Onko olemassa lakia/säädöstä siihen saako ihmistä haudata hänen itse tekemässään arkussa?? siis sellaisessa puisessa ja maatuvassa,ei siis missään pakastearkussa. ja ihan normi kirkkomaahan..
ONKO OLEMASSA SÄÄDÖSTÄ?
7
299
Vastaukset
- viikatenainenennenne
- kokija
Tiedän ihmisiä ihan täällä Suomessa jotka totuttelevat kuolema-ajatukseen tekemällä itse arkkunsa valitsemastaan materiaalista. Kuulemma työväenopistolla on arkuntekokurssejakin pääkaupunkiseudulla. Itsetehdystä arkusta saattaa tulla täällä jopa buumikin, maailmalla se jo vähän muotia on.
- Seppo Jurvanen
Hengelliseltä kannalta katsottuna on aivan sama millaisissa olosuhteissa kuollut ruumis on, mutta ihmiset ovat kehitelleet kaikenlaisia säädöksiä joilla kuolleen kannalta ei ole mitään merkitystä.
- Alvari*
Lepää Säkkikangas pussissa pienen laverin päälla, Joka olisi helpoin ja halvin tapa. Sitten tuhkat
voisi Kaataa uurnasta mereen, eikä tähän toimitukseen tarvittais edes pappiakaan. Näet onhan
meressä paljon tilaa näille vähäisille tuhkille. Minä olen laittanut Testamenttiini maininnan, ettei
minulle laiteta mitään monumenttia, Sillä minulle ei tule olemaan mitään osaa mitä auringon alla
tapahtuu. Jopa minun muistonikin on unhoitettu.
- tuonpuoleinen.......
Arkun voi rakentaa itse, mutta sen pitää täyttää tietyt kriteerit, esim. se ei saa vuotaa ja sen täytyy kertää tietty paino ja se voi olla tietyistä aineista tehty ( aineista jotka maantuvat tai palavat helposti. Ekoarkku on ihan hyvä ja halpa vaihtoehto 189 euroo muistaakseni.
http://www.arkku.info/page1.php - 8775757587786876876
jos alkaa muslimiksi niin voidaan haudata pelkkiin rätteihin käärittynä. tulee todella halvaksi!
mutta muuten en muslimiksi kääntymistä suosittele, nimittäin jos tulee katumapäälle, muslimiluopiolle tulee kategorisesti kuolemantuomio, silloin voi olla siitä omatekemä-puuarkusta todella hyötyä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata872500Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1981600- 1101510
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411411Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v611133- 56939
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻72936- 45817
- 61805
Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?
Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats30771