KTP:n johto ystävyysvierailulla

Työkansa

Kommunistisen Työväenpuolueen valtuuskunta, puheenjohtaja Hannu Harju ja varapuheenjohtaja Mikko Vartiainen vierailivat Korean Demokraattisessa Kansantasavallassa 28.9. - 5.10. Vierailu tapahtui merkittävänä aikana, Korean Työväenpuolueen pitäessä edustajakokousta ja puolueen valmistautuessa perustamisensa 65-vuotisjuhlallisuuksiin. Pääkaupunki Pjongjang oli juhlaliputuksessa ja juhlapäivän esityksiin valmistautuvat ohjelmaryhmät harjoittelivat eri puolilla kaupunkia. Koko kansa viettää puolueen perustamisen 65-vuotispäivää.

Kun tieto Korean Työväenpuolueen edustajakokouksen pitämisestä tuli, heräsi maailman media. Arvuuteltiin tulevia henkilövalintoja ja etsittiin ristiriitoja puolueen sisältä. Koko maailma seurasi puoluekokousta puhuen sekä hyvää, mutta pääasiassa pahaa. Korealaiset itse sanoivat: jos viholliset puhuisivat hyvää, olisi se huono merkki puolueen linjasta, koska vihollisten tavoitteena on murskata Korean sosialistinen järjestelmä. Ollaan siis oikealla linjalla, he totesivat.

Korean Työväenpuolueen pääsihteeriksi valittiin uudelleen toveri Kim Jong Il ja puolue jatkaa toimintaansa tukeutumalla Songun-politiikkaan. Songun tarkoittaa armeija ensin-politiikkaa, jolla on turvattu maan sosialistisen yhteiskuntajärjestelmän säilyminen, maan suvereenisuus ja itsemääräämisoikeus.

KTP:n valtuuskunnalla, vierailtuaan Kim Il Sungin yliopistossa ja useissa tuotantolaitoksissa, oli hyvät mahdollisuudet itse havaita maan kehittyminen ja kuulla tulevaisuuden suunnitelmista. 1990-luku oli raskaan marssin aikaa, kuten korealaiset sanovat. Silloin vastustajat sanoivat, että maa romahtaa kolmen päivän tai kolmen kuukauden tai ainakin kolmen vuoden kuluessa. Samat huhut kiertävät yhä maailmalla vailla totuuden häivääkään.

KTP:n valtuuskunta otettiin maassa lämpimästi vastaan ja sai huomiota osakseen Työväen päivälehdessä ja Korean ääni, radiolähetyksissä.

Työkansan Sanomat 11/2010
http://www.youtube.com/watch?v=AuD7m-yBMMg&NR=1

http://www.ktpkom.fi/ajankoht.html#Korean Työväenpuolue on menestynyt Songun politiikalla

1

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se avaa rajansa omille kansalaisilleen ja naapureilleen vapaasti kulkea. Siihen asti se on komupösilä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3530
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2034
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      161
      1694
    Aihe