Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paketti tulee UPSIn kautta

tiedoton upsaaja

Tilasin Saksasta tietokonetilpehööriä. Hinta toimituskuluineen on noin 60 euroa. Paketti tulee UPSIn välittämänä.

Täytyykö sitä päivystää koko ajan vai miten homma oikein vorkkii? Siis soittavatko minulle etukäteen ja ilmoittavat noin ajan, milloin pitäisi olla kotona vastaanottamassa? Jos ei kukaan ole kotona, niin ...

17

4571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mailaa ja soittaa

      Jos on lähettipalvelu, niin takuuvarmasti soittavat. Tarvitsevat nimmarin kuittaamiseen. Eli tuovat paketin joko töihin tai kotiin, ihan miten sovit toimituksen. Näin ainakin mulla aina ollut, on sitten mikä lähetti- tai kuriiriposti tahansa.
      Luultavasti saat myös sähköpostiisi seurantakoodin. Siitä voit katsella, miten paketti kulkee. Laittavat varmaan jonkin oletuspäivän, milloin se on ehkä perillä.
      Eli saat sekä mailia, ja sitten soiton / tektarin.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta.

        Olen aikaisemmin tilannut Saksasta muista firmoista. Ovat käyttäneet DHL:a. Tällöin paketin on Itellan kuriiri tuonut kotiovelle asti. Jos ei ole ollut kotona, on kuriiri jättänyt postilaatikkoon lapun, jolla paketin on voinut hakea paikallisesta postitoimipaikasta.

        Katsotaan nyt sitten, miten UPSin kanssa käy. UPS on ilmeisesti firmalle edullisin vaihtoehto. Nähtävästi viestitsevät kännykkään jollakin tavalla, koska puhelinnumero oli pakollinen tieto tilatessa. Vähän tietysti harmittaa näin etukäteen, jos joutuu päivystämään kotona pitempään pakettia odotellassa. Infoan asian lopullisesta toteutumisesta tänne, kun olen saanut paketin.


      • tiedoton upsaaja

        Kiitos tiedosta.

        Olen aikaisemmin tilannut Saksasta muista firmoista. Ovat käyttäneet DHL:a. Tällöin paketin on Itellan auto tuonut kotiovelle asti. Jos ei ole ollut kotona, on kuljettaja jättänyt postilaatikkoon lapun, jolla paketin on voinut hakea paikallisesta postitoimipaikasta.

        Katsotaan nyt sitten, miten UPSin kanssa käy. UPS on ilmeisesti firmalle edullisin vaihtoehto. Nähtävästi viestitsevät kännykkään jollakin tavalla, koska puhelinnumero oli pakollinen tieto tilatessa. Vähän tietysti harmittaa näin etukäteen, jos joutuu päivystämään kotona pitempään pakettia odotellassa. Infoan asian lopullisesta toteutumisesta tänne, kun olen saanut paketin.


      • ...
        tiedoton upsaaja kirjoitti:

        Kiitos tiedosta.

        Olen aikaisemmin tilannut Saksasta muista firmoista. Ovat käyttäneet DHL:a. Tällöin paketin on Itellan auto tuonut kotiovelle asti. Jos ei ole ollut kotona, on kuljettaja jättänyt postilaatikkoon lapun, jolla paketin on voinut hakea paikallisesta postitoimipaikasta.

        Katsotaan nyt sitten, miten UPSin kanssa käy. UPS on ilmeisesti firmalle edullisin vaihtoehto. Nähtävästi viestitsevät kännykkään jollakin tavalla, koska puhelinnumero oli pakollinen tieto tilatessa. Vähän tietysti harmittaa näin etukäteen, jos joutuu päivystämään kotona pitempään pakettia odotellassa. Infoan asian lopullisesta toteutumisesta tänne, kun olen saanut paketin.

        DHL, UPS, Fedex... Aivan samalla tavalla kaikki nuo puljut toimivat.

        Joka kerta on tavaraa yritetty toimittaa kotiovella etukäteen ilmoittamatta (korkeintaan alaovelta soittaneet ja kysyneet ovikoodia). Viimeksi UPS kävi ovella perjantaipäivänä, laittoi yhteydenottopyynnön tavallisessa postissa, ja uuden toimtusajan sai sovittua vasta keskiviikoksi.


      • turussa toimii
        ... kirjoitti:

        DHL, UPS, Fedex... Aivan samalla tavalla kaikki nuo puljut toimivat.

        Joka kerta on tavaraa yritetty toimittaa kotiovella etukäteen ilmoittamatta (korkeintaan alaovelta soittaneet ja kysyneet ovikoodia). Viimeksi UPS kävi ovella perjantaipäivänä, laittoi yhteydenottopyynnön tavallisessa postissa, ja uuden toimtusajan sai sovittua vasta keskiviikoksi.

        Kuullostaa oudolta. Taitaa olla kiinni sitten vähän kuskistakin.
        Olen tilannut jo varmaan 5v ajan paljon tavaraa netin kautta, erityisesti kuriiripostilla.
        AINA ovat ensin soittaneet ja sen mukaan on sovittu kotiin toimitus. Monesti yrittävät tuoda paketin heti töihin, mutta en ole suostunut raahaamaan sitä kotiin bussissa, vaan sanonut, että haluan paketin kotiin kannettuna.
        Jos toimitus on muuten sovittu kotiin asti, ei sitä saa jättää postista noudettavaksi, eli ovat velvollisia kyllä tuomaan se myös ilta-aikaan!


      • nettitilaaja
        turussa toimii kirjoitti:

        Kuullostaa oudolta. Taitaa olla kiinni sitten vähän kuskistakin.
        Olen tilannut jo varmaan 5v ajan paljon tavaraa netin kautta, erityisesti kuriiripostilla.
        AINA ovat ensin soittaneet ja sen mukaan on sovittu kotiin toimitus. Monesti yrittävät tuoda paketin heti töihin, mutta en ole suostunut raahaamaan sitä kotiin bussissa, vaan sanonut, että haluan paketin kotiin kannettuna.
        Jos toimitus on muuten sovittu kotiin asti, ei sitä saa jättää postista noudettavaksi, eli ovat velvollisia kyllä tuomaan se myös ilta-aikaan!

        Kuriirifirmojen pääasialliset asiakkaat ovat myös yrityksiä. Näille sopii yleensä hyvin, että paketti tuodaan etukäteenkin ilmoittamatta, koska työaikana yleensä joku aina pystyy vastaanottamaan paketit.

        Ilmeisesti lisätienestien tarve on laajentanut homman yksityisasiakkaiden puolellekin. Yksityishenkilöille ei ole useinkaan mahdollista odotella pakettiaan koko päivää. Hankalaa voi olla jo sekin, että jonkin muutaman tunnin aikahaarukassa on sovituna aikana odottamassa pakettiaan. Itellan mallin mukaisella Keltainen kuljetus 21 olisi yksityishenkilöiden puolella käyttöä. Tällöinhän Itellasta soitetaan etukäteen ja sovitaan päivä ja aika, jolloin paketti tuodaan. Kellonajan saa sovittua haarukkaan kolo 17-21. Tällöin yleensä on paremmin kotona.

        Kotimaasta tilatessani raskaampia paketteja pyydänkin myyjää käyttämään Itellan Keltainen kuljetus 21-palvelua, vaikka joutuinkin maksamaan vähän enemmän. Ulkomailta tilatessa ei aina pysty myyjän kanssa sopimaan kuljetustavasta. Myyjällä on usein vain yksi vaihtoehto ja siihen on tyydyttävä, vaikka se itselle ei olisi ollenkaan joustava.

        DHL muuten voi tarkoittaa kahdenlaista palvelua. Kuriiritoimituksissa on toiminta samalaista kuin UPS:lla ja muilla vastaavilla. Lisäksi usein puhutaan DHL:stä, vaikka itse asiassa on kyse Deutsche Postista. Tällöin paketti tulee Suomen päässä Itellan toimittamana ja tapauksesta riippuen Itellan kuski yrittää tuoda sen kotiin. Jos ei ole paikalla, niin paketti on haettavissa postikonttorista. Välillä on myös niin, että paketti menee suoraan postikonttoriin. Riippuu ilmeisesti myyjän sopimuksista.


    • tiedoton upsaaja

      No niin paketti on lähtenyt liikkeelle. Myyjäfirmalla meni 3 päivää hankkia ne tavarat, joita heillä ei ollut varastossa.

      Eilen iltapäivällä myyjältä tuli sähköpostia, että paketti on lähtenyt. Heti perään tuli UPSista sähköpostia, että on kuljetuksessa. Näyttää tähän aamuun mennessä siirtyneen paikkakunnalta toiselle Saksassa. Toimituspäiväksi UPS on antanut 18.11. ja ollaan aikataulussa.

      Jäi vähän arveluttamaan se, että jakeluajaksi UPS ilmoittaa klo 9-19. On epäselvää, ottavatko kännykkään yhteyttä ennen jakelua ja onko kännykkänumero UPSinkin tiedossa. Myyjäfirma halusi sen pakollisena tietona. Siirtyikö myös UPSille? Puhelinnumero ei ole salainen ja löytyy siis esimerkiksi Eniron kautta.

      Pitäisikö UPSiin ottaa vielä etukäteen yhteyttä ja ilmoittaa puhelinnumeronsa sekä samalla toiveensa, että jakeluaika ilmoitetaan tarkemmin. Vai onko niin, että homma jyrää UPSilla omalla painollaan eikä siihen voi puuttua?

      • 6+12

        Et voi tietää onko puhelinnumero UPSin tiedossa, joten aina kannattaa yrittää se heille vielä kertoa... Asiakaspalvelu taitaa olla vain englanniksi (ainakin viimeksi kun heille soitin).

        Lähetti ei numeroasi ala selvittämään, eikä puhelinpalvelu pysty kertomaan tarkkoja jakeluaikoja. Tiedät siis lähetyksen saapumisesta vasta ovikellon soidessa.


      • tiedoton upsaaja
        6+12 kirjoitti:

        Et voi tietää onko puhelinnumero UPSin tiedossa, joten aina kannattaa yrittää se heille vielä kertoa... Asiakaspalvelu taitaa olla vain englanniksi (ainakin viimeksi kun heille soitin).

        Lähetti ei numeroasi ala selvittämään, eikä puhelinpalvelu pysty kertomaan tarkkoja jakeluaikoja. Tiedät siis lähetyksen saapumisesta vasta ovikellon soidessa.

        Olin yhteydessä UPSiin. Palvelu oli suomenkielistä. Puhelinnumerokin oli heille siirtynyt myyjäfirman kautta. Sanoivat kylläkin, että eivät soittele etukäteen, vaan kuski tulee ilmoittamatta.

        Omakotitaloissa ja rivitaloissa käy sellainenkin homma, että jos lähtee johonkin paketin jakelupäivänä, voi oveen kiinnittää valtakirjan, jossa valtuuttaa kuskin jättämään paketin ovenpieleen tai vähän parempaankiin piiloon. Ehkä halpojen pakettien kanssa voi tuollaisen riskin ottaa.


      • Tilaaja13
        tiedoton upsaaja kirjoitti:

        Olin yhteydessä UPSiin. Palvelu oli suomenkielistä. Puhelinnumerokin oli heille siirtynyt myyjäfirman kautta. Sanoivat kylläkin, että eivät soittele etukäteen, vaan kuski tulee ilmoittamatta.

        Omakotitaloissa ja rivitaloissa käy sellainenkin homma, että jos lähtee johonkin paketin jakelupäivänä, voi oveen kiinnittää valtakirjan, jossa valtuuttaa kuskin jättämään paketin ovenpieleen tai vähän parempaankiin piiloon. Ehkä halpojen pakettien kanssa voi tuollaisen riskin ottaa.

        Olen tilannut netistä kanssa useamman kerran tavaraa. Jos tilaan virost, niin lähettipalvelu lähetix noutaa paketin satamasta tai sitten rahtiteminaalista. Mun tapauksessa aina soittaneet tavaran toimituksesta. Palvelu toiminut erittäin hyvin ja hintakin sovittavissa.


      • tiedoton upsaaja
        tiedoton upsaaja kirjoitti:

        Olin yhteydessä UPSiin. Palvelu oli suomenkielistä. Puhelinnumerokin oli heille siirtynyt myyjäfirman kautta. Sanoivat kylläkin, että eivät soittele etukäteen, vaan kuski tulee ilmoittamatta.

        Omakotitaloissa ja rivitaloissa käy sellainenkin homma, että jos lähtee johonkin paketin jakelupäivänä, voi oveen kiinnittää valtakirjan, jossa valtuuttaa kuskin jättämään paketin ovenpieleen tai vähän parempaankiin piiloon. Ehkä halpojen pakettien kanssa voi tuollaisen riskin ottaa.

        Paketti tuli aikataulun mukaan eilen perille. Päinvastoin kuin UPSin asiakaspalvelu ilmoitti, kuski soitti aamulla ja kertoi, että paketti on tulossa klo 14 - 16. Paketti tuli noin klo 15. Tapahtumapaikkana oli Helsinki. Meni kolme päivää Saksasta aikaa perilletuloon.


    • paketti tulee

      Onko tuo nyt oikeesti kovinkaan iso ongelma?
      Jos et ole kotona, jättävät viestin ja noudat paketin sitten postista.
      Tai jos soittavat, sitten sovit sinulle sopivan ajankohdan.

      Eli ei todellakaan kannata päivystää kotona tai jäädä odottamaan ovensuuhun. Muistat vaan pitää kännyä lähettyvillä, jos sattuvat soittamaan tai tarkkailla postiasi. Aika hyvin ne oletuspäivät paketin saapumisesti pitää paikkansa.

      Ainakin, kun tilasin applelta tavaraa, niin lähettipalvelu DHL-kuriiri, soitti etukäteen. Kertoi olevansa matkalla Helsingistä Tampereelle ja sovittiin toimitusajaksi klo 17.30 kotiovelle. Ihan minuutilleen oli paketti perillä, eli hvyää palvelua!

      • ...ja paketti menee

        "Onko tuo nyt oikeesti kovinkaan iso ongelma?
        Jos et ole kotona, jättävät viestin ja noudat paketin sitten postista."

        Ainakin tuo mainitsemasi DHL:n asiakaspalvelu kertoi aikanaan puhelimessa, että he ovat postin kilpailijoita ja paketti ei todellakaan mene lähipostiin, vaan joko sovitaan uusi aika (8-16) välille tai sitten haen paketin heidän toimipisteestään. Eivät välttämättä edes osaa tulla koodilukitusta alaovesta tuomaan viestiä, vaan se tulee sitten kirjeenä aikanaan. Onneksi silloin oli vielä ilmaista ohjata paketti työpaikalle, jossa on päiväsaikaan vastaanottovirkailija.

        Oon kuullu semmoistakin, että kuriiri käy oven takana kolme kertaa etukäteen ilmoittamatta ja jos ei tärppää, niin paketti palautuu lähettäjälle. Että ihan asiallisia tässä kysellään.


      • tiedoton upsaaja
        ...ja paketti menee kirjoitti:

        "Onko tuo nyt oikeesti kovinkaan iso ongelma?
        Jos et ole kotona, jättävät viestin ja noudat paketin sitten postista."

        Ainakin tuo mainitsemasi DHL:n asiakaspalvelu kertoi aikanaan puhelimessa, että he ovat postin kilpailijoita ja paketti ei todellakaan mene lähipostiin, vaan joko sovitaan uusi aika (8-16) välille tai sitten haen paketin heidän toimipisteestään. Eivät välttämättä edes osaa tulla koodilukitusta alaovesta tuomaan viestiä, vaan se tulee sitten kirjeenä aikanaan. Onneksi silloin oli vielä ilmaista ohjata paketti työpaikalle, jossa on päiväsaikaan vastaanottovirkailija.

        Oon kuullu semmoistakin, että kuriiri käy oven takana kolme kertaa etukäteen ilmoittamatta ja jos ei tärppää, niin paketti palautuu lähettäjälle. Että ihan asiallisia tässä kysellään.

        Luin netistä kokemuksia lähinnä UPSista. Ilmeni muun muassa, että UPS tekee yhteistyötä Itellan kanssa. Jos on kyse sellaisesta maankolkasta, johon UPSilla on hyvin vähän liikennettä, he voivat jättää paketin Itellan hoidettavaksi viimeisen taipaleen. Tässähän on siinä mielessä järkeä, että ei kannata ajaa vaikka 100 km lenkkiä yhden paketin takia, josta UPS on saanut vaikka alle 20 euroa maksua. En tiedä onko DHL:llä samantapaisia sopimuksia.


      • outoa jos eivätsoita
        ...ja paketti menee kirjoitti:

        "Onko tuo nyt oikeesti kovinkaan iso ongelma?
        Jos et ole kotona, jättävät viestin ja noudat paketin sitten postista."

        Ainakin tuo mainitsemasi DHL:n asiakaspalvelu kertoi aikanaan puhelimessa, että he ovat postin kilpailijoita ja paketti ei todellakaan mene lähipostiin, vaan joko sovitaan uusi aika (8-16) välille tai sitten haen paketin heidän toimipisteestään. Eivät välttämättä edes osaa tulla koodilukitusta alaovesta tuomaan viestiä, vaan se tulee sitten kirjeenä aikanaan. Onneksi silloin oli vielä ilmaista ohjata paketti työpaikalle, jossa on päiväsaikaan vastaanottovirkailija.

        Oon kuullu semmoistakin, että kuriiri käy oven takana kolme kertaa etukäteen ilmoittamatta ja jos ei tärppää, niin paketti palautuu lähettäjälle. Että ihan asiallisia tässä kysellään.

        Tuo oli mulle uusi tieto, että paketti palautuu lähettäjälle, jos ei ovea avata.

        Tuo on kyllä tosi huonoa palvelua sitten DHL:ltä, jos eivät mitään yhteyttä ota asiakkaakseen.
        Suurin osa työikäisistä kun on varmaan arkipäivisin töissä, eivä voida olettaa, että aina ollaan kotona joskus 8-15 välillä.
        Eikä kaikille työpaikoillekkaan voi niin vaan kävellä sisälle, tai tulla johonkin ala-aulaan noutamaan privalähetystä. Kyllä se pitäisi toimittaa aina pyydettäessä kotiin tai sitten edes soittaa asiakkaalle ja sopia muusta järjestelystä. Nykyaikana kun on sentään kännykät olemassa.
        Luulisi DHL:nkin säästävän turhia ajoja, kun ei summamutikassa aja asiakkaan luo ja sitten taas suhaa edestakaisin.


    • Jornup

      Eikös kaikista helpoin ja yksinkertaisin tapa olisi jättää kirjekuoreen valtakirja, jossa valtuuttaa paketin tuojan jättämään se paketti siihen oven viereen tai lähistölle sopivaan paikkaan, jos on vaikka jonkinlainen pressu autokatos, niin sinne autokatoksen sisäpuolelle.
      Niin ei tarvitsisi olla kotona paketin takia ja jos paketin tuontipäiväkin on vähän epävarma, niin turhaan sitä odottaa pakettia koko päivän.
      Onhan se nyt paljon helpompaa paketin saajalle, jos paketti on kotiovella, kun kauppareissun jälkeen tulee kotiin, kuin että ovella odottaa lappu, että toimme pakettia, mutta ketään ei ollut kotona sitä vastaanottamassa.
      Siitä vaan koituu hirveästi vaivaa, kun joutuu sopimaan taas uuden ajan paketin tuonnille, kuten UPS firman kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe