Takuusäätiön säännöt?

Sijoittaja Simo

Tervehdys täällä on velkaa noin 25000eur jotka ovat tulleet avioeron vuoksi. ei suoranaisesti kuitenkaan itse erosta vaan sen aiheuttamasta "huonosta" elämästä 2005-2009 jolloin tuli velkaannuttua noin paljon.

Eli kysymys tietäville, onko Takuusäätiön hakemukseen ehdottomasti liitettävä 6kk tiliotteet vai riittääkö lyhyempi esim 3kk
Toinen kysymys onko sijoitustilin olemassa ololla vaikutusta Takuusäätiöhakemukseen. eli sijoitustilillä on muutama tonni ja niillä harjoitetaan osakekauppaa?

Muutoin olen töissäkäyvä ja laskuni hoitanut mutta pakko saada niputettua noi monen luotot. koska nykyään kk erät sekä kulut on suuret.

10

1075

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sijoittaja Simo

Mitä jos Takuusäätiö hakemuksessa ei mainitse mitään tuosta sijoitustilistä joka on siis eri pankilla kuin palkkatilini. saako Takuusäätiö sen tilin tietoonsa jos en sitä ilmoita?

Toinen asia saako Takuusäätiö tietoonsa ylipäätään toisten pankkien tilejäni jos niitä on vaikkapa S-pankki tms..

Kun näitä kysyn tarkoitukseni ei ole kusettaa ketään vaan maksaa tiukasti velkani pois. olen maksanut niitä jo useemman vuoden ja aijon kaikki maksaa jatkossakin. luottotiedot on vielä kunnossa mutta ne ilmeisesti menee jos saan Takuusäätiön takauksen jonka hakemista tässä harkitsen.

Kiitos asiallisista kommenteista.

• Saat takausta

Tuskin saat takausta. Tuo lause:
      "Muutoin olen töissäkäyvä ja laskuni hoitanut mutta pakko saada niputettua noi monen luotot. koska nykyään kk erät sekä kulut on suuret."

Se kertoo, että pystyt nykyäänkin hoitamaan lainasi. Takuusäätiön säännöissä sanotaan, että jos lainat pystyy hoitamaan muilla keinoilla, niin takausta ei myönnetä.

Myöskään et voi salata mitään omaisuuttasi, vaikkapa tuota sijoitustiliäsi.

http://www.takuu-saatio.fi/takaus_takuu-saatiosta/takauspaatos/hylkaava_takauspaatos/

http://www.takuu-saatio.fi/takaus_takuu-saatiosta/

Hakemuksen käsittelyssä käydään läpi, ja selvitetään, KAIKKI velkasi ja KAIKKI omaisuutesi. Käsittely kestää n. 1/2 vuotta, jolloin taloutesi on "erityistarkkailussa"

http://www.takuu-saatio.fi/takaus_takuu-saatiosta/hakemuksen_kasittely/

Joten unohda koko asia ja neuvottele velkojiesi kanssa kevyempi maksussuunnitelma, tai käy pankissa kysymässä järjestelylainaa, jolla niputat kaikki velkasi yhden lainan alle.

• Sijoittaja Simo

kiitos asiallisesta vastauksesta. vaikkakaan suoraa vastausta en saanutkaan kysymykseen että jos en ilmoita muita tilejä niin saako takuusäätiö mistään niitä tietää. Toisekseen se ei ole hylyn peruste että olen töissä ja nippanappa pystyn velkaa lyhentämään koska elämiseen ei jää rahaa. Oma pankki ei myönnä lainaa kysytty on.

