mitä vielä

uunoöö

mahtuis(ko?) ilmeisesti 60 litraseen (30lev., 30syv.ja 60cm pitkä).
Siellä on nyt 7kpl mustatetroja.Yksi (ilmeisesti kupari)monninen ja yksi matokala.
Eli myyjä ei sanonut että piikkisilmä ja monninen ovat parvikaloja,nyt ajattelin että ostaisin madolle kaverin ainakin ja monnisia vielä 4kpl. Olisko joku pintakala joka menis 60 litrassa? Tai mitä muuta ...

6

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Mustatetrat 120l akvaan 6kpl parveen !!
      Kuparimonninen on myös parvikala ja sen parvi minimi tilavuus ja pööluku on samaa luokkaa mustatetrojen kanssa :(

      50l akvasi kalaston muutos edessä;
      - no, joo, piikkisilmiä voit ottaa mutta onko se järkevää, kalat ovat niin hyviä piiloutumaan että niitä tuskin koskaan näkee, itse en ole omassa akvassani niitä nähnyt sitten ostona ja kotiutuksen jälkeen 8/ ??

      - jotain pikkutetraa tai rasboroita parvi, riippuen vesi arvoista;
      pH, KH/GH lämpötila ...

      ENSIKSI : mustatetroista ja monnisesta eroon !! koita saada vaihdettua ne parempaan kalastoon akvaliikkeessä. Jos ei huoli, olisiko siellä Markku Varjon Akvaariokalat kirjaa myynnissä, etsi ko. kirjasta lajit ja näytä hänelle että olen oikeassa ja koita vaihtaa kaloja. Jos tuota kirjaa ei ole liikkeessä myynnissä, onko se edes sen arvoinen lemmikki liike josta kannattaisi ostaa mitään elävää lemmikkiä kotiisi ??? !!!

      • uunoöö

        Lainasin Markku Varjon Akvaariokalat kirjan.Siinä sanotaan että Mustatetrat menevät 60Litrasessa mutta monniset vaatisivat 85 litrasen (miksiköhän?).Pitäsikö mustatetraa tosiaan olla iso parvi?
        Jos laatikkoni on ylös asti vettä niin onko tosiaan vaan 50L?Luulen että on 60L...
        Saatiin yksi mustatetra akvan mukana ja ostettiin sille kavereita.Harmi kun liikkeessä ei kysellä eikä neuvota kysymättä...
        Kysyin kyllä vaatiiko piikkisilmä ja monninen kaveria/kavereita mutta myyjän mukaan ei.
        Liikkeen pitäisi olla asiantunteva,, suosittu ainakin.


      • uunoöö
        uunoöö kirjoitti:

        Lainasin Markku Varjon Akvaariokalat kirjan.Siinä sanotaan että Mustatetrat menevät 60Litrasessa mutta monniset vaatisivat 85 litrasen (miksiköhän?).Pitäsikö mustatetraa tosiaan olla iso parvi?
        Jos laatikkoni on ylös asti vettä niin onko tosiaan vaan 50L?Luulen että on 60L...
        Saatiin yksi mustatetra akvan mukana ja ostettiin sille kavereita.Harmi kun liikkeessä ei kysellä eikä neuvota kysymättä...
        Kysyin kyllä vaatiiko piikkisilmä ja monninen kaveria/kavereita mutta myyjän mukaan ei.
        Liikkeen pitäisi olla asiantunteva,, suosittu ainakin.

        vielä akvaarion mitat eli korkeus 35, leveys 30 ja pituus 60. Giant eli 63 litranen.


      • uunoöö kirjoitti:

        Lainasin Markku Varjon Akvaariokalat kirjan.Siinä sanotaan että Mustatetrat menevät 60Litrasessa mutta monniset vaatisivat 85 litrasen (miksiköhän?).Pitäsikö mustatetraa tosiaan olla iso parvi?
        Jos laatikkoni on ylös asti vettä niin onko tosiaan vaan 50L?Luulen että on 60L...
        Saatiin yksi mustatetra akvan mukana ja ostettiin sille kavereita.Harmi kun liikkeessä ei kysellä eikä neuvota kysymättä...
        Kysyin kyllä vaatiiko piikkisilmä ja monninen kaveria/kavereita mutta myyjän mukaan ei.
        Liikkeen pitäisi olla asiantunteva,, suosittu ainakin.

        "Pitäsikö mustatetraa tosiaan olla iso parvi? "
        Parvesi on aivan riittävän kokoinen, mutta se ei mahdu akvaasi. Isosta parvesta puhutaan vasta sitten, kun kaloja on yli 10 kpl.. :)

        "Harmi kun liikkeessä ei kysellä eikä neuvota kysymättä...
        Kysyin kyllä vaatiiko piikkisilmä ja monninen kaveria/kavereita mutta myyjän mukaan ei.
        Liikkeen pitäisi olla asiantunteva,, suosittu ainakin."
        Suosittu ja asiantunteva ovat jokseenkin eri asioita. Noiden perusteella vaihtaisin kyllä liikettä.


      • uunoöö
        Plussa-pallero kirjoitti:

        "Pitäsikö mustatetraa tosiaan olla iso parvi? "
        Parvesi on aivan riittävän kokoinen, mutta se ei mahdu akvaasi. Isosta parvesta puhutaan vasta sitten, kun kaloja on yli 10 kpl.. :)

        "Harmi kun liikkeessä ei kysellä eikä neuvota kysymättä...
        Kysyin kyllä vaatiiko piikkisilmä ja monninen kaveria/kavereita mutta myyjän mukaan ei.
        Liikkeen pitäisi olla asiantunteva,, suosittu ainakin."
        Suosittu ja asiantunteva ovat jokseenkin eri asioita. Noiden perusteella vaihtaisin kyllä liikettä.

        Markku Varjon Akvaarion perusopas 2010 sanoo että mustatetrat voi laittaa 60 litraseen.


      • uunoöö
        Plussa-pallero kirjoitti:

        "Pitäsikö mustatetraa tosiaan olla iso parvi? "
        Parvesi on aivan riittävän kokoinen, mutta se ei mahdu akvaasi. Isosta parvesta puhutaan vasta sitten, kun kaloja on yli 10 kpl.. :)

        "Harmi kun liikkeessä ei kysellä eikä neuvota kysymättä...
        Kysyin kyllä vaatiiko piikkisilmä ja monninen kaveria/kavereita mutta myyjän mukaan ei.
        Liikkeen pitäisi olla asiantunteva,, suosittu ainakin."
        Suosittu ja asiantunteva ovat jokseenkin eri asioita. Noiden perusteella vaihtaisin kyllä liikettä.

        Markku Varjon Akvaarion perusopas 2010 sanoo että Mustatetrat voi laittaa 60 litraseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe