Kuoleman jälkeistä elää ei ole olemassakaan

Olen pohtinut monesti sitä, kun täällä jotkut väittävät kiven kovaan sitä, että kuoleman jälkeen ois jotakin elämää, miten se voi olla todistettavissa kun istutte siellä ruutujenne takana ja olette elossa eli yksikään tähän uskova ei ole kuollut (Raamattu sanoo niin pitää kyseenalaistamatta uskoa?)? Miten sellainen voi olla mahdollista ja nimenomaan niin että on vain "2 osastoa" joko "Taivaallinen paratiisi" tai "Maan alainen Helvetti", mutta ei enää sitä kolmatta vaihtoehtoa joka taitaa olla se kaikkein konkreettisin, ymmärrettävin ja järkevin vaihtoehto, nimittäin se hauta, jonne jää ruumis ja myöskin sielu? Kun kerran kuopataan niin siellä on ja pysyy "sieluineen", ellei sitten joskus 50 vuoden päästä aleta tonkimaan hautoja auki jonkun dna-tutkimusten takia, kuten Bodomin murhien tutkintojen yhteydessä toimittiin.

Mikä järki muuten siinä on että täällä maan pinnalla eletään tietyn aikaa ja sitten kuolemme ja jatkaisimme elämäämme jossakin noissa "kahdessa osastossa" joko "paratiisissa" tai "helvetissä". Miksei voisi yhtälailla valita elävänsä täällä maanpinnalla niin kauan kuin haluaa ja sitten vasta kuopattaisi? :)

Uskotteko te oikeasti johonkin sielun vaellukseen!? :) Minä en!

5

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AntiChrisu

      Ei kristinuskonkaan mukaan kuolemanjälkeistä elämää ole, siis sellaista elämää kuin täällä.

      Sielusi voi jatkaa elämää mutta sinulla ei ole mm. muistoja ja tietoja joita olet hankkinut eläessäsi.
      Eli sinä et ole sama sinä.

      • Minulla ei ole sielua. :)


    • xocetco
      • Pötypuhetta.

        Jeesus oli ihan tavallinen mies, kuten sinä tai minä. Tuskin Jeesuksella oli minkäänlaisia "sokean näkeväksi" saattamisen taitoja eli se on satua. Vähän sama kuin Jeesus olisi syntynyt neitseellisesta äidistään. Miksei nykyisin niin sitten tapahdu!?

        "Jeesus kantoi ristinsä itse Golgatalle (Joh.) tai sen kantoi Simon (Matt.). Molemmat ryövärit herjasivat häntä (Matt.) tai vain toinen (Luuk.). Hänet ristiinnaulittiin 3. hetkenä (Mark.) tai 6. hetkenä (Joh.). Kaikki neljä evankeliumia luettelevat eri tekstin (INRI) Jeesuksen ristiin."

        http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja

        Siellä kirjoittaja ihmettelee "pääsiäisen tapahtumat": "Miten ihmeessä tästä saatiin kouluni uskonnonkirjoihin looginen tarina?"


    • Kuoleman jälkeistä elämää ei ole ja niin asian myös kuuluu olla. Ikuinen elämä olisi aina kirous, helvetti itsessään. Kestämme psykologisesti vain rajallisen ajan ja on selvää joskus ihmisen rajallinekin elämä on itsessään joidenkin kohdalla henkisesti liian raskas kokemus ja kestää liian pitkään.

      Kuolemanjälkeinen elämä on konseptina vain selviytymiskeino niille jotka pelkäävät kuolemaa ja sen mukanaan tuomaa oman persoonan ja tietoisuuden olemassaolon loppumista. Emme osaa kuvitella maailmaa ilman omaa tietoisuuttamme ja alitajuisesti pelkäämme että maailma lakkaa olemasta jos emme ole itse sitä havaitsemassa, sillä maailmahan on olemassa meille tietoisina olentoina vain siksi että havaitsemme tietoisuudellamme sen olemassaolon.

      Olemme myös tunnetasolla hyvin riippuvaisia omasta olemassaolostamme ja tietoisuudestamme, siksi olemassaolemattomuus pelottaa monia niin paljon. Mutta tuskin kukaan joka ei ole olemassa murehtii myöskään omaa olemassaolemattomuuttaan, se on hyvin rauhallinen olotila, käytännössä taivas kaikin puolin itsessään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe