****pullonkeruulla elää palkkatöitä leveämmin****

vain suomessa!!!!!!

127

10049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TorkkuKaraoke.

Itse olen joskus pulloja kerännyt. Tienestit jäi kyllä muutamaan kymppiin kuussa.

Kannattaa Osmonkin mennä pulloja keräämään ja elellä Porvarin elämää.

Voi jestas. Eikö tässä maassa ole todellakaan mitään tärkeämpiä asioita murehdittavana ?

USA:n malliin. Tee kolmea työtä. Kerää pulloja illat ja asu asuntovaunussa.
      Mikä Porvarin unelma !

• v3r0nmaksaja

Työttömyys ja pullojen keruu on sikälikin hyvä yhdistelmä, että ehti iparemmin jäkättämään jokaisesta sosiaalietuudesta netissä, k,un ei tarvii olla töissä.

• v3r0nmaksaja kirjoitti:

Työttömyys ja pullojen keruu on sikälikin hyvä yhdistelmä, että ehti iparemmin jäkättämään jokaisesta sosiaalietuudesta netissä, k,un ei tarvii olla töissä.

jäkättämiseen..? Työajaltasiko vastailit killisilmä v3rOnmaksaja?

• työtön edelleen
        v3r0nmaksaja kirjoitti:

Olen muutaman kertaa ollut keräämässä pulloja rmj festareilla joskus.Keräsin kolme päivää pulloja yötä päivää ja tienasin 4000 euroo kolmessa päivässä.Työtön olin silloin ja olin kylllä rakentamassa rmj festaria
        itsekkin koska asun Raumalla.Mut hyvät tienistit sain.ja työkkäri ei tiedä mitään.

• mieti vähä...
        työtön edelleen kirjoitti:

Olen muutaman kertaa ollut keräämässä pulloja rmj festareilla joskus.Keräsin kolme päivää pulloja yötä päivää ja tienasin 4000 euroo kolmessa päivässä.Työtön olin silloin ja olin kylllä rakentamassa rmj festaria
        itsekkin koska asun Raumalla.Mut hyvät tienistit sain.ja työkkäri ei tiedä mitään.

ja provoilet vaan

• nii oikke

Minä tein vähän laskelmia.Isosta limsapullosta saa 40 senttiä, pienestä pullosta 20 senttiä, tölkki on 15 senttiä.Festareilla löytyy taatusti enemmän kaljapulloja kuin isoja pulloja, mutta lasketaan nyt sitten 30 sentin mukaan.

Kolem päivää yötä päivää on 72 tuntia.4000, 00 euroa jaettuna 30 sentillä tekee 13 333 pulloa.

13 333 plo/72 h=185/plo/1 h=3plo/minuutti.

Ja tämäkin laskelma on taatusti alakanttiin, koska a) jollain festareilla kyllä valtaosa pulloista on pieniä kaljapulloja ja lisäksi b) kukaan ei kerää pulloja kolme vuorokautta yhteen menoon 72 tuntia syömättä ja nukkumatta.

Joten enpä usko 4000 euroa.Ota ainakin puolet pois.

• Late Lapista.

Ja ketkuilla joilla ei ole enään muuta kadehdittavaa kuin TYÖTTÖMÄT PULLONKERÄÄJÄT, ei taida pyyhkiä itselläkään kovin hyvin! Tämä helevetin sonninvaarakin on ikänsä elänyt, toisten tekemästä työstä, eduskunnan lihapatojen ääressä loisimalla ja siipeilemällä, kehtaa perkeleen peelo vielä aukoa, petolinnun persettä muistuttavaa turpaansa !

Late Lapista. Konnat Konnunsuolle Ry !

• NKT

Kyllä pullonkeruuta kannattaa harrastaa. Jos kukaan ei kukaan keräisi pulloja, niin ajatelkaa paljonko pulloja olisikaato kaatopaikolla.

• Isofaija

Olen eläkkeellä ja saan alle 800,- euroa kuussa valtion eläkettä. Joku kysyy, miten voin tulla toimeen kun on perhettä, matkustelua, talo, auto, moottoripyörä, vene ja mökki?
        Minäpä kerron: Sanon heitä "miljonääreiksi". He ovat tavallisia suomalaisia, jotka heittävät kaiken rikkinäisen, vanhan ja yliaikaisen roskiin. Minä en, vaan kerään ne. Kunnostan ja panen myyntiin, syön "viimeisen päivän" jälkeistä ruokaa ja kalastan. Elän hyvin hyvin ja leveästi, kateelliset ympärilläni.Tietysti saan asumis- ja toimeentulotukea kunnalta, koska oilen niin köyhä. En juo, polta enkä ehdi olla kipeä,
        osaan korjata, kerätä ja kerjätä. Sehän on laillista Suomessa, kuten uudet päätökset asiasta osoittavat. Ellen osaa edellä mainittuja, niin opiskelen. Elän ja olen siis keräystaloudessa, Suomessa!

SUOMESSA HEITETÄÄN 70-80 % TARVEKALUISTA JA RUUASTAKIN KOLMANNES ROSKIIN? MUUALLA POHJOISMAISSA VAIN 10 %, MUTTA SUOMESSA ENEMMÄN KUIN MISSÄÄN MUUALLA EU-MAISTA. VAIN JOISSAKIN ITÄEUROOPAN MAISSA ON ASIAT YHTÄ SURKEASTI.
        Siinä hyvän, rikkaan ja mielenkiintoisen talouden eväät. On vain kehdattava mennä roskikselta toiselle tai pyytää. Roskiksista löytyy tarvekalut ja varsin usein kokonaisia keissejä kaljapurkkejakin, joita voi roudata kauppaan ihan oikeisiin ostopaikkoihin. Ei ole siis nsinöörin koulutus mennyt hukkaan!
        Olenkin aina sanonut, että kaikki tukiaiset olisi lopetettava. Ihmiset opetettava tulemaan toimeen itsenäisesti ja ajattelemaan. Nykyään kaikki on tehty liian helpoksi, kertakäyttöiseksi ja haaskaavaksi!
        Isofaija

• *BTW*
        nii oikke kirjoitti:

Minä tein vähän laskelmia.Isosta limsapullosta saa 40 senttiä, pienestä pullosta 20 senttiä, tölkki on 15 senttiä.Festareilla löytyy taatusti enemmän kaljapulloja kuin isoja pulloja, mutta lasketaan nyt sitten 30 sentin mukaan.

Kolem päivää yötä päivää on 72 tuntia.4000, 00 euroa jaettuna 30 sentillä tekee 13 333 pulloa.

Ja tämäkin laskelma on taatusti alakanttiin, koska a) jollain festareilla kyllä valtaosa pulloista on pieniä kaljapulloja ja lisäksi b) kukaan ei kerää pulloja kolme vuorokautta yhteen menoon 72 tuntia syömättä ja nukkumatta.

"Joten enpä usko 4000 euroa.Ota ainakin puolet pois"

Nii-in, sitten jääkin enää vain 2000 euroa.

Itsekin olen kuluvan vuoden aikana saanut todeta, että pidempiaikaista työttömyyttä kannustetaan/kannatetaan työ- ja elinkeinotoimistossa enemmän kuin mallia, jossa työtön tekisi jotain järkevää ja selkeästi työöllistymistä edistävää (työllistymistä edistävää pitkällä aikatähtäimellä). Järjestelmä kokonaisuudessaan on varmasti enemmän positiivinen kuin negatiivinen, mutta kaltaisiani väliinputoajia se ei lohduta, kun toimeentulo on tosi tiukkaa.

• Köyhyys.
        Isofaija kirjoitti:

Olen eläkkeellä ja saan alle 800,- euroa kuussa valtion eläkettä. Joku kysyy, miten voin tulla toimeen kun on perhettä, matkustelua, talo, auto, moottoripyörä, vene ja mökki?
        Minäpä kerron: Sanon heitä "miljonääreiksi". He ovat tavallisia suomalaisia, jotka heittävät kaiken rikkinäisen, vanhan ja yliaikaisen roskiin. Minä en, vaan kerään ne. Kunnostan ja panen myyntiin, syön "viimeisen päivän" jälkeistä ruokaa ja kalastan. Elän hyvin hyvin ja leveästi, kateelliset ympärilläni.Tietysti saan asumis- ja toimeentulotukea kunnalta, koska oilen niin köyhä. En juo, polta enkä ehdi olla kipeä,
        osaan korjata, kerätä ja kerjätä. Sehän on laillista Suomessa, kuten uudet päätökset asiasta osoittavat. Ellen osaa edellä mainittuja, niin opiskelen. Elän ja olen siis keräystaloudessa, Suomessa!

SUOMESSA HEITETÄÄN 70-80 % TARVEKALUISTA JA RUUASTAKIN KOLMANNES ROSKIIN? MUUALLA POHJOISMAISSA VAIN 10 %, MUTTA SUOMESSA ENEMMÄN KUIN MISSÄÄN MUUALLA EU-MAISTA. VAIN JOISSAKIN ITÄEUROOPAN MAISSA ON ASIAT YHTÄ SURKEASTI.
        Siinä hyvän, rikkaan ja mielenkiintoisen talouden eväät. On vain kehdattava mennä roskikselta toiselle tai pyytää. Roskiksista löytyy tarvekalut ja varsin usein kokonaisia keissejä kaljapurkkejakin, joita voi roudata kauppaan ihan oikeisiin ostopaikkoihin. Ei ole siis nsinöörin koulutus mennyt hukkaan!
        Olenkin aina sanonut, että kaikki tukiaiset olisi lopetettava. Ihmiset opetettava tulemaan toimeen itsenäisesti ja ajattelemaan. Nykyään kaikki on tehty liian helpoksi, kertakäyttöiseksi ja haaskaavaksi!
        Isofaija

no luovuppa sinä ensin siitä 800:n euron eläkkeestäsi. Meidän perhe tulee 400:lla eurolla toineen.

• PIAN KOKOOMUS KUULEE

ÄLÄS NY MÖYKKÄÄ, KOKOOMUS PIAN KUULEE JA LAITTAA PULLONPALAUTUKSEN VEROLLE, SAA SIT PIENENTÄÄ PORVARIN PÄÄOMA VEROTUSTA TAAS!

AINII, KAI SIEKI TAJUATÄÄNESTÄÄ PERUS-SUOMALAISIA!

• Qpopo6711234
        nii oikke kirjoitti:

Niitä oli siellä festareilla niin paljon, ettet ymmärrä. Niitä oli joka paikka vääränään. Oli kasseissa ja laatikoissa. pussin kanssa kun käveli niin tuli tölkkiä ja pulloa jokapuolelta.

kaksi jätesäkkiä puolessa tunnissa ei ollut silloin mikään juttu.

Tuosta neljän tonnin kaverista en tiedä, mutta ei häävisti saanut. Kolmen kimpalla siellä teki rahaa, mutta urheiluseuralle.

KADEHTIKAA NYT PERSEAUKISET!!!

Raha tulee päivätyöstä ja avustustyöt on erikseen.

• kurttunaama
        Late Lapista. kirjoitti:

Ja ketkuilla joilla ei ole enään muuta kadehdittavaa kuin TYÖTTÖMÄT PULLONKERÄÄJÄT, ei taida pyyhkiä itselläkään kovin hyvin! Tämä helevetin sonninvaarakin on ikänsä elänyt, toisten tekemästä työstä, eduskunnan lihapatojen ääressä loisimalla ja siipeilemällä, kehtaa perkeleen peelo vielä aukoa, petolinnun persettä muistuttavaa turpaansa !

Late Lapista. Konnat Konnunsuolle Ry !

kertoo eniten sen myrkynvihreän kyynisyydestä kuin muusta koko härdelli, lue Soininvaaran haastattelu Pyllykirjasta http://www.pyllykirja.fi

• kurttunaama kirjoitti:

kertoo eniten sen myrkynvihreän kyynisyydestä kuin muusta koko härdelli, lue Soininvaaran haastattelu Pyllykirjasta http://www.pyllykirja.fi

Joo

• fis18

osmo soinivaara on ihan täys idiootti,mutta sehän kuuluu vihreisiin.jos mä lasken että 1 pullo on 20 centtii.
        niin kuukaudessa pitäs kerää 1000 pulloo.vittu.kyllä se käy työstä.sen jätkä ajatukset ei oo tältä planeetalta.
        osmo mene kaupunkiin ja kerää 1000 pulloo ja sano mulle että mä mielummin kerään pulloja kun meen duuniin.
        tyypillnen kusipää joka on päässy elämässä helpolla.

• Auto keräämällä?

Aiemmin olen kuullut, että Hämeenlinnassa olisi joku kerännyt autonhinnan itselleen. Tuota summaa en tiedä enkä auton vuosi ja merkkiä, mutta kuuulemma tuli keräämällä.

• mukko
        Isofaija kirjoitti:

Isofaija

ainoastaan mainitsemiesi "vapaa-ajanvietto hyödykkeiden" vakuutukset maksavat, mikäli ovat normikansan mittapuun mukaisia, vähintään 6000egeä vuodessa,ilman mitään kaskoja.
        Siihen kun lisätään pakolliset lämmitys/verokulut, niin mieleen tulee väistämättä ajatus: maksavatko kaupat sinulle jotain syömästäsi paskasta? Jätemenot nyt ainakin jumalauta....

• Ay-aktiivien vastain

Kuule minun vanha tuttu on kerKjännyt ikänsä. kehui keski tuloikseen n,400.00 euroo päivä, ja tuo AY aktiivi saa vaan 30-60.00 päivässä .Kun laskelmien kukaan tulot on oltava vähintään 20.00 euroo /h jotta maassa voi elää, syy on selvä. Ay-aktiivit on ajanut tämän maan vanhan nevostoliiton tasoiselle, kun ne haluaa tehdä ilmaiseksi kaikki työt ja haaveilevat vallankumouksesta, mukavaa ajaa yli 20 vuotta vanhoilla romuilla eikä saa edes kunnon vaatteita päälle.Kokoomus yrittää järjestää tehtaita ja työpaikkoja mutta tuo Pekkarinen lopetaa niitä suunilleen tehtaan päivä vauhtia. pekkarinen on tottunut siihen että ei tarvitse tehdä mitään kun VATIO MAKSAA KAIKEN jossain tukiaisen muodossa, ajattelee niin kuin aito sikopaimen

• pärjää paremmin

Vilpittömät onnittelut tuottavasta luonnonsuojelutyöstä! Olet ansainnut joka sentin kuten jokainen muukin vastaavan urakan tehnyt kansalainen.

Muita tuottavia töitä ovat sienten, marjojen ja käpyjen kerääminen. Näitä luonnontuotteita kasvaa niin paljon satoisina vuosina, että niiden kerääminen ei kavenna kenenkään toisen tuloja. Suurpedotkaan eivät käy päälle, kunhan muistaa maltillisesti metelöidä edetessään korvessa.

Metsän petoja (suotta) pelkäävät työttömät ja vajaatyöllistetyt voivat tarjota apuaan omakotiasukkaille lumenluonnissa. Tarmokkaan apulaisen myönteinen maine kiirii muille apua kaipaaville. Työnantajatkin arvostavat työnhakijan monipuolista työtaustaa ja sitä, että töitä on oma-aloitteisesti haettu ja tehty velttoilun sijaan.

• Uarresuar
        Auto keräämällä? kirjoitti:

Aiemmin olen kuullut, että Hämeenlinnassa olisi joku kerännyt autonhinnan itselleen. Tuota summaa en tiedä enkä auton vuosi ja merkkiä, mutta kuuulemma tuli keräämällä.

Ei kait sitä autonhintaa kukaan kerää hetkessä,mulla on sellainen käsitys eti minunkin tuttuni joskus
        vuosien varrella olis hankkikinut auton lähes (pulloilla).On jo kuollut en voi tarkistaa.
        Hyvää Syksyä!

• se.vaan.on
        PIAN KOKOOMUS KUULEE kirjoitti:

ÄLÄS NY MÖYKKÄÄ, KOKOOMUS PIAN KUULEE JA LAITTAA PULLONPALAUTUKSEN VEROLLE, SAA SIT PIENENTÄÄ PORVARIN PÄÄOMA VEROTUSTA TAAS!

AINII, KAI SIEKI TAJUATÄÄNESTÄÄ PERUS-SUOMALAISIA!

Pullonpalautus on jo nyt verollista tuloa.

• Käpyjen kerääjä

Kas kun kukaan ei älyä tarkastella matalapalkka-alojen palkkatasoa.

Onhan se nyt ...kele jos minimitukien päälle kerää parilla satosella pulloja, ansiotaso nousee niin korkealle, ettei kannata lähteä töihin, etenkin kun tuet (etenkin työttömyystuki) ovat laskeneet kuin lehmän häntä verrattuna hintoihin ja välillisiin veroihin.

Puolet suomen työssäkäyvistä ansaitsee bruttona 2000 e tai alle. Siitä kun raksitaan verot ja maksut päältä jää kutakuinkin 1500 e. Vuokraan ja muihin pakollisiin asumiskuluihin menee keskimäärin reilut 500 e. Nafti tonni jää muihin hankintoihin, liikkumiseen, ruokaan ja elämiseen. Siinä ei ole isoa eroa jos asumisen päälle jää 400 e käyttörahaa ja pulloja keräilemällä saa vielä 200 e. Se onkin sitten toinen kysymys minkälaista elämää elää 1000 tai sitten 600 eurolla.

• kaikkea..

näyttää kun Osmo olisi vielä kateellinen työttömille en olisi uskonut on sen verran vanha ja hyvät tulot jotta voi kirjoitella harhoja.ANTAISI OMAT TULONSA KAIKKI VAIKKA KÖYHILLE.ja rupeaisi itse pulloja keräämään jos se on niin hyvää hommaa.

• fghk

mutta mitäs sitten heittelette ne pullot kerättäviksi - hoitakaa itte pullonne ja, kuten tämän kylän paikallinen älypäänuoriso vitsailee, kaljapullonperkeenne! Juu, nämä nuoret on niin vitsikkäitä ja niitten vanhemmat on tosi ylpeitä niistä!

Yksinkertainen ratkaisu!

• aiheeton korjaus
        fghk kirjoitti:

mutta mitäs sitten heittelette ne pullot kerättäviksi - hoitakaa itte pullonne ja, kuten tämän kylän paikallinen älypäänuoriso vitsailee, kaljapullonperkeenne! Juu, nämä nuoret on niin vitsikkäitä ja niitten vanhemmat on tosi ylpeitä niistä!

Yksinkertainen ratkaisu!

poliisit myös, että en tosiaankaan mene takuuseen kumpien vitsi se nyt on, nuorten vai poliisien.

• Köyhä...

Missä on noin halpoja asuntoja, kunnalla ei ole kuin muutama yksiö ja kaksioissakin on jo vuokra 800€kk plus vesi ja sähkö. Jos saisin töitä, niin palkkani olisi korkeintaan 1500€/kk miinus verot.

Itse elän köyhyysrajan alapuolella ja JOUDUN kerjäämään toimeentulotukea.

Käyttörahaa jää LASKUIHIN ja ruokaan 200 euroa, minula on lapsi ja päivähoitokin maksaa. Toimeentulotuki maksetaan aina noin 3 viikkoa myöhässä henkilöstöpulan takia.

• Köyhä....
        Köyhä... kirjoitti:

Missä on noin halpoja asuntoja, kunnalla ei ole kuin muutama yksiö ja kaksioissakin on jo vuokra 800€kk plus vesi ja sähkö. Jos saisin töitä, niin palkkani olisi korkeintaan 1500€/kk miinus verot.

Käyttörahaa jää LASKUIHIN ja ruokaan 200 euroa, minula on lapsi ja päivähoitokin maksaa. Toimeentulotuki maksetaan aina noin 3 viikkoa myöhässä henkilöstöpulan takia.

siis työssäkäyvä joutuu viemään lapsen päivähoitoon.

• hhghghhj
        Köyhä... kirjoitti:

ei ehkä vielä ensi jouluna vaan sitten sen jälkeen, itken ottomaatin vieressä kun ei oo rahaa eikä oo tullu vaikka olis luvattu. Näin menee.
        Minä muuten voin hyvällä syyllä syyttää viranomaisia tästä tilanteesta! Se on kun viranomaisen ensi tehtävä on vääntää vitsit ....

• fghf
        hhghghhj kirjoitti:

ei ehkä vielä ensi jouluna vaan sitten sen jälkeen, itken ottomaatin vieressä kun ei oo rahaa eikä oo tullu vaikka olis luvattu. Näin menee.
        Minä muuten voin hyvällä syyllä syyttää viranomaisia tästä tilanteesta! Se on kun viranomaisen ensi tehtävä on vääntää vitsit ....

oo noinkaan ruusuinen, sillä jos ei oo asuntoo, niin ei oo sitte kyllä asiaa mihkään toimeentulotuellekaan... Sillai....
        Eli Poste restante.

• Kylymä on hrrrrr
        fghf kirjoitti:

oo noinkaan ruusuinen, sillä jos ei oo asuntoo, niin ei oo sitte kyllä asiaa mihkään toimeentulotuellekaan... Sillai....
        Eli Poste restante.

... kauppojen roskikset on lukossa, ettei pääsee niistäkään ruokaa dyykkaamaan. Onneksi kirjastoon pääsee vielä koneelle ja lämmittelemään.

• Asiaa sivuta seuran
        kaikkea.. kirjoitti:

näyttää kun Osmo olisi vielä kateellinen työttömille en olisi uskonut on sen verran vanha ja hyvät tulot jotta voi kirjoitella harhoja.ANTAISI OMAT TULONSA KAIKKI VAIKKA KÖYHILLE.ja rupeaisi itse pulloja keräämään jos se on niin hyvää hommaa.

Mikäs se Sonivaaran on kansanedustajan mahti eläkkeellä
        On patsastella.
        Liikut kesällä pyörällä ja talvella julkisilla,tämän alempiarvoisen
        kansan keskellä ja näät vai yhdeltä rajoittunneelta kannalta
        epäkohdat asiat Tyypillinen porvari näkemys!
        Mutta varmaanin tiedät myös et työnantaja pistää
        surutta kiertoon vanhemman työntekijän ja työllistää
        pitkaikais työttömän nuoren määräajaksi halvemalla
        ja ottaa seuraavan kun määräaika loppuu
        Näistä viel yhteiskunta maksaa osan

• Minä siivooja kun jään eläkkeelle , niin on pakko kerätä pulloja et saa jonkunlaisen toimeentulon.
        Siivoojan eläke kun on kuukaudessa alle 1000e .Siitä pois vielä verot. Sillä rahalla ei suomessa pysty maksamaan kalliita asumis kuluja, eikä ostamaan terveellistä ruokaa. Vaikka tekis töitä 68 vuotiaaksi , niin sittenkään ei saa juurikaan yli 1000 e kuukaudessa. Et on pullomummoksi ruvettava. Muty sittenhän on aikaa päivät kierrellä kattelemas pulloja.. Pysyy kuntokin korkella kävellessä pitkin kaupunkia..

• Soini voittoon!
        kaikkea.. kirjoitti:

Soininvaara päästelee taas suustaan vihreitä sammakkoja, mikä selittää PS:lle satavia lisä-ääniä. On aivan oikein äänestää PS:ää, kun kuuntelee näitä hallituspuolueiden airueita ja heidän aivopierujaan. Ajatelkaa, tällaisia on äänestetty edustamaan kansaa!

• ihmettelijä79
        Köyhä... kirjoitti:

hei vaan jäi ihmetyttämään et missä päin mahdat oikein asua jos yksiö tai kaksio on 800e kk lähe vaikka turun suuntaan niin jo hinnat on reippaasti puolta pienemmät

• kela
        Köyhä... kirjoitti:

Tule Kuhmoon Rivitalo kaksio vuokra 419 k

• Uudellamaalla
        ihmettelijä79 kirjoitti:

hei vaan jäi ihmetyttämään et missä päin mahdat oikein asua jos yksiö tai kaksio on 800e kk lähe vaikka turun suuntaan niin jo hinnat on reippaasti puolta pienemmät

kunta-asunnot rules ja hinnat nousee.

• 9

kiitos hallituspelleille että pulloja joutuu keräämään myös paskapalkkaa saavat työläiset.

• Köyhä....

niitä pulloja on, sasse mulle ?
        Perkele !

• Voi helvetti
        Köyhä.... kirjoitti:

niitä pulloja on, sasse mulle ?
        Perkele !

Nyt kokoomusnuoret toivotalkoisiin, eli puistoihin juomaan, että niitä pulloja riitäisi!
        Niitä tarvisi vähintään 250 000 000 kpl/kk.

• rikkaat opiskelijat
        Voi helvetti kirjoitti:

Nyt kokoomusnuoret toivotalkoisiin, eli puistoihin juomaan, että niitä pulloja riitäisi!
        Niitä tarvisi vähintään 250 000 000 kpl/kk.

Korotuksia vaan opintotukiin, niin pysytään me pulloissa!

• Itsenäisyyteen...

Meppä ite kattoon tonne nurkkiis paljonko tyhjiä pulloja löydät, ainakin täällä maaseudun pikkukylässä ei yhtään, sen tiedän koska lenkkeilen päivittäin.

Ottaisin ilomielin vastaan, vaikka yhdenkin päivän työn jos sellaiseen olisi mahdollisuus. Se, että ei tarvitse etuuksia hakea tarkoittaa sitä, että on itsenäinen eikä kukaan tutki kaikkia sun tietoja esimerkiksi sossulla on oikeus potilastietojen ja kaiken mahdollisen syynäämiseen, oliko sulla emätintulehdus vuonna 2002 vai vaan jalkasilsa. No, kumpaakaan minulla ei ole ollut.

Kyllä jos sairaat hoidettaisiin, eikä kunnat siinä muka säästäisi, niin hoitojonot olisivat lyhemmät. Nyt jos sairastut menetät työpaikan ja joudut hakemaan kunnalta tukea. Jos olisit terve, niin olisit työkykyinen.

Työllisyyskoulutuksella voi kouluttaa ihmisiä, edes jotain tekemään. Uskon, että suurin osa terveistä ihmisistä on halukas töitä tekemään (ainakin ne jotka minä tunnen), hyvin pieni osa niistä on huijareita. Olen minäkin nähnyt yhden miehen joka oli niin tyhmä, että oli töissä, haki sairaspäivärahaa ja työttömyyskorvausta, mutta niiden pösilöiden perusteella ei tarvitsisi yleistää kaikkia työttömiä.

Alkoholistit ja mielenterveysongelmaiset ovat asia erikseen, mutta eihän niitäkään nykypäivänä hoideta, koska säästetään.

En minä ainakaan eroaisi ja hajoittaisi perhettä vain vaivaisen työttömyyskorvauksen takia, lapset kärsivät sellaisesta, eikä kukaan tervejärkinen uhraa omia lapsiaan semmoisen asian takia.

Minua ei ole koskaan pakoitettu millekkään kurssille, eikä koskaan tarjottu minkäänlaista työtä. Itse olen molempia hakenut aktiivisesti. Töihin en ole päässyt ja kursseille ei ole valittu. Olen silti sinnikäs, enkä luovuta.

Haluaisitko sinä kenties palkata minut? Minulle käy osapäivätyökin, vaikka vain yhden päivän.

Asunto on ihmiselle välttämätön ja jos ei ole tuloja niin ilman asumistukea ei pysty asumaan missään. Pesisin vaikka vessoja (jota olen toki tilapäisesti päässyt tekemäänkin) mieluummin kuin olisin työtön. En asu pääkaupunkiseudulla.

• penninvenyttäjä ....

olin 2 kuukautta töissä ja vielä siivoojana, vaikka minulla on pitkä työura myyjänä..sitä ennen sain peruspäivärahaa vähän yli 400e ja sossusta pienten tukien takia 60e..jouduin selvittämään tämän vaivaisen 60e takia jokaikisen sentin käytön sossulle...ja kerjäämään mustalaisten, alkoholistien ja maahanmuuttajien joukossa..noh,nyt saan sitä himoittua ansiosidonnaista päivärahaa..olin tuota 2kk ennen töissä ..työaika oli 4 tuntia !!! ja palkka puhtaana reilusti alle 700 euroo miinus verot..nyt saan 485 euroo kuussa ja tuon 2 kk työssäolon takia vuokrani nousi 60 euroo....eli saan sen mitä ennen työssäkäyntiä..ja sossu ei anna senttiäkään..onneksi en juo enkä polta,,,ja huvituksetkii ovat kävely ja pyörälläajo lenkit..ja hernesoppa ja maksalaatikko ovat ihan hyviä ruokia..eikä ainakaan vielä ole velkaa senttiäkään minnekkään..mutta aattele ite..485 euroa puhtaana,,asumistuen jälkeen jää itse maksettavaa vuokraa noin 160 e..puhelin ja sähkölaskut noin 60 e 2 / kk ,,nettiliitymä melkein 60e 2 kk..lääkkeet ja ruoka..yhden ainoan kerran pyysin sossusta apua kun ekan päivärahan maksu kesti 2kk........!! sain pienen summan sossusta,jotta sain vuokrani maksettua, ja sossu peri joka sentin takas heti kun liitto maksoi ekan päivärahan.. ja vielä 30 euroo enemmän kuin mitä oli minulle maksanut...!!minulle ei jäänyt yhtään käyttörahaa kuukaudeksi..........sen jälkeen en ole sossun ovea aukaissut enkä pyydä perkule mitään..kerään pulloja joilla ostan ruokaa ja liiton päivärahoilla maksan laskuni ja muut menoni..katkeraksi kyllä vetää,kun maahanmuuttajille maksetaan kaikki mahdolliset kulut..autoa ja ajokorttia myöten..ja minä saan pihistää joka helvetin senttiä.......ja tää ei ole mikään provo eikä satu vaan 100% totta..

• Täällä ei ole töitä.
        penninvenyttäjä .... kirjoitti:

olin 2 kuukautta töissä ja vielä siivoojana, vaikka minulla on pitkä työura myyjänä..sitä ennen sain peruspäivärahaa vähän yli 400e ja sossusta pienten tukien takia 60e..jouduin selvittämään tämän vaivaisen 60e takia jokaikisen sentin käytön sossulle...ja kerjäämään mustalaisten, alkoholistien ja maahanmuuttajien joukossa..noh,nyt saan sitä himoittua ansiosidonnaista päivärahaa..olin tuota 2kk ennen töissä ..työaika oli 4 tuntia !!! ja palkka puhtaana reilusti alle 700 euroo miinus verot..nyt saan 485 euroo kuussa ja tuon 2 kk työssäolon takia vuokrani nousi 60 euroo....eli saan sen mitä ennen työssäkäyntiä..ja sossu ei anna senttiäkään..onneksi en juo enkä polta,,,ja huvituksetkii ovat kävely ja pyörälläajo lenkit..ja hernesoppa ja maksalaatikko ovat ihan hyviä ruokia..eikä ainakaan vielä ole velkaa senttiäkään minnekkään..mutta aattele ite..485 euroa puhtaana,,asumistuen jälkeen jää itse maksettavaa vuokraa noin 160 e..puhelin ja sähkölaskut noin 60 e 2 / kk ,,nettiliitymä melkein 60e 2 kk..lääkkeet ja ruoka..yhden ainoan kerran pyysin sossusta apua kun ekan päivärahan maksu kesti 2kk........!! sain pienen summan sossusta,jotta sain vuokrani maksettua, ja sossu peri joka sentin takas heti kun liitto maksoi ekan päivärahan.. ja vielä 30 euroo enemmän kuin mitä oli minulle maksanut...!!minulle ei jäänyt yhtään käyttörahaa kuukaudeksi..........sen jälkeen en ole sossun ovea aukaissut enkä pyydä perkule mitään..kerään pulloja joilla ostan ruokaa ja liiton päivärahoilla maksan laskuni ja muut menoni..katkeraksi kyllä vetää,kun maahanmuuttajille maksetaan kaikki mahdolliset kulut..autoa ja ajokorttia myöten..ja minä saan pihistää joka helvetin senttiä.......ja tää ei ole mikään provo eikä satu vaan 100% totta..

maksetaan vaan 500 päivää, millä sitten elät?

