Kysymys

Volovolovo

Eli kysymysluonteinen aihe:
Kyseessä on Volvo V70, vm. 2000 (vanhempi kori), 2.4L 170hv Classic malli.

Ongelmana on se, että joskus (satunnaisesti?) muttei aina heti starttauksen jälkeen kone kyllä käynnistyy, mutta sammuu sikäli senjälkeen. Joutuu ottamaan avainmen pois ja käynnistää uudelleen, sitten toimii normaalisti. Tätä on tapahtunut jo päälle 2 vuotta, muuten ei ole ongelmaa havaittavissa. Joskus on jopa kuukausia ettei tuota vikaa ilmene, mutta joskus päivittäin.

Virtalukon kela/antenni on uusittu kahdesti, ei auttanut vikaan.
Mikä mahtaa olla seuraava konsti?

12

3500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odotteleva mies

      edelleen.

      • volvo_puranen

        Vai on antenneja vaihdettu ja ihan turhaa .Kuules kuinka starttaat onko sellainen tapahtumaa kuin hidastetussa filmissä avain virtalukkoon odota käännä avain siihen 2 asentoon jolloin ei vielä starttaa mutta bensapumppu tekee paineen sinne suuttimille.Ajoesto nääs kerkiää toimia toinen juttu katso se omistajan käsikirja siellä onko sellainen sulake kuin käynnistymisen esto salpa.Siihen tämä vika käy kone hörähtää käyntiin ja samalla sammuu omassa 850 on tämä herkku varusteena.Sitten nämä normit virtalukon pohja vaihtoon,kokeilee toisella avaimella onko apua.Tarkista se akun kunto ,akku hyvä ja ne akunkengät on puhtaat ja hyvät ei hapettumaa ja kosketus ok.Näin netin välityksellä aika mahdoton homma sanoa tarkasti mikä sitä Volvoa oikeasti vaivaa kun et kertonut tästä auton huoltohistoriasta mitään se bensasuodatin jos tukossa sekin voi vaikuttaa käyntiin lähtöön esimerkiksi.Kirjoita kun kerkiät.


      • Seitsenkymppinen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vai on antenneja vaihdettu ja ihan turhaa .Kuules kuinka starttaat onko sellainen tapahtumaa kuin hidastetussa filmissä avain virtalukkoon odota käännä avain siihen 2 asentoon jolloin ei vielä starttaa mutta bensapumppu tekee paineen sinne suuttimille.Ajoesto nääs kerkiää toimia toinen juttu katso se omistajan käsikirja siellä onko sellainen sulake kuin käynnistymisen esto salpa.Siihen tämä vika käy kone hörähtää käyntiin ja samalla sammuu omassa 850 on tämä herkku varusteena.Sitten nämä normit virtalukon pohja vaihtoon,kokeilee toisella avaimella onko apua.Tarkista se akun kunto ,akku hyvä ja ne akunkengät on puhtaat ja hyvät ei hapettumaa ja kosketus ok.Näin netin välityksellä aika mahdoton homma sanoa tarkasti mikä sitä Volvoa oikeasti vaivaa kun et kertonut tästä auton huoltohistoriasta mitään se bensasuodatin jos tukossa sekin voi vaikuttaa käyntiin lähtöön esimerkiksi.Kirjoita kun kerkiät.

        Aina on huollettu kun on vikaa ilmennyt. Perushuolloilla tosin on menty, ei mitään varoitusvaloja tai muutakaan ole syttynyt.

        Eli ihan sattumalta homma tapahtuu: joskus käynnistyy ihan normaalisti, vika voi olla poissa kuukausiakin. Mutta sitten kun se alkaa niin se toistuu melkeinpä kokoajan. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä kierrokset hyppää päälle 1 000 ja heti sammuu. Avain pois, uudelleenkäynnistys ja toimii normaalisti. Kesällä tuntuu tekevät tuota enemmän kuin talvella. Minun mielestä kuullostaa kyllä joltakin elektroniikkavialta, kun kerran hyvästi ottaa kierroksia sen sekunnin ajan ja sitten kuin seinään sammuu. Ei tuo ajoa haittaa, mutta ongelma on ollut jo kohta 3 vuotta...
        Kilometrejä ei ole kuin 200tkm.


      • asfaosf
        Seitsenkymppinen kirjoitti:

        Aina on huollettu kun on vikaa ilmennyt. Perushuolloilla tosin on menty, ei mitään varoitusvaloja tai muutakaan ole syttynyt.

        Eli ihan sattumalta homma tapahtuu: joskus käynnistyy ihan normaalisti, vika voi olla poissa kuukausiakin. Mutta sitten kun se alkaa niin se toistuu melkeinpä kokoajan. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä kierrokset hyppää päälle 1 000 ja heti sammuu. Avain pois, uudelleenkäynnistys ja toimii normaalisti. Kesällä tuntuu tekevät tuota enemmän kuin talvella. Minun mielestä kuullostaa kyllä joltakin elektroniikkavialta, kun kerran hyvästi ottaa kierroksia sen sekunnin ajan ja sitten kuin seinään sammuu. Ei tuo ajoa haittaa, mutta ongelma on ollut jo kohta 3 vuotta...
        Kilometrejä ei ole kuin 200tkm.

        Mahtaisiko olla tässäkin se kuuluisa kaasuläppä probleemana. Oletko luetuttanut vikakoodit?


      • V70 2.4
        asfaosf kirjoitti:

        Mahtaisiko olla tässäkin se kuuluisa kaasuläppä probleemana. Oletko luetuttanut vikakoodit?

        Kerroppa lisää, mikä kaasuläppä probleema? Onko arvokaskin korjattava? Voiko ongelma pahentua ajan myötä?


      • asfaosf
        V70 2.4 kirjoitti:

        Kerroppa lisää, mikä kaasuläppä probleema? Onko arvokaskin korjattava? Voiko ongelma pahentua ajan myötä?

        Kaasuläppä on se osa, jonka läpi moottorin imuilma menee. Kun painat kaasu, kaasuläppä avautuu ja moottorin kierrokset nousee. Tässä on sellainen tyyppivika, että kaasuläpän potentiometri kuluu, ja kun se on tarpeeksi kulunut alkaa tulemaan ongelmia. Kannattaa käyttää vikakoodien luvussa, siellä näkyy jos on kaasuläpässä vikaa.

        Uusi osa maksaa Suomessa Volvon valtuutetussa huoltopisteessä asennettuna 800e-900e. Uudessa osassa potentiometri vika on korjattu, siinä ei siis ole kuluvia osia. Niitä saa myös tuolta http://www.sercaphuoltopalvelut.com/ hintaan 350e, mutta tällöin osa pitää vaihtaa itse tai viedä vaihdettavaksi. En muista/tiedä, onko Sercapilta tulevassa osassa ohjelmisto valmiina. Jos ei ole autolla ei voi ajaa ennekuin ohjelmiston asentaa kaasuläppään. Eli silloin asennus on helpointa Volvon liikkeessä.

        Osan voi myös tilata Englannista http://www.frfvolvo.co.uk/mo-volvo-parts.asp hintaan 250 e postikulut joitakin kymppejä. Tässä osassa ei ole ohjelmistoa, joten se täytyy kuitenkin asennuttaa Volvolla.

        Tarkennan vielä, että vika ei välttämättä ole kaasuläpässä, vaan se voi olla jossain muuallakin. Vikakoodien luku auttaa.


      • J. Ollikainen
        asfaosf kirjoitti:

        Kaasuläppä on se osa, jonka läpi moottorin imuilma menee. Kun painat kaasu, kaasuläppä avautuu ja moottorin kierrokset nousee. Tässä on sellainen tyyppivika, että kaasuläpän potentiometri kuluu, ja kun se on tarpeeksi kulunut alkaa tulemaan ongelmia. Kannattaa käyttää vikakoodien luvussa, siellä näkyy jos on kaasuläpässä vikaa.

        Uusi osa maksaa Suomessa Volvon valtuutetussa huoltopisteessä asennettuna 800e-900e. Uudessa osassa potentiometri vika on korjattu, siinä ei siis ole kuluvia osia. Niitä saa myös tuolta http://www.sercaphuoltopalvelut.com/ hintaan 350e, mutta tällöin osa pitää vaihtaa itse tai viedä vaihdettavaksi. En muista/tiedä, onko Sercapilta tulevassa osassa ohjelmisto valmiina. Jos ei ole autolla ei voi ajaa ennekuin ohjelmiston asentaa kaasuläppään. Eli silloin asennus on helpointa Volvon liikkeessä.

        Osan voi myös tilata Englannista http://www.frfvolvo.co.uk/mo-volvo-parts.asp hintaan 250 e postikulut joitakin kymppejä. Tässä osassa ei ole ohjelmistoa, joten se täytyy kuitenkin asennuttaa Volvolla.

        Tarkennan vielä, että vika ei välttämättä ole kaasuläpässä, vaan se voi olla jossain muuallakin. Vikakoodien luku auttaa.

        Varaosan hinta on aikas oleellinen asia. Tomra(pullonpalautusautomaatti) pitää niiden hinnat torkeän korkealla. Onneksi nykyään on toinen(kin) paikka josta osan ja asennuksen saa hankittua. Ja hinta on paljon halvempi.


      • ,:
        Seitsenkymppinen kirjoitti:

        Aina on huollettu kun on vikaa ilmennyt. Perushuolloilla tosin on menty, ei mitään varoitusvaloja tai muutakaan ole syttynyt.

        Eli ihan sattumalta homma tapahtuu: joskus käynnistyy ihan normaalisti, vika voi olla poissa kuukausiakin. Mutta sitten kun se alkaa niin se toistuu melkeinpä kokoajan. Eli ensimmäisellä käynnistyksellä kierrokset hyppää päälle 1 000 ja heti sammuu. Avain pois, uudelleenkäynnistys ja toimii normaalisti. Kesällä tuntuu tekevät tuota enemmän kuin talvella. Minun mielestä kuullostaa kyllä joltakin elektroniikkavialta, kun kerran hyvästi ottaa kierroksia sen sekunnin ajan ja sitten kuin seinään sammuu. Ei tuo ajoa haittaa, mutta ongelma on ollut jo kohta 3 vuotta...
        Kilometrejä ei ole kuin 200tkm.

        Se aika rientää, päälle 2 vuotta ja kohta jo 3 vuotta. Eikös ton vian kanssa menis yksintein seuraavat 5 vuottakin? Vai nytkö parin vuoden päästä se on oikein alkanut ärsyttämään?


      • V70 2.4L
        ,: kirjoitti:

        Se aika rientää, päälle 2 vuotta ja kohta jo 3 vuotta. Eikös ton vian kanssa menis yksintein seuraavat 5 vuottakin? Vai nytkö parin vuoden päästä se on oikein alkanut ärsyttämään?

        Eli on luettu vikakoodit ja sieltä tosiaan oli aikaanaan jotain löytynyt, sähkövikaan viittasi muttei sen tarkemmin osannut kertoa, että minne konkreettisesti.

        Sellainen erikoisuus vielä tuli mieleen, että kun sen käynnistää ja auto sitten itsensä sammuttaa heti "hyrähtämisen" jälkeen, niin kojetauluun jää palamaan NUOLI. Eli samainen merkki palaa, kun laittaa esim. "W" asennon päälle. Mihinköhän tuo voisi viitata?

        Eipä muuten löytynyt Volvon käyttöohjekirjasta sitä käynnistymisen eston salpaa, minkäköhän numeron alla se on sinulla Volvo Puranen?


      • V70 2.4
        V70 2.4L kirjoitti:

        Eli on luettu vikakoodit ja sieltä tosiaan oli aikaanaan jotain löytynyt, sähkövikaan viittasi muttei sen tarkemmin osannut kertoa, että minne konkreettisesti.

        Sellainen erikoisuus vielä tuli mieleen, että kun sen käynnistää ja auto sitten itsensä sammuttaa heti "hyrähtämisen" jälkeen, niin kojetauluun jää palamaan NUOLI. Eli samainen merkki palaa, kun laittaa esim. "W" asennon päälle. Mihinköhän tuo voisi viitata?

        Eipä muuten löytynyt Volvon käyttöohjekirjasta sitä käynnistymisen eston salpaa, minkäköhän numeron alla se on sinulla Volvo Puranen?

        Volvo Puranen, voitko kertoa mistä kohdin sinulla löytyy tuo käynnistymisen eston salpa? Minkä numeron alla ohjekirjassa? Itse en moista löytänyt.


      • 850 usa
        V70 2.4 kirjoitti:

        Volvo Puranen, voitko kertoa mistä kohdin sinulla löytyy tuo käynnistymisen eston salpa? Minkä numeron alla ohjekirjassa? Itse en moista löytänyt.

        Joko vika onlöytynyt?Jos ei niin veikaan pumpun relettä!Oli sama vika joku vuosi sitten ja lopulta se hitsasi kiinni ja oli sitten helppo löytää.


    • Arspe 62

      AJONESTO!!!

      Itselläni v70 -97. Ei mitään vikakoodia-Kaikkimahdolliset anturit vaihdettiin,bensapumppu ynm. Vihdoin ja viimein se "vika" löytyi:
      Kuskin ovi täytyy avata kaukosäädöllä! Avaimilla kun menee sisälle
      niin Ongelmat alkaa... Itse ostin lukkolaitteen romikselta ja täytyy
      sanoa että:LOPPU hyvin KAIKKI hyvin!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe