Hei,
Onko kellään kokemuksia/tietoa homeen tai kosteusvaurioiden aiheuttamasta hiustenlähdöstä? Olen 25-vuotias nainen ja voimakas hiustenlähtö päälaelta alkanut yllättäen viimeisen vuoden aikana kun olen asunut nykyisessä asunnossani. Olen alkanut epäilemään hometta asunnossa. Voisiko hiustenlähdöllä ja homeella olla joku yhteys?
Home hiustenlähdön aiheuttajana?
11
6550
Vastaukset
- homenohome
Hormonaaliset syyt ovat kaikkein tärkeimpiä hiustenlähdössä. Asunnossasi pitäisi varmasti olla todella paljon hometta joka puolella, että se alkaisi jo aiheuttamaan ihosairauksia ja hiustenlähtöä. JA siinä vaiheessa homeen runsas määrä ja myrkylliset ainesosat aiheuttaisivat jo muuallakin ihottumaa ja iho-ongelmia, ja tietysti sitä kautta se voisi kiihdyttää päänahan ongelmia myös. Mutta siinä vaiheessa homerihmastot roikkuisivat jo seinillä ja katosta ja ihosi olisi muutenkin ihottumien vaivaama.
Homeella, huonolla terveydellä ja hiustenlähdöllä voisi olla sellainen yhteys, että jos asut hometalossa joka aiheuttaa lieviä terveysvaivoja ja heikentää yleiskuntoasi, vaikuttaa se myös sitä kautta hormoonitasapainoihin ja taas hormoonit ovat tärkein hiustenlähdön aiheuttaja. Ei joku lievä homeongelma sinänsä niinkään suoraan aiheuta hiustenlähtöä. Hormoonitasapainot ja perinnöllinen alttius ovat kaikkein tärkeimmät syyt. - sairastellut
Miksi epäilet hometta? Onko muita oireita? Hajuja asunnossa tms.? Kun itse aikoinaan asustelin todella homeisessa kämpässä, myös hiukseni ja päänahkani menivät huonoon kuntoon. Sairastelin kyllä muutoinkin, tuo oli vain sivuoire. Ellei ole muuta syytä epäillä hometta, siis terveysongelmia, hajuja tai muuta, hiuksia irroittanee jokin muu syy.
- kiinnostunut..
Nimimerkki sairastellut. Millä aineilla sait hiuksesi ja päänahkasi kuntoon sen jälkeen kun muutit pois homeasunnosta.
- vajis.
mitattu viimeksi milloin?
- Vatsapaita
Homehan aiheuttanee hiivatulehduksia, niin minusta ei ole tuulesta temmattu tuo hiustenlähtöepäily ollenkaan! Itselläni on sama ongelma, ja olen samaa ikäluokkaa kuin sinäkin. Ja lääkärissä eivät ole löytäneet yhtään mitään ja lähes kaikkea olen kokeillut ruokavalioista ja lääkekuureista lähtien.Kokeile ketokonatsoli-shampoota. jätä viljat sekä sokerit ja lisää paljon omegakolmosta ruokavalioon. Myös b-vitamiinit ja maitohappobakteerit tasapainottavat sekaisin mennyttä elimistöä taistelussa kosteusvauriomikrobeja vastaan..ja ennen kaikkea hankkiudu eroon altistuksesta. Home ei aina haise tai näy.
- kvht-altistus:
Hoito-ohje on lopussa. Lue ne bakteerijutut!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html - krtynh
Olen samaa miettinyt. Olen pahasti altistunut homeille ja hiuksia on tosi vähän. Tunnen kaksi kohtalontoveria,jotka molemmat menettivät hiuksiaan samalla tavalla. Toinen heistä sai tukkansa takaisin noin kolmen vuoden kuluttua altistumisen loppumisesta. Toiselle tilanne pysynyt ennallaan, vaikka altistumista ei enää ole, mutta ei pysty paljoa kotoa liikkumaan kun saa niin voimakkaita oireita ihan ulkonakin. Meillä kaikilla on muitakin paljon vakavampia oireita, mutta oishan se tukkakin ihan kiva. Kuulin yhdestä tapauksesta tutultani: henkilö menetti tukkansa, kun muovimattojen liima oli jotenkin väärää vai oliko liimattu märän pinnan päälle tms. ja muodostunut sellaisia toksisia yhdisteitä. Heti kun selvisi mistä on kyse, otti hatkat ja tukkakin tuli takaisin. Monilla homealtistuneilla on anemiaa, joka voi myös vaikuttaa hiuksiin.
- puolet paranemisesta
""=>KVHT-altistuneen hoito
- Silosääri
mutta todistettujen sisäilmaongelmien (työpaikan) jäljiltä sääristäni hävisi karvoitus.
Nyt olen vaihtanut työpaikkaa, joten saa nähdä palaavatko karvat...
Olen mies, tulkoon se mainituksi.- partapena
partakarvoitus! Ei enää tarvitsisi jatkuvasti kuokkia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789