apua kiireesti !

koirarakasihminen

Apua, minulla on todettu ihan pienenä koira allergia, pienenä se oli hyvin paha mutta nykyään (olen 17 v.) allergia on selvästi pienetynyt (mutta edelleen on olemassa). Minulla ei enään tule esim. oireita siitepölystä ja KAIKKI ruoka-aine allergiat ovat poistuneet (ennen olin allerginen lähes jokaiselle hedelmälle). Olemme aina halunneet koiraa perheeseeni, mutta se ei ole ollut minun takiani mahdollista, mutta nyt heräsi uusi kysmys koiran hankinnasta kun allergiani on selvästi hyvä. Minulla ei tule esim. oireita ystäväni koirasta, kun olen heillä yötä. Minulla on kylläkin rasitusastma, mutta hyvin lievä sellainen.
Eilen olimme katsomassa koiran pentuja, minulle tuli lievästi oireita (nenä alkoi valumaan) ei mitään muuta!

Onko mitenkään teistä mahdollista hankkia koiraa, jos oireet pahenee niin voihan ne siedättää pois? KIITOS PALJON !

2

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astm.v-66

      koiran hankkiminen..

      "Eilen olimme katsomassa koiran pentuja, minulle tuli lievästi oireita (nenä alkoi valumaan) ei mitään muuta!
      " Jos jo katsomisreissulla reagoit noin, niin miten sitten jos koira on kotosalla


      "kun allergiani on selvästi hyvä" Miten allergai voi olla hyvä?


      "Onko mitenkään teistä mahdollista hankkia koiraa, jos oireet pahenee niin voihan ne siedättää pois?" Tutustuhan siedätyshoitoon.......kallista, tehdään yksityisellä (tuollaisen syyn takia), kestää pitkään jne. Ja tehdään _ennen_ sen eläimen hankintaa

    • 1+1

      Kun sinulle tuli oireita pelkällä koiranpentujen katsomisreissulla, se kertoo, että allergiasi on edelleen aika ärhäkkä. älä siis hanki koiraa, vaikka kuinka vaikeaa se onkin. Vielä vaikeampaa on sitten joutua luopumaan siitä.

      Siedätyshoitoa annetaan, mutta kun sekään ei takaa mitään... eikä sitä joka paikassa anneta vain sen vuoksi, että voisi hankkia koiran. Yksityisellä ehkä.

      Jo se, että sinulla on rasitusastma kertoo kyllä ikävää tosiasiaa koiran hankkimattomuuden puolesta. Astman tai allergian lievyys ei ole mikään kaupankäyntitekijä.

      joillakin koira-allergisilla on koiria ja heillä elämä sujuu hyvin, mutta tuota ennen on pohdittava todella tarkkaan mitä sitten jos siitä joutuu luopumaan. Mitä se aiheuttaa koiralle ja miten siitä itse selviää.

      käy juttelemassa jonkun allergialääkärin luona siitä onko sinun viisasta hankkia koira. Ota mukaasi tiedot astmastasi ja mahdolliset allergiakokeiden tulokset. Varaudu pettymyksiin.

      Tiedetään, että monella allergikolla allergiat lieventyvät murrosiän jälkeen. Tämä ei kuitenkaan merkitse sitä, että parantuisi allergioista. Heti kun tulee oman sietokyvyn ylittävä määrä allergeenejä, allergiat voivat alkaa taas vaivata. Alkuun tuntuu, että oireita tulee vain silloin tällöin ja uskottelee itselleen, että tämän kyllä kestän. Sitten niitä alkaa tulla lisää ja kohta voikin astma pahentua.

      mutta nämä ovat ykislöllisiä aisoita, siksi sinun kannattaisi oikeasti jutella aiheesta allergialääkärin kanssa. Tältä palsalta et saa selville sitä voitko hankkia koiran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe