Narsistin itsetunto

....

Minkälaiseksi narsisti kokee itse oman itsetuntonsa?

Miten narsistin itsetunto murtuu?

33

815

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narsisti

on hyvin hauras ja se vaihtelee jatkuvasti sen mukaan minkälaista peilausta saamme ympäristöstämme. Loukkaannumme helposti juuri huonon itsetuntomme takia. Itsetuntomme murenee narsistisista loukkauksista.

• Mauri Nauris

Mistä sä puhut? ei narsistilla mitään itsetuntoa ole.

• lottamari_1

Narsistin itsetunto murtuu, kun hän kohtaa vahvempansa joka kääntää narsistin vääristyneen peilikuvan oikeinpäin, totuus murtaa narsistin...

• Jokaisella ihmisellä on itsetunto.

Ja jokaiselta se itsetunto voidaan murskata.

Jokainen tappaa vaikka isoäitinsä joutuessaan äärikohteluun, kidutus, piina, mitätöinti, alistus. Jokaisella on kynnys missä kaikki pirstaloituu, ja omanarvontunto häviää.

Pikatesti: http://www.suhdesoppa.fi/testit/itsetuntotesti/
      :)

• lottamari_1

Itsetunto pitää ihmisen psyyken kasassa. Minun itsetuntoani ei pikatesteillä murreta ;)

• Totta/Tarua

jonka jo tiesin. Tai sitten vaan valitsin ne jotka tiesin. Olinko rehellinen vai täysin valheellinen? Olin rehellinen itselleni.. MUTTA miksi testit ovat niin HELPOSTI ARVATTAVIA !?! Ketä ne palvelevat jos jokainen tietää lopputuloksen? Viihdykettä?

• lottamari_1 kirjoitti:

Itsetunto pitää ihmisen psyyken kasassa. Minun itsetuntoani ei pikatesteillä murreta ;)

Totta ja totta. :)
        Mutta tarkoitan että kenenkään ei kannata ylvästellä olevansa muuttumaton. On hyvä uskoa itseensä ja omaan toimintaansa normaaliolosuhteissa, mutta kun ympäristö asettaa uudet käsittämättömät rajat, on mieli lujilla. Hajoamispiste on olemassa jokaisella, vaikkei se koskaan eteen tulisi. Ja sulle se ei tuu, katsoin kristallipallosta.. :)

• Totta/Tarua kirjoitti:

jonka jo tiesin. Tai sitten vaan valitsin ne jotka tiesin. Olinko rehellinen vai täysin valheellinen? Olin rehellinen itselleni.. MUTTA miksi testit ovat niin HELPOSTI ARVATTAVIA !?! Ketä ne palvelevat jos jokainen tietää lopputuloksen? Viihdykettä?

Vastasin joka kohdassa c.hen koska se tuntui omimmalta. Aika pönkittävä testi tosiaan. Ehkä sen todellinen tarkoitus oli pistää miettimään niitä hyljättyjä vaihtoehtoja...millainen en halua olla(?)

• lottamari_1
        yxex kirjoitti:

Totta ja totta. :)
        Mutta tarkoitan että kenenkään ei kannata ylvästellä olevansa muuttumaton. On hyvä uskoa itseensä ja omaan toimintaansa normaaliolosuhteissa, mutta kun ympäristö asettaa uudet käsittämättömät rajat, on mieli lujilla. Hajoamispiste on olemassa jokaisella, vaikkei se koskaan eteen tulisi. Ja sulle se ei tuu, katsoin kristallipallosta.. :)

Oikeassa olet. Mustasukkaisuudesta on käyty keskustelua täällä ja siitä miten se voi koetella mieltä ja ihmisen itsetuntoa. Uskon, että mustasukkaisuudessa nuo käsittämättömät rajat voivat mennä äärimmilleen ja hajoamispiste voi olla lähellä. Näkyykö siellä kristallipallossa minun ja onnellisen hevosen naama, molempien itsetunto kohdillaan :D

• lottamari_1 kirjoitti:

Oikeassa olet. Mustasukkaisuudesta on käyty keskustelua täällä ja siitä miten se voi koetella mieltä ja ihmisen itsetuntoa. Uskon, että mustasukkaisuudessa nuo käsittämättömät rajat voivat mennä äärimmilleen ja hajoamispiste voi olla lähellä. Näkyykö siellä kristallipallossa minun ja onnellisen hevosen naama, molempien itsetunto kohdillaan :D

Selvästi tykkää Rosinante susta, kun heiluttaa korvia, ja päristelee ja korskuu. En heti keksi vahvempaa parivaljakkoa. Taidan antaa teidän hoidella muutamat tuulimyllyt ;-)

• Totta/Tarua
        yxex kirjoitti:

Vastasin joka kohdassa c.hen koska se tuntui omimmalta. Aika pönkittävä testi tosiaan. Ehkä sen todellinen tarkoitus oli pistää miettimään niitä hyljättyjä vaihtoehtoja...millainen en halua olla(?)

c-duurissa

http://www.youtube.com/watch?v=Y4vBzOrOh9o

:-P

• j.o.k.u.

Tulos: Itserakas

Miten niin? :)

• j.o.k.u. kirjoitti:

Tulos: Itserakas

Miten niin? :)

Miten sun sormi hirtti sinne D-nappulaan.. ;-D

Hyvä tulos !

• yxex kirjoitti:

Miten sun sormi hirtti sinne D-nappulaan.. ;-D

Hyvä tulos !

Mulla oli: sinun itsetuntosi osuu useampaan, joista merkittävimmät ovat ristiriitainen ja hyvä itsetunto ;)
        Hauska testi, mutta kysymykset pikkasen liian selkeesti laitettu ... itselleen rehellinen ihminen toki vastaa oikein, mutta jos siihen ei kykene, saa toki 'oikean' vastauksen.

http://www.youtube.com/watch?v=P7tNwSoTWEk (vähän rokkia teille, kun tykkäätte siitä, hähää )

• temppuilija kirjoitti:

Mulla oli: sinun itsetuntosi osuu useampaan, joista merkittävimmät ovat ristiriitainen ja hyvä itsetunto ;)
        Hauska testi, mutta kysymykset pikkasen liian selkeesti laitettu ... itselleen rehellinen ihminen toki vastaa oikein, mutta jos siihen ei kykene, saa toki 'oikean' vastauksen.

http://www.youtube.com/watch?v=P7tNwSoTWEk (vähän rokkia teille, kun tykkäätte siitä, hähää )

Ei hullumpaa rokkia!

• että narsistilla olisi oikeastaan hyvää itsetuntoa. Voi olla luulo ja esitys yllä hyvästä itsetunnosta, mutta totuus taitaa olla toinen. Tervettä itsetuntoa narsistilla ei ainakaan ole.

• Moikka Carablea ...

.. minusta nph:lla on kova suojakuori, tai itse asiassa niitä kuoria taitaa olla kerroksittain aika monta, ja sen sisällä todella herkkä pieni lapsi.

• temppuilija kirjoitti:

Moikka Carablea ...

.. minusta nph:lla on kova suojakuori, tai itse asiassa niitä kuoria taitaa olla kerroksittain aika monta, ja sen sisällä todella herkkä pieni lapsi.

Jeps.

• hdsf
        Carablea kirjoitti:

Jeps.

kova suojakuori voi olla myös ihmiselläö joka on kovia kokenut. narsisti on taitava manipuloimaan toisia ja saa paskapuheillaan kaiken näyttämään siltä mitä se ei ole.

• jotainmitäehkä
        hdsf kirjoitti:

kova suojakuori voi olla myös ihmiselläö joka on kovia kokenut. narsisti on taitava manipuloimaan toisia ja saa paskapuheillaan kaiken näyttämään siltä mitä se ei ole.

Elikkäs, narsistin itsetunto on huono ja hauras. Narsisti saa tuntemaan itsensä mahtavaksi / ja sitä paremmaksi, mitä enemmän huomiota / kehuja hän saa. He loukkaantuvat helposti. He eivät voi sietää vitsejä jotka kohdistuu heihin, tai vitsit jotka voisivat viitata hänee.. Ne saavat hänet raivonpartaalle, mutta he eivät suinkaan näytä sitä aina. Narsisti osaa kontrolloida käyttäytymistään ja esittää tätä ja sitä erillaisissa tilanteissa. Narsistin ajattelutapa on : Minä ensin, sitten semmoiset henkilöt jotka ovat hänelle hyödyksi. Narsistilla ei ole juurikaan personallisuutta, vaan kaikki on teeskentelyä ja se selittää miksi käyttäytyy eri tavalla erilaisissa tilanteissa jne, hän on taitava manipuloja ja ajaa aina omia etujaan

• Kiitos, ja mukavaa lauantaita sulle ja kaikille :)

Aloin oikein tarkemmin miettimään jokerin, temppuilijan merkitystä. Korttipakan salaperäinen voima, tulee jaossa sattuman kaupalla, ja voi muuttaa suunnitelmat uusille urille. Joskus hanttikorteillakin voittaa kun onnistuu jokerin saamaan. Kaikki haluaa ässiä, varmuutta elämään.

Koska elämässä pitää selvitä kaikennäköisistä tilanteista, sisäinen temppuilija on tärkeä sisäinen voima, siinä kuin mentor, vastuullinen vanhempi, lapsi, tai ritarikin.

Temppuilija taitaa kulkea kaaoksen ja sattuman vanavedessä, ja ohjailee uusiin seikkailuihin, silloin kun tie tuntuu olevan tukossa.. ;-)

• yxex kirjoitti:

Kiitos, ja mukavaa lauantaita sulle ja kaikille :)

Aloin oikein tarkemmin miettimään jokerin, temppuilijan merkitystä. Korttipakan salaperäinen voima, tulee jaossa sattuman kaupalla, ja voi muuttaa suunnitelmat uusille urille. Joskus hanttikorteillakin voittaa kun onnistuu jokerin saamaan. Kaikki haluaa ässiä, varmuutta elämään.

Koska elämässä pitää selvitä kaikennäköisistä tilanteista, sisäinen temppuilija on tärkeä sisäinen voima, siinä kuin mentor, vastuullinen vanhempi, lapsi, tai ritarikin.

Temppuilija taitaa kulkea kaaoksen ja sattuman vanavedessä, ja ohjailee uusiin seikkailuihin, silloin kun tie tuntuu olevan tukossa.. ;-)

Huomenta vaan yxex... yritän keräillä tässä palasia kokoon eiliseltä ... temppuilija/trickster on se korttipakan jokeri, joka löytyy jokaisen pään sisältä. Se voi olla narsistinen tai ei ... tarpeen mukaan. Voima, joka kykenee muuttamaan epätäydellisen joksikin tuottavaksi. Prinssi, prinsessa, noita ... se on itsen viimeisimpiä defenssejä kaoottista maailmaa vastaan.

• lottamari_1

• lottamari_1

Senkin hihittäjä ;), sullekin vaan parasta lauantaipäivää, olet, olet, olet, olet,....en sano tai sanon, en sano,.... mutta...tämän palstan,....

http://www.youtube.com/watch?v=aIrCFrFpHvw (Tina Turner )

Keitetäänkö tänään kunnon soppa kokoon? ;)))

• lottamari_1

• lottamari_1 kirjoitti:

Jestas ritari!, sitten tätytyy jättää polle ja ottaa ferrari tallista äkkiä...hei!, et juo kaikkia sorbua!, jätä sienisoppaan ja vähän...jeena, että sä asut urbaanissa linnassa kamu ;-P

http://www.youtube.com/watch?v=zan2arMdPVo

Hih hih :) Ferrarilla meno on siistii, mutten vaihtaisi menoa Rosinanten kanssa umpipöpelikössä maastossa..
        *ryystää soppaa, onneksi rosinante vie aina johonkin, hik..*

• lottamari_1
        yxex kirjoitti:

Hih hih :) Ferrarilla meno on siistii, mutten vaihtaisi menoa Rosinanten kanssa umpipöpelikössä maastossa..
        *ryystää soppaa, onneksi rosinante vie aina johonkin, hik..*

Just, mutta välillä on moottoritie kuule kuuma,..ja tämä mimmi kans ;)))

http://www.youtube.com/watch?v=PsEvTg-B-bM&feature=related

• lottamari_1 kirjoitti:

Just, mutta välillä on moottoritie kuule kuuma,..ja tämä mimmi kans ;)))

http://www.youtube.com/watch?v=PsEvTg-B-bM&feature=related

Naiset kuumana ja drinkit viileinä.. ;)
        Mistä lie kaivoit mun lemppari-runon? :

"Sisko tahtoisin jakaa kanssas tämän yön
        mut sydän liikaa lyö
        maailman ääni liian voimakas on
        olen levoton
        tahdon nähdä tulen jonka savua jo haistelen
        elämä soi korvissa, tuoksuu tuulessa
        olen tulessa
        rintaa pakottaa, sydän tahtoo lentää
        nousta tuulen selkään
        vaikka sylisi on samettia
        ja maailma on asfalttia.

Sisko tahtoisin jäädä
        mutta moottoritie on kuuma
        kaupunkien valot mulle huutaa
        tahtoisin selittää mutta laiva odottaa
        sä olet mulle unelmaa mutta maailma on totta
        on, maailma on totta, on, on

Lähden maailmalle etsimään itseäni
        syvältä itsestäni
        kun sen löydän tuon sen sulle lahjaksi
        ehkä ainiaaksi
        ei ole oikein lähteä
        mut on seurattava tähteä
        aallot on jossain kuuskyt metriä korkeat
        kun tuulet suuttuvat
        kuu on kuulemma ruosteenpunainen
        ja niin surullinen
        mä en usko mitään
        ennen kuin näen omilla silmilläin

Sisko tahtoisin jäädä… -pelle miljoona-

• lottamari_1
        yxex kirjoitti:

Naiset kuumana ja drinkit viileinä.. ;)
        Mistä lie kaivoit mun lemppari-runon? :

"Sisko tahtoisin jakaa kanssas tämän yön
        mut sydän liikaa lyö
        maailman ääni liian voimakas on
        olen levoton
        tahdon nähdä tulen jonka savua jo haistelen
        elämä soi korvissa, tuoksuu tuulessa
        olen tulessa
        rintaa pakottaa, sydän tahtoo lentää
        nousta tuulen selkään
        vaikka sylisi on samettia
        ja maailma on asfalttia.

Sisko tahtoisin jäädä
        mutta moottoritie on kuuma
        kaupunkien valot mulle huutaa
        tahtoisin selittää mutta laiva odottaa
        sä olet mulle unelmaa mutta maailma on totta
        on, maailma on totta, on, on

Lähden maailmalle etsimään itseäni
        syvältä itsestäni
        kun sen löydän tuon sen sulle lahjaksi
        ehkä ainiaaksi
        ei ole oikein lähteä
        mut on seurattava tähteä
        aallot on jossain kuuskyt metriä korkeat
        kun tuulet suuttuvat
        kuu on kuulemma ruosteenpunainen
        ja niin surullinen
        mä en usko mitään
        ennen kuin näen omilla silmilläin

Sisko tahtoisin jäädä… -pelle miljoona-

Sinun lempparirunosi on minun lempparirunoni,...sielunkumppanit tietää kaiken,... yin ja yang...

• lottamari_1
        lottamari_1 kirjoitti:

Sinun lempparirunosi on minun lempparirunoni,...sielunkumppanit tietää kaiken,... yin ja yang...

Hyvää yötä, nuku hyvin..

• lottamari_1 kirjoitti:

Hyvää yötä, nuku hyvin..

Hyvää yötä. Kauniita unia!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe