mahdollista tulla diabetes?

diabeteksen mahd.

Onko lapselle mahdollista tulla diabetes kun miehen isällä ja minun kummallakin vanhemmilla on? Minun vanhemmille tuli kun olin noin 18v eli en ollut äidin mahassa enään.....Minulla eikä miehellä ole diabetestä...ei olla lihavia

2

356

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ripa99

Diabetestä on 2 erillaista: 1-tyyppiä ja 2-tyyppiä. Lapsilla on yleensä 1-tyyppiä, joka ei johdu mitenkään elintavoista. Mielestäni ei kannata kauheasti stressata moisesta sillä, miehelläni ja minulla ei ole minkään tyypin diabetestä suvussa ja silti meillä on 1-tyypin diabeetikkolapsi. Ystäväperheellä on kummallakin vanhemalla juuri tämä 1-tyyppi ja lapsilla ei ole diabetestä. Geenit ovat arpaonnea todellakin ja lapsilla ei ole vielä pahoja elintapoja (jos nyt syövätkin karkkia, niin eivät juo viinaa ja polta tupakkaa tai käytä huumeita tai lääkkeitä).Lapseni sairastui 3v. ja sai ennen sitä älyvähän karkkia ja limpparia ym. sokereita. Sokeritauti ei johdu sokerinsyönnistä ja lihavuudesta ainakaan pienillä lapsilla. Tutkijat eivät vielä tänäkään päivänä tiedä miksi joku sairastuu diabetekseen (1-tyyppiin) ja joku ei. Perimällä on tietysti vaikutuksia, mutta tarkkaa täydellistä tietoa ei ole.

• oli tarpeen

kiitos vastauksesta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      86
      1413
    2. Kuinka lähellä hän asuu?

🤗
      Ikävä
      72
      1214
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      1118
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      903
    5. 95
      899
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      30
      820
    7. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      777
    8. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      79
      727
    9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      713
    10. 45
      645
    Aihe