Los Angelesiin neuvoja kaipaan

Kristalyn

Olen lähdössä tammi-helmikuussa Los Angelesiin kymmeneksi päiväksi ja tarvitsisin apua hotellin suhteen. Minä haluan ehdottomasti nähdä kaikki Hollywood- jutut ja shoppailla. Poikakaverini haluaa enemmän ranta elämää. Onko siellä tuohon aikaan edes helle? Olen katsonut Hollywood Hotel nimistä hotellia. Osoite on 1160 North Vermont Ave., Los Angeles, CA 90029. Onko kukaan käynyt? Onkohan tuosta millainen matka lähimmälle rannalle? Taksit varmaan kulkee ellei halua omaa autoa vuokrata.. Pliis auttakaa minua tässä asiassa kiitos!!

21

2159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakastunutlosiin

      Moikka!

      Kävin Losissa viime helmikuussa ja olin siellä 10 päivää. Elämäni paras reissu! :) En malta odottaa palata sinne. Kirjoituksestasi ei saa selvää oletko käynyt siellä aikaisemmin, mutta Losissa ei oikeastaan pärjää ilman omaa autoa. Taksi on melko kallista. Siellä toimii kyllä metro, jota itsekin käytin aika monenakin päivänä. Yövyin itse Hotel Hiltonissa Universal Cityssä ja ei ole yhtäkään pahaa sanaa sanottavana kyseisestä hotellista. Sijainti oli loistava: Univesal Studios oli kirjaimellisesti 5 minuutin kävelymatkan päässä ja metroasemakin ei ollut kovin kaukana. Metrosta pääsi kätevästi Hollywood & Highlandille missä on Walk of Fame ja kaikki kuuluisat teatterit Kodak teatterista Kiinalaiseen teatteriin. Kannattaa myös ottaa kiertueajelu; pääsee näkemään kuuluisien hollywood tähtien taloja, itse näin Dr. Philin talosta Steven Spielbergin ja Julia Robertsin talosta Jennifer Anistonin taloon. Nähtiin myös Hollywood- kyltti ja otettiin kuvia kyltin juurella. Maksoi 30 dollaria, mutta kesti liki 3 tuntia. Annettiin huovat ja kiertueohjaaja oli hauska ja sympaattinen mies ja se oli todellakin sen arvoista.

      Losissa ihmiset ovat aivan sairaan iloisia ja rutkasti positiivisempia kuin Suomessa. Mulle sellainen elämänmyönteisyys on vain hyvä juttu, vaikka jotkut saattaa nähdäkin sen jotenkin kaksinaamaisuutena. En henkilökohtaisesti jaksa spekuloida ihmisten motiiveja iloisuuteen ja ystävällisyyteen.

      Otin myös yhteyttö netin kautta suomalaiseen naiseen, joka asui Losissa ja hän vei minut ystävällisesti Rodeo Drivelle autollaan - itse en nääs osaa ajaa. Ja Beverley Hills kun oli sen verran kaukana Universal Citystä, että taksilla siitä olisi tullut suuri lasku. Kävin myös Koreatownissa ja Santa Monicassa (jälkimmäisellä taksilla). Suurin juttu on suunnittelu ja avoinmielisyys: itse en ollut koskaan aikaisemmin käynyt Losissa vaikkakin muualla jenkeissä olin käynyt joskus. Tuttuja ei siellä ollut etukäteen, mutta hakemalla tietoa netin kautta sain laadittua itselleni sellaisen matkasuunnitelman, että kaikki päiväni siellä olivat erittäin onnistuneita. Google kun on olemassa ja sellaista sekkailunhalua, niin eiköhän siinä pärjää :)

      Itse asiassa seikkailunhaluni vei minut vahingossa väärällä puolelle Koreatownia :D mutta siitäkin selvisin ilman mitään sen kummempaa. Tutuistuin myös 10 päivän aikana enemmän ihmisiin, kuin muutaman vuoden aikana Suomessa! En tiedä kuinka nuoria olette, mutta losilaiset ovat hyvin mukavia ja mukaansatempaavia, kannattaa nähdä ja tutustua ihmisiin. Ja kahviloissa on tapana liittyä ihmisten seuraan, eli älkää olko ihmeissään jos joku moikkaa ja haluaa rupatella kahvin ajan samassa pöydässä :)

      Ennen kaikkea, hauskaa matkaa!

      • Kristalyn

        Kiitos viestistäsi! :) Emme ole käyneet aikaisemmin Losissa. Oliko siellä lämmin tuolloin helmikuussa? Se kiinnostaa hyvin paljon, kun täältä kylmästä lähdet! Pitää tosiaan suunnitella ennen lähtöä kaikki paikat missä haluaa käydä.
        Tuo Hollywood Hotel kuullostaa hyvältä vaihtoehdolta, mutta koska en ole siellä ikinä käynyt, vaikea hahmottaa onko se hyvällä kohtaa vai ei. Ihan mieletön into lähteä, mutta paineet, että osaa valita hotellin hyvältä sijainnilta!!

        Käytiin syyskussa 2009 Miamissa, joten silleen Jenkki ilmapiiri jollainmuotoa on tuttu. Hurahin Jenkkeihin ihan täysin! Serkkuni asuu Miamissa niin siellä oli helppoo, kun hän kyyditsi ja tiesi mihin kannattaa mennä.

        Onko esim. Walk of Fame kaukana Rodoa Drivelta? Joo, siis ehdottomasti haluun kiertoajelulle! Missäs olisi hyvät/edulliset shoppailupaikat?

        Tiedätkö muuten onko pitkä matka Marilyn Monroen haudalle?

        Olen tosi kiitollinen, jos näihin viitsit vielä vastata!


      • rakastunutlosiin
        Kristalyn kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! :) Emme ole käyneet aikaisemmin Losissa. Oliko siellä lämmin tuolloin helmikuussa? Se kiinnostaa hyvin paljon, kun täältä kylmästä lähdet! Pitää tosiaan suunnitella ennen lähtöä kaikki paikat missä haluaa käydä.
        Tuo Hollywood Hotel kuullostaa hyvältä vaihtoehdolta, mutta koska en ole siellä ikinä käynyt, vaikea hahmottaa onko se hyvällä kohtaa vai ei. Ihan mieletön into lähteä, mutta paineet, että osaa valita hotellin hyvältä sijainnilta!!

        Käytiin syyskussa 2009 Miamissa, joten silleen Jenkki ilmapiiri jollainmuotoa on tuttu. Hurahin Jenkkeihin ihan täysin! Serkkuni asuu Miamissa niin siellä oli helppoo, kun hän kyyditsi ja tiesi mihin kannattaa mennä.

        Onko esim. Walk of Fame kaukana Rodoa Drivelta? Joo, siis ehdottomasti haluun kiertoajelulle! Missäs olisi hyvät/edulliset shoppailupaikat?

        Tiedätkö muuten onko pitkä matka Marilyn Monroen haudalle?

        Olen tosi kiitollinen, jos näihin viitsit vielä vastata!

        Oli kyllä aika viileää silloin kuin me oltiin siellä. Välillä piti ihan pukea takki päälle varsinkin iltaisin. Mutta joku sano, että viime helmikuu oli kylmin helmikuu moneen vuoteen. Hollywood Hotelista en tiedä, mutta on myös olemassa Banana Bungalow hostelli, joka on suomalaisomisteinen(?) ja siellä yöpyy paljon suomalaisia. Se on myös erittäin edullinen, jos oikein ymmärsin ja hyvällä sijainnilla.

        Walk of Fme on kaukana Rodeo Drivelta! Todella kaukana. Kävin itse shoppailemassa Glandale Galleriassa, siellä oli Henkkaa ja maukkaa ja paikallisia samankaltaisia kauppoja ja tietenkin vähän sitten kallimpia liikkeitä myös. Sitten käytiin toisessa Galleriassa, mutten millään muista sen nimeä :( ja myös Hollywood & Highlandissa on paljon vaatekauppoja, se koko pitkä katu on oikeastaan täynnä kauppoja. Venice Beachilla myydään mitä kummallisimpia rihkamakamoja ja sieltä kannattaa parhaimmat tuliaiset hankkia :) Kävin myös Koreatownissa jossain galleriassa (ne on niitä ostoskeskuksia) mutta siellä oli aika vähäinen tarjonta ja lähinnä aasialaishenkistä. Mun mielestä paras oli ehkä kuitenkin tuo Glandale Galleria.

        Marilyn Monroen haudalla en valitettavasti käynyt! :( Eli en osaa sanoa.


      • Kristalyn
        rakastunutlosiin kirjoitti:

        Oli kyllä aika viileää silloin kuin me oltiin siellä. Välillä piti ihan pukea takki päälle varsinkin iltaisin. Mutta joku sano, että viime helmikuu oli kylmin helmikuu moneen vuoteen. Hollywood Hotelista en tiedä, mutta on myös olemassa Banana Bungalow hostelli, joka on suomalaisomisteinen(?) ja siellä yöpyy paljon suomalaisia. Se on myös erittäin edullinen, jos oikein ymmärsin ja hyvällä sijainnilla.

        Walk of Fme on kaukana Rodeo Drivelta! Todella kaukana. Kävin itse shoppailemassa Glandale Galleriassa, siellä oli Henkkaa ja maukkaa ja paikallisia samankaltaisia kauppoja ja tietenkin vähän sitten kallimpia liikkeitä myös. Sitten käytiin toisessa Galleriassa, mutten millään muista sen nimeä :( ja myös Hollywood & Highlandissa on paljon vaatekauppoja, se koko pitkä katu on oikeastaan täynnä kauppoja. Venice Beachilla myydään mitä kummallisimpia rihkamakamoja ja sieltä kannattaa parhaimmat tuliaiset hankkia :) Kävin myös Koreatownissa jossain galleriassa (ne on niitä ostoskeskuksia) mutta siellä oli aika vähäinen tarjonta ja lähinnä aasialaishenkistä. Mun mielestä paras oli ehkä kuitenkin tuo Glandale Galleria.

        Marilyn Monroen haudalla en valitettavasti käynyt! :( Eli en osaa sanoa.

        Oi hitsi, sielläkö on kylmä! Saan siis satikutia, kun haluun sinne ja poikakaverini haluu helteeseen rannalle makaamaan :D

        Onko se Glandale Galleria missä päin? Entäs toi Hollywood & Highland?

        Kiitos paljon avusta!


      • 32

        Itse menin kaverini kanssa paikallisella bussilla santa monikaan, keskustaan jne. Hotellimme oli aika lähellä Walk of Fameiä.


      • Lalalainen
        Kristalyn kirjoitti:

        Oi hitsi, sielläkö on kylmä! Saan siis satikutia, kun haluun sinne ja poikakaverini haluu helteeseen rannalle makaamaan :D

        Onko se Glandale Galleria missä päin? Entäs toi Hollywood & Highland?

        Kiitos paljon avusta!

        Viime viikolla sato kuin lehmän perästä. nyt on ollut pari päivää aurinkoista ja mukavat ilmat. Päivällä auringonpaisteessa jopa sellainen shortsi ja T-paita sää, mutta nyt auringonlaskiessa tulee kyllä vilu, että pikkutakkia tulee ikävä. Empä usko että rannalla tarkenee kovinkaan kauan jos tuulee. Kyllä siinä vilu yllättää.

        Tossa nyt pari ranta kameraa, joista nyt näkee vähän meininkiä.
        Googlaa lisää mieleisiäsi rantoja.

        http://watchthewater.org/beach.cfm?bid=19

        http://www.eatgoodstuff.com/strandcam/


      • Kristalyn
        Lalalainen kirjoitti:

        Viime viikolla sato kuin lehmän perästä. nyt on ollut pari päivää aurinkoista ja mukavat ilmat. Päivällä auringonpaisteessa jopa sellainen shortsi ja T-paita sää, mutta nyt auringonlaskiessa tulee kyllä vilu, että pikkutakkia tulee ikävä. Empä usko että rannalla tarkenee kovinkaan kauan jos tuulee. Kyllä siinä vilu yllättää.

