Teoria kokeessa saa olla kolme virhettä,kaksi kirjallaisissa liikenne merkeistä yksi oli seisemänkymmeluvulla.
Inssi ajossa/tutkinto ajo lähdetään kun saaluvan ajaa,ykkös vaihteella auton pituuden verra pieni kiihdytys vaihdetaan kakkosvaihteelle joustavaa liikennettä.
Stop merkkien kohdalla oltava tarkkana,ettei tule piste mentystä maksimissaa voi ylittää puolen auton mitanverra,jos näkyvyys on rajallinen ei muuten.
Tasoristeykset on huomioitavat vaikka ei juna liikennettä olisikaan,myös hälytys ajoneuvot jos kuuluu hälytystehtävässä oleva ääni, peilinen seuraaminen takana tapahtuva liikenne.
Teoria koe
5
687
Vastaukset
- EiTarviEnääIhmetellä
Nyt me osataankin sitten kaikki tarvittava... thanks.
- D thorne
Ok.
- kamepuolili
Minähän hommasin ajokortin vaan, että saisin ajaa ruuhkissa ja vittuilla ihmisille ajellessa. Hidastella kun käännyn vilkuttamatta jne pikkukiusaa! Liittykää mukaan nuoret kuskit, se tekee pelistä tuplasti hauskempaa!! :D
- Mokkalo
Teoriakoe kirjoitetaan yhteen.
- KIVIKAUDELLA :D
Joopa joo...noita ny pilkahtelee aina silloin tällöin tänne höpöttään miten joskus nelkyt vuotta sitten päästiin teoria-ja ajokokeesta läpi. Luojan kiitos ei enää ...eihän tääl kukaan osais silloin ajaa.
Nykyisellään normaali B-teoriakoe pitää sisällään 10 kirjallista kysymystä joista 3 saa mennä väärin ja 50 kuvakysymystä jpista 8 saa mennä väärin. Reitti-ja merkkikokeita ei enään erikseen ole. Kirjallisissa kysymyksissä esitetään kysymys johon on kolme eri vastaus vaihtoehtoa, vain yksi niistä on oikein.
kuvissa tulee yleensä 10 kysymyksen sarja,jokaista kysymystä kohden on 5 kuvaa.
Kysymyksissä esitetään väite johon vastataan kyllä tai ei.
Kysymyksiä on esim: 1.saan ajaa suoraan tällä kaistalla. 2.saan kääntyä oikealle tältä kaistalta. 3. saan kääntyä vasemmalle tältä kaistalta. 4. ajan suoraan,minun pitää väistää kuvassa näkyvää yhtä tai useampaa tienkäyttäjää. 5. käännyn vasemmalle,minun pitää väistää kuvassa näkyvää yhtä tai useampaa tienkäyttäjää. 6. käännyn oikealle,minun pitää väistää kuvassa näkyvää yhtä tai useampaa tienkäyttäjää. 7. saan vaihtaa kaistaa. 8.saan lähteä ohittamaan edellä ajavan kulkuneuvon. 9.minun pitää pysähtyä. 10.kuvassa näkyvä (väri) auto on pysäköity oikein.
Aloittajan kertomus inssistä oli hieman sanoisinko sekava. inssissä eli ajotutkinnossa saa tulla joitakin virheitä lopputulos riippuu aina virheiden yhteissummasta ja niiden vakavuudesta. esim.vilkun käyttämättä jättäminen kerran ei vielä hylkää koetta mutta sen jatkuva unohtaminen on jo hylkäykselle peruste. jos tutkintomies joutuu hyppäämään jarrulle esim.kiinniajon vaara peruutuksessa tai mahdollinen kolarin estäminen kaista ajossa tai jos hän joutuu ottamaan ratista kiinni törmäyksen yms.estämiseksi niin silloin tietää et peli oli menetetty sillä kertaa. Mutta ajokoe ajatetaan silti loppuun koska tutkintomiehen täytyy nähdä kokonaiskuva oppilaan osaamisesta. eli vaikka sössii heti pihasta lähdettyä,niin ajatetaan silti loppuun asti. inssissä saa toki kysyä ja puhua,jos ei ole esim.varma mihinpäin pitikään siis lähteä ajamaan mutta tutkintomies ei kerro sitten sitä et miten kaistanvaihdot ja yms.tehdään. sehän on nimenomaan oppilaan itsensä mietittävä.
jos tulee joku moka nii kannattaa ajatella ääneen eli sanoo se et huomas itekin mitä sössi. silloin tutkintomies huomaa että oppilas itekin huomas ja tajus mitä teki tai jätti tekemättä eikä sen silloin välttämättä tarvii laittaa kolmee lisäajokertaa sen takia. Ja mitä havainnointiin tulee,niin pyörittäkää sitä päätä. tutkintomies ei pysty näkemään teiän silmiä,se ei nää kuinka katse pomppii peilistä toiseen,mut sen se näkee et kääntyykö se pää tekeen varmistuksen esim.ennen kaistan vaihtoa tai katsomaan risteyksessä tuleeko sieltä sivusta ketään. tää kannattaa muistaa...
onhan se niin et teoriat ja ajokokeet on aika erilaiset ku 40 vuotta sitten mut hyvä niin. onpahan kattavampi koulutus ja tarkemmat testit ettei ihan mitä tahansa tonne tien päälle päästetä. siinä kun on kyseessä muittenkin kuin vain ittensä henki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715231Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510146Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089371Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237109Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826547Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766228Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474806Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251766IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1471702