• mikä ei?
        Sijoittaja Simo kirjoitti:

kiitos asiallisesta vastauksesta. vaikkakaan suoraa vastausta en saanutkaan kysymykseen että jos en ilmoita muita tilejä niin saako takuusäätiö mistään niitä tietää. Toisekseen se ei ole hylyn peruste että olen töissä ja nippanappa pystyn velkaa lyhentämään koska elämiseen ei jää rahaa. Oma pankki ei myönnä lainaa kysytty on.

luin samat linkit ja minun mielestäni siellä sanottiin selvästi, että et voi saada takausta sieltä, koska pystyt lainat hoitamaan jo nyt.

oletko laskenut itsellesi sen maksuvaran, sehän on se oleellinen pointti? eli jos sulla sitten nykymenolla jää ALLE normin eli henkilön kuukausittaisen maksuvaran (n. 400e/kk) rahaa elämiseen, niin sitten varmaan on mahdollista järjestellä lainoja takuu-säätiön kautta.

miksi sun oma pankki ei myönnä lainaa, kait siihen joku syy on ? eikö sulla ole vakuutta tai varakasta omaisuutta hallitsevia takaajia?

asuminen, sähkö, vesi lasketaan kk. menoiksi, mitä jää yli pitää laittaa velkojen maksuun ja elämiseen (netti, pyykit, vaatteet, ruoka, harrastukset) on yhdellä ihmisellä 417 eukkaa kk. (jotain tuota luokkaa, en muista tarkkaan).

sehän on vähän jokaisen oma olotila, että mikä on tarpeeksi elämiseen ja mikä ei. lainantakaukset, lyhennykset, sossuntuet lasketaan aina tuon virallisen normin mukaan.

itse en ikimaailmassa pystyisi mitenkään elämään kuukautta jollain miniminormilla enkä todellakaan kahdehdi ihmisiä, jotka joutuu joka kuukausi tuommoisella summalla keplottelemaan. ei voi olla helppoa. no, jos olis pakko, eli tietäisin että vaikkapa 3- 5 vuoden kituuttamisen jälkeen olisin velaton, niin kait sen kestäsi, mutta kyllä koville ottais ja polvilleen laittais.

takauksen antaja saa selville sun muut omaisuudet omilla viranomaiskanavillaan, joten ei ole mitään järkeä yrittää mitään salata. ne tiedot pitää antaa mitä pyydetään. jos ei ilmoita niitä rehellisesti, niin sehän kumoaa heti kättelyssä koko hakemuksen. eli hylky tulossa.

• Sijoittaja Simo
        mikä ei? kirjoitti:

luin samat linkit ja minun mielestäni siellä sanottiin selvästi, että et voi saada takausta sieltä, koska pystyt lainat hoitamaan jo nyt.

oletko laskenut itsellesi sen maksuvaran, sehän on se oleellinen pointti? eli jos sulla sitten nykymenolla jää ALLE normin eli henkilön kuukausittaisen maksuvaran (n. 400e/kk) rahaa elämiseen, niin sitten varmaan on mahdollista järjestellä lainoja takuu-säätiön kautta.

miksi sun oma pankki ei myönnä lainaa, kait siihen joku syy on ? eikö sulla ole vakuutta tai varakasta omaisuutta hallitsevia takaajia?

asuminen, sähkö, vesi lasketaan kk. menoiksi, mitä jää yli pitää laittaa velkojen maksuun ja elämiseen (netti, pyykit, vaatteet, ruoka, harrastukset) on yhdellä ihmisellä 417 eukkaa kk. (jotain tuota luokkaa, en muista tarkkaan).

sehän on vähän jokaisen oma olotila, että mikä on tarpeeksi elämiseen ja mikä ei. lainantakaukset, lyhennykset, sossuntuet lasketaan aina tuon virallisen normin mukaan.

itse en ikimaailmassa pystyisi mitenkään elämään kuukautta jollain miniminormilla enkä todellakaan kahdehdi ihmisiä, jotka joutuu joka kuukausi tuommoisella summalla keplottelemaan. ei voi olla helppoa. no, jos olis pakko, eli tietäisin että vaikkapa 3- 5 vuoden kituuttamisen jälkeen olisin velaton, niin kait sen kestäsi, mutta kyllä koville ottais ja polvilleen laittais.

takauksen antaja saa selville sun muut omaisuudet omilla viranomaiskanavillaan, joten ei ole mitään järkeä yrittää mitään salata. ne tiedot pitää antaa mitä pyydetään. jos ei ilmoita niitä rehellisesti, niin sehän kumoaa heti kättelyssä koko hakemuksen. eli hylky tulossa.

Kiitos jälleen kommenteistanne. siis minulla ei jää yhtään ylimääräistä rahaa velkojen maksujen ja vuokran jälkeen.nyttenkin joudun kikkailemaan laskujen kanssa että selviäs eli maksuvapaita kuukausia ja muutamaan olen tehnyt jo maksusopimuksen jotta saan kuluja alemmaksi. siitä syystä tarvitsen sen järjestelylainan ja takauksen takuusäätiöstä.

Se miksi oma pankki ei sitä myönnä en tiedä mutta voin arvella että se katsoo että olen liika hölläkätisesti velkaantunut usealle eri taholle eikä näin ollen myönnä lainaa henkilötakaajillakaan. siellä on käsittämättömän tiukka linja mutta sille en nyt voi mitään.

Jos ilmoitan että minulla on sijoitustilillä 2000eur niin nehän vaatii että lopetan tilin ja maksan velkoja sillä summalla. ymmärrän että se olisi oikein mutta se ei ratkaise kokonaisvelkaongelmaani laisinkaan. elikkä JOS en sitä ilmoita niin kyseleekö Takuusäätiö kaikista pankkilaitoksista että onko minulla sijoitustiliä heillä. voihan minun tili olla myös ulkomaillakin kyseleekö ne sieltäkin?

Käsittääkseni mitään sijoitustilejä ei edes kysytä vaan vakituinen pankkitili jonne tulee palkat ja josta maksetaan vuokrat ja laskut. eli jos vaan "unohdan" mainita tuosta tilistä.
        Toinen asia oli se että pitääkö Takuusäätiölle lähettää 6kk tiliotteet vai riittääkö 3kk tms...?

• 1+1=2

Kiitos jälleen kommenteistanne. siis minulla ei jää yhtään ylimääräistä rahaa velkojen maksujen ja vuokran jälkeen.nyttenkin joudun kikkailemaan laskujen kanssa että selviäs eli maksuvapaita kuukausia ja muutamaan olen tehnyt jo maksusopimuksen jotta saan kuluja alemmaksi. siitä syystä tarvitsen sen järjestelylainan ja takauksen takuusäätiöstä.

Se miksi oma pankki ei sitä myönnä en tiedä mutta voin arvella että se katsoo että olen liika hölläkätisesti velkaantunut usealle eri taholle eikä näin ollen myönnä lainaa henkilötakaajillakaan. siellä on käsittämättömän tiukka linja mutta sille en nyt voi mitään.

Jos ilmoitan että minulla on sijoitustilillä 2000eur niin nehän vaatii että lopetan tilin ja maksan velkoja sillä summalla. ymmärrän että se olisi oikein mutta se ei ratkaise kokonaisvelkaongelmaani laisinkaan. elikkä JOS en sitä ilmoita niin kyseleekö Takuusäätiö kaikista pankkilaitoksista että onko minulla sijoitustiliä heillä. voihan minun tili olla myös ulkomaillakin kyseleekö ne sieltäkin?

Käsittääkseni mitään sijoitustilejä ei edes kysytä vaan vakituinen pankkitili jonne tulee palkat ja josta maksetaan vuokrat ja laskut. eli jos vaan "unohdan" mainita tuosta tilistä.
        Toinen asia oli se että pitääkö Takuusäätiölle lähettää 6kk tiliotteet vai riittääkö 3kk tms...?

jos et ilmoita ja ilmenee myöhemmin et jotain muita tilejä on,neuvottelut loppuu siihen.takuusäätiötä ei kiinnosta onko sillä 2000 vaikutusta kokonaismäärään,kaikki vaan pitää ilmoittaa. sillä mitataan halukkuus hoitamaan asiat kuntoon.itsellä takaus ja ei mitään ongelmia kun ei ala kikkailemaan.en käsitä ajatusta että jos haluaa asiat järjestykseen niin vielä pitää vähän yrittää luikerrella.et lainais sinäkään kellekkään jos epäilisit toisen maksukykyä/halukkuutta.

• Sijoittaja Simo
        1+1=2 kirjoitti:

jos et ilmoita ja ilmenee myöhemmin et jotain muita tilejä on,neuvottelut loppuu siihen.takuusäätiötä ei kiinnosta onko sillä 2000 vaikutusta kokonaismäärään,kaikki vaan pitää ilmoittaa. sillä mitataan halukkuus hoitamaan asiat kuntoon.itsellä takaus ja ei mitään ongelmia kun ei ala kikkailemaan.en käsitä ajatusta että jos haluaa asiat järjestykseen niin vielä pitää vähän yrittää luikerrella.et lainais sinäkään kellekkään jos epäilisit toisen maksukykyä/halukkuutta.

Kiitos hyvästä kommentistasi. tilanne näyttää siis olevan se että tuokin tili täytyy ilmoittaa, olisi tyhmää ottaa riski menettää takaus tuon parintonnin tilintakia.

Olen tuota kysynyt että tarviiko Takuusäätiölle toimittaa 6kk vai 3kk vai minkäpituinen tiliotteisto tileistä. sillä sitä asiaa kysyn koska tiliotteeni on kaikinpuolin muuten kunnossa mutta kesältä siellä näkyy muutama pikavippi vielä joita ei kait sais pahemmin näkyä?

Olen siis kokovuoden 2010 lyhentänyt kokonaisvelkaani tunnollisesti useilla tonneilla ja myös noi pikavipit pois. eli tiliotteista näkyy maksukykyni sekä maksuhalukkuuteni mutta ne pari vippiä siellä on joten esimerkiksi loka-marras-joulu olisi puhtaita mutta ei 6kk ajalta vielä.

• Sijoittaja Simo
        1+1=2 kirjoitti:

Kiitos hyvästä kommentistasi. tilanne näyttää siis olevan se että tuokin tili täytyy ilmoittaa, olisi tyhmää ottaa riski menettää takaus tuon parintonnin tilintakia.

Olen tuota kysynyt että tarviiko Takuusäätiölle toimittaa 6kk vai 3kk vai minkäpituinen tiliotteisto tileistä. sillä sitä asiaa kysyn koska tiliotteeni on kaikinpuolin muuten kunnossa mutta kesältä siellä näkyy muutama pikavippi vielä joita ei kait sais pahemmin näkyä?

Olen siis kokovuoden 2010 lyhentänyt kokonaisvelkaani tunnollisesti useilla tonneilla ja myös noi pikavipit pois. eli tiliotteista näkyy maksukykyni sekä maksuhalukkuuteni mutta ne pari vippiä siellä on joten esimerkiksi loka-marras-joulu olisi puhtaita mutta ei 6kk ajalta vielä.

• 1+1=2

ei niiden tarvitse olla "puhtaita" tässä vaiheessa. kun koko prosessi alkaa,sinne ilmoitetaan kaikki koko komeudessaan mitä on saanut aikaiseksi.muistaakseen se oli 6kk otteet jo heti alussa. koko prosessiin menee varmaan jotai 8-10 kk ja sinä aikana näytetään oma halu onnistua.kirjataan ylös kaikki menot ja tulot, katsotaan että maksuvara löytyy. silloin pitää olla tiliotteiden puhtaat.yksikin vippi niin luultavasti siinä sitten.vaatimukset on lainan saannin suhteen aika kovat,mutta siinä se sitten punnitaan onko sen arvoinen vai ei.rankkaa aikaa ja aika niukasti joutuu elemään mutta on se sen arvoista. todistaa itselle ja muille että selkärankaa löytyy.

• Blipper

Paremmalle näyttää, jos kaytät ne sijoituksesi velkojen lyhentämiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      315
      9811
    2. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      11
      2892
    3. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      277
      2239
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      121
      2052
    5. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      34
      1620
    6. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      91
      1608
    7. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      139
      1523
    8. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      144
      1497
    9. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      49
      1211
    10. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      93
      1036
    Aihe