Kenen etuja terveysviranomaiset ajavat?

hoikka....

15

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retegvn

      no, kenen? Kun olet katsonut sen www.ruutu jne:n vai eikö sulla ole telkkaria?

      • lääkemyrkky

        Eivät potilaan vaan lääketeollisuuden.


      • jooo.....
        lääkemyrkky kirjoitti:

        Eivät potilaan vaan lääketeollisuuden.

        kun lääkekulut aika suuret,ei pelkästään tähän...
        kela ei anna kela korvausta astmaan,ei pidä astmana vaikka lapsesta ollut,lekurien mukaan testien mukaan on paha, et hoidetaanko mun astmaa enää??miettikää mitä hoitava sumute maksaa..50e..kestää kk..vajaa..riippuu ajoista,siihen muu, pillerit monia eri.. histamiinit..kohtauslääkettä ja kortisonia pakko olla aina lähellä.

        Ennen työterv.lääkäri valitsi kalleimmat lääkkeet mitä löysi...Nyt sanoin ne peruslääkkeet edes..mutta kirjotti aika kalliin suihkeen.Itse teen päätöksen hoidetaanko astmaani vai ei.. koitan vielä kerran polit juosta jne, kelan reagtion haen lausuntoa, jos se on ei oo astmaa ja korvausta ei tipu,
        tietysti vois valittaa asiasta..niin..ainooks hoidoks jäis ensiapu ja oman onnensa nojaan jättö.
        Käyn ensiavussa 2-3kertaa talvisin..


      • Karprint
        jooo..... kirjoitti:

        kun lääkekulut aika suuret,ei pelkästään tähän...
        kela ei anna kela korvausta astmaan,ei pidä astmana vaikka lapsesta ollut,lekurien mukaan testien mukaan on paha, et hoidetaanko mun astmaa enää??miettikää mitä hoitava sumute maksaa..50e..kestää kk..vajaa..riippuu ajoista,siihen muu, pillerit monia eri.. histamiinit..kohtauslääkettä ja kortisonia pakko olla aina lähellä.

        Ennen työterv.lääkäri valitsi kalleimmat lääkkeet mitä löysi...Nyt sanoin ne peruslääkkeet edes..mutta kirjotti aika kalliin suihkeen.Itse teen päätöksen hoidetaanko astmaani vai ei.. koitan vielä kerran polit juosta jne, kelan reagtion haen lausuntoa, jos se on ei oo astmaa ja korvausta ei tipu,
        tietysti vois valittaa asiasta..niin..ainooks hoidoks jäis ensiapu ja oman onnensa nojaan jättö.
        Käyn ensiavussa 2-3kertaa talvisin..

        Työterveystarkastajat eivät pysty lainkaan vaikuttamaan esimerkiksi karprint Oy:n toimitalon toksiinipitoisuuksiin. Eivätkä halua puuttua työntekijöiden päivittäin hengittämiin myrkkyihin koska puuttuminen ja korjauksien vaatiminen voisi aiheuttaa kuluja yrittäjälle.

        Parempi syöpää ja astmaa duunareille kuin rahan menoa yrittäjälle.


      • a-t-s-m-a
        jooo..... kirjoitti:

        kun lääkekulut aika suuret,ei pelkästään tähän...
        kela ei anna kela korvausta astmaan,ei pidä astmana vaikka lapsesta ollut,lekurien mukaan testien mukaan on paha, et hoidetaanko mun astmaa enää??miettikää mitä hoitava sumute maksaa..50e..kestää kk..vajaa..riippuu ajoista,siihen muu, pillerit monia eri.. histamiinit..kohtauslääkettä ja kortisonia pakko olla aina lähellä.

        Ennen työterv.lääkäri valitsi kalleimmat lääkkeet mitä löysi...Nyt sanoin ne peruslääkkeet edes..mutta kirjotti aika kalliin suihkeen.Itse teen päätöksen hoidetaanko astmaani vai ei.. koitan vielä kerran polit juosta jne, kelan reagtion haen lausuntoa, jos se on ei oo astmaa ja korvausta ei tipu,
        tietysti vois valittaa asiasta..niin..ainooks hoidoks jäis ensiapu ja oman onnensa nojaan jättö.
        Käyn ensiavussa 2-3kertaa talvisin..

        "tietysti vois valittaa". no mikset valita? Mutta - kyllä asiansa osaava keuhkosairauksien erikoislääkäri, esim. keuhkopolin ylilääkäri tietää todistuksen kirjoittaessaan, saako korvauksen vai ei. Kelallahan on kriteerit, jotka sairauden pitää täyttää ja jokin alkuaika, jolloin ei saa korvausta. En nyt rupea etsimään , varmaan olet selvillä niistä itsekin.Siis jos polilta pyydät sen todistuksen, joka oikeuttaa saamaan korvauksen, kysyt täyttääkö se Kelan kriteerit (tai eihän sitä annetakaan tietääkseni). Haet joka tapauksessa, ja jos et saa, valitat. varsinkin jos lääkäri on katsonut sairauden sellaiseksi.

        Jos keuhkopolilla tekee opiskelija todistuksen, hänen pitää hakea siihen apulaislääkärin tai ylillääkärin allekirjoitus, ota hoitajalta selvää. En tiedä on ko erilaisia käytäntöjä, ja omasta astmastani joka puhkesi uudelleen 20 vuoden jälkeen sain tutkimusten jälkeen heti kun lain sallimissa puitteissa oli mahdollista Meilahden polilta todistuksen, joka päti ja päätös tuli nopeasti.


      • aika paha asia..
        a-t-s-m-a kirjoitti:

        "tietysti vois valittaa". no mikset valita? Mutta - kyllä asiansa osaava keuhkosairauksien erikoislääkäri, esim. keuhkopolin ylilääkäri tietää todistuksen kirjoittaessaan, saako korvauksen vai ei. Kelallahan on kriteerit, jotka sairauden pitää täyttää ja jokin alkuaika, jolloin ei saa korvausta. En nyt rupea etsimään , varmaan olet selvillä niistä itsekin.Siis jos polilta pyydät sen todistuksen, joka oikeuttaa saamaan korvauksen, kysyt täyttääkö se Kelan kriteerit (tai eihän sitä annetakaan tietääkseni). Haet joka tapauksessa, ja jos et saa, valitat. varsinkin jos lääkäri on katsonut sairauden sellaiseksi.

        Jos keuhkopolilla tekee opiskelija todistuksen, hänen pitää hakea siihen apulaislääkärin tai ylillääkärin allekirjoitus, ota hoitajalta selvää. En tiedä on ko erilaisia käytäntöjä, ja omasta astmastani joka puhkesi uudelleen 20 vuoden jälkeen sain tutkimusten jälkeen heti kun lain sallimissa puitteissa oli mahdollista Meilahden polilta todistuksen, joka päti ja päätös tuli nopeasti.

        kerran korvauksen 2v määräaikaisena eikö ole suorastaan vittuilua, kun mulla oli arvotkin huonot 75%viitearvoista.Lääkäri sanoi että ota yhteys jos jokin tökkii etkä saa korvausta oli hyvä erikoislääkäri.

        Lapsesta saakka ollut astmaa oireillu olen ja hoidossa joutunut olemaan sairaaloissa ja äidin puolella kaikilla, äidillä oli paha astma!sen veli kuoli astmaan tukehtui vanhempana.Mun astma on paha kanssa mutta talvella ja fluns.sairastaessa oireet pahat.Keuhkokuumeita jne.Puoli vuotta saattaa olla parempaa aikaa olen hometalossa töissä jatkuvaan sairastan.Mulla menee 2suihkelääkettä ,2pilleriä,1antihistamiini,Kortosonipilleri40mg.Omasta kukkarosta..siihen muut sairaudet.Melkoiset lääkekulut.Nyt kun hometalo taakse jää..alan kuntoilla.Kestää viikkoja kun saan itseni kuntoon mutta sen jälkeen.Miten kelan lääkäri voi katsomatta ja tuntematta potilasta tehdä päätökset?ukien paperista,olen paristi meinannut kuolla kohtaukseen.


      • yksi astmaatikko
        aika paha asia.. kirjoitti:

        kerran korvauksen 2v määräaikaisena eikö ole suorastaan vittuilua, kun mulla oli arvotkin huonot 75%viitearvoista.Lääkäri sanoi että ota yhteys jos jokin tökkii etkä saa korvausta oli hyvä erikoislääkäri.

        Lapsesta saakka ollut astmaa oireillu olen ja hoidossa joutunut olemaan sairaaloissa ja äidin puolella kaikilla, äidillä oli paha astma!sen veli kuoli astmaan tukehtui vanhempana.Mun astma on paha kanssa mutta talvella ja fluns.sairastaessa oireet pahat.Keuhkokuumeita jne.Puoli vuotta saattaa olla parempaa aikaa olen hometalossa töissä jatkuvaan sairastan.Mulla menee 2suihkelääkettä ,2pilleriä,1antihistamiini,Kortosonipilleri40mg.Omasta kukkarosta..siihen muut sairaudet.Melkoiset lääkekulut.Nyt kun hometalo taakse jää..alan kuntoilla.Kestää viikkoja kun saan itseni kuntoon mutta sen jälkeen.Miten kelan lääkäri voi katsomatta ja tuntematta potilasta tehdä päätökset?ukien paperista,olen paristi meinannut kuolla kohtaukseen.

        Olen kuullut lääkäriltä, että Kela myöntää korvauksen yleensä ensimmäisellä kerralla vain kahdeksi vuodeksi. Jos oireet jatkuvat, pitää ilmeisesti hakea korvausta uudelleen, ja päätös on sitten toivottavasti lopullinen.


    • hoikka.
      • deetä pitää olla

        linkkiin. Valitsin googlen kautta, josta tuli jokin keskustelupalsta, eikä siinä mitään varsinaista tietoa ollut, jotkut luulivat tietävänsä jotain, joten jos viitsit kopioida kokonaan sen uuden TUTKIMUKSELLA SAADUN TIEDON. Tälläkin palstalla pyöriskelee erilaisia omia tai toisten arveluja. Kiitos jo etukäteen.


      • astma minullakin
        deetä pitää olla kirjoitti:

        linkkiin. Valitsin googlen kautta, josta tuli jokin keskustelupalsta, eikä siinä mitään varsinaista tietoa ollut, jotkut luulivat tietävänsä jotain, joten jos viitsit kopioida kokonaan sen uuden TUTKIMUKSELLA SAADUN TIEDON. Tälläkin palstalla pyöriskelee erilaisia omia tai toisten arveluja. Kiitos jo etukäteen.

        Joo ei taida tuossakaan mitään oikeaa tutkimustulosta olla, kun ei se astmaa paranna. Kuulemma ehkäisee flunssia, vaan tässä on toinen flunssa tälle syksylle, vaikka d-vitamiinia olen vetänyt purkista sen mitä päivässä tarttee.


      • ilmaista

        Turha uskoa hömppään. Syökää ruokaa.Astmaan auttaa vain puhdas ilma. Turha rääkätä itseään lääkkeillä. Puhdas ilma on näet ilmaistakin.


    • Ennennaikaisesti

      Tulokset Hautausmailla.

      • kokeilu..

        tota kohta joutuu.Olen meinannut paristi kuolla astmakohtaukseen.

        Olin lumi töissä sain niin pahankohtauksen että suihke ei auttanut, otin redol comp yskänlääkettä tuplat, nyt vapisen.Mutta autto!kun suihkeet ei mene keuhkoon kortisoni sisäinen lääkitys paras.Muuten auttaskohan viina?konjakki??kokeilempa loppuu kalliiden lääkkeiden osto....maksankin ne itse kelan mukaan mulla ei astmaa vaikka on aika pahakin.
        Eihän tota luonnonainetta paljoa tarvitte korkata kun kohtailuun.


      • itsehoidollakin pare

        Tulokset hautausmaalla. Tuntuu että alkaa pitää paikkansa, syystä ettei puhelimella pääse edes terveysviranomaisten kanssa tekemisiin kun aina kysellessään heitä puhelimella saa vain vastauksen että nuperoa ei löydy sen ja sen terveyskeskuksen puhelinluettelosta , vaikka niitä esitellään netissäkin?? Onko ihmisestä tehty kone jonka pitäisi tietää millä kellonlyömällä kukin alan yrittäjä on saavutettavissa. Itse olen pettynyt jo palveluihinkin useamman kerran ja on alkanut tuntua siltä että terveydenhuolto on valelääkäreiden ja hoitajien takia menossa rappiolle ennenkuin valtakuntaan saadaan minkäänlaista koko maata käsittävää tietokonelistaa sisältävään malliin potilaskortistolla. Juuri miehenikin 78vuotiaana kävi vuositarkastuksessa ja ikää oili pudotettu lähes kyllenen vuotta papereiden mukaan ja kehuttiin kyllä onneksi kahta vuotta vaille 80 ikäistä, että, OMPAS TEILLÄ IKÄISEKSENNE HYVÄ KUNTO! No pakkohan se on siellä pitää kun huoltotoimet "ARVAUSKESKUKSEN TAHOLTAOVAT MITÄ OVAT.


    • magnesium sitraatti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe