Minulla on ford focus ja helmoissa jonkun verran ruostetta.
Olisinkin kysellyt että onko se yhksinkertaista/helppoa itse tehdä tuo homma kun eikös se ole aika dyyristä viedä laitettavaksi. Kun siinä on vähä siellä sun täällä vähä ruostetta.
Voisiko joku kertoa mitä tarvitsen tähän lystiin?
Olen kuullut että hiotaan ihan hiekkapaperilla sitten joku ruostesuojamaali ja sen jälkeen auton sävy päälle...??
Ruosteen maalaaminen?
2
559
Vastaukset
- 3M
Olisi viisain vaihtoehto ja sitten ruostesuojamaali päälle,sitten joko kiveniskumassa helmoihin (jos haluaa)ja pintamaali.
Totta tyyristä on.. ja jos ei itse omista edes hiomakonetta eikä lämpimiä tiloja saattaa hommaan kyllästyä käsin hioen räntäsateessa mutamassa tunnissa!
Eli tarvitset ainakin jonkinlaisen hiomakoneen,pohjamaalia,kiveniskumassaa,pakkelia jos ruoste näkyvällä paikalla ja pääväriä sävyn mukaan ehkä myös lakkaakin jos metallihohto?
Isoja pintoja ei kannata aerosoli kilikali pullolla maalailla kun se jälki ei tule niin hyväksi kuin ruiskulla maalatessa,mutta säästäähän siinäkin jos itse tekee pohjat ja ammattilainen loput! - Uusi helmakotelo
Ensiksi pitää leikellä läpimätä helma pois ja hitsata uusi helma. Vasta sitten ryhdytään kittaus-, hionta- ja maalaushommiin. Muuten kallis maalaus on jo ensi kesänä taas ruskea.
Onkos se niitä uudehkoja Focuksia, joihin merkkiliike/maahantuoja/valmistaja tekee takuuna vielä peltien/ovien vaihdon ja maalauksen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087