Kaikila yöttömillä ei ole sitä. Monilla saattaa olla vielä perhe elätettävänä, muuttama lapsi.

Taidat asua pääkaupunkiseuulla.

• Sikailulle - .

Viimeeks ku sossuil oll seminaaripäivä ryypättiin rankasti! Veturit nykyiset puoluepomot oli tosi hihhulissa! Tytöt tuoksahti ja vaappui kulkiessaan. Onneksi juhlat pidettiin ravintolan tiloissa ei päässyt perk...el ..een rahvas näkemään ja keräilemään pulloja! Näin säilyy köyhyys! Voidaan viettää toiset seminaarit het perään kun asiakkaita riittää luukulla kerjäämässä tukea. Näin tukityöllistetään virkoihin avuttomat kerman kakarat.
        Nää puliukot ja ämmät antaa ääniä, luvatuista tuista jotka todellisuudessa itse maksaneet. Häh häh hää
        Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku mut ku on ottanut sen tipan tuhansista itse keräämistä pullonpohjista on systeemi mätä ja taudit levii. PUMMEJA kaikki ja saman arvoisia ihmisinä istui sitten millä tukipallilla hyvänsä. Samoja vero lainarahoja ryypätään.
        Lakeja tulisi muuttaa niin, että kaikki ihmiset pääsisivät pöydänääreen nauttimaan puhtaista laseista annoksensa tai vaihtoehtoisesti eduskunnassa löhöävä, löyhkäävä, ällöttävä massa joka suurilla tuilla metkuilee. Samaan sossun jonoon kerjäämään ylimääräistä leipänsä päälle. Eri asia ne poliitikot ketkä pystyvät osoittamaan työnsä tuloksilla ansainneensa palkkansa.

Näin kaupunkikuva siistiytyisi kun tuilla elävät ja työllistetyt siirtyisivät sisätiloihin. Ei tarvittaisi partiopoikia ja tyttöjä tyhjentelemään pulloja ja ohjaamaan veronmaksajia pois kaduilta lähimetsiin ja pusikoihin.

• ei keskusta-kokoomuk
        penninvenyttäjä .... kirjoitti:

Kokeile äänestää perus-suomalaisia, persut on ainoa puolue joka ajatelee perus suomalaista väestöä, porvarit ajaa tietysti vain porvarin(suur omistajan etua, kokoomus) perus suomalaiset on perus suomalaisia varten!

• Provoko?

Oletko ajatellut miltä joutuisi joutua työttömäksi, ilman omaa syytä.

Lainat ulosottoon, luottotiedot veks. Uutta työpaikkaa mahdoton löytää.
      Ei vara käydä parturissa, ei hammaslääkärissä, ainoot kengät kirpparilta ja niistäkin tarttui hirvee jalkahiki. Eloveenakuurilla kunto romahtanut. Vaatteet kirpparilta ja myös sen näköisiä. Ei varaa käydä yhtään missään saatika harrastaa yhtään mitään. Röökistä ja viinasta nyt niin väliäkään, muttei niihinkään olisi varaa.

Sellainen elämä saisi sinut näyttämään ennen pitkää onnettomalta luuserilta tai hampparilta, vaikket sitä todellisuudessa olisikaan ja joku sitten tulisi sanoman; "Että kyllä tekevä aina töitä löytää, keräile käpyjä tai pulloja !! "

Mutta nykypäivänä et voi tietää kuka on seuraava joka sairastuu, palaa loppuun tai muuten vaan vähennetään henkilökuntaa.

Nuorilla ei ole työkokemusta ja keski-ikäinen on jo liian vanha. Hyvin harva saa uutta työpaikkaa, sitä vaan pidetään itsestään selvyytenä, koska itsellä sattuu oleman tällä hetkellä työpaikka ja saa tuntea itsensä jotenkin paremmaksi ihmiseksi haukkumalla ja mustamaalaamalla muita.

Se, että heitetään vitsinä tuommoinen kommentti, niin joku voi ottaa tosissaan senkin ja työttömyyskorvaukset poistetaan. Voihan sapuskan vaikka varastaa, ei siinä mitään häviä, pääsee ilmaiseen täysihoitoon linnaan.

• mää vaan

Täysin samaa mieltä.. yritin laittaa plussat sulle mut jostain syystä miinustivat ja kun yritin uudestaan niin vastaus oli että olet jo tehnyt sen.. mutta nyt haluaisin antaa sulle 100 pistettä ja papukaija merkin..

• penninvenyttäjä.....

ei kelpaa enää minnekkään...minulla olisi työhaluja ja terveyttä..en käytä alkoholia,en tupakkaa..työssäollessani oli hyvät työtodistukset ja moitteeton maine = luki työtodistuksissa että rehellinen ja luotettava,ahkera työntekijä..ei se vaikuta mitään jos on liian vanha..kunnon normaalipalkkaista työtä ei tämänikäiselle ole tarjolla..kyselty on vaikka kuinka paljon..täällä missä asun,,oli yhteenkin avoinna oleviin työpaikkoihin ( noin tusina..uusi liike avattiin ) hakijoita yli 500 !!!!!!!..eipä siinä yli 50v ruppanalla paljoo mahiksia ole....ei miusta ole edes lähihoitajaksi kun en pysty edes sokerimittausta tekemään toiselle ihmiselle saatikka pistämään jollekkii piikkiä persuksiin.........joten mitä teen,,???? Töitä kun ei vaan pienessä kaupungissa ole tarjolla ja kotiani sekä lähimmäisiäni en halua menettää..jos lähtisin esim Helsinkiin työtä etsimään..sielläkin ovat " mamut" vieneet kaikki työpaikat..

• Lusmuilija-mies...

elän kaksoiselänää.
      Minulla on kelohuvila ja uusi Mersu järvenrannalla naapuripitäjässä. Olen ne kaikki hankkinut pelkän viltin avulla känsäisillä käsilläni, keräämällä tyhjiä pulloja.

Peitteeksi, minulla on toki kunnan yksiö ja haen toimeentulotukea (200€/kk). Naapurit ovat kumma kyllä minusta valittaneet, musiikinsoitosta ja röökin hajusta, vaikka en ole koskaan paikalla. Minut on muka nähty lähikaupan kassallakin ostamassa Aroma-toppaa.

Siis, olen se pitkätukka teidän alakerrasta, joka 2 vuotta sitten kävi katsomassa sitä asuntoa.

Rukoilen, minulla on perhe, vaimo ja kolme lasta, älkää käräyttäkö minua....

• Tyätön Mamu

Väittää että työttömät Mamut elää liian hyvin sosiaaliturvalla ja kerää vielä pullojakin.

Siksikö Mamut ei tee töitä ?

Kerääkö Mustalaisetkin pulloja ?

Olipa rasistinen kommentti.

Osmo voisi tarkentaa senverran että tarkoitti vain Suomalaisia.

• Vetelät housuissa
        Tyätön Mamu kirjoitti:

Väittää että työttömät Mamut elää liian hyvin sosiaaliturvalla ja kerää vielä pullojakin.

Siksikö Mamut ei tee töitä ?

Kerääkö Mustalaisetkin pulloja ?

Olipa rasistinen kommentti.

Osmo voisi tarkentaa senverran että tarkoitti vain Suomalaisia.

Siellä vaan nappeja painellaan ja ehkä luullaan jostain jotain tiedettävän. Hävettää kansalaisena! Miten tommonen lössi laiskoja on kerääntynyt tonne yhteen paikkaan. Näky on kuin puliveivareita syötettäis linnassa hopea lauasilta ja palanpainikkeeksi shamppanjaa. Tarjoilijoina minihameiset napatanssijat!
        Joku taso oilsi syytä 2000;luvulla saada aikaiseksi päättäviin elimiin. Ehdottaisin 4v peruskoulutusta yliopistossa, niin oppisivat ehkä painamaan oikeaa nappia oikeaan aikaan.
        Jos on siitä järkyttynyt että joku harva on välttynyt sossun luukun takana jonottamiselta pienellä oma -aloitteellisuudella. Todellisuudessa taitaa olla paskat pelosta housuissa, kun joku on ajatellut omilla aivoilla. Sehän voi seuraavissa vaaleissa haastaa jälkeen jääneet - vähän yksinkertaiset valtiomiehet kokeilemaan millaista on oikeasti elää tukiviidakon järjettömässä suossa. Mamut on tän viidakon ohittaneet ylisuuren tuki paapomisen avulla. Maan omat kansalaiset kärvistelee vuositolkulla, kun peittoa vedetään kuin hölmölässä konsanaan vuorotellen ylös ja alas sen seurauksena, että päätetään vain jotain kunhan jotain oltaisiin tekevinään.
        Monet asiat ovat yhteiskunnassamme päin prinkkalaa. Olisiko syytä priodisoida mihin kannattaa satsata varojamme? Oikea kähmintä ja sulle mulle politiikalle pitäisi saada ainakin suitset suuhun. Pullonkerääjä ei ole työllistänyt itse itseään. Mutta tekee hyvää työtä! On oma alotteisesti hankkinut voita leivälle. Ihailtavaa aktiivisuutta!
        Kun poliitikot "siunataan" keräämään varoja on laitettava AINA pukin sijaan oikea vartija seuraamaan että varat käytetään niin kuin on aluksi luvattu. "Lainaamiselta" omiin hämärä pisniksiin on katkaistava siivet. Siis tähän tarvitaan LAKIehdotus. Tiilenpäitä lukemaan ja väärin avuin "ansaitut" etuudet, virat yms. välittömästi peruttava. Lisäksi tulisi perässä korvausvaatimukset yhteiskunnalle aiheutuneista kuluista.

• MOOSES II

TAAS KAIKESTA PIHALLA OLEVA POLIITIKKO. UFOMIES KROISOS SOININVAARA EI YMMÄRRÄ ETTÄ NE SYYT OVAT KAIKKI EDUSKUNNAN JA KELAN BYROKRATIAN. KAIKKI TUET OVAT TODELLISUUDESSA 1980-LUVUN TASOA JOLLA EI TULE TOIMEEN. ITSELLE JÄÄ VUOKRAN JÄLKEEN N.200 EUROA JOLLA SITTEN MAKSAT NETI, PUHELIMEN, VAATTEET, RUUAN JA MUUN. AUTOSTA EI TARVITSE HAAVEILLA EIKÄ HARRASTUKSISTA. EI JUHLITA EIKÄ OLE VARAA IHMISSUHTEISIIN.
      AINOA SOSIAALITUKI MILLÄ TULEE TOIMEEN ON LIITON PÄIVÄRAHA TÄSSÄ MAASSA. MUULLA EI.
      PITÄISI VAIN OLLA HYVÄTULOISIA TÖITÄ ETTÄ PÄÄSISI SILLE.

TAISI OLLA JYRKIKÄTEISEN JA KUMPPANEIDEN TILAAMA TUO JULKAISU MUUTENKIN

• Pienituloinen.

Missäpäin tämä Soininvaara asuu? Onkohan siellä tienvaarret täynnä tyhjiä pulloja ja tölkkejä?

• jooooo

mutta onneksi täällä saa edes jotain rahaa työttömänä. Ongelma on työttömyys ja pidentyvät eläkeiät... pätkätöillä ei elä.

• reino hirvikoski
        Pienituloinen. kirjoitti:

Missäpäin tämä Soininvaara asuu? Onkohan siellä tienvaarret täynnä tyhjiä pulloja ja tölkkejä?

Olen eleäkkeellä kerään pulloja pienen eläkkeeni lisiksi. Täälläpäin on kesässä ainoastaan parit sellaiset ulkoilmatilaisuudet joista saalis on sentään jonkinmoinen. No sunnuntaiaamuut on myös parempia , että voi satakin pulloa löytää. Muina päivinä voi olla onnellinen jos parikymmentä pulloa saa kastaan. Siinäkin saa lenkkeillä muutaman kymmenen kilometria. No pysyypä kunnossa. Kaupungeissa siis hieman suuremmissa on paremmat mahdollisuudet tuloihin pulloillakin. No löytää niillä lenkeillä aina joskus muutakin kuin tyhjiä pulloja. Mutta pääasiassa pelkkää roskaa. Olen yli 70 ja eläkkeellä olen ollut 5 vuotta. Varmaan pian alkavat lenkit vähetä ja saalis jää entistä ienemmäksi. Saa nähdä pystyykö lääkkeitä ostamaan enää sitten. Asun omassa mökissä lämpötilan olen laskenut n. 10 asteeseen. Jolläkin tarkenee villapaita päälla ja tietty pitkät alushoust ja toki myös päälihousut. Yön sentään täkin alla kelpaa.. Lisää sähköä säästyy kun valaistusta vähentään. Tämä tietokonekkin vähän lämmittää on pojan 6 vuotta vanha läppäri pääsee sillä sentään nettiin.

• lkglpoäää''¨¨

Niin kauvan kun syötävää ruokaa heitetään roskikseen, ei Suomi ole lähellekkään köyhä maa.

• Roskavaras..

Perkele kun ne roskiksetki pannaan lukkojen taakse.

Ettei vaan köyhä saisi niitäkään. Joku Kokoomuksen määräys ?

Ne on mädännytettävä sinne. Kiusa se on pienikin kiusa.

• Pienituloinen

Se roskiin heitetty syömäkelpoinen ruoka olisi kyllä kelvannut monelle köyhälle.

• on siinä homma

Se on 2000 pulloa kuussa. Se on 66 pulloa päivässa. Jos kymmenen tuntia kerää se on enempi kuin joka kymmenes minuutti löydettävä yksi. Mitenkän tuo onnistuisi?

No, ruokatuntejahan taikka kaffepaussejahan ei ole, kun ei ole mitä mutustaa!

• 10c,15c,20c vai40c?

Muovipullot nykyaikaa ja "tuplapantti" lasikuoriin verrattuna. Mutta kuka jaksaa lasia kantaa?? Pyörän sarvissa tai lähistöllä autoon mieluummin ellei voi suoraan lähikauppaan palauttaa. Alumiinitölkit suuri ilon aihe mutta liian helppo tärvellä. Suuria paikallisia ja ajankohtaisia vaihteluita kaikkien laatujen 'esiintymisessä'. Viime kesä varmasti kerääjien 'unelmakesä': tosi lämmintä ja janoisia juovia ihmisiä kaikkialla, jopa läpi yön. 200e/kk tekee viikpnloppua kohden 50e; yhteensä pe ja la. Mutta talvella selvästi vaikeampaa. Ihmiset tyhjentää bussipysäkeillä ja kapakkajonoissa. Parkkipaikoilla. Kaupungeissa pääkatujen parveilijat jotka asuvat keskustassa kotikenttäedulla. 24/7 aukioloajoilla lähikauppa uusinta uutta nopean palautuksen kannalta. Varmasti upeaa. Totista hommaa ja huonolla säillä hirvittävän karseeta. Talvipakkasissa!! Aikapanos/tuotto-odotus tasapainon jokainen viitteliäs itse miettii. Kuten mihin raskaan raadannan tulokset käyttää tietty myös.

• pahoinvointia

Ainoita maita vissiin, missä pullonkeruulla voittaa yhteiskunnan tuet? Hyvä Suomi! Taas tuli voitto kotiin!

• Köyhyys..

toissavuonna näin yhden puolen litran Jaffa-pullon tienvarressa, mutta yksi eläkeläinen ehti ensin, hyvä, ettei tappelu tullu.

• Alumiini kolhoosi
        Köyhyys.. kirjoitti:

toissavuonna näin yhden puolen litran Jaffa-pullon tienvarressa, mutta yksi eläkeläinen ehti ensin, hyvä, ettei tappelu tullu.

Ennen ei tullut pajon pyörälenkeillä katseltua ojanpohjia ja tienreunoja.
        Nykyään tulee katottua vaan ojanpohjia ja tienreunoja. Tänä syksynä ajelin ihan huvikseni yhtä sivutietä, jossa oli vähän asutusta.
        Ojanpohjalta alko löytymään pulloja ja tölkkejä. Löysin kaksi Up siden muovipulloa 50 metrin päässä toisistaa ja pari tölkkiä ihan vierekkäin. Noin 4 km matkalta n.3 euron arvosta pulloja ja tölkkejä.
        Soininvaara voisi näyttää paikkoja, mistä niitä tölkkejä ja pulloja, että joka kuukausi tienaa 200 euroa.
        Ei niitä pulloja ja tölkkejä löydä isoja määriä, mutta aina niitä muutaman voi löytää, ainakin kesäisin.
        Kyllä silmätkin alkaa aika hyvin havaitsemaan heinän peittämänkin tölkin, kun vähänkin alumiinia näkyy.
        Keskikaupungilta voisi löytyä enemmän pulloja, mutta kun on niin aamu uninen, ettei millään jaksa lähteä liikkeelle klo 05-06 aikoihin aamuyöllä.

Yhdestä paikasta ojanpohjalta löysin vierekkäin 2 Novelle Aqua 0,5 litran muovipulloa a 0,20 centtiä/kpl
        Löytyisipä tällaisia potteja enemmän.
        Joskus löytyy noita isompia alumiinitölkkejä, jotka on 2xisompia, kun normaalit alumiinitölkit ja sitten näitä tosi pieniä alumiinitölkkejä.
        Sais olla noissa isommissa alumiinitökeissä pantti 30 senttiä, koska ovathan ne kooltaan puolet isompiankin. Kyllä noita alumiinitölkkejä ja muovisia limukkapulloja mielummin kerään, koska ne ovat paljon kevyempiä ja niistä saa enemmän kuin lasisista kaljapulloista, joista etikettikin voi olla irronnut.

Kaupunki on ainakin vaikeuttanut tölkkien saamista, kun ovat laittaneet nämä ammottavan syvät molokin kidat. Siellä on pimeässä 3 metrin syvyydessä pantillisia tölkkejä ja hankala niitä on sieltä millään ylös onkia. Vielä kun molokin kidan suuaukko on tehty ahtaaksi ja niin korkeallekin, ettei joka säiliön pohjalle edes pääse näkemään.
        Minä ainakin toivon, että tievarsilta ja ojista löytyis paljon tölkkejä ja pulloja.

Uimarannalta olen löytönyt kolikoita metallinilmaisimella. Yhdeltä rannalta syksyn saldo oli vajaa 15 euroa.
        Muutamia 2 euron kolikoita löytyi. 20 centin kolikko oli hiekan pinnalla näkyvissä.
        Yhden euron kolikko löytyi n.25 cm syvyydestä.
        Yleensä kolikoita löytyy 2-10 cm syvyydestä. 5 centin kolikot ovat huonommassa kunnossa, jos ovat olleet maassa pidempään, yleensä ruosteessa.
        10,20 ja 50 centin kolikot ovat säilyneet parhaiten.

• pantiton puteli

Vietävä kun jo kumartuu hymyssä suin tienestiä nostamaan maasta ja se on sitten joku export-veroton puteli!

Kyllä vaan pitää saada pantti laivaltakin tuoduista juomaputeleista maissa! Se tietäisi äkkiä tulojen tuplaantumista!

• Rousku orava

Mistä noin paljon pulloja mukamas löytyy, kun mies väittää, että pullja keräämällä tienaa helposti 200 euroa kuussa.
      Kesällä pulloja ja tölkkejä löytyy jonkinverran, muttei kyllä 200 euron edestä silloinkaan talvesta nyt puhumattakaan.
      Ei talvella enää pulloja ja tölkkejä löydy, kun on pakkasta, pimeää, liukasta ja lunta joka paikassa.
      Talvella ihmiset juovat sisätiloissa, pullot ja tölkit jää sisälle, eikä päädy tienvarsille/puistoihin.

On senverran hidasta ja työlästä hommaa pullojen kerääminen, ettei niistä mitään veroja kyllä maksella.

• -.-.-.-.-.-.-.-.-

hieman harhaan tuo keskustelu soininvaaran pullonkeruu jutusta.
        Sitä hän yritti tuoda esille kuinka hankalaksi elämä menee huonopalkkaisten pätkätöiden kanssa,
        tulee karensseja ja selvityksen vaatimuksia toisensa perään, saattaa tulla sos.etuuksien takaisin perintöjä vaikka rahat on eletty. Hänen mukaansa paremmin menee jos on toimeentulotuella ja saa muut asiaan kuuluvat maksut, sitten voi vaikka hankkia verotonta tuloa lisäksi vaikka pulloja keräämällä.
        Jotenkin tähän malliin se ainakin radiossa jutteli.

• tiukula

Minäkin olen kerännyt pulloja. Pullomummo meinasi uida liiveihin, kun hänen hoodeilleen erehdyin.

Terveisin korkeasti ei-huuhaa -alalle koulutettu pulloinkerääjä

• ::::::::::::::::::::

VITTU MITÄ PASKAA SE OSMO KEKSIIKI

• kdjchdsuhd

Tuskin on Soininvaara ihan tuota tarkoittanut? Pullonkeruusta matemaattisesti voisi kyllä todeta siten, että jos mä näen kaupungissani satunnaisella viiden kilometrin kävelymatkalla yleensä maksimissaan pari, kolme, viis roskiin tai maahan heitettyä tölkkiä, ei siitä satasia saisi, vaikka alkaisin keräilläkin. Ja varmaan vaikka menis rannalle kesällä roikkumaan, ei saisi kuin pari kymppiä, vaikka kuinka keräilisi, harjoittaen samalla terveysnatsien korostamaa hyötyliikuntaa... Viimeksi kun juttelin ystäväni kanssa yhdenkin mieleeni jääneen ystävällisen puliukon kanssa puistossa, joka kertomansa mukaan keräili pulloja työkseen ja lisätienestejä saadakseen - ainoa yhden toisen lisäksi pullonkeruusta tienestejä saava tietämäni-, niin sen muistan ikuisesti, kuinka onnellinen hän oli, kun ennen raflaan menoa annoimme hänelle yhden kokonaisen olutpullon. Ihan kysyi, että : "Onko tää kokonaan mulle?". Kertoi lisäksi, että oli asunnoton ja että ruokansa eteen keräsi pulloja. Hirveän ystävällisesti ihmiset kyllä puistossa hänelle tyhjät pullonsa luovuttivat, mutta eiköhän tuo esim. kerro siitä, että suomalaisessa yhteiskunnassa EI tienaa esim. pullon keruulla... Pahaa on tehnyt, kun on satunnaisesti nähnyt saman jäpikän talvipakkasilla, joskin kai häntäkin ystävänsä avustavat, kun yhteiskunta poliitikoineen ei viitsi.

• Formulanta

Sellaista, että itse olen pienellä paikkakunnalla kerännyt pulloja jo n. 15 vuotta ja on totta, että tavallinen kulkija ei luultavasti havaitse juurikaan pulloja varsinkaan talvisaikaan ns. teiden varsilla, mutta pullonkerääjänä kyllä oppii tuntemaan ne kriittiset paikat siten, että jos on ahkerasti asialla, niin päivän aikana ei ole mitään ongelmaa löytää ainakin 30 pulloa keskimäärin ihan mihin vuodenaikaan tahansa. Kaupungeissa on tietenkin paljon kovempi kilpailu, mutta ei kerääjiä sentään niin paljoa ole etteikö ahkera pullonkerääjä saisi kasaan 70 pulloa päivässä nykytilanteessa.

• Formulanta

Sellaista, että itse olen pienellä paikkakunnalla kerännyt pulloja jo n. 15 vuotta ja on totta, että tavallinen kulkija ei luultavasti havaitse juurikaan pulloja varsinkaan talvisaikaan ns. teiden varsilla, mutta pullonkerääjänä kyllä oppii tuntemaan ne kriittiset paikat siten, että jos on ahkerasti asialla, niin päivän aikana ei ole mitään ongelmaa löytää ainakin 30 pulloa keskimäärin ihan mihin vuodenaikaan tahansa. Kaupungeissa on tietenkin paljon kovempi kilpailu, mutta ei kerääjiä sentään niin paljoa ole etteikö ahkera pullonkerääjä saisi kasaan 70 pulloa päivässä nykytilanteessa.

• Ei onnistu meiän kul
        Formulanta kirjoitti:

auto, mutta siihen ei ole varaa.

• myyjä3_
        Formulanta kirjoitti:

Sellainen, joka luulee että Helsingissä voi helposti tienata pulloja keräämällä, erehtyy kyllä. Helsingissä jo jotkut spuget, Romanian romaanit ja rutinoituneet vähävaraiset pullonkerääjät kilpailevat niistä pulloista. Ulkomaiselle opiskelijalle, joka ei voi saada töitä Suomesta kielitaidon puutteen takia, pullojen kerääminen on ainoa tapa tienata. Apajat ei todella ole antoisat!

• penninvenyttäjä..
        Ei onnistu meiän kul kirjoitti:

auto, mutta siihen ei ole varaa.

olisi löytää varakas mies..minäkin sinkkuna luulin sellaisen löytäneeni..noh oli vähän aikaa mies joka vei ulos syömään , osti vaatteita tälle resuperseelle ja kustansi jopa muutaman matkan ja maksoi minulle ajokortin joululahjaksi siitä hyvästä kun autoin häntä ja laitoin hänelle ruokaa ja kävin hänen asioillaan..mies osottautuikin valehtelevaksi, väkivaltaiseksi juopoksi..sepä siitä onnesta...noh..elin edes vähän aikaa melkein normaalia elämää ja sain jopa muutaman uuden vaatteen lahjaksi itselleni..nyt on muistona vain mustelmat ja muistot kuinka riensin karkuun raivoavaa juoppohullua..onni yksillä ..talvi kaikilla...........

• t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

mä oon toista vuotta keränny seinäjoella pulloja,ja keskiansio on 5 euroa päivässä,ja voit tulla kokeileen,kuinka sulle vittuillaan homoksi,oo sinä vaa osmo omas kartellis

• ainakin minä

mulla on yhessä pulossa siima vetelen sitä pulloa edes takas ja kun saan kuitin niin käyn kopioimassa veilä kotona sen että ei tarvitse joka päivä olla siinä pullokoneen luona.

• ffffffuuuu

Ja sonnanjauhamisella elää herroiksi ja tarvitsee olla töissä vain murtoosan siitä mitä oikea työtä tekevä. Ja riittää tosiaan vain siellä oleminen useimmiten.

• Walters

En tuosta pullonkeräyksestä sano mutta Suomeen pitää saada pieni kansalaispalkka kaikille että loppuu tämä järkeä vailla oleva sosiaali ym. tukikikkailu. Pienellä kansalaispalkalla kaikki työnteko on aina järkevää.

Kansalaispalkka ei ole dramaattinen muutos nykytilanteeseen sillä työmarkkinatuki ym. mielletään jo kansalaispalkaksi.

• fghhfhfghfg

että mä saisin muuttorahat kouraan, että pääsis tästä paskakylästä muualle, sellaiseen paikkaan jossa saattais töitä ehkä saada, täällä niitä ei saa, täysin sisäsiittoinen paikkakunta - ne paikat joita ehkä olis haussa, ne menevät kyllä sitten ihan tarkkaan harkiten niille, jotka ovat ahkerasta veronmaksajasuvusta. Näin! Ja sitten jos vielä näin vähän aikaa tälläkin paikkakunnalla asuneena jonkun paikan saisi vahingossa, niin kyllä olis akkalauma kimpussa, että mitä sä tääll teet, täs kyläs olis muita, ihan oman kylän akkoja, jotka tarvis duunii...... Ja niin on kitkerää porukkaa, että sitten kun siellä on viis kuus määräaikaista, niin jumankauta sitä taistoo, yks varaa kaikki mahdolliset jatkomääräyskirjat jo hyvissä ajoin etukäteen, menee esimiehen luo lomalistat tutkiin, että toi on sitte mulle toi pätkä ja sitte toi ja toi, ja valitsee sitten kanssa niin, että kun on eripalkkaista samaa duunii tekevää, niin se ottaa kyllä takuulla ne korkeemman palkan paikat. Joo, ja jos on eri osastolla jotain, ja vaikka se ei sinne ite pääsis, kun ei voi kahdessa paikassa yhtä aikaa olla, niin se kyllä käy suosittelemassa sinne jotain, joka on varmasti sellainen, joka ei uhkaa sen omaa asemaa, eli ei ole juurikaan jäämässä taloon. Näin kateellista, juonittelevaa porukkaa.

Mutta joo, mistä mä ne pullot taion - pitäs varmaan semmonen 10000 pulloo temmata jostaan - kakstonnii ainaskii - takuuvuokra, vuokra, ja kuljetus. No, onks tietoo?

Ja tää paskakylä kyllä tappaa tän... Kyllä oonkin ollut tyhmä kun oon tän paikan valinnu....

• ghfghghf

edellisen kerran kun muutin, niin muuttoauton tilauksessa firman mies kuuli koko ajan että oltais menossa Helsinkiin, koko ajan. No, olis pitänyt lähtee, ois ehkä nippa nappa riittänyt rahat. Nyt ei riitä! ja sossu ei kustanna, olis kai sen hesan pään sossu kun sitä ehkäisevää toimeentulotukee sit maksais, jos maksais! Sillai. Kyllä. Vali vali. Ittehän valitsin tän paskakylän, sisäsiittoisen väen persreiän.

• proletaari Seppo
        ghfghghf kirjoitti:

edellisen kerran kun muutin, niin muuttoauton tilauksessa firman mies kuuli koko ajan että oltais menossa Helsinkiin, koko ajan. No, olis pitänyt lähtee, ois ehkä nippa nappa riittänyt rahat. Nyt ei riitä! ja sossu ei kustanna, olis kai sen hesan pään sossu kun sitä ehkäisevää toimeentulotukee sit maksais, jos maksais! Sillai. Kyllä. Vali vali. Ittehän valitsin tän paskakylän, sisäsiittoisen väen persreiän.

Luulisi kunnan maksavan muuttokulut mielellään, jos saat kunnalta tukia. Toisaalta jos saat tuet Kelalta ei kunta ole niin motivoitunut maksamaan muuttokulujasi.

Itse kun muutin eripaikkakunnalle pitkäaikaisena sosiaalitoimisto asiakkaana sain ohjeet ja äärettömän iloisen ja kiitollisen palvelun. Esiteltiin muuttofirma ja neuvottiin pyytämään maksuarvio johon myönnettiin heti maksusitoumus. Valitteli sossuvirkailijat vain hymyssäsuin ettei enää nähdä kun en kuulu heidän kunnan sosiaalitoimenpiiriin vaan neuvoivat asioimaan jatkossa uuden paikkakuntani sosiaalitoimistossa.

eli uhkaa tippua kunnanelätiksi ellei muuttotukea löydy?

• fgfjfghfghfg
        proletaari Seppo kirjoitti:

Luulisi kunnan maksavan muuttokulut mielellään, jos saat kunnalta tukia. Toisaalta jos saat tuet Kelalta ei kunta ole niin motivoitunut maksamaan muuttokulujasi.

Itse kun muutin eripaikkakunnalle pitkäaikaisena sosiaalitoimisto asiakkaana sain ohjeet ja äärettömän iloisen ja kiitollisen palvelun. Esiteltiin muuttofirma ja neuvottiin pyytämään maksuarvio johon myönnettiin heti maksusitoumus. Valitteli sossuvirkailijat vain hymyssäsuin ettei enää nähdä kun en kuulu heidän kunnan sosiaalitoimenpiiriin vaan neuvoivat asioimaan jatkossa uuden paikkakuntani sosiaalitoimistossa.

eli uhkaa tippua kunnanelätiksi ellei muuttotukea löydy?

jo aikoja sitten, vastaus ehkäisevän toimeentulotuen osalta: Ei. Ja lisäten sitten, että ei voi oikein antaa vastausta, kun pitäisi sitten olla jo asiakassuhde heihinpäin ennen kuin voidaan puhua edes ehkäisevästä toimeentulotuesta.
        ja kysyin siis itse asiassa ihan niin, että saako sitä yleensä näihin muuttojuttuihin - no, se muija sitten tietysti, että aina on se vaara, että asiakas kokee asian tulleen luvatuksi, niin paras sanoa ei.

Mutta sii miten voi olla ehkäisevän toimeentulotuen määrite, että annetaan jotta vältyttäisiin sinne putoamiselta, mä ymmärsin, sen niin ettei tarvis vielä olla asiakas ollenkaan, vaan hilkulla. Ja mä oon hilkulla. Muutenhan mä olisin jo lähtenyt täältä jos mulla riittäis rahaa - eli kun ansiosidonnainen loppuu, niin mäoon sitte toimeentuloluukulla. Enkä sieltä pois pääse.

• Hesaan...

ainakin ennen sai jonkun muutoavustuksen jos oli muuten oikeutettu toimeentulotukeen, jos muutti toiselle paikkakunnalle. En tiedä maksaisko nykypäivänä, mutta sehän olis kunnalle edullista pääsis asiakkaasta eroon samalla.

• METSÄILEVI
        ghfghghf kirjoitti:

...MENIKÖ OIKHIE ?
        jUU. Nää oikeushommat ei pelaa koskaa site ku kuvittelee omassa mielessä pienessä. Sillon ku o siinä hädän kynnyksellä seisomassa , naama vasten tuskan ja tietämättömyyden tuulta.

Niinpä, en puhu kokenattomana. kirjoituksesta jäi epäselväksi, miksi olet muuttamassa. Työ, opiskelu, perhesuhteet tmv. Jos vai muute vain muuttelet, käsitän soskun päätökset.

Jos työpaikan takia muuttaa, o oikeus avustukseen, sikäli, että on ollut yhteydessä työnantajaan ja tehny tarvittavat asiakirjat TE-keskuksessa eli työvoimatoimistossa. Josta sähköisesti tiettävästi tehdään tiedot edelleen....who know, where ?

Olen Hesasta muuttanu joskus 80 luvulla Karkkilaan, sattui ikävästi heti viikon jälkeen. Tapaturma paha ja ulos asunosta ja töistä, rullatuolissa.

Mutta kävelen ja juoksen vieläkin. Että ota elämä haltuusi, elä kuvittele että joku muu hoitaa sinua. Mutta nyt olen asunu Lapissa yli 20 vuotta. Tule tänne tervehtymään ! Omapää ja oma mieli. JA TÖITÄ RIITTÄÄ !

• Proletaari Seppo

äärettömästi alaspäin.
      Eihän se osannut pitää köyhien puolia yhtään.
      Nyt vielä kehtaa provosoida alipalkattua työtä kannattavaksi = tukia vielä alemmaksi.

Laitettaisiin: Niinistö & Zyskowitsi ajamaan työttömien etuja
      ja
      Filatov & Soininvaara herrojen asialle.

• 78

...ainakin jos sitä verrataan johonkin suuripalkkaiseen virastotyöntekijään, joka päivät surffailee netissä ja juo kahvia.

• 23

Kun työskentelin kerroshoitajana, sain vähemmän palkkaa kuin olisin työttömänä saanut, vaikka painoin hiki hatussa. Onneksi hotellihuoneista löytyi paljon pulloja ja sainkin niistä yli 200 euroa 3 kk:n työsuhteesta.

• Sahramin puru

Voi kumpa pääsisikin keräämään pulloja ja tölkkejä kaupungin hotelleihin ja edustustiloihin.
        Sieltä löytyis paljon pulloja ja tölkkejä ympäri vuoden ja paljon helpommin, kuin muualta.

• hoitaa asia

kuntoon, eli nostaa palkkoja niin, että kannattaa olla töissä.

• ilvis1

tämä sonnivaara itse noukkimaan vaikka pulunpaskoja.

• Veikkaanoikein

Niin mistä sitä rahaa oikein tulee hyväpalkkaisesta täysin tarpeettomasta virastako? Joka aiheuttaa vain
      kuluja ja harmeja? Raha kulkee rikkaan lompakosta köyhän kukkaron kautta jonkun ulkolaisen osakkaan
      arvo-osuustilille. Raha ei ole osa luontoa ja maapallo pyörii ilman rahaakin. Rahan arvokin on oletusarvo
      joka on keksitty suhdelukuna. Maidonviljelijältäkin välikädet ja keinottelijat lypsävät ja välistä vetävät
      maitotölkin hinnasta fyrkat tekemättä mitään töitä vaikka navetassa robotit lypsävät.
      Toisaalta ihminen on ainoa nisäkäs jonka tarvii juoda maitoa vierotuksen jälkeen.
      Sitten kun köyhät kuolee niin rikkaat todennäkösesti jää kitumaan, tolla osaamisella.

• heheh

Niin varmaan.

• vuokra-asuntoja

asuukin joku muu, keinottelumielessä.
        Kyllä Osmo tietää, kun on
        sosialiturvaa ollut ajamassa
        vuosikymmenien ajan.

• Suomalainen mies.
        vuokra-asuntoja kirjoitti:

vuosikymmenien ajan.

Vihreät kyllä tietää. Ne on ihmetelleet, että miksi jatkuvasti paksuna olevat somaliakat ovat "yksinhuoltajia" ja asuvat erossa mohammedeistaan.

• On vara pitää tyhjän
        vuokra-asuntoja kirjoitti:

vuosikymmenien ajan.

kuka helvetti semmoseen homemörskään muuttaa vapaaehtoisesti. Kunta-asunnotkin nosti vuokrat pilviin ja siellä ei taida asua ketään tällä hetkellä, tyhjillään ainakin tällä kylällä.

• tämä muistetaan

Ne oli vihreät, jotka vastusti panttien hinnannostoa!

Ei niinkään sosiaalista politiikkaa! Taas unohtui köyhimmät ja kurjimmat!

• en vahdi pulloja...

Tässä pullonkeruussa on yksi positiivinen juttu:se on kaikille vapaata.

• P & V Consulting

Kaiken taustalla on se että tämä perkelee vara lenin on huolissaan kaveriensa järjestämistä työllisyys kursseista, jotka siis ovat kallista ja hyödytöntä verovarojen lypsämistä kaikenmaailman tuulimyllyn lämittäjille ja puli & veiv konsultti yhtiöille.

• kaikille. 600 euroa riittänee.
      Ne töihin, jotka haluavat tienata enemmän.

• PIAN KOKOOMUS KUULEE

KESKUSTA-PORVARI HALLITUS LAITTAA PIAN SENKIN VEROLLA, SAAVAT SITTEN TAAS PIENENTÄÄ PÄÄOMA VEROJA RIKKAILTA!

KAI TAJUAT ÄÄNESTÄÄ SUOMEN PERUS VÄESTÖN PUOLUETTA PERUS SUOMALAISIA
      TYÖVÄEN JA PIENYRITTÄJIEN PUOLUE ILMAN SOSIALISMIA!

• Kultahammas

Kyllä minä ainakin kerään pulloja, kun kohdalle osuu ja kyllähän niitä osuu! On aivan uskomatonta, miten surutta heitetään selvää rahaa tienvarsille ja roskiksiin. Olemme monena vuonna ostaneet joululahjat perheelle autotalliin keräämillämme pulloilla ja purkeilla, sekä ostamme vuoden mittaan myös ruokaa joskus, kun näytämme lapsille konkreettisesti, että mitä saa muutamilla palautuspulloilla.
      Eihän näillä työtätekevä mitään ihme tiliä tee, mutta vapaa-ajalla polkupyöränkoriin tulee napattua tiensivusta pullot ja purkit, sekä autolla liikkuessani jollain levähdysalueella saattaa olla melkoinen määrä pantillisia purkkeja. Silti niitä kertyy vuoden mittaan melkoisesti.
      Tiedän muutaman kaverin, jotka ovat "työttöminä" ja keräävät sopivista paikoista pantillisia tölkkejä ja pulloja. Yhdellä kaverilla viikonlopun saldo on yleensä 700-1000 tölkkiä, eikä kohteita ole niin paljon. Kaveri tuo pienellä VW-avolavalla purkit palautukseen. Talvella on hiljaisempaa, mutta kesällä näyttää olevan aika vilkasta toimintaa.

• Uunot

...kas ku ei rekalla.

• Pullonkerääjä

Keräisin mielihyvin pulloja mutta kun kaikki pullontyhjentäjät palauutavat ne ihan itse. Toki kävelyllä, bongatessani palautettavan pullon tai tölkin otan sen mukaani mutta tämän vuoden saalis on varmasti alle parin €:n.
      Huomasiko tuo Soininvaaran pelle, että SUURINosa suomalaisia asuu kehäkolmosen ulkopuolella?

• X

Pienipalkkaisia pitaisi tukea enemman. Pullojen keruu kylla on hyvasta luonnolle, seka yrityksille jotka niita kayttavat, koska palautettu pullo tuottaa voittoa, nain ainakin vanhoilla pulloilla oli. http://mattiviikate.newsvine.com/

• HEHEHEHEHEHEHE!

pitäisi maastoon heittää 250 000 000 pulloa kuukaudessa. Joutuisimme ostamaan ulkomailta laivalasteittain pulloja heitettäväksi luontoon. Tarvitsisimme leegion ammattimaisia pullonheittäjiä. Pahimmilla työttömyysalueilla ei kadulla voisi kävellä, kun pulloja olisi nilkkoihin saakka. Tähän pakostakin päädyttäisiin, mikäli jokaisen työttömän olisi ansaittava 200€ kuussa verotonta pelkillä pulloilla. Osmolla on laskutaito hukassa. Kannattaisi ensin kokeilla pullonjenkeräämistä itse ja sitten vasta laukoa viisauksia.

• metsäilevi

Jos joskus festareiden tmv.jälkeen jollakin paikkakunnalla on rahaa (senttejä)kadulla lojumassa, ei tarkoita sitä että sitä on alati. Kaikki töissäkäyvät käsittää sen.
      Kyllä ite kans kerään pullot ku sattuu silmään ojista...ei silleen huono homma, tai kerron jollekin joka niitä lenkkipolulta keräilee.
      Tiiän myös, että Oulun ja Hesan seuduille kannattee mennä vapun ja juhannuksen seutuvilla. Kaverit tienanneet lähes 500 euroa muutamassa yössä, ku oli hätä saada rahaa asuntovelkoihin ym.

Jos on halu oikeesti yrittää ja mennä eteenpäin, kunioitan tätä pullojen keruu osakaskuntaa syvästi. Mie tärkeästi laitan kaikki pullot kiertoon ja muutaman namin vaikka ostan sillä. Ku muuten ei .

IHANAA, ETTÄ ON NÄITÄ PULLOJEN KERÄÄJIÄ JOKA PÄIVÄ !

• METSÄILEVI

tAIS VASITE LAITTAA VÄHÄN PROVAA KANSALLE ? hUVA HUUMOORI !

• Satunnaista tuloa

Elää missä elää, ei niitä pulloja kaikille riitä.

• tuhma poika

eivät myöskään ole niin reippaita,että jaksaisivat niitä kerätä,vaikka olisi mahdollisuuskin.tästä syystä osa myös on työttömiä ja pysyy.

• Ompas mun alotus

saanu huomioo

• blhahsahs

Pakko kysya... etta miksi taalla ei kukaan lahde opiskelemaan itselleen parempaa ammattia ja tulevaisuutta? Olenko liian idealisti...

• 50 euroa pottiin

• Elämä on...
        blhahsahs kirjoitti:

Pakko kysya... etta miksi taalla ei kukaan lahde opiskelemaan itselleen parempaa ammattia ja tulevaisuutta? Olenko liian idealisti...

Tuollakin asialla on vaan kaksi puolta.
        Noh lukemalla paljon lisää simerkiksi ammattikoulun jälkeen, se on noin 10 vuotta lisää lukemista että erottuisi MITENKÄÄN joukosta. Kymmenessä vuodessa duunari taas saa,no noin 25 000e vuosi on se mymmenessä vuodessa satoja tuhansia, siinä on lukialla loppupeleissä kiinniottamista...
        Toiseksi tiedän itse TASAN 5 kaveria jotka on lukenut 30 vuotiaaksi saakka, on diplomia ja insinööriä... Mutta, työttömyyskassallahan ne on, ei löydy vastaavaa työtä kirvelläkään ja lukemisen jälkeen taas duunarihommat ei kelpaa.

Kuten sanoin, on kaksi puolta... Suhteilla on hyvä mennä.

• Suckkero
      • rekisteröitymättäkin ... ja tyhjä sivuhan linkin takaa valkeni.

• Jotta pullonkeruulla voisi tienata, täytyisi saada käsiinsä pulloja, joita ei ole itse täytenä ostanut. Mistä niitä niin paljon löytyy? Ehkä kaupungissa ja ehkä joku yksittäinen henkilö voi tienata. Ei minulla ainakaan koskaan ole kauppaan vietäväksi kuin itse ostamiani pulloja. Silloin on maksanut hinnan pullon sisällöstä ja vain pantin saa takaisin. Jotta tyhjiä pulloja löytäisi, täytyisi muiden heitellä niitä "pitkin metsiä". Jos niin ei tapahdu vaan muutkin vievät ne itse kauppaan, ei tapahdu pullonkeräämistä.

Tuossa mainitusta lehdenjakotyöstä taas voi todeta, että paljon painetaan ja jaetaan aivan turhanpäiväistä paperisälää, pelkkiä mainoksia. Niiden painamisen voisi kokonaan lopettaa.

• rikoskannattaa...

Sopeutuminen yhteiskunnan oloihin on yksi osa inhimillistä elämää.

Ei ole yksilön vika jos yhteiskunnan pelisäännöt ovat vääristäviä.

Antakaa reilusti palkkaa reilusti tehdystä työstä, alentakaa vuokria ja muuta verotusta...

Turha alkaa lyömään lyötyä.

Siitäkin huolimatta ihminen sopeutuu, menee ennemmin linnaan syömään lämpimän aterian kuin istuu pakkasessa, kuolemassa.

• BackToTheFuture

Toi vanha äijä elää menneisyydessä jossa oltiin suomen kansalaisia, oikeuksineen...
      Nyt ollaan eu kansalaisia, pummeineen...

Rikkaat vs käyhät...

Kylse tuntuu kamalalta nähä ku suomi alkaa muistuttaan delhiä pummeineen ja kerjäläisineen...

• lkvg

jos soininvaaran keittiökaapissa on tuollainen määrä tyhjiä pulloja, ei se tietenkään tarkoita sitä että niitä kadulla kerättäväksi olisi samoissa määrin. jos olisi, niin silloinhan kannattaisi ihmisten jättää tavallinen duuni ja siirtyä pullonkerääjäksi.

• hullueiolejokapyytää

Mainio liikeidea, nään näitä ilmoituksia jo ajatuksissani :

" Etsitään ennakkoluulotonta työn sankaria pullonkerääjän kuljettajan apumieheksi,olet koulutukseltasi Akateeminen,ulospäinsuuntautunut ja varsinainen team työskentelijä.tunnet kansainvälisen transito kaupan.Lasi ja peltialan johtotehtävissä hankittu kokemus on etu.Puhut sujuvasti Ranskaa ja Englantia ja zwahilin alkeet on hallussa.
      Omaat luonnolisesti myös Ammattiajoluvan ja digipiirturikortin,etusijalla ed.mainittujen kelpoisuusehtojen täyttyessä, etusijalla on hakijalla paikkaa täyttäessämme S3 sähköluvat .

Luonteeltasi olet "hyvä tyyppi",(emme kuitenkaan oleta , että olet meiltä kavereita hankkimassa) ,joka ei kaihda koviakaan otteita tulostavoitteen saavuttamiseksija ja joka ei pelkää laittavansa itseään likoon.Tunnet tarjoamme alan palkkatason 15cent/tölkki ,joten sinun provisiosi on 3cent/tölkki.Ripeällä hyvät ansiomahdollisuudet .Oma auto välttämätön ja pidät työkalusi kunnossa.Luonnollisesti edellytämme nuhteetonta taustaa,koska käsittelet päivän päätteeksi suuria rahavirtoja.

Mahdollisuus myöhemmässä vaiheessa ostaa myös osakkuus yhteiskuntavastuun kantamassamme yrityksessämme.
      Kiinnostuitko?
      Lähetä kirjekuoressa hakemuksesi ja otsikoksi : "puupää"

Työn kesto:pitkä,tarvittaessa,lyhyt,kutsuttaessa,kausiluontoinen ja jatkossa ,ehkä vakituinen (24h)
      Työkokemus: vähintään 12v

Palkkaus: provisio aamupala tee tai thermoskahvi
      Työ alkaa: Juhannus aamuna klo 04.00 am"

• jsdofg

Meikäläinen on kerännyt jo useamman vuoden ajan yli 10000 euroa vuodessa. Lisäksi saan kaikenlaisia tukia maksimimäärät. Dyykkaan ruokaa roskiksista ja kerään kaiken löytämäni talteen. Elän leveää elämää 3h k s asunnossani joka on siis perintöä. Oikeita töitä en ole päivääkään tehnyt enkä tee, vain hölmö minun asemassani niin tekisi. Rahaakin on tilillä ja sijoituksessa lähes miljoonan euron edestä yhteensä.

Ja kaiken lisäksi elän kuin kitupiikki. Siksi ihmiset joskut heittävät rahaa kouraan kun luulevat minun olevan leipää vailla. Vaikka pakastin pullottaa dyykattuja lihakinkkuja ym. Ja otan rahat vastaan nöyrästi todeten ''tämä tuleekin tarpeeseen''. Kiitän ja kumarran.

• TimoXL

Hauska trollaus! :)
        Tervemenoa hakee sossusta senttiäkään rahaa, jos sulla on omistusasunto! :) Ei tipu!

• kelakelakela

Saahan sitä tukia kelastakin. Eikä niihin aina vaikuta missä asuu. Koditon ei välttämättä saa mitään tukia mutta huvilassa asuva voi saada vaikka 2000e/kk.

• LoppuuIlmainenSapuska

Kaikki sosiaalietuudet ja muut työttömien lellimisrahat tulee lopettaa hetivälittömästi. Vain pakolaisille ja muille hädänalaisille tulee sallia tuet, mutta suomalaiset on patistettava töihin nälkäkuoleman uhalla.

• TimoXL

"Tai ehkä hän ei muutakaan Poste Restanteen vaan kaupungin vuokra-asuntoon, johon saa asumistukea ja jossa sitten todellisuudessa asuukin joku aivan toinen – esimerkiksi suomalainen liikemies, jonka puolestaan pitäisi olla verosyistä kirjoilla Tallinnassa, Soininvaara hersyttelee ei niin kovin harvinaisia tapauksia.": Soininvaara.

No jos noi tapaukset on "ei niin kovin harvinaisia", niin luulis sit Soininvaaralla ollu esittää edes yks yksittäinen tapaus esimerkiks?! Mä en ainaka o kovin montaa uutista moisista lukenu, mut kylläkin aika monta uutista mamujen sosiaaliturvan väärinkäytöksistä?!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2857
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      43
      2824
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2608
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      328
      1667
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      192
      902
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      99
      691
    Aihe