        Tossa nyt pari ranta kameraa, joista nyt näkee vähän meininkiä.
        Googlaa lisää mieleisiäsi rantoja.

        http://watchthewater.org/beach.cfm?bid=19

        http://www.eatgoodstuff.com/strandcam/

        Oisko kelien kannalta maaliskuu parempi kuin helmikuu? Vaikee tietty ennustaa, mutta yleisesti ottaen.


      • Lalalainen
        Kristalyn kirjoitti:

        Oisko kelien kannalta maaliskuu parempi kuin helmikuu? Vaikee tietty ennustaa, mutta yleisesti ottaen.

        Kelien ja ajan kannalta maaliskuu on parempi. USA siirtyy kesäaikaan maaliskuun toisena sunnuntaina, jolloin sulla on illalla tunti enemmän valoisaa aikaa. Tämä yksi tunti tekee ison eron kun muistaa että Kaliforniassa päivä muuttuu yöksi alle puolessa tunnissa.


    • Tässä alkua

      Matkaa tulee esimerkiksi Venice Beachelle 30-38 km reitistä riippuen ja aikaa kuluu liikenteessä tunnista puoleentoista. Lämpötilat lienevät tammi-helmikuussa 17-22 asteen tienoilla.

      • Kristalyn

        Kiitos tiedosta! No ei siellä kyllä hirmu helle sit oo :(


    • Liukuri10

      Heh, me ollaan kanssa lähdössä 29.1.2011 11 päivän reissulle Californiaan.

      Me oltiin puol vuotta sit kesäkuun alussa siellä reilu pari viikkoa pyörimässä ja niin paljon jäi näkemättä, joten nyt on pakko mennä uudelleen. Oltiin eka 3 päivää Losissa. Ei ollut buukattu mitään ohjelmaa siihen, toivuttiin vaan aikaerosta. Sit lähdettiin kolmeksi päiväksi San Diegoon. Todella nätti ja kiva kaupunki. Paljon helpompi kuin Los Angeles. Siellä koettiin myös maanjäristys. Sieltä mentii viideksi päiväksi Las Vegasiin. Loput 4 päivää oltiin Santa Monica/Venice Beach, josta sitten tehtiin reissuja eri puolelle Los Angelesiin.
      http://californiadreamin10.blogspot.com/ tuolta löytyy meidän blogi siltä reissulta.

      Meidän tämän reissun suunitelma on seuraavanlainen:
      29.1 lennetään Losiin. 31. päivä ajetaan San Joseehen. Sielä viivytään pari päivää. Käydään pyörähtämässä San Fransiscossa ja katsomassa NHL matsi. Sieltä ajetaan takaisin pariksi päiväksi Anaheimiin, jossa käydään katsomassa kanssa matsi ja toinen päivä Disneylandiin. Sieltä olisi tarkoitus mennä kolmeksi päiväksi Vegasiin ja sieltä käsin tehdä reissu myös Grand Canyonille. Viimeiset 3 päivää sitten varmaan Hollywoodiin.
      Universal Studiolle on mentävä toistamiseen. Todella siisti paikka. Ja vaikka meillä oli Front line passit (pääsee jonojen ohi), niin monta laitetta ja paikkaa jäi näkemättä. Lisäksi sinne on nyt auennut se uusi King Kong 3D, joka on pakko nähdä.

      Kysy jos tulee jotain mieleen :)
      Auton vuokraaminen on mielestäni pakollinen, jos haluaa nähdä lomalla mahdollisimman paljon.

      • Kristalyn

        Kiitti avusta! Kävin lukee teidän blogia ja matkakuume vaan kasvaa! Alan olla sitä mieltä, että mekin vuokrataan suto, paitsi minä en kyllä aja :)
        Navigaattorin saa varmaan mukaan? Oliko teillä etukäteen varattu auto vai otitteko kentältä vaan?
        En osaa yhtään suunnitella, missä kannatais käydä. Hollywoodin, nähtävyyksineen, Venice beachin, Marilyn Monroen haudan, Michael Jacksonin talon yms. haluaan ainakin nähdä! Ja tietty ois kiva ajella sillä kadulla, mistä näkyy suoraan Hollywood kyltti. Grand Canyonin haluaisin myös nähdä. Mitä luulet onnistuuko vaan laittaa ylös paikkojen nimet ja osoitteen, missä haluu käydä ja sit vaan navigaattoriin syöttää ne ja ajaa? :) Jos majoitutaan Hollywoodiin ja sielä käsin sit ajellaan.. Viikko ehkä siellä ja sitten lennot Miamiin ja viikko siellä.


      • Liukuri10
        Kristalyn kirjoitti:

        Kiitti avusta! Kävin lukee teidän blogia ja matkakuume vaan kasvaa! Alan olla sitä mieltä, että mekin vuokrataan suto, paitsi minä en kyllä aja :)
        Navigaattorin saa varmaan mukaan? Oliko teillä etukäteen varattu auto vai otitteko kentältä vaan?
        En osaa yhtään suunnitella, missä kannatais käydä. Hollywoodin, nähtävyyksineen, Venice beachin, Marilyn Monroen haudan, Michael Jacksonin talon yms. haluaan ainakin nähdä! Ja tietty ois kiva ajella sillä kadulla, mistä näkyy suoraan Hollywood kyltti. Grand Canyonin haluaisin myös nähdä. Mitä luulet onnistuuko vaan laittaa ylös paikkojen nimet ja osoitteen, missä haluu käydä ja sit vaan navigaattoriin syöttää ne ja ajaa? :) Jos majoitutaan Hollywoodiin ja sielä käsin sit ajellaan.. Viikko ehkä siellä ja sitten lennot Miamiin ja viikko siellä.

        Kyllä se auto kannattaa ottaa. www.eautovuokraamo.fi on halvin ja paras. Viikoksi saa alle 200e.
        Navigaattorin voi vuokrata, mutta halvemmaksi tulee ostaa suomesta oma ja ostaa siihen jenkkien kartta.
        Ja en tosiaan tajua miten ilman navigaattoria tuolla on muka joku joskus selvinnyt. Navigaattoriin vaan osoite ja hienosti opastaa perille. Hollywoodin ja Beverly Hilssin kukkulat on tosi siistejä paikkoja ajella :) Mulholland drive


      • Kristalyn
        Liukuri10 kirjoitti:

        Kyllä se auto kannattaa ottaa. www.eautovuokraamo.fi on halvin ja paras. Viikoksi saa alle 200e.
        Navigaattorin voi vuokrata, mutta halvemmaksi tulee ostaa suomesta oma ja ostaa siihen jenkkien kartta.
        Ja en tosiaan tajua miten ilman navigaattoria tuolla on muka joku joskus selvinnyt. Navigaattoriin vaan osoite ja hienosti opastaa perille. Hollywoodin ja Beverly Hilssin kukkulat on tosi siistejä paikkoja ajella :) Mulholland drive

        Eli etukäteen auto varata. Mistäs jenkkien kartan saa? On meillä itellä muuten navigaattori! :D
        Voihan siellä olla pää pyörällä. Pikku paikkassa itse asutaan niin ou no! :)


      • castren

      • Kristalyn

        Hei vielä kysyisin tuosta Uneversal Studiosta. En ole niinkään kiinnostunu huvipuistoista vaan haluan nähdä paikkoja, missä elokuvia on tehty. Universal Studion sivuilla luki Täydellisten Naisten kuvauspaikasta jotain ja sen haluaisin ehdottomasti nähdä! Onko tietoa, mikä lippu kannattaa ostaa sellaista varten? Olisiko meille Paramount Pictures parempi vaihtoehto? Kiitos taas!


      • rakastunutlosiin
        Kristalyn kirjoitti:

        Hei vielä kysyisin tuosta Uneversal Studiosta. En ole niinkään kiinnostunu huvipuistoista vaan haluan nähdä paikkoja, missä elokuvia on tehty. Universal Studion sivuilla luki Täydellisten Naisten kuvauspaikasta jotain ja sen haluaisin ehdottomasti nähdä! Onko tietoa, mikä lippu kannattaa ostaa sellaista varten? Olisiko meille Paramount Pictures parempi vaihtoehto? Kiitos taas!

        Mä kävin Universal Studio Tourilla ja se oli todellakin sen 80 dollarin arvoinen! Käytiin 2 kertaa kun ei se yhdessä päivässä kerkiä kaikkea nähdä. Nähtiin Täykkärien kuvauspaikan lisäksi, Psychon, Tappajahain ja siis niin monen paikan että en jaksa edes muistella! Mut se Wisteria Lane oli kyl aika ihana :D varsinkin ku niissä vaunuissa rupes soimaan se tunnari nii tuli vähän sellane surrealistinen fiilis! Suosittelen todella paljon! Ja siis se huvipuisto kandee myös tsekata (se studiokiertoajelu on huvipuistossa) mä diggasin Jurassic Park vesiradasta, se oli aika hurja. Muumion luolakin oli todella jees, samaten Simpsoneiden 3-D rakennus. Nythän sinne on tullut King Kog 3-D!
        Aika moni on sanonut että Universalin on paras ja sen takia mäkin sinne menin, mut oon kuullut Warner Brosin kehuttavan myös!


    • amicule

      Jos haluat niin voit ensinnäkin laittaa ihan mailia aiheesta, olen vaihdossa ollut tuolla päin (pikku kaupunki Losin vieressä) ja edelleen käyn vuoden parin välein Losissa. [email protected]

      Rannalle ei turhaan kannata paljoa lähteä, lämpötilat eivät ole edes suomalaiselle hellelukemissa. Rannoista paras ehkä Malibu Beach. Iltaisin paras pitää mukana vähintään pitkähihaista, myös ohutta takkia.

      Auton vuokraus kannattaa, koska Kaliforniassa on oikeasti todella vaikea liikkua ilman.

      Kannattaa tosin yhtenä päivänä ajella myös metrolla, kaikki metroasemat ovat erilaisia, omalla teemalla tehtyjä. Niissä on vaihtuvia taideteoksiakin.

      Paikoista nyt nimeän mm universal studiosin, six flagsin, Walk of fame, Chinese Theater, Bel Air... Niitä riittää. Itse menossa nyt joulukuussa käymään taas.

      Jos haluatte shoppailla niin menkää: Camarillo Outlettiin. 740 E. Ventura Boulevard
      Camarillo, CA 93010

      Yt A

      • Kristalyn

        Kiitos tiedoista! Laitoinkin sinulle sähköpostia. Toivottavasti tuli perille :)


    • jepulisjeee

      Itse olin reilu vuosi sitten LA:ssa myös 10 päivää. Tein niin että vietin ekat 5 yötä Hollywoodissa ja viimeiset 5 yötä Santa Monicassa joka ei mielestäni ollut yhtään huono ratkaisu. Hollywoodissa asuin Motel 6:ssa, ihan hyvä paikka (ei luksusta tietenkään). Hollywood on äkkiä nähty, ei siellä sinänsä ole moneksi päiväksi tekemistä. ne perusnähtävyydet tietty, niiden lisäksi suosittelen Jimmy Kimmelin showta (ano liput netistä ennakkoon) ja must paikka on Runyon Canyon, käy heittämässä siellä lenkki, upeat maisemat!

      Santa Monica on sitten rannalla, siellä on kaunista, löytyy ostosteltavaa ym. Hotellit siellä on kalliimpia, suosittelen HI hostellia jossa on myös yksityishuoneita, tosin niitä pitänee kysyä suoraan hostellista.

    • Liukuri10

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe