Kysymys

Volovolovo

Eli kysymysluonteinen aihe:
Kyseessä on Volvo V70, vm. 2000 (vanhempi kori), 2.4L 170hv Classic malli.

Ongelmana on se, että joskus (satunnaisesti?) muttei aina heti starttauksen jälkeen kone kyllä käynnistyy, mutta sammuu sikäli senjälkeen. Joutuu ottamaan avainmen pois ja käynnistää uudelleen, sitten toimii normaalisti. Tätä on tapahtunut jo päälle 2 vuotta, muuten ei ole ongelmaa havaittavissa. Joskus on jopa kuukausia ettei tuota vikaa ilmene, mutta joskus päivittäin.

Virtalukon kela/antenni on uusittu kahdesti, ei auttanut vikaan.
Mikä mahtaa olla seuraava konsti?

12

3895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odotteleva mies

      edelleen.

      • volvo_puranen

        Vai on antenneja vaihdettu ja ihan turhaa .Kuules kuinka starttaat onko sellainen tapahtumaa kuin hidastetussa filmissä avain virtalukkoon odota käännä avain siihen 2 asentoon jolloin ei vielä starttaa mutta bensapumppu tekee paineen sinne suuttimille.Ajoesto nääs kerkiää toimia toinen juttu katso se omistajan käsikirja siellä onko sellainen sulake kuin käynnistymisen esto salpa.Siihen tämä vika käy kone hörähtää käyntiin ja samalla sammuu omassa 850 on tämä herkku varusteena.Sitten nämä normit virtalukon pohja vaihtoon,kokeilee toisella avaimella onko apua.Tarkista se akun kunto ,akku hyvä ja ne akunkengät on puhtaat ja hyvät ei hapettumaa ja kosketus ok.Näin netin välityksellä aika mahdoton homma sanoa tarkasti mikä sitä Volvoa oikeasti vaivaa kun et kertonut tästä auton huoltohistoriasta mitään se bensasuodatin jos tukossa sekin voi vaikuttaa käyntiin lähtöön esimerkiksi.Kirjoita kun kerkiät.


      • Seitsenkymppinen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vai on antenneja vaihdettu ja ihan turhaa .Kuules kuinka starttaat onko sellainen tapahtumaa kuin hidastetussa filmissä avain virtalukkoon odota käännä avain siihen 2 asentoon jolloin ei vielä starttaa mutta bensapumppu tekee paineen sinne suuttimille.Ajoesto nääs kerkiää toimia toinen juttu katso se omistajan käsikirja siellä onko sellainen sulake kuin käynnistymisen esto salpa.Siihen tämä vika käy kone hörähtää käyntiin ja samalla sammuu omassa 850 on tämä herkku varusteena.Sitten nämä normit virtalukon pohja vaihtoon,kokeilee toisella avaimella onko apua.Tarkista se akun kunto ,akku hyvä ja ne akunkengät on puhtaat ja hyvät ei hapettumaa ja kosketus ok.Näin netin välityksellä aika mahdoton homma sanoa tarkasti mikä sitä Volvoa oikeasti vaivaa kun et kertonut tästä auton huoltohistoriasta mitään se bensasuodatin jos tukossa sekin voi vaikuttaa käyntiin lähtöön esimerkiksi.Kirjoita kun kerkiät.

        Aina on huollettu kun on vikaa ilmennyt. Perushuolloilla tosin on menty, ei mitään varoitusvaloja tai muutakaan ole syttynyt.

        Eli ihan sattumalta homma tapahtuu: joskus käynnistyy ihan normaalisti, vika voi olla poissa kuukausiakin. Mutta sitten kun se alkaa niin se toistuu melkeinpä kokoajan. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä kierrokset hyppää päälle 1 000 ja heti sammuu. Avain pois, uudelleenkäynnistys ja toimii normaalisti. Kesällä tuntuu tekevät tuota enemmän kuin talvella. Minun mielestä kuullostaa kyllä joltakin elektroniikkavialta, kun kerran hyvästi ottaa kierroksia sen sekunnin ajan ja sitten kuin seinään sammuu. Ei tuo ajoa haittaa, mutta ongelma on ollut jo kohta 3 vuotta...
        Kilometrejä ei ole kuin 200tkm.


      • asfaosf
        Seitsenkymppinen kirjoitti:

        Aina on huollettu kun on vikaa ilmennyt. Perushuolloilla tosin on menty, ei mitään varoitusvaloja tai muutakaan ole syttynyt.

        Eli ihan sattumalta homma tapahtuu: joskus käynnistyy ihan normaalisti, vika voi olla poissa kuukausiakin. Mutta sitten kun se alkaa niin se toistuu melkeinpä kokoajan. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä kierrokset hyppää päälle 1 000 ja heti sammuu. Avain pois, uudelleenkäynnistys ja toimii normaalisti. Kesällä tuntuu tekevät tuota enemmän kuin talvella. Minun mielestä kuullostaa kyllä joltakin elektroniikkavialta, kun kerran hyvästi ottaa kierroksia sen sekunnin ajan ja sitten kuin seinään sammuu. Ei tuo ajoa haittaa, mutta ongelma on ollut jo kohta 3 vuotta...
        Kilometrejä ei ole kuin 200tkm.

        Mahtaisiko olla tässäkin se kuuluisa kaasuläppä probleemana. Oletko luetuttanut vikakoodit?


      • V70 2.4
        asfaosf kirjoitti:

        Mahtaisiko olla tässäkin se kuuluisa kaasuläppä probleemana. Oletko luetuttanut vikakoodit?

        Kerroppa lisää, mikä kaasuläppä probleema? Onko arvokaskin korjattava? Voiko ongelma pahentua ajan myötä?


      • asfaosf
        V70 2.4 kirjoitti:

        Kerroppa lisää, mikä kaasuläppä probleema? Onko arvokaskin korjattava? Voiko ongelma pahentua ajan myötä?

        Kaasuläppä on se osa, jonka läpi moottorin imuilma menee. Kun painat kaasu, kaasuläppä avautuu ja moottorin kierrokset nousee. Tässä on sellainen tyyppivika, että kaasuläpän potentiometri kuluu, ja kun se on tarpeeksi kulunut alkaa tulemaan ongelmia. Kannattaa käyttää vikakoodien luvussa, siellä näkyy jos on kaasuläpässä vikaa.

        Uusi osa maksaa Suomessa Volvon valtuutetussa huoltopisteessä asennettuna 800e-900e. Uudessa osassa potentiometri vika on korjattu, siinä ei siis ole kuluvia osia. Niitä saa myös tuolta http://www.sercaphuoltopalvelut.com/ hintaan 350e, mutta tällöin osa pitää vaihtaa itse tai viedä vaihdettavaksi. En muista/tiedä, onko Sercapilta tulevassa osassa ohjelmisto valmiina. Jos ei ole autolla ei voi ajaa ennekuin ohjelmiston asentaa kaasuläppään. Eli silloin asennus on helpointa Volvon liikkeessä.

        Osan voi myös tilata Englannista http://www.frfvolvo.co.uk/mo-volvo-parts.asp hintaan 250 e postikulut joitakin kymppejä. Tässä osassa ei ole ohjelmistoa, joten se täytyy kuitenkin asennuttaa Volvolla.

        Tarkennan vielä, että vika ei välttämättä ole kaasuläpässä, vaan se voi olla jossain muuallakin. Vikakoodien luku auttaa.


      • J. Ollikainen
        asfaosf kirjoitti:

        Kaasuläppä on se osa, jonka läpi moottorin imuilma menee. Kun painat kaasu, kaasuläppä avautuu ja moottorin kierrokset nousee. Tässä on sellainen tyyppivika, että kaasuläpän potentiometri kuluu, ja kun se on tarpeeksi kulunut alkaa tulemaan ongelmia. Kannattaa käyttää vikakoodien luvussa, siellä näkyy jos on kaasuläpässä vikaa.

        Uusi osa maksaa Suomessa Volvon valtuutetussa huoltopisteessä asennettuna 800e-900e. Uudessa osassa potentiometri vika on korjattu, siinä ei siis ole kuluvia osia. Niitä saa myös tuolta http://www.sercaphuoltopalvelut.com/ hintaan 350e, mutta tällöin osa pitää vaihtaa itse tai viedä vaihdettavaksi. En muista/tiedä, onko Sercapilta tulevassa osassa ohjelmisto valmiina. Jos ei ole autolla ei voi ajaa ennekuin ohjelmiston asentaa kaasuläppään. Eli silloin asennus on helpointa Volvon liikkeessä.

        Osan voi myös tilata Englannista http://www.frfvolvo.co.uk/mo-volvo-parts.asp hintaan 250 e postikulut joitakin kymppejä. Tässä osassa ei ole ohjelmistoa, joten se täytyy kuitenkin asennuttaa Volvolla.

        Tarkennan vielä, että vika ei välttämättä ole kaasuläpässä, vaan se voi olla jossain muuallakin. Vikakoodien luku auttaa.

        Varaosan hinta on aikas oleellinen asia. Tomra(pullonpalautusautomaatti) pitää niiden hinnat torkeän korkealla. Onneksi nykyään on toinen(kin) paikka josta osan ja asennuksen saa hankittua. Ja hinta on paljon halvempi.


      • ,:
        Seitsenkymppinen kirjoitti:

        Aina on huollettu kun on vikaa ilmennyt. Perushuolloilla tosin on menty, ei mitään varoitusvaloja tai muutakaan ole syttynyt.

        Eli ihan sattumalta homma tapahtuu: joskus käynnistyy ihan normaalisti, vika voi olla poissa kuukausiakin. Mutta sitten kun se alkaa niin se toistuu melkeinpä kokoajan. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä kierrokset hyppää päälle 1 000 ja heti sammuu. Avain pois, uudelleenkäynnistys ja toimii normaalisti. Kesällä tuntuu tekevät tuota enemmän kuin talvella. Minun mielestä kuullostaa kyllä joltakin elektroniikkavialta, kun kerran hyvästi ottaa kierroksia sen sekunnin ajan ja sitten kuin seinään sammuu. Ei tuo ajoa haittaa, mutta ongelma on ollut jo kohta 3 vuotta...
        Kilometrejä ei ole kuin 200tkm.

        Se aika rientää, päälle 2 vuotta ja kohta jo 3 vuotta. Eikös ton vian kanssa menis yksintein seuraavat 5 vuottakin? Vai nytkö parin vuoden päästä se on oikein alkanut ärsyttämään?


      • V70 2.4L
        ,: kirjoitti:

        Se aika rientää, päälle 2 vuotta ja kohta jo 3 vuotta. Eikös ton vian kanssa menis yksintein seuraavat 5 vuottakin? Vai nytkö parin vuoden päästä se on oikein alkanut ärsyttämään?

        Eli on luettu vikakoodit ja sieltä tosiaan oli aikaanaan jotain löytynyt, sähkövikaan viittasi muttei sen tarkemmin osannut kertoa, että minne konkreettisesti.

        Sellainen erikoisuus vielä tuli mieleen, että kun sen käynnistää ja auto sitten itsensä sammuttaa heti "hyrähtämisen" jälkeen, niin kojetauluun jää palamaan NUOLI. Eli samainen merkki palaa, kun laittaa esim. "W" asennon päälle. Mihinköhän tuo voisi viitata?

        Eipä muuten löytynyt Volvon käyttöohjekirjasta sitä käynnistymisen eston salpaa, minkäköhän numeron alla se on sinulla Volvo Puranen?


      • V70 2.4
        V70 2.4L kirjoitti:

        Eli on luettu vikakoodit ja sieltä tosiaan oli aikaanaan jotain löytynyt, sähkövikaan viittasi muttei sen tarkemmin osannut kertoa, että minne konkreettisesti.

        Sellainen erikoisuus vielä tuli mieleen, että kun sen käynnistää ja auto sitten itsensä sammuttaa heti "hyrähtämisen" jälkeen, niin kojetauluun jää palamaan NUOLI. Eli samainen merkki palaa, kun laittaa esim. "W" asennon päälle. Mihinköhän tuo voisi viitata?

        Eipä muuten löytynyt Volvon käyttöohjekirjasta sitä käynnistymisen eston salpaa, minkäköhän numeron alla se on sinulla Volvo Puranen?

        Volvo Puranen, voitko kertoa mistä kohdin sinulla löytyy tuo käynnistymisen eston salpa? Minkä numeron alla ohjekirjassa? Itse en moista löytänyt.


      • 850 usa
        V70 2.4 kirjoitti:

        Volvo Puranen, voitko kertoa mistä kohdin sinulla löytyy tuo käynnistymisen eston salpa? Minkä numeron alla ohjekirjassa? Itse en moista löytänyt.

        Joko vika onlöytynyt?Jos ei niin veikaan pumpun relettä!Oli sama vika joku vuosi sitten ja lopulta se hitsasi kiinni ja oli sitten helppo löytää.


    • Arspe 62

      AJONESTO!!!

      Itselläni v70 -97. Ei mitään vikakoodia-Kaikkimahdolliset anturit vaihdettiin,bensapumppu ynm. Vihdoin ja viimein se "vika" löytyi:
      Kuskin ovi täytyy avata kaukosäädöllä! Avaimilla kun menee sisälle
      niin Ongelmat alkaa... Itse ostin lukkolaitteen romikselta ja täytyy
      sanoa että:LOPPU hyvin KAIKKI hyvin!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      272
      6052
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      64
      3088
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2961
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      23
      2302
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      72
      1788
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      145
      1548
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      191
      1493
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      162
      1458
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1428
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1334
    Aihe