen sopiva. Kuljettaja vastaa myös kaluston kunnosta, että sitä voi kuljettaa tiellä myös kuorman tekoon järkeä. Kunnossa pidetty kalusto ei aiheuta ulosajoja kuorman oikeunlastauksesta puhumattakaan. Miksi siis olla firmassa töissä missä joudut ajaamaan loppuun ajetulla kalustolla , tuli hännän alla ilman vuorokausilepoa jne... Kuski vastaa aina kaikesta, joten tarkkaavaisuutta lisää
- SupeRRahtaaja
Kaikki ulosajot, kolarit, kolhut ja muut sellaiset ovat aina jonkun muun syytä, ei minun.
- Anonyymi
Olen seurannut paljon rekkakuskeja kännykkä joko korvalla tai tekstin kirjoittelua..
- Anonyymi
Älykännykkä ja viina kaataa isonkin rekan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älykännykkä ja viina kaataa isonkin rekan.
Alkolukko määrättävä pakolliseksi rekkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162128Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011377
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101176Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811143Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha172858- 63834
- 59811